رسانه‌هاي اسرائيل حمايت مي‌كنند

مشخصات كتاب

مؤلف: سيد مصطفي تقوي
بهائيت آن گونه كه هست / مؤسسه جام جم / چاپ اول / 1387
برگرفته از كتاب:

رسانه‌هاي اسرائيل حمايت مي‌كنند

رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي در كنار مسئولان سياسي، قضايي و اقتصادي خود به حمايت وسيع از تشكيلات بهائيت پرداختند. اين حمايت مقطعي نبوده و در طول زمان جريان داشته و دارد. اين امر مؤ‌يد آن است كه حمايت اسرائيل از بهائيت جلوه‌هاي ديگر نيز دارد؛ از جمله آنكه، رسانه‌هاي اسرائيل به ادني بهانه‌اي، به تعريف و تمجيد از بهائيت مي‌پردازند و اخبار مربوط به آن را پوشش مي‌دهند. در زير بعضي از اين موارد را از منابع بهائي نقل مي‌كنيم.
1. در نشريه اخبار امري از قول محفل روحاني ملي بهائيان امريكا گزارشي آمده مبني بر اينكه روز 29 دسامبر سال 1952 در بخش انگليسي زبان راديو اسرائيل برنامه‌اي پيرامون بهائيت پخش شد كه در خلال آن روحيه ماكسول (همسر شوقي) دو بار پيرامون تاريخچه باب و بهاء و دفن اجساد آنان در فلسطين اشغالي توضيحاتي داد. سپس با لروي آيواس از سران بهائيت نيز پيرامون اماكن بهائي در اسرائيل گفت و گو شد. مجري برنامه در ابتدا در اظهاراتي جانبدارانه گفت: اكنون كشور اسرائيل نه تنها مركز ديانت كليمي و مسيحي است بلكه ديانت چهارمي نيز كه ديانت بهائي است مركزش در اين سرزمين است. [1] . 2
. لطف‌الله حكيم بهائي يهودي تبار است كه ابتدا در محفل ملي بهائيان ايران مشغول بود، سپس به اسرائيل رفت و در تشكيلات مركزي بهائيان در بيت‌العدل به فعاليت پرداخت. او به طور مرتب، اخبار بهائيت و مطالب منتشره در نشريات اسرائيل پيرامون بهائيت را به منظور تقويت روحيه بهائيان براي ترجمه و انتشار در مجلات بهائي به ايران مي‌فرستاد. از جمله در مهرماه 1332 پس از كودتاي انگليسي ـ امريكايي 28 مرداد و سرنگوني دولت دكتر مصدق، در نشريه رسمي بهائيان ايران مي‌خوانيم: «جناب دكتر لطف‌الله از ارض اقدس [=اسرائيل] چنين مرقوم داشته‌اند:
اين ايام در اسرائيل جرايد، چه به زبان عبري و چه عربي و چه انگليسي، مقالات مفصل راجع به ديانت بهائي و مقام اعلي درج مي‌نمايند. ساختمان مقام اعلي [=قبر منسوب به علي محمد باب شيرازي] هيجان غريبي بين مردم انداخته به طوري كه همه روزه صدها نفوس از سياحان و از اهالي اسرائيل براي زيارت آن مقام مقدس مي‌آيند. اي كاش ممكن بود از همه جرايد براي شما ارسال مي‌نمودم. امروز در روزنامه يوميه Jerusalem Post شرح مفصلي با عكس مقام اعلي درج شده، عجالتاً اين روزنامه را براي محفل مقدس روحاني ملي و محلي مي‌فرستم كه اگر صلاح بدانند، ترجمه نموده، انتشار دهند». [2] .
