انتظار با طعم فوتبال

مشخصات کتاب

نویسنده : حسن ملایی

ناشر: بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج)

ص: 1

انتظار با طعم فوتبال

عکس

تقدیم به شما که قلب تان به عشق حضرت موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف می تپد.

ص: 2

عکس

سال هاست که از تولد فوتبال می گذره و سرگرمی ای که زمانی وسیله ای برای تفریح مردم کوچه پس کوچه های شهر لندن ،بود الآن تبدیل به یه بازی هیجان انگیز جهانی شده تب فوتبال اون قدر شدید شده که دیگه جام باشگاهی و قاره ای هم جواب نمی ده و هر چهار سال به عنوان مهم ترین رخداد ورزشی ،جهان همه دنیا رو تحت تأثیر خودش قرار می ده؛ حالا دیگه حضور در جام جهانی فوتبال از افتخارات مهم هر کشوری حساب می شه و هر بازیکنی بهترین آرزوی خودشو حضور در جام جهانی می دونه.

تماشاچی های اون هم چیکار که نمی کنند؛ موج مکزیکی که تو ورزشگاه راه می اندازند تازه یه چشمشه. البته این ،وسط یک عده تماشا چی نما هم هستند که دست به کارهای ناجوون مردونه ای از نوع فوتبالیش میزنن... .

با همه اینا بد نیست برای یه دفعه هم که شده تو ورزشگاه یا پای تلویزیون یکی از اون فوتبالای داغو .ببینیم اما نه مثل خیلیا که فوتبال رو فقط به خاطر لذتش نگاه می کنند.

واقعاً شادی یا غمگین شدن به خاطر یه بازی فوتبال چه فایده ای داره وقتی که از نقاط مثبت و منفی ،اون هیچ درسی گرفته نمی شه. اما بعضیا که بلند همت تر و زیرک ترند ازش عبرت و نکته می گیرن مثل مربیا آنالیزورا تحلیل گرا، کارشناسا، حتی یه قدم می خوام بالا تر برم و از نکته هاش نه فقط برای بهتر فوتبال بازی ،کردن بلکه برای زندگی کسی که امام زمانو دوست داره و منتظر ظهورشه درس بگیرم شما چه طور؟

ص: 3

عکس

همون طور که عشق به فوتبال می تونه آغازی برای فوتبالیست شدن باشه برای منتظر امام زمان ،شدن دوست داشتن حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف انگیزه و موتور محرّک خوبیه. عشق عامل آمادگی روحی برای تبدیل شدن به یک یار کار آمد امام زمانه.

ص: 4

عکس

اگه کسی تا فوتبال رو بلد نباشه اصلاً به هیچ تیم دست چندم هم راهش نمیدن چه برسه به تیم ملی! فقط کسانی به تیم ملی و تیمای بزرگ راه پیدا می کنن که یه سر و گردن از بقیه بالاترن.

کسی هم که از فرهنگ انتظار چیزی بلد نباشه اصلاً نمیشه به او منتظر امام زمان .گفت. البته هر منتظری هم افتخار پوشیدن لباس تیم منتظران ظهورو به دست .نمیاره بهترین یاران و کادر اصلی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف زبده ترین منتظران در عصر غیبت هستن

ص: 5

فاصله بین علاقه به فوتبال تا بازیکن حرفه ای فوتبال شدن و رفتن به تیمای بزرگ تمرین مداوم و با برنامه می خواد.

بین عشق به ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف تا منتظر واقعی آقا بودن و قرار گرفتن در ردیف یارانش نیز همون قدر فاصله هست.

ص: 6

عکس

درسته که تو فوتبال باید یه ،بازیکن فوتبال بلد باشه اما هر چی قاعده خودشو داره و اگه کسی کفش و لباس مناسب فوتبال نداشته باشه نمی ذارن بازی کنه حتی اگه پوتین کوهنوردیش خیلی گرون قیمت هم باشه!

منتظران هم باید متناسب با دغدغه ،ظهور ابزاری مناسب با خود داشته باشن تا بتونن از پس تکالیفی که ازشون می خوان بر بیان.

