جواب استخاره با قرآن کریم (بر اساس خط عثمان طه)

مشخصات کتاب

نام اثر : جواب استخاره با قرآن کریم (بر اساس خط عثمان طه )

نویسنده : جمعی از نویسندگان

منبع: جامعه علمیه امیرالمومنین علیه السلام

ناشر : (ستاد اقامه نماز استان قم )

رده بندی کنگره : BP272/5 1385 /ن2الف5

رده بندی دیویی : 297/79

مقدمه

بسم الله الرحمن الرحیم

قبل از مطالعه ی جواب استخاره با قرآن کریم (براساس خط عثمان طه ) لطفا نکات زیر را در نظر بگیرید:

استخاره در مورد واجبات و محرمات جایز نیست.

تکرار یک استخاره در یک نیت جایز نیست، مگر شرایط عوض شود.

در صورت تکرار استخاره در یک موضوع، ملاک، استخاره اول می باشد.

در مورد جواب میانه می توانید مجدد استخاره بگیرید، نتیجه میانه رو به بدی یا رو به خوبی معلوم می شود.

استخاره، اعتقادی و ایمانی است، اگر قبول ندارید، اول ایمان به آن بیاورید تا سپس، مرتب اعتقادتان بر آن افزوده شود.

استخاره (غیر دعایی ) قبل از فکر و تعقل و مشورت با اهل خبره، باطل است.

سعی کنید با شرایط و حال و حضور و حتی الامکان پس از نماز و ارتباط معنوی با خداوند متعال، خودتان برای خودتان، استخاره بگیرید.

از ناآگاهی و بی اطلاعی دیگران پیرامون استخاره، سوء استفاده نکنید.

لطفا جهت آگاهی از انواع استخاره و روش استخاره با قرآن کریم و تسبیح، مطالب زیر را مطالعه نمایید.

معنای نیت و نقش نیت در اعمال عبادی چیست؟

حضرت امام صادق (علیه السّلام ) فرمودند:

ص: 1

همانا دوزخیان در دوزخ جاویدند زیرا در دنیا نیت دارند که اگر جاوید بمانند در آن همیشه نافرمانی خدا کنند و همانا اهل بهشت در آن جاویدند برای آنکه نیت آن ها در دنیا این است که اگر همیشه در آن بمانند از خدا اطاعت کنند پس آنان و اینان به وسیله ی نیت، جاوید بمانند، سپس قول خدا تعالی را خواندند «بگو هر کس عمل می کند بر طبع و منش خود» (سوره ی اسراء آیه ی 84 ) و فرمودند: یعنی بر نیت خود.

از خدا خواستاریم که نیت های ما را اصلاح نماید.

نیت به چه معناست؟

خدای تعالی درباره ی نیت می فرماید:

«قُلْ اِنَّ صَلوتی وَ نُسُکی وَ مَحْیَایَ وَ مَمَاتی لِلّهِ رَبِّ الْعَالَمینَ» (سوره ی انعام آیه ی 162 )

«بگو به درستی که نماز و اعمال و زندگی و مرگ من، همه برای خداوند جهانیان است.»

نیت به معنای قصد است و قصد حلقه ی اتصال بین علم و عمل می باشد، چرا که اگر کسی نداند که باید کاری را انجام دهد قصد انجام آن را نمی نماید و تا چنین قصدی نکند آن عمل صورت نمی گیرد، و مبدأ سیر و سلوک قصد است و بایستی سالک مقصد معیّنی را در نظر بگیرد و چون مقصد کمال مطلق است باید نیّت تقرّب به حق تعالی باشد، زیرا که کامل مطلق ذات پاک اوست.

اگر چنین حالتی پیدا شد نیّت بدون عمل از عمل بدون نیت بهتر خواهد بود، پیامبر اکرم (ص ) فرمود:

«نِیَّهُ المُؤمِنِ خَیرٌ مِن عَمَلِهِ»

نیّت انسان مؤمن بهتر از عمل اوست.

ص: 2

چون نیت به منزله ی روح و عمل به منزله ی جسم است و باز آن حضرت فرمودند:

«اَلاَعمالُ بِالنِّیّاتِ» (اعمال با نیّت شکل می گیرند ) چنان که حیات جسم مشروط به وجود روح است، و فرمودند:

«وَ لِکُلِّ امریءٍ ما نَوی وَ مَن کانَ هِجرَتُهُ اِلیَ اللهِ وَ رَسولِهِ فَهِجرَتُهُ اِلیَ اللهِ وَ رَسولِهِ وَ مَن کانَت هِجرَتُهُ اِلیَ الدُّنیا یُصیبُها اَو امرَأَهٍ تَزَوَّجَها فَهِجرَتُهُ اِلی ماهاجَرَ اِلَیهِ»

«هر کسی در هر کاری هر نیّتی که بکند به آن دست خواهد یافت، و هر کس که به سوی خدا و پیامبرش هجرت کند هجرتش به سوی خدا و پیامبرش صورت می گیرد، و هر کس که به سوی دنیا هجرت کند که بخواهد به آن دست یابد و یا بخواهد با زنی ازدواج کند هجرت او به سمت همان چیزی است که به آن هجرت نموده است.»

و امّا عمل خیری که با قصد قربت صورت بگیرد مقتضی حصول کمال است چنان که خداوند می فرماید:

لا خَیْرَ فی کَثیرٍ مِنْ نَجْواهُمْ إِلاَّ مَنْ أَمَرَ بِصَدَقَهٍ أَوْ مَعْرُوفٍ أَوْ إِصْلاحٍ بَیْنَ النَّاسِ وَ مَنْ یَفْعَلْ ذلِکَ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللَّهِ فَسَوْفَ نُؤْتیهِ أَجْراً عَظیماً (سوره ی نساء آیه ی 114 )

در بسیاری از نجواهای شما خیری نیست مگر آن کس که فرمان به صدقه ای و یا کار پسندیده ای و یا اصلاح بین مردم بدهد و اگر کسی این ها را به قصد به دست آوردن رضای الهی انجام بدهد به زودی اجر عظیمی به او خواهیم داد.

(«اوصاف الاشراف» خواجه نصیرالدین طوسی، انتشارات حضور، صفحه 31 )

انواع استخاره و روش استخاره با قرآن کریم

انواع استخاره با قرآن کریم

ص: 3

یکی از نعمت های بزرگی که خداوند متعال به بشر ارزانی داشته عقل اوست؛ که با تعقل و تفکر می تواند راه های تاریک زندگی را به سهولت طی کند.

چنانچه به هر دلیلی عقل را یارای کمک انسان در تصمیم درست نبود مشورت مورد تاکید قرآن و عترت قرار گرفته است، حال اگر کسی از راه مشورت نیز نتوانست پاسخ مناسب را بگیرد، معارف زلال و نورانی اسلام راه را باز گذاشته و در چنین مواقعی مومنین را به استخاره یعنی طلب خیر کردن از خداوند توصیه نموده اند.

در ادامه انواع استخاره و روش استخاره با قرآن کریم را براساس احادیث معصومین (ع ) بیان می نماییم.

استخاره مطلق

استخاره مطلق، استخاره ای است که در آن هیچ شک و شبهه ای نیست و در روایات ما از آن بیشتر نام برده شده و اهل دل و عرفان، دائما با چنین استخاره ای در تمامی مراحل کارها – حتی جزئی ترین آن ها – سر و کار دارند.

