زندگینامه مشاهیر ایران و جهان

مشخصات کتاب

سرشناسه : مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان، ۱۳90
عنوان و نام پدیدآور : زندگینامه مشاهیر ایران و جهان/ واحد تحقیقات مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان.
مشخصات نشر دیجیتالی: اصفهان: مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان - ۱۳90.
مشخصات ظاهری : [90۱۸] ص.: مصور.
یادداشت : عنوان روی جلد: زندگینامه مشاهیر ایران و جهان : دانشمندان - شاعران - نویسندگان....
یادداشت : کتابنامه: ص. [90۱۸].
عنوان روی جلد : زندگینامه مشاهیر ایران و جهان : دانشمندان - شاعران - نویسندگان....
موضوع : سرگذشتنامه -- مجموعه‌ها
رده بندی کنگره : CT۲۰۳ /ف۲۸ و۶۷ ۱۳۸۵
رده بندی دیویی : ۹۲۰/۰۲

آمار

ارقامی، ناصررضا

قرن:14
جنسیت:مرد
ملیت:ایران
خلاصه : دکتر ناصررضا ارقامی در سال 1328 خورشیدی در نیشاپور بدنیا آمد.وی دارای دکترای رشته آمار از دانشگاه ایالتی فلوریدا (FSU) است.نامبردههم اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد با درجه استادی می باشد.
گروه : علوم پایه
رشته : آمار
گرایش : استنباط
والدین و انساب : پدر ناصر رضا ارقامی کارمند اداره دارایی نیشابور و مادرشان خانه دار بود.ایشان فرزند چهارم خانواده (دو پسر و سه دختر)است.
اوضاع اجتماعی و شرایط زندگی : ناصر رضا ارقامی در یکم خرداد ماه 1328 در خانواده ای متوسط و نسبتا مرفه بدنیا آمد.
تحصیلات رسمی و حرفه ای : تحصیلات ابتدایی در دبستان کمال الملک نیشابور در سال 1340 تحصیلات متوسطه در دبیرستان خیام نیشابور (رشته ریاضی) در سال 1346 کارشناسی اقتصاد از دانشگاه لندن ،کالج کوئین مری (QMC ) درسال 1350( با استفاده از بورس بانک مرکزی ایران ) کارشناسی ارشد آمار دانشگاه لندن ،مدرسه عالی اقتصاد و علوم سیاسی( L SE)در سال 1351 (با استفاده از بورس بانک مرکزی ایران) دکتری آمار از دانشگاه ایالتی فلوریدا (FSU) در سال 1360(با استفاده از بورس دانشگاه فردوسی مشهد )
همسر و فرزندان : ناصر رضا ارقامی متاهل است .اونیز دو فرزند پسر و سه فرزند دختر دارد.
وقایع میانسالی : ناصر رضا ارقامی پس از اخذ مدرک دکتری در رشته آمار به عضویت هیئت علمی گروه آماردر دانشکده علوم پایه دردانشگاه فردوسی مشهد درآمد. وی هم اکنون با سمت استادی در آنجا مشغول به خدمت است.
مشاغل و سمتهای مورد تصدی : مشاغل ناصر رضا ارقامی : -عضوهیئت علمی و استاد گروه آمار در دانشکده علوم پایه در دانشگاه فردوسی مشهد - رئیس دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد از سال 1377 تا 1384 - معاون اداری و مالی دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد از سال 1365 تا 1367 - عضو شورای اجرایی انجمن آمار ایران از سال 1371 تا 1377 -معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد از سال 1384 تا 1385 - عضو شورای اجرایی انجمن سیستمهای فازی ایران از سال 1381 تا کنون - رئیس انجمن آمار ایران از سال 1375 تا 1377 - عضو هیئت تحریریه مجله انجمن آمار ایران به زبان انگلیسی از 1380 تا کنون - عضو هیئت تحریریه مجله انجمن سیستمهای فازی ایران به زبان انگلیسی از 1381 تا کنون - عضو هیئت تحریریه مجله انجمن علوم ریاضی مشهد به زبان انگلیسی از 1378 تا کنون
فعالیتهای آموزشی : سوابق تدریس ناصر رضا ارقامی: در دانشگاه جورجیای آمریکا در سال تحصیلی 69-1368 و تدریس در دانشگاه فردوسی مشهد از سال 1351 تا کنون. عنوان دروس تدریس شده توسط دکتر ارقامی : آمــار -2 استنباط آماری پیشرفته - 2 شبیه سازی مباحثی پیشرفته درآمار بیز نظریه تصمیم جبرخطی - 1 جبرخطی - 1 برای آمار
مراکزی که فرد از بانیان آن به شمار می آید : انجمن آمار ایران در سال 1371 انجمن سیستمهای فازی در سال 1381 مرکز مفاخر اسناد دانشگاه فردوسی مشهد در سال 1382
سایر فعالیتها و برنامه های روزمره : ناصر رضا ارقامی در کنار تدریس به مطالعه تحقیق در پیرامون on the fisher information in record values ، جبر خطی و استنباط آماری مشغول است.
شاگردان : ناصر رضا ارقامی تاکنون 5 دانشجوی دکتری آمار را تحت راهنمایی و مشاوره خود داشته است.
جوائز و نشانها : برنده جایزه بهترین مقاله ارائه شده در بیست و دومین کنفرانس بین المللی ریاضی کشور در سال 1369 برنده جایزه بهترین استاد نمونه کشور در سال 1382 و دریافت لوح و جایزه از رئیس جمهور وقت استاد نمونه دانشگاه فردوسی مشهد در سال 1382
چگونگی عرضه آثار : ناصر رضا ارقامی دارای 30 مقاله پژوهشی در آمار نظری دارد. که از این تعداد 10 مورد از مقالاتش در مجلات معتبر خارجی (به عنوان مثال ISI ) به چاپ رسیده است. ________________________________________
آثار :
1 comparing the fisher informatiln in record values and iid observations
ویژگی اثر : مقالات علمی چاپ شده در نشریه خارجی - 1970-01-01
2 nonparametric confidence and tolerance intervals from record values data
ویژگی اثر : مقالات علمی چاپ شده در نشریه خارجی - 2002-12-31
3 on the fisher information in record values
ویژگی اثر : مقالات علمی چاپ شده در نشریه خارجی -2000-12-31
4 some univariate stochastic orders on record values
ویژگی اثر : مقالات علمی چاپ شده در نشریه خارجی -1970-01-01
5 جبر خطی برای آمار
ویژگی اثر : تالیف
6 روشهای آماری چند متغیری پیوسته
ویژگی اثر : ترجمه
7 روشهای نمونه گیری
ویژگی اثر : ترجمه
8 نظریه اطلاع و کد گذاری
ویژگی اثر : ترجمه

بابائی روچی، غلامرضا

قرن:14
جنسیت:مرد
ملیت:ایران
خلاصه : غلامرضا بابائی روچی در سال 1332 در تهران به دنیا آمد. وی اولین فارغ التحصیل دکترای تخصصی در رشته آمار زیستی در ایران است است.
گروه : علوم پایه
رشته : آمار
گرایش : آمار زیستی
والدین و انساب : پدر غلامرضا بابائی روچی آقای حاج حبیب اله بابایی روچی متولد سال 1304 شهر قزوین است و نیز مادر محترمشان لقا رحیمی متولد 1308 شهر قزوین است.
تحصیلات رسمی و حرفه ای : دریافت مدرک دیپلم ریاضی سال 1352 اخذ کارشناسی ریاضی و علوم کامپیوتر سال 1356 اخذ کارشناسی ارشد از دانشگاه تربیت مدرس در رشته آمار زیستی سال 1364 اخذ درجه دکتری تخصصی رشته آمار زیستی سال 1372
منابع زندگینامه :http://www.iranologyfo.com/