سپس مجله رسمي محفل ملي بهائيان ايران، متن كامل مقاله بسيار جانبدارانه اين نشريه صهيونيستي را كه در شماره 16 اكتبر 1953 (24 مهر 1332) چاپ شده [3] براي بهائيان درج مي‌كند. 3. نشريه هفتگي جروزالم پست نيز در شماره 26 آوريل 1963 خود، انتخاب اولين دوره اعضاي كادر مركزي بهائيان جهان موسوم به بيت‌العدل و اسامي منتخبين و خبر حركت آنها براي شركت در كنفرانس لندن را درج مي‌كند. اين نشريه همچنين سكوت يك دقيقه‌اي بهائيان را به مناسبت مرگ رئيس جمهور اسرائيل (اسحاق بن زاوي) و پيام تسليت آنان را منتشر كرده است. [4] . 4. روزنامه انگليسي‌زبان جروزالم پست - ايضا - در دو صفحه كامل به شرح و تفسير كتاب حسن باليوزي (موقر) به نام عبدالبهاء مي‌پردازد. جالب است كه مقدمه اين مطلب توسط يك بهائي به نام بهيه آدمس نوشته شده است. و جالب‌تر اينكه مقاله ديگري «كه توسط يك روزنامه‌نگار معروف اسرائيلي» پيرامون بهائيت تهيه شده بود به همراه «عكسهاي جالبي» در همين شماره درج مي‌شود. و نيز «بعضي از روزنامه‌هايي كه به زبان هبرو [=عبري] نيز منتشر مي‌شود، خلاصه‌اي از آن را درج مي‌كنند.» [5] . بهائيان به بهانه مناسبت‌هاي مختلف، مراسم گوناگوني برگزار مي‌كنند كه همين امر مستمسك لازم را براي تبليغ بهائيت در اختيار نشريات اسرائيل قرار مي‌دهد. في‌المثل به مناسبت صدمين سال ورود حسينعلي نوري (بهاء) به فلسطين در سال 1347 مراسمي در اسرائيل برپا شد. به نوشته يكي از بهائيان ايراني به نام فريده سبحاني كه براي حضور در اين برنامه به اسرائيل سفر كرده بود، «جرايد مختلف اسرائيل هر يك به نحوي با عكس و تفصيلات درباره اين روز تاريخي و همچنين درباره امر جهاني بهائي به قلمفرسايي پرداختند. از جمله روزنامه جروزالم پست [6] مقاله مشروحي... انتشار داد و روزنامه استاندارد مقاله مشروح خود را با عنوان «پيام اميدبخش...» شروع كرد. در اين گزارش اضافه شده كه به اين مناسبت سازمان توريستي اسرائيل نيز چندين بار جشنهاي باشكوهي در زيباترين هتلهاي حيفا برپا كرد و از جمله «در ميهماني ديگري، مشهورترين هنرمندان اسرائيل، سرودها و ترانه‌هاي بسيار زيبايي به افتخار دوستان بهائي خواندند.» [7] . اين امور، به وضوح، از هماهنگي گسترده نشريات صهيونيست براي تبليغ بهائيت حكايت دارد و صد البته اين امر فقط به اسرائيل نيز محدود نمي‌شود و به مافياي رسانه‌هاي صهيونيستي در سطح جهان تعميم مي‌يابد كه شرح آن در اين مجال نمي‌گنجد. بخشي ديگر از حمايتهاي اسرائيل از اين مسلك را مي‌توان در توزيع خدمات به نشريات بهائي منتشره در ايران دانست. في‌المثل اين نشريات از طريق اسرائيل براي بهائيان در سراسر جهان ارسال مي‌شود. در اين زمينه نامه‌اي از يك بهائي به نام آقاي عزت‌الله زهرايي ساكن فرانسه (شهر سن‌كلو) در آهنگ بديع از مجلات بهائيان ايران درج شده كه در قسمتي از آن مي‌نويسد: «شماره‌هاي مجله زيباي شما، مرتباً از طريق ارض اقدس [=اسرائيل] به اين جانب مي‌رسد.» [8] .