این استخاره، در واقع نوعی دعا و طلب خیرکردن است و فقط مربوط به مواقع شک و دو دلی و تردید نیست. از همین روست که امام صادق (علیه السّلام ) فرمود که خدا می فرماید: « من شقاء عبدی ان یعمل الاعمال ولایستخیربی»؛ از بدبختی بنده ی من آن است که کاری از کارهایش را بدون استخاره (طلب خیر ) از من انجام دهد.

پیشوایان معصوم ما « علیهم السّلام » کیفیت این استخاره را چنین تعلیم داده اند: امام باقر (علیه السّلام ) فرمود: « پدرم امام سجاد (علیه السّلام ) هرگاه می خواست کاری انجام دهد، وضو می گرفت و دو رکعت نماز می خواند و بعد از نماز، دویست بار از درگاه خدا طلب خیر می نمود، سپس دعا می کرد و بعد آن کار را انجام می داد.

ص: 4

و نیز روایت شده است که امیرمؤمنان علی (علیه السّلام ) در کیفیت این استخاره فرمود: « ابتدا دو رکعت نماز بخوان، بعد صد بار بگو استخیرالله؛ یعنی از خدا طلب خیر می کنم. آنگاه دعا کن و سپس کار خود را انجام بده.

پس مطابق اکثر روایات، این نوع استخاره فقط برای رفع حیرت و سرگردانی نیست، بلکه در همه ی مراحل یک کار، خوب و پسندیده و راه گشاست و اگر این کار بعد از نماز و دعا و با طهارت و حضور قلب باشد، قطعا بهتر است.

استخاره مشورتی

یکی دیگر از انواع استخاره، استخاره ی مشورتی است؛ آن هم مشورت با مومنان. روش این نوع استخاره را عالمان دینی این گونه گفته اند: در کتابهای محاسن، معانی الاخبار و فتح الابواب به سندهای معتبر از حضرت صادق (علیه السّلام ) آمده است که هرگاه یکی از شما کاری را اراده کند، با کسی مشورت نکند تا آنکه پیش از آن با خدا مشورت کند. راوی پرسید: چگونه با خداوند خود مشورت کند؟ فرمود: اول از حق تعالی خیر خود را طلب کند، بعد از آن با مومنان مشورت کند تا خدا آنچه خیر او در آن است به زبان ایشان جاری گرداند.

و در کتاب مکارم الاخلاق از حضرت صادق (علیه السّلام ) روایت شده است که هرگاه امری را اراده کردی با کسی مشورت مکن تا با خدا مشورت کنی. پرسیدند: چگونه با پروردگار خود مشورت کنیم؟ فرمود: صدمرتبه بگویید «أستخیرالله»، پس با مردم مشورت کنید تا خدا خیر شما را بر زبان هر که خواهد جاری کند.

البته باید توجه داشت کسانی را که با آنها مشورت می کنیم، صلاحیت مشورت را داشته باشند؛ یعنی به موضوع مشورت آگاهی داشته باشند و همچنین نسبت به انسان، خیرخواه باشند. انسان های حسود، حریص به دنیا، ترسو، سست ایمان، عجول و بخیل، صلاحیت مشورت را ندارند.

ص: 5

استخاره قلبی

کلینی و شیخ طوسی و سیدبن طاووس و طبرسی – رحمه الله علیهم – به سند صحیح، روایت کرده اند که: « ابن اسباط، تصمیم داشت به مصر سفر کند، اما مردد بود که از راه دریا سفر کند یا صحرا. حضرت امام رضا (علیه السّلام ) به او فرمود: دو رکعت نماز بگزار و بعد از آن به سجده برو و صد مرتبه خیر خود را از خدا بطلب و آنچه به دلت می افتد به آن عمل کن.

سیدبن طاووس [ رحمه الله علیه ] به سند صحیح از امام محمدباقر (علیه السّلام ) روایت کرده است که هر بنده ای که صد مرتبه طلب خیر از حق تعالی بکند، البته آنچه خیر اوست در دلش می افتد.

دیلمی نیز در کتاب فردوس الاخبار روایت کرده است که حضرت رسول (صلی الله علیه وآله ) به انس گفت: هرگاه امری را اراده کنی، هفت مرتبه از خداوند متعال طلب خیر بکن. پس آنچه به دلت افتاد عمل نما که خیر تو در آن است.

نهی از تفأل

شیخ کلینی – رحمه الله علیه – از حضرت امام صادق (علیه السّلام ) روایت کرده است که: « به قرآن، تفأل مکن».

علامۀ مجلسی – رحمه الله علیه – می فرماید: « مشایخ ما – رحمه الله علیهم – این حدیث را تأویل می کردند که مراد، نهی از فال گشودن از قرآن است که احوال آینده را از آیات استنباط کنند. چنانچه بعضی از جاهلان، این را وسیله ی روزی خود کرده و به این نحو مردم را فریب می دهند و به خاطر قاصر فقیر می رسد که ممکن است مراد، نهی از تفأل و تطیری باشد که اکثر خلق از دیدن و شنیدن بعضی امور می کنند و بعضی را بر خود مبارک و بعضی را شوم می گیرند؛ مانند صدای کلاغ و جغد و دیدن بعضی از حیوانات و غیر آن در آغاز سفر و احوال دیگر؛ یعنی از شنیدن بعضی از آیات کریمه، فال نیک و فال بد می گیرند و شاید یک حکمتش این باشد که باعث کم اعتقادی مردم به قرآن کریم نگردد اگر موافق نیفتاد.»

ص: 6

روش استخاره با قرآن کریم

اما روش استخاره به قرآن این گونه است که:

بعد از طلب خیر از خداوند متعال، قرآن را بگشا و آیه ی اول صفحه ی دست راست را ملاحظه نما. اگر آیه ی رحمتی یا امر به خیری باشد خوب است و اگر آیه ی غضب یا نهی از شرّی و یا امر به شرّی یا عقوبتی باشد، بد است و اگر دو پهلو باشد میانه است.

روایت شده است که یسع بن عبدالله قمی به امام صادق (علیه السّلام ) عرض کرد: گاهی می خواهم کاری انجام دهم ولی متحیر هستم که آیا انجام دهم یا نه؟ امام صادق (علیه السّلام ) به او فرمود: هنگام نماز – که شیطان از هر وقت دیگر از انسان دورتر است – قرآن را بگشا، اولین آیه ای که در آغاز صفحه ی دست راست می بینی، عمل کن.

از رسول خدا (صلی الله علیه وآله ) روایت شده است که فرمود: هنگام استخاره با قرآن، ابتدا سه بار سوره ی توحید را بخوان، سپس سه بار صلوات بر محمد و آلش بفرست و آنگاه بگو: « اللّهم تفألت بکتابک و توکلت علیک فأرنی من کتابک ما هو مکتوم من سرّک المکنون فی غیبک؛ یعنی خدایا به کتاب تو تفأل می زنم، و بر تو توکل می کنم. پس از کتابت آنچه را در نهان غیب تو، پوشیده شده به من بنمایان. پس از این دعا قرآن را بگشا و از سطر اول صفحه ی سمت راست، مقصود خود را به دست آور.

