سر در گمي در تبيين مقام رهبران بهايي

مشخصات كتاب

برگرفته از:
سايت بهائي پژوهي

سر در گمي در تبيين مقام رهبران بهايي

سيد باب كه به قول بهايي ها امام زمان و نيز پيامبر جديد است نامش علي محمد و نام پدرش رضا و نام مادرش فاطمه بيگم بوده است و ادعاي قائميت كه يك اعتقاد كاملا اسلامي و شيعي است داشته است. بهاءالله نامش ميرزا حسين علي بوده است و هم باب و هم بهاءالله در آثارشان كلي از آيات و روايات اسلامي استفاده كرده اند. بهائيت به هر دليلي اسلام را بر حق مي داند. ولي معتقد است دوره ي اسلام به سر آمده و دين جديد آمده است. حال اينك از همه آزاد انديشان و پژوهشگران گرامي سئوال مي كنيم آيا ما بايد اسلام را اثبات كنيم يا آنها بايد بهائيت را ثابت كنند؟! به نظر بهائيان دوران اسلام به سر آمده و دين جديد رخ نموده است. بسيار خوب، سئوال اين است: دليل حقانيت اين دين چيست؟ از آن جلوتر سئوال اين است: باب چه ادعايي داشته است؟ بهاءالله مدعي چه مقامي بوده است؟ از دوستان پژوهشگر مي خواهم به وجدانشان مراجعه كنند، آيا پاسخ اين پرسش ما مبتني بر اين است كه اسلام را چگونه ثابت مي كنيد؟ عزيزان من مي پرسم اصلا معلوم نيست باب چه كاره است؟ بهاءالله چه كاره است؟ شما مي فرماييد: ما كشته داده ايم، حق ما را خورده اند و از اين قبيل. داستان ارتباط ماست و دروازه را كه شنيده ايد؟ هر دو به هم مربوط هستند چون هم ماست را مي بندند و هم دروازه را!! باز هم مي پرسم:
1- باب چه ادعايي داشته است؟
2- بهاءالله مدعي چه مقامي بوده است؟
3- بعد از معلوم شدن ادعاي آنان، دليل درستي آن ادعا چيست؟
4- آيا پاسخ به اين پرسش ها منوط به اثبات اسلام است؟ مطالب امثال آقاي داوودي بهايي هم دردي را دوا نميكند زيرا او هم دچار همين اشتباه (يا ترفند) شده است كه اول بهائيت را اثبات شده گرفته بعد ادعاي مشابهتش با اديان ديگر را مطرح كرده است. جناب داوودي در آن نوشته اصل را بر آن گرفته است كه بهائيت دين است و سپس شروع به بيان مطالبي كرده كه اگر دين بودن بهائيت ثابت شده باشد چه بسا برخي از آن مطالب درست باشد. اما دوست من سخن در اين است كه: 1- باب و بهاءالله چه كاره اند و به چه دليل؟
2- آيا اثبات بهائيت منوط به اثبات اسلام است؟ اگر بخواهند بگويند مقام آنان رسالت و نبوت بوده است از آنجا كه اين سخن با صريح عبارت خود بهاءالله كه نبوت و رسالت را بوجود پيامبر اسلام (ص) خاتمه يافته مي داند مغاير است، مجبور مي شوند دست به دامن توجيهات صوفيانه بزنند و بگويند همه انبيا خاتم بوده اند چنانكه اول بوده اند!! مي گويند: در مقام توحيد تمام مظاهر امر بدون هيچ امتيازي حقيقته واحدند مانند خورشيدي كه در آينه هاي مختلف تابش ميكند. در نتيجه حقيقت يا همان عقل اوليه يكي بيشتر نيست. يعني حقيقت خداوند مظاهر ظهور الهيه هستند كه اين حقيقت يكي است و بهاءالله بر همين اساس در كتاب ايقان به مساله خاتميت پرداخته است. (ص 36 - 43) و ميفرمايند چون مظاهر امر حقيقت واحده اند همگي مظاهر اوليت