پاورقي

[1] نجفي، بهائيان، تهران، طهوري، 1357، صص 735 - 736 به نقل از اخبار امري، ارگان رسمي محفل ملي بهائيان ايران، سال 1332، ش 1 و 2 (ارديبهشت ـ خرداد).
[2] اخبار امري، ش 6 - 7 (مهر ــ آبان 1332)، صص 13 - 17.
[3] براي ديدن متن كامل اين مقاله، ر.ك به: سيد محمدباقر نجفي، بهائيان، تهران، طهوري، 1357، صص 732 - 735.
[4] اخبار امري، آبان ــ آذر 1342، ش 8 و 9، ص 505.
[5] همان، فروردين 1351، ش 1، ص 19.
[6] در متن اصلي: پست اورشليم.
[7] آهنگ بديع، سال 1347، ش 7 و 8، صص 233 - 235.
[8] همان، سال 1348، ش 3 و 4، ص 103.

درباره مركز تحقيقات رايانه‌اي قائميه اصفهان

بسم الله الرحمن الرحیم
جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ في سَبيلِ اللَّهِ ذلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ (سوره توبه آیه 41)
با اموال و جانهاى خود، در راه خدا جهاد نماييد؛ اين براى شما بهتر است اگر بدانيد حضرت رضا (عليه السّلام): خدا رحم نماید بنده‌اى كه امر ما را زنده (و برپا) دارد ... علوم و دانشهاى ما را ياد گيرد و به مردم ياد دهد، زيرا مردم اگر سخنان نيكوى ما را (بى آنكه چيزى از آن كاسته و يا بر آن بيافزايند) بدانند هر آينه از ما پيروى (و طبق آن عمل) مى كنند
بنادر البحار-ترجمه و شرح خلاصه دو جلد بحار الانوار ص 159
بنیانگذار مجتمع فرهنگی مذهبی قائمیه اصفهان شهید آیت الله شمس آبادی (ره) یکی از علمای برجسته شهر اصفهان بودند که در دلدادگی به اهلبیت (علیهم السلام) بخصوص حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) و امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) شهره بوده و لذا با نظر و درایت خود در سال 1340 هجری شمسی بنیانگذار مرکز و راهی شد که هیچ وقت چراغ آن خاموش نشد و هر روز قوی تر و بهتر راهش را ادامه می دهند.
مرکز تحقیقات قائمیه اصفهان از سال 1385 هجری شمسی تحت اشراف حضرت آیت الله حاج سید حسن امامی (قدس سره الشریف ) و با فعالیت خالصانه و شبانه روزی تیمی مرکب از فرهیختگان حوزه و دانشگاه، فعالیت خود را در زمینه های مختلف مذهبی، فرهنگی و علمی آغاز نموده است.
اهداف :دفاع از حریم شیعه و بسط فرهنگ و معارف ناب ثقلین (کتاب الله و اهل البیت علیهم السلام) تقویت انگیزه جوانان و عامه مردم نسبت به بررسی دقیق تر مسائل دینی، جایگزین کردن مطالب سودمند به جای بلوتوث های بی محتوا در تلفن های همراه و رایانه ها ایجاد بستر جامع مطالعاتی بر اساس معارف قرآن کریم و اهل بیت علیهم السّلام با انگیزه نشر معارف، سرویس دهی به محققین و طلاب، گسترش فرهنگ مطالعه و غنی کردن اوقات فراغت علاقمندان به نرم افزار های علوم اسلامی، در دسترس بودن منابع لازم جهت سهولت رفع ابهام و شبهات منتشره در جامعه عدالت اجتماعی: با استفاده از ابزار نو می توان بصورت تصاعدی در نشر و پخش آن همت گمارد و از طرفی عدالت اجتماعی در تزریق امکانات را در سطح کشور و باز از جهتی نشر فرهنگ اسلامی ایرانی را در سطح جهان سرعت بخشید.
از جمله فعالیتهای گسترده مرکز :
الف)چاپ و نشر ده ها عنوان کتاب، جزوه و ماهنامه همراه با برگزاری مسابقه کتابخوانی
ب)تولید صدها نرم افزار تحقیقاتی و کتابخانه ای قابل اجرا در رایانه و گوشی تلفن سهمراه
ج)تولید نمایشگاه های سه بعدی، پانوراما ، انیمیشن ، بازيهاي رايانه اي و ... اماکن مذهبی، گردشگری و...
د)ایجاد سایت اینترنتی قائمیه www.ghaemiyeh.com جهت دانلود رايگان نرم افزار هاي تلفن همراه و چندین سایت مذهبی دیگر
