هشتم شوال سالروز مبارزه وهابیت با آل ایلیا (علیهم السلام)

مشخصات کتاب

آیة الله سید محمود بحرالعلوم میردامادی دام ظله العالی

هشتم شوال سالروز مبارزه وهابیت با آل ایلیا (علیهم السلام)

ویژه هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه مظلوم بقیع (علیهم السلام)

آیت اللّه سید محمود بحرالعلوم میردامادی

انتشارات یاقوت

چاپ اول: تابستان 1396

تیراژ: 14 هزار نسخه

لیتوگرافی: شمس

چاپخانه: نگارش

قیمت: هدیه

مراکز پخش:

نجف اشرف: باب قبله، شارع الرسول، کوچه پنجم

قم مقدسه: باجک، کوچه 11

اصفهان: خیابان چهارباغ پایین

مرکز جهانی حضرت ولی عصر (عجل اللّه تعالی فرجه الشریف)

تلفن: 37705193- 025 - 03132204045 - 09127594117

وب سایت: www.ImamAlmahdi.com

www.Bahrololom.com

پست الکترونیکی: info@imamalmahdi.com

تلگرام: @AyatollahBahrololom

ص: 1

هشتم شوال سالروز مبارزه وهابیت با آل ایلیا (علیهم السلام)

آیت اللّه سید محمود بحرالعلوم میردامادی

ص: 2

هشتم شوال سالروز مبارزه با آل ایلیا (علیهم السلام)

بسم اللّه الرحمن الرحیم

هشتم شوال سالروز مبارزه با آل ایلیا (علیهم السلام)

یک از وظایف مهم و مهمترین وظیفه مسلمانان، اطلاعیابی نسبت به راهی است که خدای متعال برای آنان معرفی فرموده است. البته همیشه دشمنان بشریت در برابر راه خدا چاه کنده و انسانهای ناآ گاه را به فساد عقیده و اخلاق سوق داده و به سرگردانی میکشانند.

فرق انسان بصیر با انسان ناآ گاه در همین است، انسان بصیر رهرو راهی است که عاقبت آن را میبیند ولی انسان ناآ گاه در مسیری سیر میکند که از نتیجه و آخر آن بیخبر است.

چرا قرآن به مدح انسانهای بصیر میپردازد و افراد نادان و بدون معرفت را مذمّت میکند؟

علمی که در قرآن و روایات مطرح است، علیالتحقیق اولاً به راهیابی و «هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ» (1) به علم به معنای نورانیت و بصیرت نظر دارد و مردم را به دانا

ص: 3


1- سوره زمر، آیه 9 .

شدن به راه خداپرستی، عبودیت، اخلاق و تزکیه سوق میدهد. معلوم است که سواد و دانش مدرسهای، اگر با تعهد و نورانیت همراه نباشد، به جز خسارت و تباهی برای فرد و جامعه ثمری نخواهد داشت.

قرآن کریم مشوّق علمآموزی به معنای کسب بصیرت و نورانیت است و بشر را به متابعت از علماء رّبانی دعوت مینماید.«فَالَّذِينَ آمَنُوا بِهِ وَعَزَّرُوهُ وَنَصَرُوهُ وَاتَّبَعُوا النُّورَ الَّذِي أُنْزِلَ مَعَهُ أُولَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ»(1) اشاره شده است.

میبینید که در این آیهی شریفه، غیر از ایمان به پیامبر خدا (صلی اللّه علیه و آله و سلم) و تعظیم مقام ایشان و یاری دادن به آن حضرت، به متابعت از حضرت علی (علیه السلام) اشاره شده است.

امت اسلامی بداند مسئلهی وجوب اطاعت از علی (علیه السلام) تا امام زمان (عجل اللّه تعالی فرجه الشریف)، یک مسئلهی آسمانی است و ولایت ایشان مطلوب حق تعالی میباشد.

ص: 4


1- سوره اعراف، آیه 157 .

در نهج البلاغه آمده است، مردم جامعه سه دسته اند:

1 - علماء رّبانی 2 - شاگردان و پیروان آنان 3 - مردمان پشهصفت که به دنبال بادهای تبلیغاتی دشمن، در حرکتند.

کیست که نداند علماء رّبانی اولاً پیامبر و اهلبیت (علیهم صلوات اللّه) ایشانند و فقهاء و محدثان شیعه، متعلمین آن حضرات اند.

علی (علیه السلام) می فرمایند: « هُمْ عَیْشُ اْلعِلْمِ، وَمَوْتُ اْلجَهْلِ » یعنی ائمه اطهار (علیهم صلوات اللّه) زنده کننده دانش و باعث موت جهل در جامعه بشری میباشند. نتیجه اینکه زنده کننده ی علم و عامل بصیرت در جوامع انسانی، خاندان عصمت و طهارتاند و دیگر مردم یا شاگرد این مدرسه بزرگند و یا کور و کَر به دنبال تبلیغات سامری مسلکان و عوامل استثمار.