و آخريت و ظاهريت و باطنيت و بدئيت و ختميت الهيه هستند. به اين معني كه حضرت محمد آخرين رسول است، آخرين نبي است و آخرين پيغمبر است. براي اينكه هر كه بعد از او بيايد باز هم خود اوست بعد از او كسي نمي آيد، چون كسي غير از او نيست كه بيايد چون يك حقيقت بيشتر نيست. مانند آفتابي كه خود در آسمان است و بر آينه هاي مختلف ميتابد. حقيقت آفتاب يكي است و تنها در آينه هاي مختلف ميتابد. توضيح اين سخن اين است كه وقتي بهاءالله در كتاب اشراقات مي گويد: الصلوة و السلام علي سيد العالم و مربي الامم الذي به انتهت الرسالة و النبوة و علي آله و اصحابه (ص293) منظور او اين است كه رسالت و نبوت به وجود حضرت آدم و نوح و هود و صالح و لوط و ابراهيم و يعقوب و يوسف و ايوب و شعيب و موسي و عيسي و محمد ختم شده است!! يعني ضمير (به) به تمامي پيامبران بر مي گردد و رسالت و نبوت به وجود همگي آنان انتها يافته است!! چون همگي آنان يكي هستند!! اين است بهائيت و اين است اين همه تبليغات پر سر و صدا؟ كدام عاقلي اين حرف ها را مي پذيرد؟ آيا افتادن به وادي توجيهات خنك و مضحك همچون اين توجيهات ثمره دوري از وادي تعقل نيست؟: «چون مظاهر امر حقيقت واحده اند همگي مظاهر اوليت و آخريت و ظاهريت و باطنيت و بدئيت و ختميت الهيه هستند. به اين معني كه حضرت محمد آخرين رسول است، آخرين نبي است و آخرين پيغمبر است. براي اينكه هر كه بعد از او بيايد باز هم خود اوست بعد از او كسي نمي آيد، چون كسي غير از او نيست كه بيايد چون يك حقيقت بيشتر نيست. مانند آفتابي كه خود در آسمان است و بر آينه هاي مختلف ميتابد. حقيقت آفتاب يكي است و تنها در آينه هاي مختلف مي تابد.!» گاهي اوقات بهترين پاسخ فقط نقل مطلب طرف مقابل است و نقد آن رابه عهده ي خردمندان نهادن. بهاءالله مي گويد:
الصلوة و السلام علي سيد العالم و مربي الامم. الذي به انتهت الرسالة و النبوه و علي آله و اصحابه
1- سيد عالم و مربي امم كيست؟ همه ي پيامبران؟ ضمير مفرد است!
2- ضمير موصول مفرد «الذي» به چه كسي اشاره مي كند؟ به همه پيامبران؟ ضمير مفرد است!
3- ضمير ه در «به» به چه كسي باز مي گردد؟ به همه ي پيامبران؟ باز هم ضمير مفرد است!
4- «انتهت» يعني انتها يافت، پايان يافت. تمام شد. (معناي درست فارسي اش)
5- رسالت و نبوت هر دو مصدرند. يعني توجيه تابش هاي گوناگون خورشيد هم جوابش در همين نكته آمده است. اصلا ديگر خورشيدي نيست تا تابش هاي گوناگون داشته باشد. نقد به عهده ي خردهاي بيدار! تازه هنوز به ادعاي خدائي و خداآفريني بهاءالله نپرداخته ايم تا سر در گمي بهائيان در توجيه اين مقام او را شاهد باشيم: ادعاي خداي خدايان بهاءالله مي گويد:
كل الألوه من رشح امري تألهت و كل الربوب من طفح حكمي تربتي:
همه ي معبودها از ترشح امر من معبود شده اند و همه خدايان از ظرف لبريز و پر خدايي من به خدايي رسيده اند. يا در جاي ديگر هنگامي كه در زندان عكا گرفتار بود گفت:
لا إله إلا أنا المسجون الفريد: هيچ معبودي به جز من زنداني تنها نيست!!