البته سفارش شده است: قرآنی که با آن استخاره می کنید، قرآن کامل باشد، نه قرآنی که یک جزء یا چند جزء دارد و امروزه معمولا در مجالس فاتحه می آورند. تعبیری که در همین روایت پیامبر (صلی الله علیه وآله ) در این باره آمده، این است: « ثمّ افتح الجامع »؛ یعنی سپس قرآن جامع را [ که همه ی قرآن در آن است ] بگشا.

ص: 7

استخاره با تسبیح

علامۀ مجلسی – رحمه الله علیه – می فرماید: پدرم از شیخ بهایی – رحمه الله علیه – نقل می فرمود که ما از مشایخ خود شنیده ایم که حضرت صاحب الامر (علیه السّلام ) در مورد استخاره با تسبیح روایت می کردند که: سه مرتبه بر محمد و آل محمد صلوات بفرست، سپس میانۀ تسبیح را بگیر و دوتا دو تا رد کن. اگر آخری جفت آمد، بد است و اگر فرد آمد، خوب است.

هم او چنین بیان می دارد: پدرم ملامحمدتقی مجلسی، اکثر اوقات در اموری که عجله داشتند، اینگونه استخاره می کردند.

استخاره با کاغذ (ذات الرقاع: رقاع، جمع رقعه به معنی کاغذ است )

هارون بن خارجه می گوید: امام صادق (علیه السّلام ) فرمود: هرگاه ارادۀ کاری نمودی، شش عدد کاغذ بردار، در سه تا از آن کاغذها بنویس: « بسم الله الرّحمن الرّحیم، خیره من الله العزیز الحکیم لفلان بن فلانه (مثلاً لاحمد بن خدیجه ) افعله.» و در سه تای دیگر بنویس: « بسم الله الرّحمن الرّحیم، خیره من الله العزیز لحکیم لفلان بن فلانه (مثلاً لاحمدبن خدیجه ) لاتفعل.»

آنگاه این شش کاغذ را زیر سجادۀ خود بگذار. سپس برخیز و دو رکعت نماز بخوان، پس از نماز به سجده برو و در سجده، صد بار بگو: « استخیرالله برحمته فی عافیه ». سپس سر از سجده بردار و راست بنشین و بگو: « اللّهم خرلی و اخترلی فی جمیع اموری فی یسرٍ منک و عافیهٍ ». یعنی: « خدایا برای من خیر گردان و انتخاب کن در همۀ امورم در مورد آسایش و عافیت از جانبت ».

سپس با دست خود، آن شش کاغذ را از زیر سجاده بیرون بیاور و مخلوط کن. آنگاه یکی از آنها را بردار، و سپس یکی دیگر را بردار و سپس سومی را بردار.

ص: 8

اگر در هر سه، پشت سر هم نوشته بود: « لاتفعل: انجام مده »، پس تو انجام نده و اگر در هر سه نوشته بود: « افعل: انجام بده »، پس تو انجام بده و اگر مخلوط بود، یعنی به این صورت که در اولی نوشته بود افعل (انجام بده ) و در دومی نوشته بود لاتفعلْ (انجام نده ) ، در این صورت تا پنج عدد کاغذ را بیرون بیاور و در میان آن پنج عدد هرگاه در اکثر آنه ا (یعنی سه عدد از آنها یا بیشتر ) هرچه نوشته بود، همان را انجام بده و ششمین کاغذ را ترک کن که نیازی به آن نداری.

فقیه بزرگوار سیدبن طاووس – رحمه الله علیه – به استخاره با کاغذ، اهمیت می داد. علامۀ مجلسی – رحمه الله علیه – هم می فرماید: « سیدبن طاووس در مورد استخاره به روایت استخاره با رُقاع (کاغذها ) اعتماد داشت و برای چنین استخاره ای آثار عجیب و غریبی ذکر نموده که خداوند به بنده اش عطا می کند.

او می فرماید: هرگاه در استخاره با کاغذ، چند بار (سه بار ) پشت سر هم، افعل (انجام بده ) آمد، خیر محض است و اگر پشت سرهم، لاتفعل (انجام مده ) آمد، شرّ محض است.

جواب استخاره صفحه 1

بسیار خوب است ان شاءالله

از خداوند متعال شکرگزاری نمایید و با توکل به او این کار را انجام دهید و از خداوند بخواهید تا انجام این کار نیز خوب و مورد رضایت او قرار گیرد. ان شاءالله این کار پر خیر و منفعت است، اقدام نمایید.

جواب استخاره صفحه 3

بد است

ص: 9

اقدام شما نتیجه ای ندارد. در ظاهر موافق شما است، ولی در باطن مخالف شما. قصد فریب شما را دارند، به خداوند متعال توکل کنید تا فریب نخورید

جواب استخاره صفحه 5

بسیار خوب است ان شاء الله

خیر و منفعت غیر منتظره ای به شما می رسد ان شاء الله و کارها طبق خواسته شما پیش می رود. اگر قصد ازدواج دارید همسری پاک و پاکیزه نصیب شما خواهد شد که تا انتها زندگی خوبی خواهید داشت. خیر و نیکی در صورتی است که پایبند به تعهدات خود باشید.

جواب استخاره صفحه 7

میانه است ان شاءالله

دوباره مورد لطف خداوند واقع شده اید، پس فقط به رضای خدا توجه کنید و از چیزی نترسید. به پیمان های خود نیز وفادار باشید. بیشتر مشورت نمایید تا رای شما قوی تر شود.

جواب استخاره صفحه 9

میانه است

لطف و نیکی شما را بد پاسخ می دهند، راه عادی خود را ادامه دهید، ولی از انصاف و مروّت دوری نکن.

جواب استخاره صفحه 11

میانه رو به بد است

برای شما بهانه تراشی می کنند و مایل به انجام کار نمی باشند. در آینده حقیقت روشن خواهد شد. پس فریب ایشان را نخورید. بیشتر فکر نمایید.

جواب استخاره صفحه 13

بد است

اگر برعکس نیت خود عمل نمایید، خوب است. به پیمان خود پایبند نمی باشند، هرکدام را که بخواهند عمل می کنند و هر کدام را که نخواهند زیر پا می گذارند. در آینده رسوا می شوند. چون آنها در کار زشت خود همدیگر را یاری می کنند، شما نیز در ترک این مطلب از خداوند یاری طلب کنید.

ص: 10

جواب استخاره صفحه 15

بد است

آن ها ادعایی می کنند که آن را قبول ندارند و نسبت به دنیا حریص هستند. بعداً نشانه هایی برای شما آشکار می گردد. پس از خدا غافل نشوید تا او مطالب را برای شما روشن سازد.

جواب استخاره صفحه 17

میانه است

اگر شما از خیر این کار بگذرید، خداوند مثل این یا بهتر از این را نصیب شما خواهد کرد. بدانید جز خدا، ولی و یاوری برای شما نیست، و او مصلحت شما را بهتر می داند، پس به او توکل کنید و صبر نمایید.

جواب استخاره صفحه 19

بد است

هر کاری کنی، مورد رضایت واقع نمی شود. و اگر (بعد از آن که دانستی ) از هوی و هوس آن ها پیروی نمایی، خداوند تو را کمک نخواهد کرد و تمام زحماتت هدر می رود.

جواب استخاره صفحه 21

میانه است

به حرف آن ها توجه نکنید، راه درست را پیدا کنید و از آن پیروی نمایید. خداوند شر آن ها را از شما دفع می کند. آنچه آن ها می کنند برای خودشان است و آنچه شما می کنید برای خودتان و هرکس مسئول اعمال خود می باشد.