بزرگ نیا، ابوالقاسم

قرن:14
جنسیت:مرد
ملیت:ایران
خلاصه : دکتر ابوالقاسم بزرگ‌نیا در سال 1312ش در شهر قوچان به دنیا آمد. وی دارای مدرک دکترای آمار واحتمال از دانشگاه شفلید انگلستان می باشد. و هم اکنون عضو هئیت علمی دانشکده ی علوم دانشگاه فردوسی مشهد با مرتبه ی علمی دانشیاری است. کتاب "نظریه آمار " ابوالقاسم بزرگ نیا ، در دوره هفتم کتاب سال جمهوری اسلامی ایران از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان کتاب سال برگزیده شد.
گروه : علوم پایه
رشته : آمار
تحصیلات رسمی و حرفه ای : ابوالقاسم بزرگ نیا تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در زادگاهش سپری کرد. وی دورة دانشسرای مقدماتی را در مشهد گذراند.وی دارای مدرک کارشناسی ریاضی از دانشسرای عالی تهران درسال1336، کارشناسی ارشدریاضی از موسسه عالی و ریاضیات تهران، کارشناسی ارشد آمار از دانشگاه شفلید انگلستان ، دکترای آمار و احتمال از دانشگاه شفلید می باشد.
خاطرات و وقایع تحصیل : اخذ مدرک دکترای آمار و احتمال از دانشگاه شفلید از مهمترین مقاطع علمی زندگی ابوالقاسم بزرگ نیا می باشد.
فعالیتهای ضمن تحصیل : ابوالقاسم بزرگ نیا در حین تحصیل به مطالعه و تحقیق پیرامون موضوعاتی چون‌آمار و احتمال و ریاضی پرداخته است.
وقایع میانسالی : ابوالقاسم بزرگ نیا پس ازاخذ مدرک دکترای امار و احتمال ازدانشگاه شفلید به ایران بازگشت و به عنوان عضو هئیت علمی دانشکده ی علوم دانشگاه فردوسی مشهد استخدام شدو مرتبه ی علمی دانشیاری را کسب نمود.
مشاغل و سمتهای مورد تصدی : ابوالقاسم بزرگ نیا پس از طی مراحل استادیاری و دانشیار دانشکده ی علوم دانشگاه فردوسی مشهد بوده است.
فعالیتهای آموزشی : ابوالقاسم بزرگ نیا عضو هئیت علمی دانشکده ی علوم دانشگاه فردوسی مشهد دراین دانشکده ی علوم دانشگاه فردوسی مشهد دراین دانشکده به تدریس دروس رشته ی آمار پرداخته و استاد راهنمای 2پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا رابر عهده داشته است.
سایر فعالیتها و برنامه های روزمره : ابوالقاسم بزرگ نیا در کنار تدریس به مطالعه و تحقیق پیرامون موضوعاتی مختلف آمارو احتمال و ریاضی پرداخته است.
آرا و گرایشهای خاص : ابوالقاسم بزرگ نیا از جمله متخصصان رشته ی آمار می باشد که در امور مختلف آمار، احتمال و ریاضی دارای تخصص می باشد.
جوائز و نشانها : کتاب "نظریه آمار " ابوالقاسم بزرگ نیا ، در دوره هفتم کتاب سال جمهوری اسلامی ایران از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان کتاب سال برگزیده شد.
چگونگی عرضه آثار : دکتر ابوالقاسم بزرگ نیا در زمینه تالیف و ترجمه فعالیت داشته است بطوری که چندین مقاله را در نشریات بین المللی چاپ و برخی را در کنفرانسهای علمی ارائه کرده است. 1- یازده مقاله علمی در نشریات بین‌المللی 2- شش مقاله علمی در بولتن کنفرانس ریاضی 3- 14 عنوان کتاب ریاضی و آمار ________________________________________
آثار :
1 آمار
2 آمار و احتمال
3 ریاضی
4 نظریه آمار
ویژگی اثر : این کتاب در دوره هفتم کتاب سال جمهوری اسلامی ایران ،از طرف وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی و برگزیده شده است. آشنایی با کتاب:«نظریه آمار»: این کتاب، جلد اول از کتابی است که برای یک درس یکسالة نظریة آمار در نظر گرفته شده است و در شش فصل مباحث زیر را شامل می‌شود: مدلهای احتمال، متغیرهای تصادفی و توزیعهای آنها، چند خانواده از توزیعهای پارامتری، خلاصه کردن داده‌ها، برآورد و آزمون فرضها. مترجم، ترجمة کتاب حاضر را براساس چاپ سوم (1976) متن اصلی از زبان انگلیسی به انجام رسانده است منابع زندگینامه :www.iranologyfo.com/

پزشک، حمید

قرن:14
جنسیت:مرد
ملیت:ایران
خلاصه : حمید پزشک در سال 1340 در شهر تهران به دنیا آمد . بعد از کسب مدرک دیپلم متوسطه در سال 1358 از دبیرستان ارشاد (خوارزمی) وارد دانشگاه شیراز شد و بعد اخذ دوره کارشناسی و فوق کارشناسی ارشد از آن دانشگاه برای ادامه تحصیل به دانشگاه آکسفورت انگلیس رفت و در سال 1379 موفق به اخذ مدرک دکتری رشته آمار بیزی گردید و در حال حاظر به عنوان دانشیار این رشته در دانشکده ریاضی پردس علوم دانشگاه تهران مشغول به خدمت است.
گروه : علوم پایه
رشته : آمار
گرایش : آمار بیزی و احتمال
والدین و انساب : نام پدر حمید پزشک محمد رضا متولد سال 1315 بروجرد و مادر محترمشان زهرا عابدین قلی متولد 1320 دماوند است.
خاطرات کودکی : حمید پزشک از آن دوران میگوید: "خاطرات زیادی از کودکی به یاد ندارم فقط به خاطر می آورم بسیار علاقه مند به یادگیری علوم بودم و این علاقه گاهی کار به نوعی حساسیت مضاعف میکشاند بنحوی که در پایان سال سوم راهنمایی به علت حساسیت های زیاد از حد در یادگیری و نگرانی خیلی زیاد از عدم یادگیری درست موجب شد که ناراحتی شدید معده دچار شدم که معالجه آن یکسال و نیم به طول انجامید."
اوضاع اجتماعی و شرایط زندگی : حمید پزشک در خانواده ای متوسط و محیطی بسیار صمیمی و گرم روز گار گذراند .خانواده ای پنج نفری با وجود یک برادر و یک خواهر ، مادر خانه دار و در برنامه‌ریزی اقتصادی نقش عمده ای داشت و پدر نیز کار گر فنی بود.
تحصیلات رسمی و حرفه ای : دوران ابتدایی در مدرسه ابتدایی معمار قصری 51-1347 دوران راهنمایی در مدرسه راهنمایی قصری 54-1352 دوران متوسطه در دبیرستان ارشاد (خوارزمی) 58-1355 دوره کارشناسی آمار دانشگاه شیراز 65-1358 دوره کارشناسی ارشد دانشگاه شیراز 67-1365 دوره دکترای آمار دانشگاه آکسفورد انگلستان 79-1377
خاطرات و وقایع تحصیل : حمید پزشک آشنایی خود را با استادان بخش آمار دانشگا ه شیراز و انگلیس را از وقایع مهم زندگی حرفه ای و تحصیلی خود میداند استادانی مانند : دکتر احمد رضا سلطانی، دکتر بهبودیان، پروفسور جان گیتینز John Gittins، پیتیر دونلی Peter Donelly، استفان سن Stephn Senn.
فعالیتهای ضمن تحصیل : حمید پزشک همواره در کنار تحصیل به کار مشغول بوده تا خرج تحصیل و معاش را تامین کند وی در طول تحصیلات دانشگاهی همواره کلاسهای حل تمرین داشته و به استادان کمک میکرد.
استادان و مربیان : استادان دکتر جواد بهبودیان، دکتر احمد رضا سلطانی و عبدالرسول برهانی استادیار بخش آمار دانشگاه شیراز و پروفسور جان گیتینز استاد بخش دانشگاه آکسفورد انگلیس از استادان حمید پزشک بوده‌اند.
هم دوره ای ها و همکاران : دکتر سروش علیمرادی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف، دکتر شاپور اسکورچی عضو هیات علمی دانشگاه بروکسل، دکتر سعید پولاد ساز عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان و دکتر نادر نعمت اللهی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی از همدوره‌ایها و همکاران حمید پزشک بوده اند.
همسر و فرزندان : همسر حمید پزشک سرکار خانم کتایون ساکی سگوند کتولد 1344 شهر خرم‌آباد است وی دارای دو فرزند به نامهای گلنوش پزشک متولد 1372 تهران و مهرنوش پزشک متولد 1373 تهران میباشد.
وقایع میانسالی : حمید پزشک عزیمت به انگلیس و تحصیل در دانشگاه آکسفورد انگلیس و فارغ التحصیل در رشته آمار در سال 1379 و بازگشت به ایران و ارتقاء به درجه دانشیاری در سال 1383 را از وقایع آن دوران نام میبرد.
مشاغل و سمتهای مورد تصدی : معاون گروه ریاضی دانشکده علوم دانشگاه تهران 74-1369 معاون اداری و مالی دانشکده علوم دانشگاه تهران 75-1374 رئیس پردیس علوم (دانشکده علوم) دانشگاه تهران 87-1384 رئیس قطب علوم پایه مرکز آموزشهای الکترونیکی دانشگاه تهران 82-1381
فعالیتهای آموزشی : مربی گروه ریاضی دانشکده علوم دانشگاه تهران 75-1369 استادیار گروه ریاضی دانشکده علوم دانشگاه تهران 83-1379 دانشیار دانشکده ریاضی پردیس علوم دانشگاه تهران از 1383 تا کنون
مراکزی که فرد از بانیان آن به شمار می آید : آزمایشگاه آمار دانسکده ریاضی پردیس علوم دانشگاه تهران تاسیس 1380 گروه بیوانفورماتیک موسسه IBB دانشگاه تهران تاسیس 1383
سایر فعالیتها و برنامه های روزمره : عضو شورای اجرایی انجمن آمار ایران 87-1383 عضو هیات تحریریه خبرنامه انجمن ریاضی ایران 87-1383 عضو انجمن سلطنتی آمار انگلستان Royal Statistical Society از سال 1999 تا کنون
شاگردان : مهناز الله بخشی :دانشجوی دوره دکتری فعلا در حال تحصیل در دانشگاه ویکتوریا کانادا، واحد معروفی: فارغ التحصیل کارشناسی ارشد از دانشگاه علامه طباطبائی ، علی کتابفروش : دانشجوی دکتری بیوانفورماتیک دانشگاه تهران و سید امیر مرعشی: دانشجوی دکتری بیوتکنولوژی دانشگاه تهران از دانشجویان حمید پزشک هستند.
جوائز و نشانها : جایزه کنفرانس سالانه ISCB برای دانشمندان سال 2002 در دیژون فرانسه Scientist Award for the presentation if paper in 23rd International society for clinical Biostatistics (ISCB) Annual Meeting (Dijon-France 2002).i
چگونگی عرضه آثار : چاپ حدود 25 مقاله علمی و پژوهشی در مجلات معتبر و ارائه 16 مقاله علمی پژوهشی در کنفرانسها و سمینارهای ملی و بین المللی و ترجمه 3 جلد کتاب از آثار حمید پزشک میباشند. ________________________________________
آثار :
1 احتمال و استنباط امار جلد اول
ویژگی اثر : ترجمه، نوشته R.Hogg and E. Tanis چاپ 1382 دانشگاه تهران
2 احتمال و استنباط امار جلد دوم
ویژگی اثر : ترجمه، نوشته R.Hogg and E. Tanis چاپ 1382 دانشگاه تهران
3 عمو پترس و انگاره گلد باخ
ویژگی اثر : ترجمه، نوشته A. Doxiades، چاپ 1383 دانشگاه تهران
منابع زندگینامه :http://www.iranologyfo.com/