معلوم است آنها که از جهل و نادانی مردم میخواهند بهره ببرند و به استثمار آنان بپردازند، از مدرسه قرآن و اهلبیت (علیهم السلام) راضی نیستند. درست همان است که گفته اند: دزد خواهان دوام شب و خاموشی چراغ است. برای همین است که میبینیم در پروتکلهای دشمن یک طرح مهم امضاء شده و به اجرا در آمده است.

ص: 5

طرح مخالفت با علماء رّبانی یعنی اهلبیت (علیهم السلام)

آشنایان به قرآن و حدیث میدانند این طرح در صدر اسلام به امضاء منافقین رسیده و با منع حدیث و حدیثسوزانی به اجراء در آمد. آنچه باعث کراهت منافقین از ذکر و یاد علی (علیه السلام) و بستگان ایشان شد و به «قُتِلَ مَنْ قُتِلَ وَ سُبِیَ مَنْ سُبِیَ وَ أُقْصِیَ مَنْ أُقْصِیَ» انجامید، ترسِ دزدان طریق از چراغ بود.

واضح است که اهل کفر و نفاق از انجام نماز و روزه و مناسک حج نگران نبوده و نیستند ولی همینها از مدرسه ولایت و روشنگری بر محور امامت، کراهت و هراس دارند.

قرآن می فرماید: «ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ كَرِهُوا مَا أَنْزَلَ اللَّهُ»(1) و معلوم است «مَا أَنْزَلَ اللَّهُ» یعنی قانون آسمانی که احزاب کافر و منافق را در جامعهی بشری رسوا و بی آبرو می کند، و آن رهبریِ منتخبین و برگزیدگان الهی است.

چرا صدها منبر ساختند تا محبت امیرالمؤمنین )علیه السلام( را از قلوب مردم بیرون کنند و مکتب آن حضرت را تعطیل نمایند؟ چون حضرت علی (علیه السلام)

ص: 6


1- سوره محمد (ص)، آیه 9 .

با خطبه های الهی اش مردم را در برابر طاغوت ها قرار می داد، تبرّی از مستکبرین را تدریس میکرد و باعث بیداری جامعهی اسلامی بود. درست است که گروه تکفیری خوارج، مردمی سطحی نگر و به دور از تعقل و اندیشهی صحیح بودند ولی افرادی مثل معاویه و عمروعاص با سیاستهای شیطانی و مکرِ ابلیسی،پشت پرده به تحریک آنان میپرداختند و آتشِ فراطیگری و تکفیر از ناحیهی آنان شعله ور می شد. اهل تحقیق میدانند مسئلهی خوارج زمان ما که به وهّابیّون مشهورند، نیز به سیاستهای انگلیس و امریکا و پروتکلهای یهودِ عنود برمی گردد.

امروز پدر تکفیر و افراطیگری و مبدأ ترور و وحشیگری با سیل عظیمِ تشنگان آب طهور و منتظران ظهور روبهروست. مگر کمند کسانی که در کّل عاَلم بویژه در اروپا، فوج فوج به اسلام میگروند و به امامت حضرت مهدی (عجل اللّه تعالی فرجه الشریف) پاسخ مثبت میدهند. وقتی مسلمانان به امام زمان (علیه السلام) معتقد می باشند و خود را برای ظهور او آماده

میکنند، یهود و عمّال او باید برای بقاء سلطهی شیطانی خود، افراد نادان را به میدان مبارزه با جامعه ی منتظر بفرستد.

ص: 7

اسلام شناسان غربی که غالباً صهیونیست هستند، با تحقیق پیرامون مسئله ی ولایت الهیه و مهدویت آسمانی، زوال حکومتهای استکباری را نزدیک دانسته، برای بقاء اربابان خود به چارهجوئی پرداختهاند. ترویج اسلام با رنگ و بوی تصوّف که مروّج بیتفاوتی و اباحیگریست از یکطرف و تبلیغ توحید با رنگ و بوی اندیشهی خوارج که عامل ترور و وحشیگری ست از طرف دیگر چارهایست که ایدئولوکهای غربی به آن رسیدهاند. همانطورکه بیان گردید. طرح اسلامشناسان غربی و درواقع صهیونیستی برای مبارزه با اسلام ناب و مکتب معصومین (علیهم السلام) همان طرحی است که در صدر اسلام با اشراف کعب الأحبار، عمروعاص و معاویه به اجرا در آمد. مگر قرآن افشاکننده ی پروتکلهای یهود نمی فرماید: «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ» (1) و اهل تحقیق می دانند این آیه ی شریفه، از دشمنی های یهود با اهل ایمان یعنی معتقدین به مکتب معصومین (علیهم السلام) خبر می دهد. البته مبدأ دشمنی ها همه به صدر

« اسلام برمیگردد. آنجا که «لَا فَتَی إِلَّا عَلِیٌّ لَا سَیْفَ إِلَّا ذُو الْفَقَارِ» مردِ شهامت

ص: 8


1- سوره مائده، آیه 82 . ترجمه: (مسلما یهودیان و کسانی را که شرك ورزیده اند دشمنترین مردم نسبت به مؤمنان خواهی یافت).