جواب استخاره صفحه 23

بد است

طرف شما آگاهانه حق را کتمان می کند، پس شما هرگز مردد نشوید. در نیکی و اعمال خیر از هم سبقت بگیرید و خداوند از آنچه انجام می دهید، غافل نیست.

جواب استخاره صفحه 25

خوب است ان شاء الله

این کار دوباره تکرار نمی شود. درباره ی آن خوب فکر کنید و از خدا یاری بخواهید و پس از آن از نتیجه حلال و نیکوی آن استفاده کنید. در طول انجام کار مواظب باشید دچار دام و گام شیطان زمینی و آسمانی نشوید.

ص: 11

جواب استخاره صفحه 27

میانه رو به خوبی؛ خوب در صورت تعهد

فقط این کار کافی نیست، باید کارهای دیگری نیز انجام دهید. آنچه برای خود دوست داری برای دیگران نیز دوست بدار. در برابر سختی ها و مشکلات استقامت کن، تا نتیجه ای نیکو و خوب به دست آوری.

جواب استخاره صفحه 29

خوب است ان شاء الله

این کار شما در بعضی موارد صحیح است. قبلاً به خود خیانت می کردید. اکنون طلب آمرزش کنید و راه درست را از خداوند طلب کنید و مواظب باشید به مال مردم.

جواب استخاره صفحه 31

میانه خوب است ان شاء الله

در این کار از جدال و گناه بپرهیز. جوانب امر را خوب بررسی کن و با احتیاط اقدام بر این کار بنما. تغییر موقعیت هم در این کار با فایده خواهد بود. از خداوند طلب خیر کن.

جواب استخاره صفحه 33

بسیار بد است

در این کار کفران نعمت خواهد شد. درست است که شما در این کار ذی نفع هستید، ولی با افراد بی ایمان و ناسپاس برخورد می کنید، حتما صبر کنید. خداوند در آینده روزی بهتری عنایت خواهد نمود.

جواب استخاره صفحه 35

میانه خوب است ان شاء الله

تنها بهره بردن خوب نیست، دیگران را نیز بهره مند کنید که اگر نکنید خداوند شما را به زحمت می تواند بیاندازد. جوانب امر را نیز بیشتر بررسی کنید. اگر مورد شما ازدواج است، از خداوند بخواهید مورد با ایمان تری نصیب تان نماید.

جواب استخاره صفحه 37

میانه است، رو به خوبی ان شاء الله

اگر نمی توانید صبر کنید، به طرز پسندیده ای موضوع را فیصله دهید. از دیگران مشورت و پند بخواهید، و بدانید خداوند به آنچه انجام می دهید آگاه است.

ص: 12

نتیجه استخاره صفحه 39

خوب است ان شاء الله

در انجام کار کوشا باشید. اگر خطری متوجه شما شد تغییر موقعیت دهید. چیزهایی که نمی دانید بپرسید. هدیه نیز فراموش نشود.

جواب استخاره صفحه 41

بد است، البته در صورت صبر و استقامت خوب می شود.

مورد آزمایش واقع می شوید. صبر کنید و از خداوند بخواهید شکیبایی و استقامت به شما عنایت فرماید و قدمهایتان را ثابت بدارد. خداوند بعضی از مردم را به وسیله بعضی دیگر دفع می کند.

جواب استخاره صفحه 43

میانه رو به خوب است ان شاء الله

اگر رضای خدا را در نظر نگیرید بد است. با انسان های متکبر روبرو خواهید شد. اگر به خدا توکل کنید نشانه ای روشنی برای شما می آورد، که در کار مصمم تر شوید.

جواب استخاره صفحه 45

خوب است ان شاء الله

برای تثبیت موقعیت خود، انفاق کنید، تا برکت و روزی برای شما سرازیر شود. از بهترین اموال انفاق کن و مواظب باش ریا و هتک حرمت نشود.

جواب استخاره صفحه 47

بسیار بد است، منطقی باش

کاری که به ظاهر درست می دانید، کار اشتباهی است. زیاده خواه مباش و زیاده خواهی را نپذیر. به طرف مقابل مهلت بده و راه درست و رضای خدا را طلب کن و از چیزی غمگین و ترسان مباش.

جواب استخاره صفحه 49

میانه رو به خوب است ان شاء الله

برای کار خود گواه و شاهد بگیرید. هرکس را به اندازه تواناییش، از او کار بخواهید. از خداوند تحمل طلب کنید و همیشه رحم کنید تا خداوند نیز بر شما رحم نماید.

ص: 13

جواب استخاره صفحه 51

بسیار بد است، عاقبت خوشی ندارد.

دنیا شما را از حق غافل نکند. از اتفاقات عبرت بگیرید. مورد آزمایش واقع می شوید. از خداوند یاری بخواهید و بدانید آنچه ماندنی است نزد خداوند متعال است.

جواب استخاره صفحه 53

بد است

به راه درستی آنها را دعوت می کنی ولی آنها قبول نمی کنند. مورد تهمت و سوء ظن واقع می شوید. از خداوند بخواهید شما را توانایی و عزّت دهد. مطلب در آینده برای شما روشن می شود.

جواب استخاره صفحه 55

بسیار خوب است ان شاء الله

فرزند پاکیزه ای به شما عطا می شود. از جایی که توقع ندارید خیر و برکتی به شما می رسد. چند وقت از دنیا حذر کن و مشغول عبادت خاص خداوند باش تا نشانی از خیر و برکت برای تو روشن شود.

نتیجه استخاره صفحه 57

خوب است ان شاء الله

عده ای برای شما توطئه می کنند. به خدا توکل نمایید و از او راهنمایی بخواهید. در آنچه اختلاف دارید از داوری الهی کمک بخواهید. در آینده دروغ دروغگویان، روشن خواهد شد.

جواب استخاره صفحه 59

بد است

کسانی حق را با باطل مشتبه می سازند و حقیقت را پنهان می کنند. برای شما توطئه می نمایند. صبر کنید، مورد مناسب تری برای شما پیش می آید. به پیمان های خود پایبند باشید.

جواب استخاره صفحه 61

خوب است ان شاء الله

صدقه دهید و مواظب باشید مرتکب گناه نشوید و از راه مستقیم خارج نگردید. به اشتباه کار مهلت ندهید، مگر این که کار خود را اصلاح نماید.

جواب استخاره صفحه 63

ص: 14

بد است

به خداوند توکل کنید تا برای شما نعمت و الفت و هدایت فراهم شود. دیگران را نیز امر به معروف و نهی از منکر نمایید. ان شاء الله در این کار به نتیجه خواهید رسید.

جواب استخاره صفحه 65

بسیار بد است

اسرار و راز خود را فاش نکنید. آن ها شما را دوست ندارند و می خواهند در رنج و زحمت باشید. اگر از حقیقت پیروی نکنید مال و فرزند به درد شما نمی خورد.

جواب استخاره صفحه 67

بسیار خوب است ان شاء الله

در این کار عجله نمایید. صدقه دهید و خشم خود را در اختیار بگیرید و مراقب باشید مرتکب عمل زشتی نشوید. سست و غمگین نگردید و بر خداوند توکل کنید.