خواجه نوری، عباسعلی

قرن:14
جنسیت:مرد
ملیت:ایران
خلاصه : عباسعلی خواجه نوری در 4 تیر 1294 در تهران متولد گردید . وی پس از گذراندن دوره ی ابتدایی و متوسطه وارد دانشکده کشاورزی شد، تحصیلات خود را تا مقطع دکترای و کار در دانشگاه پاریس ادامه داد . وی پس از مدتی تدریس علم آمار دردانشگاه های یوگسلاوی به ایران بازگشت و در دانشگاه های ایران فعالیت خود را ادامه داد ، چنانکه در دوران بازنشستگی نیز دست از فعالیت آموزشی نکشید . خواجه نوری در سال 1373 دار فانی را وداع گفت .
گروه : علوم پایه
رشته : آمار
تحصیلات رسمی و حرفه ای : عباسقلی خواجه نوری پس از گذراندن دوره ابتدایی و متوسطه وارد دانشکده کشاورزی شد، این دانشکده که در آن زمان تاریخ زیر نظر وزارت کشاورزی بود ،شد و در سال 1316 دوره مهندسی کشاورزی را به پایان رسانید . سپس برای ادامه تحصیل به خارج از کشور سفر کرد و در سال 1322 از دانشگاه کارولینای شمالی فوق لیسانس آمار گرفت ودرسال 1335 موفق به اخذ درجه دکترای آمار از دانشکده علوم دانشگاه پاریس گردید.
زمان و علت فوت : عباسعلی خواجه نوری در فروردین ماه سال 1373 در بیمارستان پارس تهران درگذشت .
مشاغل و سمتهای مورد تصدی : عباسعلی خواجه نوری پس از پایان دوره سربازی در سال 1318 مشغول به کارشد و به ترتیب مشاغل زیررا عهده دار شد :همکار و معاون مهندس عطایی در موسسه اصلاح و ازدیاد بذر ،نهال و گل ،معلم زراعت دانشسرای کشاورزی ،(بعدا تبدیل به وزارت کشاورزی شد)،رییس اداره آمار جیره بندی وزارت دارایی ،رییس اداره آمار کشاورزی و اجتماعی سازمان برنامه ،رییس اداره آمار شناسی اداره آمار عمومی . او همچنین پس از تحصیلات تکمیلی در خارج از کشور سالها در مشاغلی چون :مشاور شرکت سهامی بیمه ایران ،مشاور سازمان بیمه های اجتماعی ،مشاور وزارت کار و امور اجتماعی ،مشاور آمار عمومی ،عضو شورای عالی آمار ،عضو هیئت اجرایی آزمون شناسی ،رییس و استاد موسسه آموزش عالی آمار عهده دارمسئولیت بود .
فعالیتهای آموزشی : تدریس علم آمار یوگسلاوی ،جزء اولین فعالیت های عباسعلی خواجه نوری پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه پاریس بود . سپس در سال 1336 بنا به دعوت مهندس عطایی برای دانشیاری آمار و تحقیق در دانشکده کشاورزی کرج به ایران آمد .پس از پنج سا ل به مقام استادی ارتقا یافت و در سال 1358 نیز بازنشسته شد . دکتر خواجه نوری در دوران بازنشستگی خود در دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت مدرس به تدریس دروسی چون روش تحقیق ،روشهای مقدماتی آمار،آمارگیری نمونه ای ،نظریه آمارگیری نمونه ای ،آمار پیشرفته ،بیومتری ،طرح آزمایشات ،آمار ریاضی،منطق ،جبر ماتریس ،اقتصاد سنجی ،جامعه شناسی ،اقتصاد ،مکانیزاسیون کشاورزی و زراعت مشغول شد . ________________________________________
آثار :
1 آمار پیشرفته و بیومتری
2 آمار ریاضی
3 آمارگیری نمونه از دهات تهران و دماوند
ویژگی اثر : سا ل1328 ،سازمان برنامه
4 آمارگیری نمونه ای مقدماتی
5 احتمالات مقدماتی
6 جبر ماتریس
7 رمز نفوذ در دیگران
ویژگی اثر : اثر دیل کارنگی ،ترجمه ،1327
8 روش تحقیق
9 روشهای مقدماتی آمار
10 سعادت
11 منطق
12 نکاتی چند درباره روشهای تحقیق
منابع زندگینامه :http://www.iranologyfo.com/

رجالی، علی

قرن:14
جنسیت:مرد
ملیت:ایران
خلاصه : علی رجالی متولدسال1330ه.ش دارای مدرک دکترای آمار از دانشگاه استانفورد آمریکا درسال1357 ه.ش و عضو هئیت علمی دانشکده ی علوم ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان دارای مرتبه علمی دانشیاری می باشد.
گروه : علوم پایه
رشته : آمار
گرایش : نظریه احتمالی اعداد
تحصیلات رسمی و حرفه ای : علی رجالی دارای مدرک کارشناسی ریاضی از دانشگاه شیراز در سال 1351ه.ش کارشناسی ارشد ریاضی از دانشگاه شیراز درسال1353 و دکترای آمار از دانشگاه استانفورد آمریکا درسال1357 ه.ش می باشد.
خاطرات و وقایع تحصیل : اتمام دره 6ساله کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه شیراز به مدت 5سال، کسب رتبه اولی در این دوره و دریافت بورس تحصیلی برای ادامه تحصیل و اخذ دکتری از دانشگاه استانفورد و نهایتا اخذ مدرک دکتری آمار از دانشگاه استانفورد آمریکا از مهمترین وقایع تحصیل علی رجالی بوده است.
فعالیتهای ضمن تحصیل : تدریس در دانشگاه شیراز حین تحصیل و انجام کارهای برنامه نویسی کامپیوتری برای سیستم آموزش بخش ریاضی دانشگاه شیراز و همکاری در انجام تحقیقات درزمینه های آمار و فرایندهای تصادفی درشیراز و مطالعه همزمان آمار و نظریه اعداد( با شرکت در سمینار 4 نفره نظریه اعداد با حضور پروفسور پاول اردیش« پدر و بنیانگذار نظریه احتمالی اعداد» ، پروفسور چارلز استین« پدرو بنیانگذار نظریه تصمیم» ، پروفسور پرسی دیاکونس « متخصص و محقق نظریه احتمالی اعداد و آنالیز داده ها » از فعالیتهای موفق حین تحصیل علی رجالی بوده است. تدریس در حین تحصیل در دانشگاههای شیراز و استانفورد نیز مطالعه پیرامون مسایل اجتماعی از دیگر فعالیتهای حین تحصیل وی بوده است.
استادان و مربیان : بهره گیری از معلمان توانا و لایق ریاضی اصفهان، اساتید بخش ریاضی و آمار و دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز و اساتید رشته آمار دانشگاه استانفورد آمریکا از افتخارات دوران تحصیل علی رجالی بوده است.
وقایع میانسالی : علی رجالی پس از اخذ مدرک دکتری آمار از دانشگاه استانفورد آمریکا در سال 1357ه.ش و بازگشت به ایران به عنوان عضو هئیت علمی ابتدا در دانشگاه شیراز و سپس با ماموریت یک ساله در دانشگاه اصفهان، سرانجام در سال 1359 در دانشگاه صنعتی اصفهان ( ابتدا دانشکده علوم و با تلاش در جهت راه اندازی دانشکده های علوم ریاضی، فیزیک و شیمی دراین دانشگاه ) به خدمات علمی مشغول بوده است. حضور یک ساله در دانشگاه هاروارد آمریکا در سال 64-1363ثحصیلی و 6ماهه در دانشگاه ملی استرالیا و بنیاد ریاضیات استرالیا در سال 1371 و مجددا 6ماه در سال 1372 در دانشگاه استانفورد آمریکا از وقایع میانسالی او است.
مشاغل و سمتهای مورد تصدی : علی رجالی در موارد زیر فعالیتهایی داشته است: استادیاری دانشگاههای شیراز و صنعتی اصفهان ارتقا به درجه دانشیاری در دانشگاه صنعتی اصفهان ریاست دانشکده علوم دانشگاه صنعتی اصفهان و فراهم آوردن زمینه برای راه اندازی 3 دانشکده علوم در این دانشگاه مسئولیت راه اندازی مرکز محاسبات دانشگاه صنعتی اصفهان انجام تحقیقات در زمینه های آموزشی مخصوصا در دوره های ابتدایی راهنمایی و دبیرستان اداره کارگاههای مختلف آموزشی برای معلمان در رده های مختلف تحصیلی مسئولیت برگزاری همایش هایی همانند سمینار بررسی روش ها و مسایل آزمونهای ورودی دانشگاه ها که منجر به ارائه طرح پذیرش دانشجو در دانشگاهها به مجلس شورای اسلامی شد. مسئولیت برنامه ریزی دو مطالعه برای کنگره های بین المللی فدراسیون جهانی مسابقات ملی ریاضی WFNMC در چین و استرالیا عضویت در کمیته برنامه ریزی شانزدهمین مطالعه کمیسیون بین المللی آموزش ریاضی ICMI تحت عنوان چالش های آموزش ریاضی
فعالیتهای آموزشی : علی رجالی عضو هئیت علمی دانشکده ی علوم دانشگاه صنعتی اصفهان به تدریس دروس مختلف ریاضی (نظریه ی 1عدد، آنالیز، حساب دیفرانسیل و انتگرال)و راهنمایی 8 دانشجوی کارشناسی ارشد ریاضی و آمار و حداقل 10 پروژه دانشجویی کارشناسی آمار را عهده دار بوده است.
مراکزی که فرد از بانیان آن به شمار می آید : از کارهایی که علی رجالی در آن مشارکت داشته و یا مسئولیت راه اندازی آن مراکز را بر عهده داشته است به قرار زیر است: مسئول راه اندازی شورا و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه صنعتی اصفهان مشارکت در بنیانگزاری مسابقات ریاضی ایران مشارکت در بنیانگزاری مرکز تحقیقات معلمان اصفهان بنیانگزاری خانه ریاضیات اصفهان مشارکت در بنیانگزاری کنفرانس آمار و انجمن آمارایران مشارکت در بنیانگزاری کنفرانس آموزش ریاضی و اتحادیه انجمن های علمی آموزشی معلمان ریاضی ایران مشارکت در بنیانگزاری شورای خانه های ریاضیات ایران
سایر فعالیتها و برنامه های روزمره : علی رجالی در کنار تدریس به مطالعه و تحقیق و تالیف آثاری پیرامون موضوعات مختلف ریاضی آمار و احتمالات پرداخته است و همچنین همکاری با معلمان جهت رفع مشکلات آموزش ریاضی از دیگر فعالیتهای او بوده است.
آرا و گرایشهای خاص : علی رجالی با تلاش فراوان، دلسوزی و اندیشیدن به مسایل اموزشی و کوشش در جهت حل آنها یکی از ویژگیهای رفتاری او بوده است. همچنین با شکسته شدن دیوار بین دانشگاهها و آموزش و پرورش، توجه به کیفیت بیشتر از کمیت، خود اتکاء بارآوردن دانشجویان، عشق به ریاضیات و تدریس جزء آرا و ویژگی های دیگر او بوده است.
چگونگی عرضه آثار : علی رجالی اهل ترجمه نیست و مقالات و کتابهای او بیشتر جنبه یادگیری عام را داراست . او اعتقاد دارد که دانشجو در دانشگاه باید کتاب به زبان اصلی را مطالعه نماید تا همواره بهنگام باشد. غیر از مقالاتی که در زمینه نظریه احتمالی اعداد، گزارش های تحقیقات آموزشی، مسابقات ریاضی ، فعالیتهای تحقیقاتی در زمینه به کارگیری آمار در صنعت و چالش های ریاضی عمده آثار او را تشکیل می دهد. ________________________________________
آثار :
1 آمار و احتمالات
2 موضوعات مختلف ریاضی منابع زندگینامه :http://www.iranologyfo.com/