ص: 7

عکس

بعضیا دوست دارن همیشه نوک حمله بازی کنند اما به درد دفاع چپ می خورند و بعضیا عاشق دروازه بانی هستن ولی باید هافبک وسط باشن! این سرمربی که می فهمه هر کسی کجای تیم بیش تر به درد می خوره.

منتظران ظهور هم در شناخت تواناییا فقط باید به خودشون توجه نکنن بلکه می تونند با کسی که شناخت بیش تری داره مشورت کنن حتی در زمان تشکیل حکومت اسلامی باید طبق نظر حاکم اسلامی که نیاز جامعه و تواناییای اونو بهتر می شناسه، عمل کنن.

ص: 8

عکس

هر تیم فوتبال لباس و ظاهری داره که باعث شناختن اعضای اون تیم توسط هم تيميا و جدا شدنش از تیم حریفه.

منتظران هم باید ظاهر خودشونو امام زمانی کنن تا اولاً اهل هر جا که هستن به خوبی همدیگه رو بشناسن و ثانیاً کاملاً از دشمنان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف جدا شده و کسی رو به اشتباه نیندازن. خودمونیم اگه کسی ادعای عشق و انتظار امام خوبی ها رو داشته باشه ولی قیافه و لباس و حرکات ظاهریش با دشمنان امام زمان یا کسانی که با او ارتباطی ندارن مطابق باشه تعجب آور و باعث خجالت نیست؟

ص: 9

عکس

بعضیا چقدر زود پله های ترقی رو طی می کنن و زود تر تبدیل به یه مهره کاری و تأثیرگذار و مورد اعتماد مربی می شن. اونا حتماً راز جلب رضایت مربی رو به دست آوردن.

منتظران حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه هم اگه می خوان در بین خودشون سری تو سرا در آرن و از جایگاه بهتری برخوردار بشن باید از همین فرمول استفاده کنن: کشف راز رضایت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف.

ص: 10

عکس

تغذيه مناسب بازیکن، پیش از فوتبال، برای پیشبرد اهداف و انجام وظایف تو زمین فوتبال، ضروریه.

در نبرد منتظران ظهور با دشمنان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هم منتظران باید با ارتباط مستمر با خدا و ائمه و تقویت معنویت علاوه بر تقویت جسمانی در این مبارزه ،فرهنگی خودشونو مجهز کنن.

ص: 11

عکس

تو بازی فوتبال و قبل و بعدش همه چیز ضابطه منده و براش قانونی رو قرار دادن که هر کسی باید بر طبق اون رفتار کنه.

انتظار مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف هم ضوابط و قوانینی داره و هر کسی دوست داره وارد این میدون بشه و از برکاتش استفاده کنه باید به اون قوانین ملتزم باشه.

ص: 12

عکس

فوتبال ترکیبی از تکنیک فردی و تاکتیک جمعیه و پیروزی تو اون به توانایی بالا در هر دو جنبه بستگی داره.

برای ظهور آقا هم توانایی های فردی (تکنیک) و هماهنگی با دیگران و امام (تاکتیک)، خیلی مهمه و موفقیت تیم منتظران به بالا بودن سطح این دو فاکتوره.

ص: 13

عکس

در فوتبال اگه کسی با وجود تکنیک عالی، زیاد تک روی کنه، باعث ناراحتی مربی، بازیکنان و حتی هواداران تیمش شده و چه بسا با بازیکن دیگه ای عوض بشه.

منتظر هم اگه تنها شیفته حرکات فردی خودش بشه و از همکاری با منتظران دیگه و گوش دادن به سفارش های امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف سر باز بزنه، باعث نارضایتی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و هم قطاران منتظر آقا می شه و شاید افتخار همراهی با اونا رو از دست بده.

ص: 14

عکس

گاهی وقتا گذشت کردن در فوتبال باعث فراهم اومدن موقعیت بهتر برای هم تیمی ما شده و باعث گل زدن و جلو افتادن تیم می شه.