جواب استخاره صفحه 69

بد است

حرف انسان های ناصالح را گوش نکنید که اگر گوش کنید و انجام دهید زیان و ضرر خواهید نمود. نزاع نکنید. شاید مورد آزمایش نیز واقع شوید. به خداوند توکل کنید و صدقه نیز بپردازید.

جواب استخاره صفحه 71

میانه

نترس، اگر زیانی متوجه تو باشد در پناه خدا و با توکل به او آسان می گذرد. برای طرف مقابل خیر و رحمت بخواه و آمرزش طلب کن. در کارها مشورت کن و وقتی تصمیم گرفتی با توکل بر خداوند، قاطع عمل نما.

جواب استخاره صفحه 73

بسیار خوب است ان شاء الله

از شایعات بی اساس نترسید و از رضای خداوند پیروی کنید. گذر زمان به نفع شماست. همیشه راه وسط را انتخاب کنید. انفاق و بخشش زیاد نمایید، که خیلی به نفع شماست.

جواب استخاره صفحه 75

بد است

ص: 15

به پیمان خود پایبند نیستند و آن را منکر می شوند. آینده خوبی ندارد و سختی و مشکلات فراوانی دارد.

جواب استخاره صفحه 77

بسیار خوب است ان شاء الله

با نام خدا شروع کنید. مراقب خویشان و اقوام باشید و مال خود را مخلوط به حرام نکنید. عدالت در کارها پیشه کنید و بدانید که خداوند مراقب شماست.

جواب استخاره صفحه 79

میانه خوب است ان شاء الله

اوّل دین خود را بپردازید و موظب باشید که تمام امور خود را به نوشته درآورید. از راه انصاف و عدل خارج نشوید. بر حقوق خود و دیگران واقف شوید.

جواب استخاره صفحه 81

میانه است

این کار را ترک کنید که پشیمانی دارد، ولی اگر خواستید انتخابی دیگر داشته باشید، حق و حقوق ما قبل را تمام و کمال بپردازید. از تهمت و گناه آشکار بپرهیزید.

جواب استخاره صفحه 83

میانه است

خدا شما را می بخشد به شرطی که پیرو شهوات نباشید. مواظب مال مردم باشید و بر خود نیز ظلم نکنید. تفاوت های طبیعی میان شما و دیگران است، پس خود را با آرزوهای نشدنی به زحمت نیندازید.

نتیجه استخاره صفحه 85

بسیار بد است

بعضی افراد ریاکارند و شیطان همدم آنها است. و این ها برای انسان های خوب بد همنشینی هستند. حتما صدقه دهید و هوشیار باشید.

جواب استخاره صفحه 87

بسیار بد است

هرکس را خداوند از رحمتش دور سازد یاوری بر او نیست. هیچ خیر و منفعتی در این کار نیست. پای حسد در میان است. امانتدار باشید و به خدا توکل کنید و صبر نمایید.

جواب استخاره صفحه 89

ص: 16

میانه

از موقعیت خود خارج شوید. اندرزهایی که به شما داده می شود، انجام دهید. آمادگی خود را حفظ کنید. در میان شما کسانی هستند که قصد دارند اراده شما را سست کنند. با توکل به خداوند انجام دهید، هرچند به ظاهر زیان ببینید.

جواب استخاره صفحه 91

میانه رو به خوبی، ولی احتیاط. مشورت با ذینفعان وتدبیر فراموش نشود.

احتمالا با انسان های منافق روبرو هستید که در ظاهر چیزی می گویند و در پشت سر چیزی دیگر. اعتنا به آنها نکن و به خداوند توکل کن.

جواب استخاره صفحه 93

میانه

احتمالا تاوان زیادی برای این کار باید بپردازید. احتیاط و مشورت با ذینفعان. بیشتر تحقیق کنید و راه درستی را بیابید و با توکل بر خدا در آن راه گام بردارید.

جواب استخاره صفحه 95

میانه است

در هر حال که هستی هوشیار باش و از امر خود غافل مشو. اگر از امری ناراحتی، می توانی تغییر موقعیت دهی. ولی با توجه به طرف مقابل با اراده باش.

جواب استخاره صفحه 97

خوب است ان شاء الله

در گوشی و یواشکی کاری نکن مگر در امور خیر و نیک، یا اصلاح در میان مردم. وقتی حرف حق به تو زده می شود گوش کن و از راهی که خوبان می روند برو. فریب شیطان را نخور و به آرزوها سرگرم نباش.

جواب استخاره صفحه 99

میانه رو به خوبی است. نیاز به گذشت و فداکاری و نیت خیر است.

اگر با هم صلح و سازش کنید بهتر است و اگر گذشت نمایید، خیلی بهتر است. عدالت را در تمام امور رعایت کنید و بدانید خداوند تنها دارای فضل و کَرَم است.

ص: 17

جواب استخاره صفحه 101

بسیار بد است

با انسانهای دو رو روبرو می شوید. قصد فریب شما را دارند. سعی کنید افراد درستکار و با ایمان را ولی و تکیه گاه خود قرار دهید. از خدا کمک بخواهید.

جواب استخاره صفحه 103

بسیار بد است

پیمان شکنی می کنند و بر شما تهمت زده می شود. بیشتر تحقیق کنید تا مطالب بر شما روشن شود. صدقه نیز کنار بگذارید.

جواب استخاره صفحه 105

بد است

در این کار زیاده روی می شود. به خدا توکل کنید. در آینده مورد بهتری برای شما آورده می شود.همیشه حق بگویید و طرف دار حق باشید.

نتیجه استخاره صفحه 107

خوب است ان شاء الله

کار خود را با ذکر نام خدا و توکل بر او شروع کنید. ترس به دل خود راه ندهید. اگر احیانا به مطلوب نرسیدید، متمایل به گناه نشوید. صبر کنید، خداوند به لطف و رحمت خود جبران می کند.

جواب استخاره صفحه 109

بسیار بد است

چشم شما به جای این که به سوی خدا باشد، به جای دیگری است. حتما ترک کنید و توکل بر خدا نمایید. در این مورد دچار پیمان شکنی می شوید. پس صبر کنید تا آینده ای بهتر.

جواب استخاره صفحه 111

بد است

صبر کنید مطالب بر شما روشن می شود. از کسی یا کسانی که مورد اطمینان هستند و در این امر آگاه هستند مشورت بخواهید. بر خدا توکل کنید اگر ایمان دارید.

جواب استخاره صفحه 113

بد است

دچار افراد مفسد می شوید. احتمالا خطر جانی نیز دارد. حتما ترک کنید. هم رسوایی دنیایی دارد و هم مجازات اخروی.

ص: 18

جواب استخاره صفحه 115

بد است

تکذیب می شوید. مال حرام نیز در کار است. اگر از این مورد صرف نظر نمایید با توکل به خداوند هیچ ضرر و زیانی به شما نمی رسد. اگر قصد انجام کار را دارید، حق مدار باشید و بدانید در مخمصه و تنگنا قرار می گیرید.

جواب استخاره صفحه 117

بسیار بد است

افراد ناشایست را انتخاب نکنید و اگر معاشرت و معامله نمایید، خسارت می بینید. آنها دو رو و منافق هستند و زمانی که احتیاج به آن ها دارید شما را رها می کنند. به خدا توکل کنید و از او همه چیز را درخواست نمایید.

جواب استخاره صفحه 119

خوب است ان شاء الله به شرط صداقت

اگر جانب احتیاط را رعایت کنید و معتدل و میانه رو باشید، روزی خوبی خواهد بود. لجاجت راه مناسبی در این کار نیست.