سلطانی زمانی، احمدرضا

قرن:14
جنسیت:مرد
ملیت:ایران
خلاصه : احمدرضا سلطانی زمانی متولدسال1332 ه.ش دارای مدرک دکترای آمار از دانشگاه ایالتی میشیگان درسال1360 و فوق تخصص آمار و حتمال از دانشگاه کارولینای شمالی و عضو هئیت علمی دانشکده ی علوم دانشگاه شیراز با مرتبه ی علمی دانشیاری می باشد.
گروه : علوم پایه
رشته : آمار
تحصیلات رسمی و حرفه ای : احمدرضا سلطانی زمانی دارای مدرک کارشناسی ریاضی از دانشگاه اصفهان درسال1354و کارشناسی ارشد آمار از دانشگاه شیراز در سال1356و دکترای آمار از دانشگاه ایالتی میشیگان درسال1360و فوق تخصص آمار و احتمال از دانشگاه کارولینای شمالی می باشد.
خاطرات و وقایع تحصیل : اخذ مدرک دکترای آمار از دانشگاه ایالتی میشیگان درسال1360 و فوق تخصص آمار و احتمال از دانشگاه کارولینای شمالی از مهمترین مقاطع علمی زندگی احمدرضا سلطانی زمانی می باشد.
فعالیتهای ضمن تحصیل : احمدرضا سلطانی زمانی در حین تحصیل به مطالعه و تحقیق پیرامون موضوعاتی چون قضیه های برای نمایش فرآیند پایدار متقارن ، بررسی مدل ضربه بر اساس فرآیند صعودی جهش محض، بررسی مدلهای غیر خطی سریهای زمانی و تحلیل باقی مانده ها پرداخته است.
وقایع میانسالی : احمدرضا سلطانی زمانی پس از اخذ مدرک دکترای آمار از دانشگاه ایالتی میشیگان درسال1360و فوق تخصص آمار و احتمال از دانشگاه کارولینای شمالی در سال1361به ایران بازگشت و به عنوان عضو هئیت علمی دانشکده ی علوم دانشگاه شیراز استخدام شدو مرتبه ی علمی دانشیاری را کسب نمود.
مشاغل و سمتهای مورد تصدی : احمدرضا سلطانی زمانی عضو هئیت علمی دانشکده ی علوم دانشگاه شیراز درسال 1361تاسال1367استادیار دانشگاه شیراز و از سال1367به عنوان دانشیار دانشگاه شیراز بوده است.
فعالیتهای آموزشی : احمدرضا سلطانی زمانی در دانشکده ی علوم دانشگاه شیراز به تدریس دروس فرآیندهای تصادفی 1و2، آنالیز حقیقی، نظریه احتمال و فرآیندهای تصادفی پیشرفته در دانشگاه تربیت مدرس در دانشگاه شیراز پرداخته است.
سایر فعالیتها و برنامه های روزمره : احمدرضا سلطانی زمانی در کنار تدریس به تحقیق و تالیف آثاری پیرامون احتمال و آمار، ساختار فرایندهای جهش محض و کاربردآن ها در اعتماد پذیری ، تخمین انتگرال های تصادفی با مشاهدات توام با احتمال پرداخته است.
آرا و گرایشهای خاص : احمدرضا سلطانی زمانی از جمله متخصصان رشته ریاضی و آمار می باشد که در اموری چون احتمال و آمار ، بررسی مدلهای غیرخطی سری های زمانی و تحلیل باقی مانده های ، تخمین انتگرال های تصادفی با مشاهدات توام با اختلال دارای تخصص می باشد. ________________________________________
آثار :
1 احتمال و آمار
2 قضیه ای برای نمایش فرآیند پایدار متقارن
منابع زندگینامه :http://www.iranologyfo.com/

سیف اللهی، حجت الله

قرن:14
جنسیت:مرد
ملیت:ایران
خلاصه : دکتر حجت الله سیف اللهی ننه کران در روستای ننه کران یکی از توابع اردبیل بدنیا آمد. ایشان دارای مدرک دکتری رشته آمار از دانشگاه پاریس 6(پی یر و ماری کوری ) است که پس از اخذ مدرک دکتری رشته مذکور از سال 1353 در دانشگاه ابوریحان و شهید بهشتی به تدریس پرداخت و در سال 1381 به افتخار بازنشتگی نائل آمد.نامبرده از سال 1377 تا کنون در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز به تدریس مشغول می باشد.
گروه : علوم پایه
رشته : آمار
گرایش : آمار (تحلیل داده ها)
والدین و انساب : پدر و مادر حجت الله سیف اللهی ننه کران فوت شده اند. ایشان دارای سه برادر است که بترتیب در اردبیل ،رامسر و اراک زندگی می کنند.
خاطرات کودکی : حجت الله سیف اللهی ننه کران از دوران کودکی خود چنین می گوید: "پنجم ابتدایی را در روستای ننه کران اردبیل طی کرده ام . در زیر چراغ نفتی در خانه و در مغازه پدرم درس می خواندم و روزها نیز کنار رودخانه کار می کردم و کلاس ششم ابتدایی را در بخش نمین به پایان رسانیدم.در دوران تحصیل خود همیشه شاگرد اول بودم."
اوضاع اجتماعی و شرایط زندگی : پدر حجت الله سیف اللهی ننه کران در روستای ننه کران مغازه داشت و به کار کشاورزی نمی پرداخت.
تحصیلات رسمی و حرفه ای : حجت الله سیف اللهی ننه کران 5 سال دوره ابتدایی را در روستای ننه کران و ششم ابتدایی را در نمین و سه سال اول متوسطه را آستارا و دو سال دانشسرا را در تبریز ،4 سال در رشته ریاضی در دانشگاه تهران به تحصیل پرداخته است. ایشان دوره کارشناسی ارشد را در موسسه آموزش عالی آمار و انفورماتیک و دوره تحصیلات تکمیلی و دکتری رشته آمار را در دانشگاه پاریس 6(پی یر و ماری کوری) گذرانده است.
خاطرات و وقایع تحصیل : حجت الله سیف اللهی ننه کران از دوران تحصیل خود چنین به یاد دارد: "در کلاس دوم ابتدایی کتاب ها بزبان ترکی بود و از آذر 1325 به بعد به فارسی تبدیل شد. من برای ششم ابتدایی هر زور صبح از روستای خود به نمین می رفتیم و طوری که در مدرسه بسته می شد و عصر نیز بر می گشتیم.سه سال متوسطه را در آستارا بودم در آن موقع در آن شهر کتاب پیدا نمی شد و بایستی از اردبیل خریداری می شد."
فعالیتهای ضمن تحصیل : حجت الله سیف اللهی ننه کران پس از طی دو سال دانشسرای مقدماتی در مهر 1335 در ننه کران به عنوان آموزگار استخدام شدند.او دو دیپلم طبیعی و ریاضی را بطور متفرقه در اردبیل و تبریز اخذ کردند و در سال 1343وارد دانشگاه تهران در رشته ریاضی گردیدند.
هم دوره ای ها و همکاران : دکتر طاهری ،دکتر تارمست،دکتر هاشمی پرست از همدوره ایهای حجت الله سیف اللهی ننه کران می باشند.
همسر و فرزندان : حجت الله سیف اللهی ننه کران در سال 1343 با همسر خود (دبیر بازنشسته) ازدوراج کرد که ماحصل این ازدواج سه فرزند ،2 دختر و یک پسر می باشد.
فعالیتهای آموزشی : حجت الله سیف اللهی ننه کران از مهر سال 1335 به مدت 19 سال در دبیرستانها ننه کران و تهران به تدریس مشغول بودند در سال 1354 با مدرک کارشناسی ارشد رشته آمار در دانشگاه ابوریحان و پس از اخذ مدرک دکتری رشته آمار در دانشگاه شهید بهشتی تا سال 1381 به تدریس پرداخت.نامبرده در مهر همان سال (1381) بازنشسته گردیدند. ایشان در ضمن از 15 شهریور سال 1377 تا کنون در دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی اشغال دارند.
جوائز و نشانها : حجت الله سیف اللهی ننه کران بدلیل ترجمه کتاب ،تالیف مقاله و طرحهای پژوهشی در دانشگاه شهید بهشتی لوحهای تقدیر و جوایز نقدی متعددی دریافت کرده است.
چگونگی عرضه آثار : حجت الله سیف اللهی ننه کران دارای سه طرح پژوهشی در دانشگاه شهید بهشتی می باشد. ________________________________________
آثار :
1 آمار ریاضی
ویژگی اثر : ترجمه
2 تحلیل داده ها
ویژگی اثر : ترجمه
3 خلاصه درس و فرمولهای آمار و احتمال ریاضی
ویژگی اثر : ترجمه منابع زندگینامه :http://www.iranologyfo.com/