منتظران هم، الگوی کامل ایثار در صحنه های نبرد با باطل و گریزون از منفعت جویی و شهرت طلبی هستن و فقط به پیروزی جبهه حق می اندیشن.

ص: 15

عکس

یه تیم خوب هنگام به دست اومدن موقعیتایی چون ضربه ایستگاهی، پنالتی و امثال اونا، بازیکنی رو که بهتر و دقیق تر می زنه برای انجام این کار انتخاب می کنند و حرص به گل زدن در اون مطرح نیست.

در مسابقه انتظار هم مسئولیتا به عنوان فرصتی برای پیروزی جبهه به حساب میاد و همه منتظران ظهور، کسی رو انتخاب می کنن که برای اون منصب، شایسته تره.

ص: 16

عکس

عملیات روانی و به اصطلاح امروز یا جنگ نرم، یکی از مؤثرین شیوه ها در مسابقات فوتبال برای خراب کردن روحیه حریفه که ممکنه با تحریک توسط تماشاگران، روزنامه نگاران و یا خود بازیکنان صورت بگیره.

در مبارزه حق و باطل هم همین طوره. مشغول نشدن و تحت تأثیر قرار نگرفتن، رمز موفقیت تیم منتظرانه و اونا باید در مقابل تکذیب، تحقیر و تمسخر حریف، روحیه خودشونو حفظ کنن.

ص: 17

عکس

فوتبال یه بازی تیمیه که مجموعه ای از افراد با قابلیتای مختلف اما توانا، به مبارزه با تیم حریف می رن.

انتظار مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف هم یه حرکت گروهیه. چون حریف ما یعنی دشمن ایشون، دسته جمعی و به صورت یه تیم، به امام زمان و دوستاش حمله می کنن.

ص: 18

عکس

تو همه جای دنیا به تمام بازیکنان دستمزدی تعلق می گیره.

در تیم منتظران هم برای همشون دستمزدی در نظر گرفته شده. راستی می دونین دستمزد منتظران ظهور چیه؟

ص: 19

عکس

در فوتبال همه موظف به انجام وظیفه فردی و اجتماعی خودشون هستن و تا از پست مأموریتی خودشون، احساس اطمینان نکنن بدون اجازه سرمربی، نمی تونند به پُست دیگه ای رفته و مثلاً دروازه بانی رو به قصد گل زدن به حریف، ترک کرده و به قسمت حمله بره.

در میدان انتظار هم، مسئولیت شناسی یه اصله و ورود به هر کار دیگه ای باید با در نظر گرفتن همه شرایط باشه.

ص: 20

عکس

گاهی به دلایلی ممکنه مربی اون قدر از کار یه بازیکن ناراحت بشه که کلاً دورش یه خط قرمز بکشه و اونو اخراج کنه. حالا این کار ممکنه به خاطر بی ادبی یا انجام ندادن عمدی وظیفه و یا بی نظمی و یا هر چیزی باشه که برای مربی مهمه.

همون طور که ورود به تیم منتظران شرایطی داره، باقی موندن در تیم منتظران هم نیازمند حفظ شرایطیه که مورد رضایت امام زمانہ. عجبا که برخی ادعای انتظار دارن اما آن چه که امام رو به خشم میاره نمی دونن.

ص: 21

عکس

بعضیا هستن که تو جامعه عجیب جلوی چشم بقیه هستن و حرکات خوب و بدشون زیر نظر دیگرانه. فوتبالیسا از اون جمله هستن که به تبعیت از اونا اگر دیگرون کار خوبی رو انجام بدن خیرش به اونا هم می رسه و اگر خدای نکرده کار زشتی رو ...

کسانی که ادعا می کنن منتظر و عاشق امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هستن هم، از همون بعضیا هستن!

ص: 22

عکس

برای اینکه یه تیم بتونه تو مسابقات اصلی موفق بشه باید بازی های تدارکاتی انجام بده تا به نقاط ضعف و قوتش پی ببره.

ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف موقع مبارزه اصلی و نهاییه و خدا تو زمان غیبت امام میدونی رو قرار داده تا با برخورد و درگیری با اونا نقاط ضعف و قوتمونو بشناسیم و آماده ظهور و یاری امام زمان بشیم.

ص: 23

عکس

هم تيم فوتبال و هم منتظران ظهور، برای پیروزی و موفقیت، نیازمند همبستگی و هماهنگی جمعی هستن. در این صورت آیا می شه انتظار آقا رو در حرکات فردی و بدون توجه به جمع خلاصه کرد؟

ص: 24

عکس

همون طور که در فوتبال گاهی از نیرنگ استفاده می شه و با تله های آفساید، تبانی، ناداوری، تمارض و غیره، نقشه های تیم حریف نقش بر آب می شه، در صحنه انتظار هم باید با دقت و بصیرت مراقب ترفندهای باطل گراها بود و از مدعیان دروغین ارتباط با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و امثال اونا باید دوری کرد.

ص: 25

عکس

همون طور که ستاره های فوتبال، تو رشد تازه فوتبالیستا خیلی مؤثرند، اسوه های انتظار هم تأثیر زیادی در تبدیل شدن ما به یه منتظر واقعی دارن. راستی چند تا از اونا رو می شناسیم؟

علمای ربانی و شهدای ما بهترین ستاره ها و الگوهای منتظرانن.

ص: 26

عکس

گاهی وقتا تو فوتبال، یه بازیکن به خاطر ناشی گری یا کم دقتی، خطایی رو پشت محوطه جریمه یا داخل محوطه، مرتکب می شه که علاوه بر جریمه شخصی و گرفتن کارت، جریمه تیمی هم می شه و گاهی باعث می شه تیم گل بخوره و برای جبرانش، همه تیم به اضطراب و زحمت می افتن.

دوستداران و منتظران حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف هم باید مراقب باشن تا خدای نکرده، حرفی یا عملی رو انجام ندهند که آب به آسیاب دشمن بریزن و دشمنان رو شاد و دوستان رو ناراحت کنن.

ص: 27

عکس

به خاطر تیمی بودن بازی فوتبال، اگه بازیکنی مصدوم یا اخراج بشه، همه تیم ناراحت می شن، چون نبودن اون بازیکن باعث می شه احتمالاً کل تیم دچار ضعف بشه و اینو همه اعضای تیم به خوبی درک می کنن.

در تیم انتظار هم همه مؤمنان منتظر و به خصوص مولای آن ها یعنی مهدی منتظر، واقعاً از غم و گرفتاری یه منتظر، اندوهگین و مضطرب می شن و برای رفع گرفتاری او هر کاری که بتونند انجام می دن.

ص: 28

عکس

در فوتبال، همه بازیکنا یعنی دروازه بان دفاع، هافبک حمله (فوروارد) و بقیه، در عين انجام وظیفه خودشون، به یه هدف مشترک توجه دارن و اون گل زدن به تیم حريفه.

تو تیم منتظران حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف هم، با این که هر کسی، مسئولیتای فردی و اجتماعیشو انجام می ده اما همگی متوجه دشمن هستن و برای پیروزی بر دشمنان امام زمان در حرکتن.

ص: 29

عکس

یه لحظه غفلت تو فوتبال، ممکنه منجر به گل خوردن و عقب موندن از تیم حریف بشه.

منتظران ظهور هم باید بدونند که با یه لحظه غفلت از دشمن، ممکنه ضربه ای رو به مجموعه خودشون وارد کنند. پس باید همیشه مراقب دشمن باشند.

ص: 30

عکس

بعضی موقعا سر مربی یه بازیکنو به دلایلی با این که خیلی هم خوبه، نیمکت نشین می کنه. این به خاطر مصلحت بزرگتریه که برای تیم وجود داره؛ پس نه خود بازیکن و نه دیگران نباید تصور کنن که دیگه به درد تیم نمی خوره.

