با اسرائيل، در سالهاي اخير

مشخصات كتاب

برگرفته از كتاب:
بهائيت آن گونه كه هست / مؤسسه جام جم / چاپ اول / 1387

با اسرائيل، در سالهاي اخير

به گزارش جرايد، رئيس مجلس اسرائيل 14 تير 1377 از مركز بهائيت در حيفا ديدار، و ضمن حمايت از فعاليتهاي فرقه، خواستار آزادي عمل بيشتر آنها در ايران شد. [1] اول خرداد 80 مصادف با 28 صفر سالروز رحلت پيامبر اكرم (ص) و امام مجتبي (ع)، رژيم اسرائيل به مناسبت تجمع بهائيان براي افتتاح ساختمان مركزي آنان در حيفا جشن و پايكوبي مفصل به راه انداخت. گفتني است كه، ساخت اين مجموعهِ 250 ميليون دلاري با حمايت مستقيم اسحاق رابين نخست وزير وقت اسرائيل از 1372 آغاز شد. نكته قابل توجه، دعوت گسترده از خبرنگاران راديو تلويزيونهاي جهان براي پوشش خبري اين مراسم بود. گردانندگان مراسم از خبرنگاران خواستار نشر مطالب مختلفي به نفع رژيم صهيونيستي و بهائيت بودند كه از آن جمله اين مطلب بود كه: دولت اسرائيل با نهايت افتخار مي‌تواند ميزبان همهِ بهائيان جهان ـ به ويژه بهائيان ساكن در كشورهاي اسلامي ـ باشد! [2] . شهريور 82 شارون، نخست وزير رژيم صهيونيستي و قصاب صبرا و شتيلا، در سفر هند، از مركز بهائيان در دهلي (نيلوفر آبي) ديدار كرد [3] كه نشان از اهميت فرقه براي اسرائيل داشت. در يكي از تازه ترين حمايتها، ايهود اولمرت (نخست‌وزير اسرائيل) براي توجيه عقب نشيني دولتش از تهديد جمهوري اسلامي به حمله نظامي، ارادتش را به بهائيان اعلام و در واقع، روغن ريخته را نذر امامزاده كرد! وي در 17 دي 85 در نطقش كه تعدادي از سران بهائيت نيز در آن حضور داشتند، ضمن رد اخبار منتشره پيرامون حمله ارتش رژيم صهيونيستي به تأسيسات ايران، به سران بيت‌العدل اطمينان داد كه به احترام مقدسات بهائيها در ايران، از حمله به اين كشور منصرف شده است! به گزارش يك روزنامه اسرائيلي، بهائيان به دعوت وزارت خارجه اسرائيل در اين جلسه حضور يافته و در بينشان چهره‌هاي سرشناس بهائي، از جمله يك ايراني وابسته به فرقه، نيز به چشم مي‌خورد. [4] سال پيش در نبرد شكوهمند حزب‌الله لبنان با ارتش صهيونيستي كه به پيروزي رزمندگان اسلام انجاميد، بندر حيفا كه مركزيت بهائيان در آنجا است، آماج حملات موشكي حزب‌الله قرار گرفت و احتمالاً تلاش براي جلب مساعدت بهائيان جهت جلوگيري از فرارشان (همراه يهوديان) از اسرائيل، در اقدام اولمرت به دلداري «خاله مآبانه» به سران بهائيت، بي‌نقش نبوده است. بهائيان نيز در دو دههِ پس از انقلاب، با همه توان در خدمت صهيونيسم و مولود آن: اسرائيل بوده و از جمله، با ورود غيرقانوني و قاچاق كالاهاي اسرائيلي به داخل ايران، سعي در كمك به اقتصاد بحران زدهِ آن رژيم دارند. به گزارش جرايد، بيش از 440 هزار عدد لنز عينك ساخت رژيم اشغالگر قدس در كارخانه «شايان عدسي» واقع در شهرك صنعتي جعفرآباد كاشان كشف شد. شايان ذكر است كه اين كارخانه به منصور ـ م، عنصر بهائي ساكن كاشان، تعلق داشت كه قاچاقچي لنز عينك است و لنزهاي ساخت كارخانجات اسرائيل را در جعبه‌هاي معمولي و با مارك يك شركت لنزسازي خارجي بسته بندي و وارد كشور كرده بود. همچنين فرزند ارشد رئيس تشكيلات بهائيت در ايران معروف به نيكي نيز يكي از دلالان عينك در ايران به شمار مي‌رود. [5] .