شاهکار، غلامحسین

قرن:14
جنسیت:مرد
ملیت:ایران
خلاصه : دکتر غلامحسین شاهکار در بهمن ماه سال 1319 خورشیدی در شیراز چشم به جهان گشود.در سال 1343 مدرک کارشناسی ریاضی را از دانشگاه تهران دریافت کرد. وی در سال 1354 مدرک کارشناسی ارشد آمار را از دانشگاه شفیلد انگلستان دریافت کرد و بلافاصله به دانشگاه ولز منتقل شد. تحصیلات خود را در رشته نظریه صف (Queueing Theory) ادامه داد و در سال 1357، موفق به کسب مدرک دکترای تخصصی در رشته خود از دانشگاه ولز انگلستان شد. او پس از پایان تحصیلاتش به ایران بازگشت و از آن زمان تاکنون،به عنوان عضو هیئت علمی به تدریس و پژوهش در دانشگاه فردوسی مشهد مشغول است.نامبرده در سال 1379 به مرتبه استادی ارتقای یافت.
گروه : علوم پایه
رشته : آمار
گرایش : آمار و احتمال
تحصیلات رسمی و حرفه ای : غلامحسین شاهکار پس از اتمام تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود در شیراز، عازم تهران شد و در سال 1343 مدرک کارشناسی ریاضی را از دانشگاه تهران دریافت کرد. پس از گذراندن یک دوره یکساله در دانشسرای عالی، به دانشگاه مشهد رفت و به عنوان معلم حل تمرین مرحوم پروفسور تقی فاطمی مشغول خدمت شد. یک سال بعد، برای گذراندن دوره کارشناسی ارشد ریاضی به شهر محل تولد خود بازگشت و همزمان با تحصیل، خدمت خود را در قالب مربی نیمه وقت ادامه داد. وی در سال 1352 با استفاده از بورس وزارت علوم برای ادامه تحصیلات عازم انگلستان شد و به دلیل علاقه اش به ریاضیات کاربردی و آمار، رشته تحصیلی خود را تغییر داد. وی در سال 1354 مدرک کارشناسی ارشد آمار را از دانشگاه شفیلد انگلستان دریافت کرد و بلافاصله به دانشگاه ولز منتقل شد. تحصیلات خود را در رشته نظریه صف (Queueing Theory) ادامه داد و در سال 1357، موفق به کسب مدرک دکترای تخصصی در رشته خود از دانشگاه ولز انگلستان شد
مشاغل و سمتهای مورد تصدی : غلامحسین شاهکار در سال 1350 پس از دریافت مدرک کارشناسی ارشد در رشته ریاضی، با دعوت رئیس وقت دانشکده علوم ریاضی دانشگاه مشهد، به طور رسمی به استخدام این دانشگاه درآمد.ایشان پس از اخذ مدرک دکتری تخصصی در رشته خود از دانشگاه ولز انگلستان در سال 1357، به ایران بازگشت و از آن زمان تاکنون، به تدریس و پژوهش در دانشگاه فردوسی مشهد مشغول است.
فعالیتهای آموزشی : 1346 - 1347تدریس در دانشگاه مشهد به عنوان معلم حل تمرین 1347 - 1350 تدریس به عنوان مربی نیمه وقت دانشگاه شیراز 1350 - 1352تدریس در دانشگاه فردوسی مشهد 1376ارتقای مرتبه به دانشیار - دانشگاه فردوسی مشهد 1379ارتقای مرتبه به استاد - دانشگاه فردوسی مشهد
جوائز و نشانها : کتاب "طرح و تحلیل آزمایشها" به عنوان کتاب برگزیده کتاب سال دانشگاه تهران کتاب "تحلیل رگرسیونی کاربردی " به عنوان کتاب برگزیده سال دانشگاه تهران استاد نمونه دانشگاه فردوسی مشهد دریافت لوح تقدیر از پنجمین جشنواره فردوسی دریافت لوح تقدیر از چهارمین جشنواره فردوسی
چگونگی عرضه آثار : تعداد مقالات منتشر شده : بیش از 9 مورد ________________________________________
آثار :
1 آشنایی با فرآیندهای تصادفی
ویژگی اثر : تالیف: Erhan Cinlar ترجمه: غلامحسین شاهکار، ابوالقاسم بزرگنیا انتشارات دانشگاه صنعتی شریف چاپ اول: 1380
2 آشنایی با نظریه صف بندی
ویژگی اثر : تالیف: غلامحسین شاهکار انتشارات دانشگاه پیام نور چاپ اول: 1375
3 تحلیل رگرسیونی کاربردی
ویژگی اثر : تالیف: Norman R. Drapper, Harry Smith ترجمه: غلامحسین شاهکار، ابوالقاسم بزرگنیا انتشارات مرکز نشر دانشگاهی چاپ اول: 1378 ،این کتاب برگزیده کتاب سال است.
4 طرح آزمایشها (1)
ویژگی اثر : تالیف: غلامحسین شاهکار، ابوالقاسم بزرگنیا انتشارات دانشگاه پیام نور چاپ اول: 1375
5 طرح آزمایشها (2)
ویژگی اثر : تالیف: غلامحسین شاهکار، ابوالقاسم بزرگنیا انتشارات دانشگاه پیام نور چاپ اول: 1376
6 طرح و تحلیل آزمایشها
ویژگی اثر : تالیف: Douglas C. Montgomery ترجمه: غلامحسین شاهکار انتشارات مرکز نشر دانشگاهی چاپ اول: 1380 -این کتاب برگزیده کتاب سال دانشگاه تهران است.
7 مبانی احتمال
ویژگی اثر : تالیف: Saeid Ghahramani ترجمه: غلامحسین شاهکار، ابوالقاسم بزرگنیا انتشارات دانشگاه صنعتی شریف چاپ چهارم: 1384
8 مبانی نظریه صف
ویژگی اثر : تالیف: Donald Gross, Carl M. Harris ترجمه: غلامحسین شاهکار انتشارات مرکز نشر دانشگاهی چاپ اول: 1372
منابع زندگینامه :http://www.iranologyfo.com/