گاهی اوقات یک منتظر ممکنه با وجود استعداد و توانایی زیاد، هر کاری میکنه مسئولیت اجتماعی بهش نمی دن. در این صورت باید بدونه که مصلحت بالاتری در کاره و اصلاً خودش و دیگران نباید اونو سرزنش کنن. مهم تلاش و داشتن آمادگی دائمی برای کمک هست و بس.

ص: 31

عکس

بعضی وقتا تو مسابقات فوتبال حتى داور مسابقه که باید عادلانه سوت بزنه به خاطر منافع خودش به تیم مقابل ظلم می کنه.

در زمانه غیبت هم گاهی افراد و سازمان هایی که ازشون توقع میره همه آدما و کشورا رو به یک چشم ببینند با حکمای ظالمانه خودشون آبروی جایگاهشون رو می برن.

ص: 32

عکس

سرمربی گاهی وقتا به خاطر انجام درست کارهایی که به یک بازیکن محول شده اونو تشویق میکنه و گاهی وقتا به خاطر کوتاهی یک بازیکن تنبیه؛ البته همه اینا برای پیشرفت بازیکنا و در نهایت به سود تیمه.

منتظران ظهور هم در مسیر انجام وظایفشون اگر اونارو خوب انجام بدند تشویق و الا تنبیه می شن و این ها همه برای تربیت و رشد خودشونه.

ص: 33

عکس

فوتبال یک وقت مشخص داره که به همه تلاشا و اضطرابا خاتمه می ده. دونستن و توجه به این موضوع تحمل آدم رو بالا می بره.

انتظار ظهورم روزی به آخر می رسه و وعده خدا محقق می شه و همه کسانی که این دوران رو تحمل کردند و وظایفشونو انجام دادن، شیرینی پیروزی رو در زمانی که سوت پایان انتظار رو بزنن کاملاً می چشن.

ص: 34

عکس

فوتبال به خاطر تیمی بودنش، به رهبر و سرمربی نیاز داره و همه برای موفقیت باید از او اطاعت کنن.

انتظار هم همین طوره و رهبر و سرمربی منتظران وجود مبارک حضرت مهدیه و اطاعتش بر همه لازم.

ص: 35

عکس

در مسابقات برون مرزی گاهی پیش میاد که روادید و ویزای سرمربی صادر نمی شه و در زمان مسابقه دیگه دست رسی به او ممکن نیست. در این صورت، همه خودشون رو موظّف به اطاعت از حرف های کمک مربی، که جانشین سرمربی تیمه، می دوند. عصر غیبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هم زمان عدم دسترسی به رهبر و سر مربیه که دشمنان او با دسیسه های مختلف و دوستان او با عدم انجام درست وظایف، از ارتباط امت با امام زمان عجله الله تعالی فرجه الشریف، جلوگیری کرده اند. در این شرایط همه منتظران، خود رو به تبعیت از علما و به ویژه رهبر فقیه جامعه، که به تصریح امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف باید به او مراجعه کرد، ملتزم می دونند.

ص: 36

عکس

وقتی سرمربی در دسترس نیست، بعضیا برای اطاعت نکردن از حرف کمک مربی که حالا دیگه جانشین سر مربیه، سواد و توانایی کم تر او از سرمربی رو بهونه می کنن در حالی که همه جای دنیا اطاعت از جانشین یک نفر و لو در حد او نباشه مثل اطاعت از .خودشه.

منتظران امام زمان هم باید مراقب این جور وسوسه ها باشن و بدونن که سرپیچی از عالمان ربانی و رهبر کشور اسلامی، هر چند که در علم و عصمت، هم سنگ حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف نباشه، سرپیچی از او محسوب می شه و گناهش همون قدر بزرگه.

ص: 37

عکس

یکی از لوازم موفقیت در فوتبال شناخت حریف قابلیت ها، توانایی ها، و ترفند های اونه و تا سرمربی و به تبع او بازیکن ها به این شناخت و مقابله با او مجهز نباشند چه بسا ممكنه اسیر تاکتیک ها و ترفندهای تیم مقابل بشن.