و رشادت را که همچون جراح حاذق و خبیر به جراحی غدههای سرطانی جامعه پرداخته بود، معرفی کرد. در نامهی آن خاخام یهودی به دانشمند خبیر سید جعفر مرتضی عاملی، به همین مطلب اشاره شده است که اگر دست این جوانمرد الهی و این رجل آسمانی یعنی ایلیا (علی علیه السلام) را نمی بستند، کار یهود را تمام کرده بود و مهم این است که این خاخام .» و فرزند او میآید و راه پدر را ادامه می دهد(1) همهی دلهره و ترس سعودیها و اربابان آنها از همین است که حضرت مهدی (عجل اللّه تعالی فرجه الشریف) بیاید و بساط ستمگری آنان را برچیند. ترس اینان از امام زمان )علیه السلام( و مکتب نورانی ایشان، ترسِ

فرعون از حضرت موسی (علیه السلام) است. بر اساس ترس و اضطراب از امام منتظر و حاکم عدالت گستر میبینیم فرعونیان زمان ما، دست به تحریف کلمات میزنند و با ایجاد فقر مادی و معنوی در جوامع مختلف مقابل راه مستقیم به کندن چاه می پردازند.

ص: 9


1- شبهات یهودی، نوشته علامه سید جعفر مرتضی عاملی (دام ظله)، ص 15 .

قرآن می فرماید : «يُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ عَنْ مَوَاضِعِهِ»(1)

گروه های تکفیری مثل داعش، زائیدهی کلاس تحریف کلمات آسمانی و الهی میباشند. اینان از ولیّ آسمانی دور شده، با مواعظ و حِکَم قهر نموده و موازین اسلام ناب را کنار زده اند.

مگر حدیث منقول از فریقین نمی فرماید: «مَنْ مَاتَ وَ لَمْ يَعْرِفْ إِمَامَ زَمَانِهِ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّةً»(2) شما مصداق این حدیث شریف را در کجا پیدا می کنید و در چه حزب و گروهی می یابید. وهابیت و دستپروردهاش داعش، اگر صاحب الولایة را شناخته بودند و با معلمین اخلاق الهی یعنی پیامبر خدا و عترت ایشان (علیهم السلام) آشنا بودند، کجا اینهمه جور و جفا را روا داشته، در سوریه، عراق، یمن، افغانستان، پاکستان، فلسطین و لبنان به کشتن مستضعفین و محرومین می پرداختند.

ص: 10


1- سوره نساء، آیه 46 .
2- کافی، ج 1، ص 376 . مسند احمد حنبل، ج 28 ، ص 88 .

تخریب مساجد و مراکز علمی و معنوی امروز توسط داعش و همکارانش در بلاد اسلامی و غیره، همان جنایتی است وهابیها در سال 1344 ه.ق درمدینه طیبه انجام داده اند.

تخریب بارگاه ملکوتی و نورانی ائمه بقیع (علیهم السلام) و بیادبی و جسارت نسبت به آل عصمت )علیهم السلام( که به تحریک انگلیس و ایادی آن، به رهبری محمد بن عبدالوهاب انجام گرفت، دستورالعملی است که امروز پرورشیافتگان این تفکر شیطانی بدان عمل می کنند.

باید دانست که وهابیت برای اینکه به اهداف ضد اسلامی خود برسد، اول شعاری که نشر داد بر ضد شعائر بود. مگر بارگاه ملکوتی ائمه دین و حضرات معصومین (علیهم السلام) و زیارت و عزاداری برای آنان از شعائر محسوب نمی شود؟ مگر «فِي بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَيُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ»(1) برای تعظیم اماکن منسوب به اهل بیت (علیهم السلام) نازل نشده است؟ و مگر تعظیم این بزرگواران، لبیک به عدالت، شرف، جوانمردی، عبودیت و اخلاق انسانی نیست؟! با نهایت تأسف به اصطلاح خدّام حرمین که باید خادم

ص: 11


1- سوره نور، آیه 36

شعائر الهی باشند و حرمت حرم پیامبر خدا (صلی اللّه علیه و آله و سلم) و عترت (علیهم السلام) را حفظ کنند، دهها سال است به احترام اربابان خود،

به حرمتشکنی پرداخته و تا به امروز به نبرد با مصداق ثقلین یعنی کتاب

اللّه و عترت رسول اللّه )صلی اللّه علیه و آله و سلم( مشغولند.

سید محمود بحرالعلوم میردامادی

ص: 12

درباره مركز

بسمه تعالی
هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَالَّذِینَ لَا یَعْلَمُونَ
آیا کسانى که مى‏دانند و کسانى که نمى‏دانند یکسانند ؟
سوره زمر/ 9
آدرس دفتر مرکزی:

اصفهان -خیابان عبدالرزاق - بازارچه حاج محمد جعفر آباده ای - کوچه شهید محمد حسن توکلی -پلاک 129/34- طبقه اول
وب سایت: www.ghbook.ir
ایمیل: Info@ghbook.ir
تلفن دفتر مرکزی: 03134490125
دفتر تهران: 88318722 ـ 021
بازرگانی و فروش: 09132000109
امور کاربران: 09132000109