صدوقی الوندی، محمد

قرن:14
جنسیت:مرد
ملیت:ایران
خلاصه : سلطان محمد صدوقی الوندی متولد سال 1329 ه.ش دارای مدرک دکتری آمار از دانشگاه کمبریج انگلستان در سال 1357و عضو هیئت علمی دانشکده ی علوم دانشگاه شیراز با مرتبه ی علمی دانشیاری می باشد.
گروه : علوم پایه
رشته : آمار
تحصیلات رسمی و حرفه ای : سلطان محمد صدوقی الوندی دارای مدرک کارشناسی آمار از دانشگاه لندن درسال1352، کارشناسی ارشد آمار از دانشگاه لندن در سال 1358، دکترای آمار از دانشگاه کمبریج انگلستان درسال 1357 می باشد .
خاطرات و وقایع تحصیل : اخذ مدرک دکترای آمار از دانشگا کمبریج انگلستان در سال 1357 از مهمترین وقایع علمی زندگی سلطان محمد صدوقی الوندی می باشد.
فعالیتهای ضمن تحصیل : سلطان محمد صدوقی الوندی درحین تحصیل به مطالعه و تحقیق پیرامون موضوعاتی چون بررسی مقایسات چندگانه، مدلهای رگریسونی با خطا درمتغیرها، فرضهای آزمون پذیر نمونه گیری با احتمالات متناسب با اندازه پرداخته است.
وقایع میانسالی : سلطان محمد صدوقی الوندی پس از اخذ مدرک دکترای آمار ازدانشگاه کمبریج انگلستان درسال 1357 به ایران آمد و به عنوان عضو هئیت علمی دانشکده ی علوم دانشگاه شیراز استخدام شدو مرتبه علمی دانشیاری را کسب نمود.
مشاغل و سمتهای مورد تصدی : سلطان محمد صدوقی الوندی از سال 1357 تا 1367 استادیار دانشگاه شیراز و از سال 1367 تا 1368 استادیار مدعو دانشگاه وایومینگ آمریکا و از سال 1368 تا کنون دانشیار دانشگاه شیراز میباشد.
فعالیتهای آموزشی : سلطان محمد صدوقی الوندی در دانشکده ی شیراز و فرایومینگ به تدریس دروس مدلهای خطی ، نظریه احتمال آنالیز چند متغیر پیوسته ، نمونه گیری با احتمالات نابرابر پرداخته است.
سایر فعالیتها و برنامه های روزمره : سلطان محمد صدوقی الوندی درکنار تدریس به مطالعه و تحقیق و تالیف موضوعاتی چون بررسی مقایسات چندگانه، مدلهای اگریسونی با خطا در متغیرها، فرضهای آزمون پذیرنمونه گیری با احتمالات متناسب با اندازه پرداخته است.
آرا و گرایشهای خاص : سلطان محمد صدوقی الوندی از جمله متخصصان رشته ی ریاضی و آماری می باشد که درموضوعاتی چون آمار و احتمالات، نظریه احتمال، مدلهای صید و دوباره صید دارای تخصص می باشد. ________________________________________
آثار :
1 آمار و احتمالات
2 بررسی مقایسات چندگانه
3 نظریه احتمال
منابع زندگینامه :http://www.iranologyfo.com/

مشکانی، محمدرضا

قرن:14
جنسیت:مرد
ملیت:ایران
خلاصه : دکتر محمدرضا مشکانی متولد سال 1322 شهر مشکان سبزوار است. وی دارای مدرک دکترای تخصصی آمار از دانشکده ایالتی فلوریدا درسال 1357 و عضو هئیت علمی دانشکده علوم دانشگاه شهید بهشتی با مرتبه ی علمی استاد می باشد.ایشان برگزیده بیست و ششمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی و شانزدهمین دوره جایزه جهانی کتاب سال را به خود اختصاص داده است.
گروه : علوم پایه
رشته : آمار
خاطرات کودکی : نخستین خاطره دوران کودکی محمدرضا مشکانی مربوط به ثبت نام در دبستان است. در آن زمانها در روستاها مکتب خانه ها بودند و مدرسه جدید وجود نداشت. در این حین مدرسه دولتی در مشکان افتتاح شد و قانونا باید مکتب خانه تعطیل می شد و کودکان به مدرسه دولتی جدید می رفتند. اما قرابت خانوادگی و نفوذ محلی مانع این امر شد و به واسطه رعایت نسبت خانوادگی پدر او از ثبت نام فرزندش در مدرسه خودداری می کرد. و او خود روزی تصمیم گرفت که به مدرسه برود و ثبت نام کند شناسنامه را برداشت و در مقابل مدرسه که یک ساختمان گنبدی خشت و گلی قدیمی یادگار زمان اشغال سربازان روس بود. مدتی منتظرماند تا زنگ تفریح را زدند و آقای مدیر مدرسه بیرون آمدو اورا به مدرسه برد و در سال دوم ثبت نام کرد.
اوضاع اجتماعی و شرایط زندگی : شرایط خانوادگی محمد رضا مشکانی از همان نوع خانواده های سنتی خرده مالکی و کشاورزی به شیوه دهقانی مرسوم در خراسان بود. پدر خرده مالکی بود که در قیاس با دیگران از رفاه نسبی برخوردار بود. به واسطه زعامت یک قبیله از احترام عالم برخوردار بود. خانواده شامل شش فرزند (چهار دختر و دو پسر) زندگی آرام و بی دغدغه ای داشت. طبق رسم محلی دختران بیشتر به آموزش خانه داری و کمک به امور دام پارچه بافی و غیره را در پیش رو داشتند. پسران ضمن آموزشهای رسمی در امور کشاورزی و دامداری و کمک به پدر در اداره املاک و احشام مشغول بودند.
تحصیلات رسمی و حرفه ای : محمدرضا مشکانی خواندن و نوشتن قرائت قرآن و کتب مذهبی در مکتب خانه های مشکان فراگرفت.دوران ابتدایی را نیز در شهر مشکان و دوره متوسطه را در مدارس نیشابور و دوره آخر دبیرستان را در مدرسه داروالفنون تهران گذراند.و دیپلم ریاضی را کسب کرد. گذراندن دوره چهار ساله کارشناسی ارشد آگرونومی (پژوهشهای کشاورزی) در دانشکده دانشگاه تهران واقع در کرج با رتبه اول به پایان برد. پس از پایان خدمت وظیفه در موسسه آموزش عالی آمار به تحصیل در دوره کارشناسی ارشد آمار(آمارشناسی درجه یک) پرداخت و بعد از احراز رتبه اول و بورس تحصیلی عازم ایالات متحده آمریکا شد و در دانشگاه ایالتی فلوریدا به ترتیب درجه کارشناسی ریاضی با کهاد آمار، کارشناسی ارشد آمار ریاضی و بالاخره دکتری آمار را در سال 1357 کسب کرد.
خاطرات و وقایع تحصیل : از وقایع دوران تحصیل محمدرضا مشکانی میتوان به رخداد 15 خرداد 1342 را نام برد که مقارن به ایام امتحانات نهایی سال ششم دبیرستان بود که حوزه امتحانی در دبستان سعدی سرچشمه در قلب وقایع آن دوران قرار داشت.
فعالیتهای ضمن تحصیل : در سالهای تحصیل محمدرضا مشکانی در دانشگاه شرکت در فعالیتهای اجرایی اصلاحات ارضی مرحله دوم بود که به عنوان کارآموز و دانشجوی سال دوم کشاورزی درآن شرکت داشت. و در فعالیتهای کسب و کار خانواده درامور کشاورزی و دامداری شرکت میکرد و در مقاطع کارشناسی ارشد سمت معلمی در موسسه آموزش عالی آمار را بر عهده داشت.
استادان و مربیان : از تعداد زیادی از آموزگاران دبیران و استادانی که در ایشان نقشی ماندگار داشتند میتوان به : آقای ابوالفضل تفرشیان مدیر و آموزگار سالهای دوم دبستان تا چهارم، آقای عظیمی مدیر و آموزگار ریاضی دبستان شاهپور نیشابور آقای گنجی دبیر دیبرستان کمال الملک نیشابور ، آقای اختر خاوری و کوشا دبیران دبیرستان، مرحوم دکتر مهدوی اردبیلی ، مرحوم دکتر منوچهری کاشانی مرحوم دکتر عباسقلی خواجه نوری در دانشگاه و خانم بیلارد استاد راهنمای رساله دکترا مرحوم دب.باسو و گودنر از کسانی بودند در خارج کشور منش معلمی آنها تاثیری فوق العاده بر وی گذاشت.
هم دوره ای ها و همکاران : از همکاران محمدرضا مشکانی خانم لین بیلارد در دانشگاه جورجیای آمریکا است که اغلب در نوشتن مقالات با هم همکاری داشته اند.
همسر و فرزندان : محمد رضا مشکانی در سال 1348 با سرکار خانم زهرا سادات مشکانی یکی از منسوبات خود ازدواج کردو حاصل این ازدواج دو فرزند دختر بانامهای آناهیتا و آمی تیس است. همسر وی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران است فرزند بزرگتر در ایلات متحده مسئولیت یک مرکز مراقبتهای بهداشتی را بر عهده دارد و فرزند کوچکتر نیز در آنجا مشغول تحصیل در رشته مهندسی عمران رشته راه سازی است و مشغول خدمات در یک شرکت بزر گ بین لمللی است.
مشاغل و سمتهای مورد تصدی : مسئولیت های محمدرضا مشکانی: مدیر آموزش موسسه آموزش عالی آمار معاون پژوهشی موسسه آموزش عالی آمار مدیر گروه آمار دانشگاه شهید بهشتی معاون پژوهشی دانشکده جامع انفورماتیک و مدیریت دانشگاه شهید بهشتی معاون آموزش دانشکده علوم ریاضی دانشگاه شهید بهشتی مدیر دفتر هماهنگی امور پژوهش دانشگاه شهید بهشتی سرپرست کمیته برنامه ریزی آمار وزارت علوم تحقیقات و فناوری
فعالیتهای آموزشی : فعالیتای آموزشی محمدرضا مشکانی : تدیس دروس آمار در موسسه آموزش عالی آمار، گروه آمار دانشگاه شهید بهشتی در مقاطع مختلف ، دانشگاه تربیت مدرس دانشگاه علامه طباطبائی، دانشگاه جورجیای آمریکا، دانشگاه تکزاس (ال پاسو) آمریکا و تدریس در دوره های مختلف موسسه آمار سازمان ملل واقع در توکیو ژاپن. پژوهش نظری و کاربردی در زمینه علم آمار و کاربردهای آن و راهنمای پایان نامه های دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری
مراکزی که فرد از بانیان آن به شمار می آید : 1 - تانجمن آمار ایران 2 - دوره آموزشی کارشناسی ارشد آمار اقتصادی اجتماعی در دانشگاه شهید بهشتی 3 - دوره آموزشی کارشناسی ارشد بیمه آمار (آکچوئری) در دانشگاه شهید بهشتی 4 - دوره دکتری آمار در دانشگاه شهید بهشتی
شاگردان : از شاگردان محمد رضا مشکانی میتوان به دکتر انوشیروان کاظم نژاد دردانشگاه تربیت مدرس، دکتر فرزاد اسکندری در دانشگاه علامه طباطبائی دکتر کامران قریشی در دانشگاه رازی، دکتر حبیب اله اسماعیلی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر مسعود کریملو در دانشکاه توان بخشی و تعداد زیادی در جاهای مختلف مشغول به خدمتند.
همفکران فرد : محمدرضا مشکانی در آمار معتقد به روش بیزی هستند از این رو دکتر احمد پارسیان استاد دانشگاه تهران و مرحوم دب باسو دی وی، لیندلی، فیلیپ دیوید جورج کاسلا کریستین رابرت د رخارج کشور و افراد بسیار دیگر از همفکران ایشان هستند
آرا و گرایشهای خاص : گرایش خاص وی به رشته آمار بیزی و تفسیر ذهنی احتمال است که بنیان متکب بیضی آمار را تشکیل میدهد. این گرایش در سالهای اخیر نضج فوق العاده ای یافته است که حاصل پیشرفهای شگفت انگیز در محاسبات آماری با رایانه است.
جوائز و نشانها : محمدرضا مشکانی جایزه و مدال دانش از وزارت آموزش و پرورش به خاطر رتبه اول در دانشگاه و کسب بورسیه و جایزه نفر دوم بهترین پژوهشگر دانشگاه شهید بهشتی تقدیرنامه های متعدد به خاطر انجام پژوهشهای مختلف ایشان برگزیده بیست و ششمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی و شانزدهمین دوره جایزه جهانی کتاب سال را به خود اختصاص داده است.
چگونگی عرضه آثار : محمدرضا مشکانی آثار خود را در درجه اول به صورت مقالات علمی پژوهشی در مجلات معتبر بین المللی و داخی منتشر کرده است. در مرحله بعد با شرکت در کنفرانسها و همایش های بین المللی داخلی به نشر آنها پرداخته است .
تعداد تألیفات (نگارش یا ترجمه کتاب) بزبان فارسی: 5 تعداد تألیفات (نگارش یا ترجمه کتاب) بزبان خارجی: 1 زمینه علمی تألیفات: آمار مقدماتی در دو جلد، تجزیه و تحلیل سریهای زمانی، روشهای چند متغیری گسترده. مقالات تعداد مقالات بزبان فارسی: 25، تعداد مقالات بزبان خارجی: 26 زمینه علمی مقالات: آمار، استنباط آماری، سری‌های زمانی، علوم اجتماعی، علوم تجربی، طرح آزمایش‌ها، هیدرولوژی.
منابع زندگینامه :http://www.iranologyfo.com/