پاورقي

[1] روزنامه جمهوري اسلامي، 15 تير 1377.
[2] پايگاه اطلاع رساني موعود.
[3] (WWW.Mouood.com). مهرداد صفا، «افعي در هند»، روزنامه جام‌جم، 17 / 2 / 1383، ص 8.
[4] روزنامه جمهوري اسلامي، سال 28، ش 7962، چهارشنبه 20 دي 85، ص 2.
[5] كيهان، 8 و 29 شهريور 1385.

درباره مركز تحقيقات رايانه‌اي قائميه اصفهان

بسم الله الرحمن الرحیم
جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ في سَبيلِ اللَّهِ ذلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ (سوره توبه آیه 41)
با اموال و جانهاى خود، در راه خدا جهاد نماييد؛ اين براى شما بهتر است اگر بدانيد حضرت رضا (عليه السّلام): خدا رحم نماید بنده‌اى كه امر ما را زنده (و برپا) دارد ... علوم و دانشهاى ما را ياد گيرد و به مردم ياد دهد، زيرا مردم اگر سخنان نيكوى ما را (بى آنكه چيزى از آن كاسته و يا بر آن بيافزايند) بدانند هر آينه از ما پيروى (و طبق آن عمل) مى كنند
بنادر البحار-ترجمه و شرح خلاصه دو جلد بحار الانوار ص 159
بنیانگذار مجتمع فرهنگی مذهبی قائمیه اصفهان شهید آیت الله شمس آبادی (ره) یکی از علمای برجسته شهر اصفهان بودند که در دلدادگی به اهلبیت (علیهم السلام) بخصوص حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) و امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) شهره بوده و لذا با نظر و درایت خود در سال 1340 هجری شمسی بنیانگذار مرکز و راهی شد که هیچ وقت چراغ آن خاموش نشد و هر روز قوی تر و بهتر راهش را ادامه می دهند.
مرکز تحقیقات قائمیه اصفهان از سال 1385 هجری شمسی تحت اشراف حضرت آیت الله حاج سید حسن امامی (قدس سره الشریف ) و با فعالیت خالصانه و شبانه روزی تیمی مرکب از فرهیختگان حوزه و دانشگاه، فعالیت خود را در زمینه های مختلف مذهبی، فرهنگی و علمی آغاز نموده است.
اهداف :دفاع از حریم شیعه و بسط فرهنگ و معارف ناب ثقلین (کتاب الله و اهل البیت علیهم السلام) تقویت انگیزه جوانان و عامه مردم نسبت به بررسی دقیق تر مسائل دینی، جایگزین کردن مطالب سودمند به جای بلوتوث های بی محتوا در تلفن های همراه و رایانه ها ایجاد بستر جامع مطالعاتی بر اساس معارف قرآن کریم و اهل بیت علیهم السّلام با انگیزه نشر معارف، سرویس دهی به محققین و طلاب، گسترش فرهنگ مطالعه و غنی کردن اوقات فراغت علاقمندان به نرم افزار های علوم اسلامی، در دسترس بودن منابع لازم جهت سهولت رفع ابهام و شبهات منتشره در جامعه عدالت اجتماعی: با استفاده از ابزار نو می توان بصورت تصاعدی در نشر و پخش آن همت گمارد و از طرفی عدالت اجتماعی در تزریق امکانات را در سطح کشور و باز از جهتی نشر فرهنگ اسلامی ایرانی را در سطح جهان سرعت بخشید.
از جمله فعالیتهای گسترده مرکز :
الف)چاپ و نشر ده ها عنوان کتاب، جزوه و ماهنامه همراه با برگزاری مسابقه کتابخوانی
ب)تولید صدها نرم افزار تحقیقاتی و کتابخانه ای قابل اجرا در رایانه و گوشی تلفن سهمراه
ج)تولید نمایشگاه های سه بعدی، پانوراما ، انیمیشن ، بازيهاي رايانه اي و ... اماکن مذهبی، گردشگری و...
د)ایجاد سایت اینترنتی قائمیه www.ghaemiyeh.com جهت دانلود رايگان نرم افزار هاي تلفن همراه و چندین سایت مذهبی دیگر
ه)تولید محصولات نمایشی، سخنرانی و ... جهت نمایش در شبکه های ماهواره ای