دوران غیبت امام زمان هم زمان نبرد دو گروه حق و باطله و اگر منتظران ظهور و غلبه حق بر باطل به دشمن آگاهی کامل نداشته باشن و بصیرت خودشونو تقویت نكنن حتما در دام دشمنان دین و امام زمان خواهند افتاد.

ص: 38

عکس

پایان بازی مشخص می شه که چه کسی پیروز شده و چه کسی شکست خورده. برای همین، هر چی به پایان بازی نزدیک تر می شیم حرکات و هیجان بازی بیش تر می شه.

عين همین قضیه در مورد ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هم هست .

ص: 39

عکس

وقتی هشتاد دقیقه استرالیا داشت ایران رو تو زمینش می کوبید و دو گل هم جلو بود حتی فکرش رو هم نمی کردیم که در پنج دقیقه طوری اوضاع عوض بشه که ایران بتونه دو گل بزنه و به جام جهانی بره.

در عصر غیبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هم با اون که به منتظران ظهور خیلی فشار میاد اما گاهی لطفای مخفی خدا درست در لحظاتی به فریادمون می رسه که فکرش رو هم نمی کنیم.

ص: 40

عکس

در فوتبال تا وقتی سوت پایان بازی زده نشده، نه تیمی که گل زده، از پیروزی مطمئنه و نه تیمی که گل خورده، از رسیدن به پیروزی نا امیده.

تمام لحظات منتظران هم باید این طور باشه. اونا تا قبل از ظهور، نه از موفقیتا مغرورن و نه از ضربه و آسیبا مأیوس، بلکه تا استقرار حکومت جهانی مهدوی در انجام وظیفه امیدوارانه در تلاشن.

ص: 41

عکس

همه اونایی که می دونن این دنیا با هر چی که در اون اتفاق میفته صاحب و مالکی داره، قبول دارن که برای رسیدن به گل و پیروزی، فقط آمادگی جسمی و روحی و فردی و جمعی کافی نیست و باید از خدا هم بخواد تا کمکش کنه. عکسایی که از فوتبالیستای حتی غیر مسلمون قبل و بعد از گل زدن در حالت دعا و سجده، می بینی نشانه همین اقرار فطریه.

منتظران ظهور هم می دونن که برای موفقیت در زمان غیبت و گذر از از این دوره سخت و اضطراب آور باید همنشین دعا و عبادت باشن.

ص: 42

درباره مركز

بسمه تعالی
جَاهِدُواْ بِأَمْوَالِكُمْ وَأَنفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللّهِ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ
با اموال و جان های خود، در راه خدا جهاد نمایید، این برای شما بهتر است اگر بدانید.
(توبه : 41)
چند سالی است كه مركز تحقيقات رايانه‌ای قائمیه موفق به توليد نرم‌افزارهای تلفن همراه، كتاب‌خانه‌های ديجيتالی و عرضه آن به صورت رایگان شده است. اين مركز كاملا مردمی بوده و با هدايا و نذورات و موقوفات و تخصيص سهم مبارك امام عليه السلام پشتيباني مي‌شود. براي خدمت رسانی بيشتر شما هم می توانيد در هر كجا كه هستيد به جمع افراد خیرانديش مركز بپيونديد.
آیا می‌دانید هر پولی لایق خرج شدن در راه اهلبیت علیهم السلام نیست؟
و هر شخصی این توفیق را نخواهد داشت؟
به شما تبریک میگوییم.
شماره کارت :
6104-3388-0008-7732
شماره حساب بانک ملت :
9586839652
شماره حساب شبا :
IR390120020000009586839652
به نام : ( موسسه تحقیقات رایانه ای قائمیه)
مبالغ هدیه خود را واریز نمایید.
آدرس دفتر مرکزی:
اصفهان -خیابان عبدالرزاق - بازارچه حاج محمد جعفر آباده ای - کوچه شهید محمد حسن توکلی -پلاک 129/34- طبقه اول
وب سایت: www.ghbook.ir
ایمیل: Info@ghbook.ir
تلفن دفتر مرکزی: 03134490125
دفتر تهران: 88318722 ـ 021
بازرگانی و فروش: 09132000109
امور کاربران: 09132000109