نیرومند، حسین علی

قرن:14
جنسیت:مرد
ملیت:ایران
خلاصه : حسین علی نیرومند در سال 1326 در شهر باجگیران از توابع قوچان متولد شد دوران ابتدایی را در زادگاهش سپری کرد. پس از کسب دیپلم ریاضی از دبیرستان نادرشاه مشهد، وارد دانشگاه علوم دانشگاه مشهد شد و در سال 1350 در رشته ریاضی فارغ التحصیل گردید سپس به انگلستان عزیمت کرد و مدرک فوق لیسانس و دکترای خود را در سال 1368 در آنجا به پایان برد. وی هم اکنون به سمت استادی در دانشگاه علوم ریاضی دانشگاه مشهد مشغول به خدمت است.
گروه : علوم پایه
رشته : آمار
گرایش : سریهای زمانی
والدین و انساب : مرحوم پدرشان علی فخمند در باجگیران به شغل کشاورزی مشغول بودند و مرحوم مادر محترمشان درنا کوثری بودند و دارای پنج خواهر همگی بازنشسته آموزش و پرورش هستند و پنج برادر به نام های نوروز محمد شغل کشاورزی، براقعلی دبیر بازنشسته ریاضی ، عباسعلی دبیر بازنشستهفیزیک، و حسن نیرومن سرهنگ نیروی هوایی هستند
خاطرات کودکی : وی دوران کودکی خود را اینچنین به یاد دارد : در دوران کودکی در باجگیران همراه پدر کار میکردم و حتی در دوران ابتدایی نیز هم درس میخواندم و هم به پدر در امور کشاورزی کمک میکردم.
تحصیلات رسمی و حرفه ای : دوران متوسطه دبرستان نادرشاه افشار در مشهد دوران کارشناسی رشته ریاضی از دانشگاه مشهد سال 1350 کارشناسی راشد رشته آمار از دانشگاه برونل انگلیس دکتری در رشته آمار - سریهای زمانی از دانشگاه شیفیلد سال 1368
خاطرات و وقایع تحصیل : در بیشتر ایام تحصیل از دوران ابتدایی تا کارشناسی ارشد درس میخواندم و در تابستان نیز کار میکردم
استادان و مربیان : دکتر بزرگ نیا دکتر عبدالله، دکتر هنری، مرحوم پروفسور تقی فاطمی و ... از استادان وی در دوره کارشناسی بودند.
هم دوره ای ها و همکاران : و هم اکنون که در دانشگاه مشهد مشغول به کار میباشد با استادان دوران تحصیل خود مانند دکتر بزرگ نیا و دکتر هنری همکار شده اند.
همسر و فرزندان : همسر دکتر نیرومند بازنشسته آموزش و پرورش هستند و فرزندانشان احسان تحصیلات خود را به اتمام رسانیده و مشغول به کار هستند و دخترشان لونا ازدواج کرده و فرزند کوچکشان ایمان مشغول به تحصیل در دانشگاه در رشته مدیریت بازرگانی است.
مشاغل و سمتهای مورد تصدی : معاون اداری و مالی دانشگاه علوم دانشگاه مشهد 74-1368
فعالیتهای آموزشی : دکتر نیرومند تدریس اکثر دروس دانشگاهی رشته آمار در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را برعهده دارد.
سایر فعالیتها و برنامه های روزمره : دکتر نیرومند بعد از فارغ شدن ارکار روزانه قدری ورزش و پیاده روی را در برنامه دارد.
چگونگی عرضه آثار : چاب و تالیف دو کتاب و چاپ و ترجمه بیش از 15 جلد کتاب و بیش از ده مقاله علمی و پژوهشی د رمجلات معتبر ________________________________________
آثار :
1 آمار پایه
ویژگی اثر : تالیف
2 آمار کاربردی
ویژگی اثر : تالیف
3 اگر سیول با مثال
ویژگی اثر : ترجمه
4 اگرسیول خط کاربردی
ویژگی اثر : ترجمه
5 الگوهای خطی تعمیم یافته
ویژگی اثر : نوشته داپسن، ترجمه
6 الگوهای خطی تعمیم یافته
ویژگی اثر : نوشته موشگری، ترجمه
7 تجزیه و تحلیل سریهای زمانی
ویژگی اثر : نوشته کرامر، ترجمه
8 روشهای چند متغیره کاربردی
ویژگی اثر : نوشته جانسون، ترجمه
9 سریهای زمانی و روشهای یک متغیری و چند متغیری
ویژگی اثر : نوشته ویلیام دبلیودی، ترجمه
10 مقدمه ای بر سریهای زمانی
ویژگی اثر : نوشته هتپفیلد، ترجمه
11 نخستین درس احتمال
ویژگی اثر : نوشته راس ، ترجمه
12 نمونه گیری
ویژگی اثر : ترجمه
منابع زندگینامه :http://www.iranologyfo.com/

هاشمی پرست، مقتدی

قرن:14
جنسیت:مرد
ملیت:ایران
خلاصه : دکتر سید مقتدی هاشمی پرست در سال 1325 در تهران متولد شد .ایشان دارای مدرک فوق دکترا رشته کنترل کیفیت از انگلستان می باشد. وی در سال 1358 به کشور بازگشت و درحال حاضر عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی است. کتاب "آمار ناپارامتری کاربردی"ترجمه سید مقتدی هاشمی پرست ، در دوره دوازدهم کتاب سال جمهوری اسلامی ایران از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان کتاب سال برگزیده شد.
گروه : علوم پایه
رشته : آمار
گرایش : تحقیق در عملیات
تحصیلات رسمی و حرفه ای : سید مقتدی هاشمی پرست پس از گذراندن تحصیلات متوسطه در دبیرستان دارالفنون به دانشگاه تهران راه یافت و موفق به اخذ درجۀ کارشناسی ارشد در رشتۀ ریاضی از آن دانشگاه و کارشناسی ارشد در رشتۀ آمار و انفرماتیک از مؤسسۀ آمار و انفرماتیک گردید.ایشان برای تکمیل معلومات دانشگاهی به انگلستان رفت و در سال 1978 به اخذ درجۀ دکترا در رشتۀ آمار با گرایش تحقیق در عملیات نائل آمد و پس از آن دورۀ فوق دکترا در کنترل کیفیت به ویژه برای سیستمهای ارتباطی و مخابرات را نیز به پایان رساند.
مشاغل و سمتهای مورد تصدی : سید مقتدی هاشمی پرست پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد رشتۀ آمار و انفرماتیک از مؤسسۀ آمار و انفرماتیک ، چند سالی به عنوان عضو هیئت علمی در خدمت دانشکدۀ مخابرات بود .وی برای ادامه تحصیل به انگلستان رفت و پس از اخذ مدرک فوق دکترا رشته کنترل کیفیت به ویژه برای سیستمهای ارتباطی و مخابرات ، در سال 1358 به کشور بازگشت و درحال حاضر عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی است.
جوائز و نشانها : کتاب "آمار ناپارامتری کاربردی"ترجمه سید مقتدی هاشمی پرست ، در دوره دوازدهم کتاب سال جمهوری اسلامی ایران از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان کتاب سال برگزیده شد. ________________________________________
آثار :
1 آمار ناپارامتری کاربردی
ویژگی اثر : ترجمه،این کتاب در دوره دوازدهم کتاب سال جمهوری اسلامی ایران ،از طرف وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی و برگزیده شده است.آشنایی با کتاب: «آمار ناپارامتری کاربردی»: آمار ناپارامتری کاربردی؛ کنوور؛ ترجم? سیدمقتدی هاشمی پرست؛ تهران: مرکز نشر دانشگاهی، 1372. بسیاری از مسائل در علوم رفتاری شرایط لازم را برای تجزیه و تحلیل پارامتری ندارند. کتاب مورد بحث، این امکان را فراهم می سازد که این مسائل مهم، با روشهای ناپارامتری مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند. مؤلف در مقدم? کتاب یادآوری می کند که کوشیده است اثر وی تا حد ممکن به صورتی انعطاف پذیر تنظیم شود تا بتوان به عنوان کتاب درسی مقدماتی و کتابی مرجع برای پژوهشگران کاربردی، از آن استفاده کرد. «آمار ناپارامتری کاربردی» از کتب مرجع و مورد نیاز جامع? علمی ایران بوده است که ترجم? دقیق و گویای آن، پاسخ در خور را بدین نیاز داده است
2 آمار و احتمال در مهندسی و علوم
3 حساب دیفرانسیل و انتگرال و هندسه تحلیلی
ویژگی اثر : ترجمه،سه جلد
4 نظری? بازیها و خط انتظار
منابع زندگینامه :http://www.iranologyfo.com/