جواب استخاره صفحه 121

بد است

در این کار زیاده روی می شود و حق پایمال می گردد و باعث گمراهی خود و دیگران می شوید. یکدیگر را نیز از اعمال زشت نهی نمایید. تا مورد لعن و سرزنش دیگران واقع نشوید.

جواب استخاره صفحه 123

میانه، رو به خوبی است. به شرط عدم گناه؛ احتیاط کنید و مشورت با ذینفعان

احتمال دارد: در این کار فکر شما زایل شده و درصد ریسک آن بالاست. شیطان نیز دشمنی و کینه و کدورت ایجاد می کند. از کارهای خوب و درست خود باز می مانید.

جواب استخاره صفحه 125

بد است

در راه درست بیشتر دقت کنید. اگر حق بگویید و حق انجام دهید، اشتباه دیگران به شما زیانی نمی رساند. پس حتما ترک کنید. برای کارهای خود شاهد و نوشته بگیرید تا دچار اختلاف و دشمنی نگردید.

ص: 19

نتیجه استخاره صفحه 127

بسیار خوب است ان شاء الله

دعای شما مستجاب خواهد شد، ولی اگر در این مورد کفران نعمت و گناه نمایید، مجازات سخت خواهید شد. برای این که از این رزق و روزی بهتر استفاده کنید از خدا کمک بگیرید.

جواب استخاره صفحه 129

بد است.

شما مورد استهزاء و دشمنی واقع می شوید. هر طور استدلال کنید آن ها جور دیگری حرف می زنند. اگر خداوند زیانی به تو برساند، هیچ کس جز او نمی تواند آن را برطرف کند و اگر خیری به تو رساند، او بر همه چیز تواناست.

جواب استخاره صفحه 131

بد است

آن ها دروغگو هستند و دو رو عمل می کنند. از این موضوع ناراحت نباش. صبر و استقامت کن و از جاهلان مباش.

جواب استخاره صفحه 133

خوب است ان شاء الله

پلیدی و ضرر از این کار جدا شده است. اگر از اهل فن مشورت کنید، غمگین و ترسان نمی شوید. افرادی که رضای خدا را در نظر دارند از خود دور نکنید، تا نعمت بر شما افزون شود.

جواب استخاره صفحه 135

میانه خوب است

خداوند همیشه مراقب اعمال شماست و از آنچه عمل می کنید آگاه است. با کسانی که دلایل روشن از دین را مسخره می کنند نشست و برخاست مکن.

جواب استخاره صفحه 137

بد است

با عده ای روبرو می شوید که بنای دشمنی با شما می گذارند. مورد مؤاخذه واقع می شوید. تحقیق و جستجو کنید تا بهترین راه بر شما مشخص شود. صدقه بگذارید و برخداوند توکل کنید تا آینده ای بهتر حاصل شود.

جواب استخاره صفحه 139

ص: 20

بد است

با شما لجاجت می کنند و مطالبی را نیز پنهان می کنند. دو رکعت نماز بخوانید و پس از آن دعا کنید تا راه درست و آسان بر شما مشخص شود.

جواب استخاره صفحه 141

خوب است ان شاء الله

به خدا توکل کن و از نعمت ها و کارهایی که خداوند برای شما انجام داده چشم پوشی نکن. در کارها اعتدال را رعایت کن. بر علیه مخالفینت دشمنی و خباثت نکن و آن ها را به خدا واگذار.

جواب استخاره صفحه 143

میانه است

احتمال دارد: به خاطر هوی و هوس و بی دانشی گمراه می شوید و فریب می خورید. کارهای اشتباه پنهانی و آشکار خود را رها کنید. این کار زیبا جلوه می کند ولی سرانجام خوش ندارد.

جواب استخاره صفحه 145

میانه است

احتمال دارد: با افراد پستی مواجه می شوید و امر مشتبه می شود. بهتر ترک این کار است. با بد شرکایی روبرو می شوید. همیشه مراقب باشید و بدانید خداوند از شما غافل نمی شود.

جواب استخاره صفحه 147

میانه خوب است ان شاء الله

با نام خداوند شروع کنید. زیاده روی ننمایید.

بیشتر تحقیق و مشورت کنید و مواظب باشید مرتکب گناه نشوید راستگو باشید.

جواب استخاره صفحه 149

میانه است

حق را به عدالت به پای دار و جز به مقدار توانایی خود، تصمیم نگیر. به عهد خود وفادار باش و خود را مشغول کارهای مختلف نساز تا از همه باز بمانی.

نتیجه استخاره صفحه 151

بسیار خوب است ان شاء الله

مواظب جوانب امر باشید و خداوند را همیشه در نظر بگیرید. ناراحتی به خود راه ندهید.

ص: 21

جواب استخاره صفحه 153

بد است

اختلاف و دشمنی پیش می آید. صبر کنید و تقوای الهی را مدنظر داشته باشید. مراقب فریب دیگران باشید.

جواب استخاره صفحه 155

بد است

پشیمانی و بدبختی دارد. شما را گمراه می کنند و مورد لعن و سرزنش دیگران قرار میی گیرید.

جواب استخاره صفحه 157

میانه است

مواظب باشید کار خوب خود را با کار بد خراب نکنید. زمان را از دست ندهید و بدانید تدبیر امور در دست خداوند است.

جواب استخاره صفحه 159

خوب است

به شما کمک می شود. خیرخواهی دیگران را با مشورت بپذیرید. حق را قبول کنید و مراقب باشید دیگران را آزار نرسانید. از خداوند تشکر کنید.

نتیجه استخاره صفحه 161

بد است

با شما بد برخورد می شود و از مقصد خود باز می مانید و رانده می شوید. با افراد بی اعتقاد روبرو می شوید. صبر کنید بهتر است.

جواب استخاره صفحه 163

بد است

حق شما پایمال می شود. مورد فریب قرار می گیرید. به عهد و پیمان خود وفادار نیستند. ترک کنید که نتیجه ای ندارد.

جواب استخاره صفحه 165

بسیار خوب است ان شاء الله

کسانی به مخالفت شما بر می خیزند ولی راه به جایی نمی برند و خداوند حقشان را کف دستشان می گذارد. باتدبیر جلو روید ان شاء الله به نتیجه مطلوب می رسید.

جواب استخاره صفحه 167

بد است

با افرادی جاهل و گمراه روبرو می شوید. سختی و مشکلات دارد. ترک این عمل بهتر است و به ثواب نزدیکتر.

جواب استخاره صفحه 169

بد است

با افرادی روبروی می شوید که از حرف و پیمان خود بر می گردندو توجهی به شما نمی کنند. از خداوند طلب آمرزش کنید و دعا نمایید تا فرصت بهتری برای شما مهیا سازد.

ص: 22

جواب استخاره صفحه 171

میانه بد است

بین شما دو دستگی و تفرقه ایجاد می شود و با افرادی که ناسپاس هستند روبرو می شوید. آینده ای سخت و پر دردسر دارد.

جواب استخاره صفحه 173

میانه است. ناسپاسی نکن.

گذشته را فراموش نکن و آنچه داری مواظبت کن. شیطان پشت این موضوع است. بنابراین آینده ای ندارد و با آدم های ناجوری مواجه می شوید.