و)راه اندازی و پشتیبانی علمی سامانه پاسخ گویی به سوالات شرعی، اخلاقی و اعتقادی (خط 2350524)
ز)طراحی سيستم هاي حسابداري ، رسانه ساز ، موبايل ساز ، سامانه خودکار و دستی بلوتوث، وب کیوسک ، SMS و...
ح)همکاری افتخاری با دهها مرکز حقیقی و حقوقی از جمله بیوت آیات عظام، حوزه های علمیه، دانشگاهها، اماکن مذهبی مانند مسجد جمکران و ...
ط)برگزاری همایش ها، و اجرای طرح مهد، ویژه کودکان و نوجوانان شرکت کننده در جلسه
ی)برگزاری دوره های آموزشی ویژه عموم و دوره های تربیت مربی (حضوری و مجازی) در طول سال
دفتر مرکزی: اصفهان/خ مسجد سید/ حد فاصل خیابان پنج رمضان و چهارراه وفائی / مجتمع فرهنگي مذهبي قائميه اصفهان
تاریخ تأسیس: 1385 شماره ثبت : 2373 شناسه ملی : 10860152026
وب سایت: www.ghaemiyeh.com ایمیل: Info@ghaemiyeh.com فروشگاه اینترنتی: www.eslamshop.com
تلفن 25-2357023- (0311) فکس 2357022 (0311) دفتر تهران 88318722 (021) بازرگانی و فروش 09132000109 امور کاربران 2333045(0311)
نکته قابل توجه اینکه بودجه این مرکز؛ مردمی ، غیر دولتی و غیر انتفاعی با همت عده ای خیر اندیش اداره و تامین گردیده و لی جوابگوی حجم رو به رشد و وسیع فعالیت مذهبی و علمی حاضر و طرح های توسعه ای فرهنگی نیست، از اینرو این مرکز به فضل و کرم صاحب اصلی این خانه (قائمیه) امید داشته و امیدواریم حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف توفیق روزافزونی را شامل همگان بنماید تا در صورت امکان در این امر مهم ما را یاری نمایندانشاالله.
شماره حساب 621060953 ، شماره کارت :6273-5331-3045-1973و شماره حساب شبا : IR90-0180-0000-0000-0621-0609-53به نام مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان نزد بانک تجارت شعبه اصفهان – خيابان مسجد سید
ارزش کار فکری و عقیدتی
الاحتجاج - به سندش، از امام حسین علیه السلام -: هر کس عهده دار یتیمی از ما شود که محنتِ غیبت ما، او را از ما جدا کرده است و از علوم ما که به دستش رسیده، به او سهمی دهد تا ارشاد و هدایتش کند، خداوند به او می‌فرماید: «ای بنده بزرگوار شریک کننده برادرش! من در کَرَم کردن، از تو سزاوارترم. فرشتگان من! برای او در بهشت، به عدد هر حرفی که یاد داده است، هزار هزار، کاخ قرار دهید و از دیگر نعمت‌ها، آنچه را که لایق اوست، به آنها ضمیمه کنید».
التفسیر المنسوب إلی الإمام العسکری علیه السلام: امام حسین علیه السلام به مردی فرمود: «کدام یک را دوست‌تر می‌داری: مردی اراده کشتن بینوایی ضعیف را دارد و تو او را از دستش می‌رَهانی، یا مردی ناصبی اراده گمراه کردن مؤمنی بینوا و ضعیف از پیروان ما را دارد، امّا تو دریچه‌ای [از علم] را بر او می‌گشایی که آن بینوا، خود را بِدان، نگاه می‌دارد و با حجّت‌های خدای متعال، خصم خویش را ساکت می‌سازد و او را می‌شکند؟».
[سپس] فرمود: «حتماً رهاندن این مؤمن بینوا از دست آن ناصبی. بی‌گمان، خدای متعال می‌فرماید: «و هر که او را زنده کند، گویی همه مردم را زنده کرده است»؛ یعنی هر که او را زنده کند و از کفر به ایمان، ارشاد کند، گویی همه مردم را زنده کرده است، پیش از آن که آنان را با شمشیرهای تیز بکشد».
مسند زید: امام حسین علیه السلام فرمود: «هر کس انسانی را از گمراهی به معرفت حق، فرا بخواند و او اجابت کند، اجری مانند آزاد کردن بنده دارد».