ه)تولید محصولات نمایشی، سخنرانی و ... جهت نمایش در شبکه های ماهواره ای
و)راه اندازی و پشتیبانی علمی سامانه پاسخ گویی به سوالات شرعی، اخلاقی و اعتقادی (خط 2350524)
ز)طراحی سيستم هاي حسابداري ، رسانه ساز ، موبايل ساز ، سامانه خودکار و دستی بلوتوث، وب کیوسک ، SMS و...
ح)همکاری افتخاری با دهها مرکز حقیقی و حقوقی از جمله بیوت آیات عظام، حوزه های علمیه، دانشگاهها، اماکن مذهبی مانند مسجد جمکران و ...
ط)برگزاری همایش ها، و اجرای طرح مهد، ویژه کودکان و نوجوانان شرکت کننده در جلسه
ی)برگزاری دوره های آموزشی ویژه عموم و دوره های تربیت مربی (حضوری و مجازی) در طول سال
دفتر مرکزی: اصفهان/خ مسجد سید/ حد فاصل خیابان پنج رمضان و چهارراه وفائی / مجتمع فرهنگي مذهبي قائميه اصفهان
تاریخ تأسیس: 1385 شماره ثبت : 2373 شناسه ملی : 10860152026
وب سایت: www.ghaemiyeh.com ایمیل: Info@ghaemiyeh.com فروشگاه اینترنتی: www.eslamshop.com
تلفن 25-2357023- (0311) فکس 2357022 (0311) دفتر تهران 88318722 (021) بازرگانی و فروش 09132000109 امور کاربران 2333045(0311)
نکته قابل توجه اینکه بودجه این مرکز؛ مردمی ، غیر دولتی و غیر انتفاعی با همت عده ای خیر اندیش اداره و تامین گردیده و لی جوابگوی حجم رو به رشد و وسیع فعالیت مذهبی و علمی حاضر و طرح های توسعه ای فرهنگی نیست، از اینرو این مرکز به فضل و کرم صاحب اصلی این خانه (قائمیه) امید داشته و امیدواریم حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف توفیق روزافزونی را شامل همگان بنماید تا در صورت امکان در این امر مهم ما را یاری نمایندانشاالله.
شماره حساب 621060953 ، شماره کارت :6273-5331-3045-1973و شماره حساب شبا : IR90-0180-0000-0000-0621-0609-53به نام مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان نزد بانک تجارت شعبه اصفهان – خيابان مسجد سید
ارزش کار فکری و عقیدتی
الاحتجاج - به سندش، از امام حسین علیه السلام -: هر کس عهده دار یتیمی از ما شود که محنتِ غیبت ما، او را از ما جدا کرده است و از علوم ما که به دستش رسیده، به او سهمی دهد تا ارشاد و هدایتش کند، خداوند به او می‌فرماید: «ای بنده بزرگوار شریک کننده برادرش! من در کَرَم کردن، از تو سزاوارترم. فرشتگان من! برای او در بهشت، به عدد هر حرفی که یاد داده است، هزار هزار، کاخ قرار دهید و از دیگر نعمت‌ها، آنچه را که لایق اوست، به آنها ضمیمه کنید».
التفسیر المنسوب إلی الإمام العسکری علیه السلام: امام حسین علیه السلام به مردی فرمود: «کدام یک را دوست‌تر می‌داری: مردی اراده کشتن بینوایی ضعیف را دارد و تو او را از دستش می‌رَهانی، یا مردی ناصبی اراده گمراه کردن مؤمنی بینوا و ضعیف از پیروان ما را دارد، امّا تو دریچه‌ای [از علم] را بر او می‌گشایی که آن بینوا، خود را بِدان، نگاه می‌دارد و با حجّت‌های خدای متعال، خصم خویش را ساکت می‌سازد و او را می‌شکند؟».
[سپس] فرمود: «حتماً رهاندن این مؤمن بینوا از دست آن ناصبی. بی‌گمان، خدای متعال می‌فرماید: «و هر که او را زنده کند، گویی همه مردم را زنده کرده است»؛ یعنی هر که او را زنده کند و از کفر به ایمان، ارشاد کند، گویی همه مردم را زنده کرده است، پیش از آن که آنان را با شمشیرهای تیز بکشد».
مسند زید: امام حسین علیه السلام فرمود: «هر کس انسانی را از گمراهی به معرفت حق، فرا بخواند و او اجابت کند، اجری مانند آزاد کردن بنده دارد».