جواب استخاره صفحه 175

میانه خوب. حق را بپذیر و شانه خالی نکن.

سر خود عمل نکن. سود و زیان تو در دست خداست. با افراد مطلع مشورت کن.

جواب استخاره صفحه 177

بسیار خوب است ان شاء الله

خیر و برکت به تو می رسد. ولی از این نعمات باید دیگران را هم بهره مند سازی. اگر به خدا توکل کنی، روزی بی عیب و نقصی در انتظارت خواهد بود.

جواب استخاره صفحه 179

خوب است ان اشاء الله

فقط بدان موفقیت در این کار، لطف خداوند است. پس به خدا توکل کن تا پیروزی به سراغ تو آید. از این امتحان خوب بیرون بیا.

جواب استخاره صفحه 181

بد است

چرا از کار خیر جلوگیری می کنی، در حالی که به تو هیچ ربطی ندارد. کار خیر را باید از اهل آن بیاموزی. این کار جز حسرت و ناراحتی و سرافکندگی برای شما چیز دیگری ندارد.

جواب استخاره صفحه 183

میانه خوب (به شرط دوری از درگیری )

در این کار از فعل حرام و نیز نزاع و کشمکش دوری کنید و تکبر نیز ننمایید. صبر و استقامت داشته باشید و توکل به خداوند را فراموش نکنید.

ص: 23

جواب استخاره صفحه 185

خوب است ان شاء الله

حتما به خدا توکل کن تا تو را یاری نماید. مواظب فریب دیگران باش و از کسانی که مورد تایید خداوند هستند، حمایت طلب کن. در این جریان دلها به هم نزدیک می شود و بدان جز خداوند کسی نمی تواند بین دلها الفت برقرار نماید.

جواب استخاره صفحه 187

بد است

به عهد و پیمان خود پایبند نیستند و باعث اذیت و آزار خواهند شد. اما تو به وعده و عهد خود وفا کن و مدتی به تناسب، به آنها مهلت بده و آنگاه بر آن ها سخت بگیر و پرهیزکار باش.

جواب استخاره صفحه 189

خوب است ان شاء الله

اقدام کنید که خداوند به دست شما این کار به ثمر می رساند و اگر کسانی بر سر راه شما ایجاد مشکل کنند، رسوا می شوند. با صبر و محبت پیگیر شوید و پوزش آن هایی که ناآگاه بوده اند را بپذیرید.

جواب استخاره صفحه 191

خوب است ان شاء الله (با صبر و حوصله حرکت کن )

از انسان های ناپاک دوری کن. برای بی نیازی و دوری از فقر به خدا توکل کن. با کسانی که احکام الهی را نمی پذیرند دشمنی کن تا وقتی که تسلیم دستورات الهی شوند.

جواب استخاره صفحه 193

بد است

با افرادی مواجه می شوید که اعمال زشتشان در نظرشان زیبا جلوه می کند. آیا به زندگی دنیا به جای آخرت راضی شده اید؟ با این که نعمت های دنیا در برابر آخرت، جز اندکی نیست!

جواب استخاره صفحه 195

بد است

با افرادی مواجه می شوید که در پی فتنه انگیزی هستند و کارهای شما دچار مشکل و اختلاف می شود. پس صبر کنید تا آینده وضعیت مناسبی پیش آید.

ص: 24

نتیجه استخاره صفحه 197

بد است

با افرادی دو رو مواجه می شوید که شما را به بازی و شوخی می گیرند. قسم آن ها را باور نکنید. صدقه دهید و به خداوند توکل کنید تا از این موضوع راحت شوید و صبر کنید برای آینده ای بهتر.

جواب استخاره صفحه 199

خوب است، ولی نیاز به مشورت با ذینفعان می باشد.

در این کار اگر با قدرت اقدام کنید نتیجه بخش خواهد بود. ممکن است در شرایط حساس کاری که باید بکنند انجام ندهند. در تعهد و پیمان دو رویی می کنند. بنابراین اگر ترک شود بهتر است.

جواب استخاره صفحه 201

بد است

کار و حرف شما را از قصد نمی فهمند و همراه با متخلفان خواهند شد. آینده سختی خواهید داشت. شما بهتر است همراه کسی شوید که با ایمان و اهل سخاوت است.

جواب استخاره صفحه 203

بسیار خوب است ان شاء الله

خداوند متعال از این کار خشنود است، به شرط آن که از اولیاء خدا به درستی پیروی کنید و دچار گناه نشوید.

جواب استخاره صفحه 205

خوب است ان شاء الله

چند کار را حتما باید انجام دهی: توکل به خداوند، قدردانی از دیگران، طلب پوزش هنگام اشتباه، یاد گرفتن و یاد دادن کارها و مواظبت بر احکام الهی.

جواب استخاره صفحه 207

خوب است ان شاء الله

مراقب باشید مسائل کوچک و پیش پا افتاده شما را از مسائل مهم و بزرگتر غافل نکند. باید با پشتکار و کوشش فراوان این کار را انجام دهید تا نتیجه بخش باشد. توکل به خداوند فراموش نشود.

جواب استخاره صفحه 209

ص: 25

بسیار بد است

این کار شما را از خداوند و روز آخرت غافل می کند و درگیر مسائل دنیایی می نماید. صدقه دهید و دعا کنید خداوند فرصت مناسب برای شما مهیا نماید.

جواب استخاره صفحه 211

بد است، صبر و حوصله کن

اگر این زحمت و دردسر از بین برود، قدردانی نمی شود. هرکس مکر کند مکر کننده ای خواهد یافت. هرکس باید هر چه برای خود می پسندد برای دیگران هم بپسندد و هرچه برای خود نمی پسندد برای دیگران نیز نپسندد.

جواب استخاره صفحه 213

میانه است، در مسیر حق باش

کار شما فقط توسط خداوند حل می شود. پس خود را مشغول دیگران نکنید، چون از آنان دروغ و بی تعهدی خواهید دید. ترک کنید، پشیمانی دارد.

نتیجه استخاره صفحه 215

بد است

ترک کنید پشیمانی دارد. در این کار ستمی بر شما یا دیگری روا می شود. مشکلات و سختی های فراوانی دارد که باعث رنجش خواهد شد.

نتیجه استخاره صفحه 217

خوب است ان شاء الله. از مخالف نترس

توکل بر خدا کنید و پاداش خود را نیز از خداوند بخواهید. دیگران ممکن است از شما پیروی نکنند ولی نمی توانند شما را از کار خویش باز دارند.

جواب استخاره صفحه 219

خوب است ان شاء الله. به شرط صبر و حوصله

خواسته شما برآورده می شود به شرط آنکه صبر و استقامت کنید و با افراد بی ایمان همراه نشوید. توکل و نیکی کردن در راه خداوند کار ساز خواهد بود، حتما فراموش نکنید.

نتیجه استخاره صفحه 221

خوب است ان شاء الله

به خدا توکل کن و صبور باش و بدان اگر خداوند بخواهد به تو خیری برسد هیچ کس نمی تواند مانع آن خیر شود. در هر قدم مشورت با اهل خبره فراموش نشود.

ص: 26

جواب استخاره صفحه 223

بد است

به شما نسبت دروغ و تهمت زده می شود. برای شما مشکلات درست می کنند. ترک کنید به نتیجه دلخواه نمی رسید.