درباره مركز تحقيقات رايانه‌اي قائميه اصفهان

بسم الله الرحمن الرحیم
جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ في سَبيلِ اللَّهِ ذلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ (سوره توبه آیه 41)
با اموال و جانهاى خود، در راه خدا جهاد نماييد؛ اين براى شما بهتر است اگر بدانيد حضرت رضا (عليه السّلام): خدا رحم نماید بنده‌اى كه امر ما را زنده (و برپا) دارد ... علوم و دانشهاى ما را ياد گيرد و به مردم ياد دهد، زيرا مردم اگر سخنان نيكوى ما را (بى آنكه چيزى از آن كاسته و يا بر آن بيافزايند) بدانند هر آينه از ما پيروى (و طبق آن عمل) مى كنند
بنادر البحار-ترجمه و شرح خلاصه دو جلد بحار الانوار ص 159
بنیانگذار مجتمع فرهنگی مذهبی قائمیه اصفهان شهید آیت الله شمس آبادی (ره) یکی از علمای برجسته شهر اصفهان بودند که در دلدادگی به اهلبیت (علیهم السلام) بخصوص حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) و امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) شهره بوده و لذا با نظر و درایت خود در سال 1340 هجری شمسی بنیانگذار مرکز و راهی شد که هیچ وقت چراغ آن خاموش نشد و هر روز قوی تر و بهتر راهش را ادامه می دهند.
مرکز تحقیقات قائمیه اصفهان از سال 1385 هجری شمسی تحت اشراف حضرت آیت الله حاج سید حسن امامی (قدس سره الشریف ) و با فعالیت خالصانه و شبانه روزی تیمی مرکب از فرهیختگان حوزه و دانشگاه، فعالیت خود را در زمینه های مختلف مذهبی، فرهنگی و علمی آغاز نموده است.
اهداف :دفاع از حریم شیعه و بسط فرهنگ و معارف ناب ثقلین (کتاب الله و اهل البیت علیهم السلام) تقویت انگیزه جوانان و عامه مردم نسبت به بررسی دقیق تر مسائل دینی، جایگزین کردن مطالب سودمند به جای بلوتوث های بی محتوا در تلفن های همراه و رایانه ها ایجاد بستر جامع مطالعاتی بر اساس معارف قرآن کریم و اهل بیت علیهم السّلام با انگیزه نشر معارف، سرویس دهی به محققین و طلاب، گسترش فرهنگ مطالعه و غنی کردن اوقات فراغت علاقمندان به نرم افزار های علوم اسلامی، در دسترس بودن منابع لازم جهت سهولت رفع ابهام و شبهات منتشره در جامعه عدالت اجتماعی: با استفاده از ابزار نو می توان بصورت تصاعدی در نشر و پخش آن همت گمارد و از طرفی عدالت اجتماعی در تزریق امکانات را در سطح کشور و باز از جهتی نشر فرهنگ اسلامی ایرانی را در سطح جهان سرعت بخشید.
از جمله فعالیتهای گسترده مرکز :
الف)چاپ و نشر ده ها عنوان کتاب، جزوه و ماهنامه همراه با برگزاری مسابقه کتابخوانی
ب)تولید صدها نرم افزار تحقیقاتی و کتابخانه ای قابل اجرا در رایانه و گوشی تلفن سهمراه
ج)تولید نمایشگاه های سه بعدی، پانوراما ، انیمیشن ، بازيهاي رايانه اي و ... اماکن مذهبی، گردشگری و...
د)ایجاد سایت اینترنتی قائمیه www.ghaemiyeh.com جهت دانلود رايگان نرم افزار هاي تلفن همراه و چندین سایت مذهبی دیگر
ه)تولید محصولات نمایشی، سخنرانی و ... جهت نمایش در شبکه های ماهواره ای
و)راه اندازی و پشتیبانی علمی سامانه پاسخ گویی به سوالات شرعی، اخلاقی و اعتقادی (خط 2350524)
ز)طراحی سيستم هاي حسابداري ، رسانه ساز ، موبايل ساز ، سامانه خودکار و دستی بلوتوث، وب کیوسک ، SMS و...
ح)همکاری افتخاری با دهها مرکز حقیقی و حقوقی از جمله بیوت آیات عظام، حوزه های علمیه، دانشگاهها، اماکن مذهبی مانند مسجد جمکران و ...
ط)برگزاری همایش ها، و اجرای طرح مهد، ویژه کودکان و نوجوانان شرکت کننده در جلسه
ی)برگزاری دوره های آموزشی ویژه عموم و دوره های تربیت مربی (حضوری و مجازی) در طول سال
دفتر مرکزی: اصفهان/خ مسجد سید/ حد فاصل خیابان پنج رمضان و چهارراه وفائی / مجتمع فرهنگي مذهبي قائميه اصفهان
تاریخ تأسیس: 1385 شماره ثبت : 2373 شناسه ملی : 10860152026
وب سایت: www.ghaemiyeh.com ایمیل: Info@ghaemiyeh.com فروشگاه اینترنتی: www.eslamshop.com
تلفن 25-2357023- (0311) فکس 2357022 (0311) دفتر تهران 88318722 (021) بازرگانی و فروش 09132000109 امور کاربران 2333045(0311)
نکته قابل توجه اینکه بودجه این مرکز؛ مردمی ، غیر دولتی و غیر انتفاعی با همت عده ای خیر اندیش اداره و تامین گردیده و لی جوابگوی حجم رو به رشد و وسیع فعالیت مذهبی و علمی حاضر و طرح های توسعه ای فرهنگی نیست، از اینرو این مرکز به فضل و کرم صاحب اصلی این خانه (قائمیه) امید داشته و امیدواریم حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف توفیق روزافزونی را شامل همگان بنماید تا در صورت امکان در این امر مهم ما را یاری نمایندانشاالله.
شماره حساب 621060953 ، شماره کارت :6273-5331-3045-1973و شماره حساب شبا : IR90-0180-0000-0000-0621-0609-53به نام مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان نزد بانک تجارت شعبه اصفهان – خيابان مسجد سید
ارزش کار فکری و عقیدتی
الاحتجاج - به سندش، از امام حسین علیه السلام -: هر کس عهده دار یتیمی از ما شود که محنتِ غیبت ما، او را از ما جدا کرده است و از علوم ما که به دستش رسیده، به او سهمی دهد تا ارشاد و هدایتش کند، خداوند به او می‌فرماید: «ای بنده بزرگوار شریک کننده برادرش! من در کَرَم کردن، از تو سزاوارترم. فرشتگان من! برای او در بهشت، به عدد هر حرفی که یاد داده است، هزار هزار، کاخ قرار دهید و از دیگر نعمت‌ها، آنچه را که لایق اوست، به آنها ضمیمه کنید».
التفسیر المنسوب إلی الإمام العسکری علیه السلام: امام حسین علیه السلام به مردی فرمود: «کدام یک را دوست‌تر می‌داری: مردی اراده کشتن بینوایی ضعیف را دارد و تو او را از دستش می‌رَهانی، یا مردی ناصبی اراده گمراه کردن مؤمنی بینوا و ضعیف از پیروان ما را دارد، امّا تو دریچه‌ای [از علم] را بر او می‌گشایی که آن بینوا، خود را بِدان، نگاه می‌دارد و با حجّت‌های خدای متعال، خصم خویش را ساکت می‌سازد و او را می‌شکند؟».
[سپس] فرمود: «حتماً رهاندن این مؤمن بینوا از دست آن ناصبی. بی‌گمان، خدای متعال می‌فرماید: «و هر که او را زنده کند، گویی همه مردم را زنده کرده است»؛ یعنی هر که او را زنده کند و از کفر به ایمان، ارشاد کند، گویی همه مردم را زنده کرده است، پیش از آن که آنان را با شمشیرهای تیز بکشد».
مسند زید: امام حسین علیه السلام فرمود: «هر کس انسانی را از گمراهی به معرفت حق، فرا بخواند و او اجابت کند، اجری مانند آزاد کردن بنده دارد».