درباره مركز تحقيقات رايانه‌اي قائميه اصفهان

بسم الله الرحمن الرحیم
جاهِدُوا بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ في سَبيلِ اللَّهِ ذلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ (سوره توبه آیه 41)
با اموال و جانهاى خود، در راه خدا جهاد نماييد؛ اين براى شما بهتر است اگر بدانيد حضرت رضا (عليه السّلام): خدا رحم نماید بنده‌اى كه امر ما را زنده (و برپا) دارد ... علوم و دانشهاى ما را ياد گيرد و به مردم ياد دهد، زيرا مردم اگر سخنان نيكوى ما را (بى آنكه چيزى از آن كاسته و يا بر آن بيافزايند) بدانند هر آينه از ما پيروى (و طبق آن عمل) مى كنند
بنادر البحار-ترجمه و شرح خلاصه دو جلد بحار الانوار ص 159
بنیانگذار مجتمع فرهنگی مذهبی قائمیه اصفهان شهید آیت الله شمس آبادی (ره) یکی از علمای برجسته شهر اصفهان بودند که در دلدادگی به اهلبیت (علیهم السلام) بخصوص حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) و امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) شهره بوده و لذا با نظر و درایت خود در سال 1340 هجری شمسی بنیانگذار مرکز و راهی شد که هیچ وقت چراغ آن خاموش نشد و هر روز قوی تر و بهتر راهش را ادامه می دهند.
مرکز تحقیقات قائمیه اصفهان از سال 1385 هجری شمسی تحت اشراف حضرت آیت الله حاج سید حسن امامی (قدس سره الشریف ) و با فعالیت خالصانه و شبانه روزی تیمی مرکب از فرهیختگان حوزه و دانشگاه، فعالیت خود را در زمینه های مختلف مذهبی، فرهنگی و علمی آغاز نموده است.
اهداف :دفاع از حریم شیعه و بسط فرهنگ و معارف ناب ثقلین (کتاب الله و اهل البیت علیهم السلام) تقویت انگیزه جوانان و عامه مردم نسبت به بررسی دقیق تر مسائل دینی، جایگزین کردن مطالب سودمند به جای بلوتوث های بی محتوا در تلفن های همراه و رایانه ها ایجاد بستر جامع مطالعاتی بر اساس معارف قرآن کریم و اهل بیت علیهم السّلام با انگیزه نشر معارف، سرویس دهی به محققین و طلاب، گسترش فرهنگ مطالعه و غنی کردن اوقات فراغت علاقمندان به نرم افزار های علوم اسلامی، در دسترس بودن منابع لازم جهت سهولت رفع ابهام و شبهات منتشره در جامعه عدالت اجتماعی: با استفاده از ابزار نو می توان بصورت تصاعدی در نشر و پخش آن همت گمارد و از طرفی عدالت اجتماعی در تزریق امکانات را در سطح کشور و باز از جهتی نشر فرهنگ اسلامی ایرانی را در سطح جهان سرعت بخشید.
از جمله فعالیتهای گسترده مرکز :
الف)چاپ و نشر ده ها عنوان کتاب، جزوه و ماهنامه همراه با برگزاری مسابقه کتابخوانی
ب)تولید صدها نرم افزار تحقیقاتی و کتابخانه ای قابل اجرا در رایانه و گوشی تلفن سهمراه
ج)تولید نمایشگاه های سه بعدی، پانوراما ، انیمیشن ، بازيهاي رايانه اي و ... اماکن مذهبی، گردشگری و...
د)ایجاد سایت اینترنتی قائمیه www.ghaemiyeh.com جهت دانلود رايگان نرم افزار هاي تلفن همراه و چندین سایت مذهبی دیگر
ه)تولید محصولات نمایشی، سخنرانی و ... جهت نمایش در شبکه های ماهواره ای
و)راه اندازی و پشتیبانی علمی سامانه پاسخ گویی به سوالات شرعی، اخلاقی و اعتقادی (خط 2350524)
ز)طراحی سيستم هاي حسابداري ، رسانه ساز ، موبايل ساز ، سامانه خودکار و دستی بلوتوث، وب کیوسک ، SMS و...
ح)همکاری افتخاری با دهها مرکز حقیقی و حقوقی از جمله بیوت آیات عظام، حوزه های علمیه، دانشگاهها، اماکن مذهبی مانند مسجد جمکران و ...
ط)برگزاری همایش ها، و اجرای طرح مهد، ویژه کودکان و نوجوانان شرکت کننده در جلسه
ی)برگزاری دوره های آموزشی ویژه عموم و دوره های تربیت مربی (حضوری و مجازی) در طول سال
دفتر مرکزی: اصفهان/خ مسجد سید/ حد فاصل خیابان پنج رمضان و چهارراه وفائی / مجتمع فرهنگي مذهبي قائميه اصفهان
تاریخ تأسیس: 1385 شماره ثبت : 2373 شناسه ملی : 10860152026
وب سایت: www.ghaemiyeh.com ایمیل: Info@ghaemiyeh.com فروشگاه اینترنتی: www.eslamshop.com
تلفن 25-2357023- (0311) فکس 2357022 (0311) دفتر تهران 88318722 (021) بازرگانی و فروش 09132000109 امور کاربران 2333045(0311)
نکته قابل توجه اینکه بودجه این مرکز؛ مردمی ، غیر دولتی و غیر انتفاعی با همت عده ای خیر اندیش اداره و تامین گردیده و لی جوابگوی حجم رو به رشد و وسیع فعالیت مذهبی و علمی حاضر و طرح های توسعه ای فرهنگی نیست، از اینرو این مرکز به فضل و کرم صاحب اصلی این خانه (قائمیه) امید داشته و امیدواریم حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف توفیق روزافزونی را شامل همگان بنماید تا در صورت امکان در این امر مهم ما را یاری نمایندانشاالله.
شماره حساب 621060953 ، شماره کارت :6273-5331-3045-1973و شماره حساب شبا : IR90-0180-0000-0000-0621-0609-53به نام مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان نزد بانک تجارت شعبه اصفهان – خيابان مسجد سید
ارزش کار فکری و عقیدتی
الاحتجاج - به سندش، از امام حسین علیه السلام -: هر کس عهده دار یتیمی از ما شود که محنتِ غیبت ما، او را از ما جدا کرده است و از علوم ما که به دستش رسیده، به او سهمی دهد تا ارشاد و هدایتش کند، خداوند به او می‌فرماید: «ای بنده بزرگوار شریک کننده برادرش! من در کَرَم کردن، از تو سزاوارترم. فرشتگان من! برای او در بهشت، به عدد هر حرفی که یاد داده است، هزار هزار، کاخ قرار دهید و از دیگر نعمت‌ها، آنچه را که لایق اوست، به آنها ضمیمه کنید».
التفسیر المنسوب إلی الإمام العسکری علیه السلام: امام حسین علیه السلام به مردی فرمود: «کدام یک را دوست‌تر می‌داری: مردی اراده کشتن بینوایی ضعیف را دارد و تو او را از دستش می‌رَهانی، یا مردی ناصبی اراده گمراه کردن مؤمنی بینوا و ضعیف از پیروان ما را دارد، امّا تو دریچه‌ای [از علم] را بر او می‌گشایی که آن بینوا، خود را بِدان، نگاه می‌دارد و با حجّت‌های خدای متعال، خصم خویش را ساکت می‌سازد و او را می‌شکند؟».
[سپس] فرمود: «حتماً رهاندن این مؤمن بینوا از دست آن ناصبی. بی‌گمان، خدای متعال می‌فرماید: «و هر که او را زنده کند، گویی همه مردم را زنده کرده است»؛ یعنی هر که او را زنده کند و از کفر به ایمان، ارشاد کند، گویی همه مردم را زنده کرده است، پیش از آن که آنان را با شمشیرهای تیز بکشد».
مسند زید: امام حسین علیه السلام فرمود: «هر کس انسانی را از گمراهی به معرفت حق، فرا بخواند و او اجابت کند، اجری مانند آزاد کردن بنده دارد».