جواب استخاره صفحه 225

میانه رو به خوبی است. نیاز به صبر و مدارا

زحمات شما بی پاسخ می ماند و در این راه سختی و مشکلات فراوانی برایتان پیش می آید. با شما جرّ و بحث فراوان می کنند. نتیجه ندارد بهتر است ترک کنید.

جواب استخاره صفحه 227

بد است

مطلب نادرستی طلب کرده اید. با افرادی انس گرفته اید که آن ها مورد رضای خداوند نیستند. به خداوند توکل کنید و طلب مغفرت نمایید تا سلامت و برکت بر شما نازل شود.

جواب استخاره صفحه 229

میانه است

احتمال دارد: زیان می کنید. برای اطمینان می توانید قبل از اقدام، آزمایش و امتحان کنید تا بدانید که آنان از این آزمون شکست خورده بیرون می آیند. پیمان شکنی می کنند، ترک کنید.

نتیجه استخاره صفحه 231

بسیار بد است

حتما ترک کنید. جز ضرر و خسارت چه مالی و آبرویی چیز دیگری ندارد. در ضمن در تعهدات خود از جهت مقدار و زمان پایبند باشید.

جواب استخاره صفحه 233

بسیار بد است

حتما ترک کنید. ضرر و پشیمانی دارد و مورد لعن و نفرین واقع می شوید. خداوند مجازات را، جز تا زمان محدودی، تاخیر نمی اندازد.

جواب استخاره صفحه 235

بد است

از سرگذشت دیگران عبرت بگیر و از موعظه و پند دیگران استفاده کن. به خداوند توکل کن و از او طلب رحمت و نعمت نما و بدان پروردگار از کارهایی که می کنید، غافل نیست.

ص: 27

جواب استخاره صفحه 237

بد است. بعد رنج بسیار به نتیجه می رسید.

عده ای که به ظاهر با شما خوب هستند، برای شما مشکلاتی فراهم می کنند و شما را از موطن خود دور می سازند و نیز با افرادی دروغگو مواجه می شوید.

جواب استخاره صفحه 239

بسیار خوب است

ابتدا مورد سرزنش قرار می گیرید ولی در آینده مورد حسرت و شگفت اطرافیان می شوید. برای اینکه مورد نیرنگ و فریب واقع نشوید حتما توکل به خداوند داشته باشید.

جواب استخاره صفحه 241

میانه است

افکار شما پریشان و پراکنده است و بعید است که به نتیجه دلخواه برسید. ممکن است در ابتدا کارها بر وفق مراد باشد ولی بعدا دچار مشکلات فراوانی می شوید.

جواب استخاره صفحه 243

بسیار خوب است ان شاء الله

هر چند در گذشته برای شما مشکل آفریدند، ولی در این مورد اطمینان شما حداقل آینده ای خوب و دلخواه شما را فراهم می کند. البته در صورتی که خود را به خدا بسپارید.

نتیجه استخاره صفحه 245

میانه است

کلکی در کار است. بنابراین نمی توانید به تعهد و پیمان خود پایبند بمانید. اگر صبر کنید خداوند بهتر از این را روزی شما می کند.

جواب استخاره صفحه 247

خوب است ان شاء الله، به شرط تلاش زیاد

از طرف خداوند خیر به شما می رسد که انتظارش را نداشته اید. چشم شما روشن می شود. پس امیدوار به خداوند باشید.

جواب استخاره صفحه 249

بسیار خوب است ان شاء الله

شما حرف درست و کار درست بکن، هرچند بقیه خوششان نیاید. اگر درست دقت کنی و خوب فکر نمایی، نشانه هایی از اطراف بر درستی کار، خواهی یافت.

ص: 28

جواب استخاره صفحه 251

میانه است

احتمال دارد: با افرادی بی ایمان مواجه می شوید. کار بی نتیجه می ماند. خود را کنترل کن و بیشتر محبت کن. ممکن است تا انتهای کار، اوضاع خوب باشد ولی در آخر ثمری از آن درست نمی شود.

نتیجه استخاره صفحه 253

بسیار خوب است ان شاء الله

اگر اعتقاد داشته باشی و کار را نیز درست انجام دهی، نتیجه بسیار خوبی دارد و آینده مناسبی در انتظار است. توکل در قدم به قدم کارها بر خداوند فراموش نشود.

نتیجه استخاره صفحه 255

میانه است

احتمال دارد: با شما مخالفت می شود، ولی اگر توکل بر خداوند نمایید و آن ها را نیز به خدا بسپارید نتیجه خواهید دید.

جواب استخاره صفحه 257

میانه است ان شاء الله

شما را منکر می شوند ولی اگر فقط بر خدا توکل کنید ان شاء الله نتیجه ای غیر منتظره به شما عنایت می شود. همیشه هرچه دارید از خود ندانید، بلکه بگویید نعمتی است که خداوند به ما عطا فرموده.

جواب استخاره صفحه 259

خوب است ان شاء الله

البته زمان به نتیجه نشستن آن با خداوند متعال می باشد. در گفتار و اعتقاد استوار باشید تا زمانی که مصلحت شما توسط خداوند رقم بخورد.

جواب استخاره صفحه 261

بد است

زمان و مکان به نفع شما نیست، حتما ترک کنید که نتیجه ای ندارد. با افرادی که مکر می کنند نیز مواجه می شوید. هیچ کس از مشورت با اهل خبره ضرر ندیده، پس صبر کنید و بیشتر دقت نمایید.

جواب استخاره صفحه 263

خوب است ان شاء الله

از جاهایی که انتظار ندارید به شما کمک می شود و این کار باعث سربلندی شما می شود. کسانی که می خواهند مشکلاتی بر سر راه ایجاد کنند، نمی توانند به مقصود خود برسند.

ص: 29

جواب استخاره صفحه 265

خوب است ان شاء الله

ممکن است در ابتدا بترسید و نگران شوید، ولی هیچ ترس و نگرانی ندارد و به شما ثمری دلخواه از جایی که توقع ندارید داده می شود. البته این مطلب به شرط توکل به خداوند و امید به او محقق می شود.

جواب استخاره صفحه 267

بسیار بد است

مورد سؤال و مؤاخذه قرار می گیری و دلتنگ می شوی. صدقه بده و توکل کن و شکر خدا گوی.

نتیجه استخاره صفحه 269

خوب است ان شاء الله

شما راهنمایی و پشتیبانی می شوید. بدون دقت در کاری وارد نشوید. برای شکرگزاری این کار حتما انفاق کنید.

جواب استخاره صفحه 271

بد است

با افرادی نااهل مواجه می شوید که کار شما برای آن ها بی نتیجه می ماند. تغییر موقعیت شاید سودمند باشد. صبر کنید و بر خداوند توکل نمایید.

جواب استخاره صفحه 273

بد است

قدر زحمات دانسته نمی شود. مال و روزی شما در جای غیر مناسب هزینه می شود. مورد سؤال و مؤاخذه واقع می شوید. مطالب نادرستی درباره شما زده می شود. حتما ترک کنید.

جواب استخاره صفحه 275

بد است

شما یا آن ها قدرت انجام این کار را ندارند. غیر از این که به خداوند توکل کنید راه دیگری نیست و از کسی کاری بر نمی آید.

جواب استخاره صفحه 277

بسیار بد است

در این کار ضرر دنیایی و آخرتی می باشد و نتیجه ی بدی خواهد داشت. حتما ترک کنید. در این کار بی تعهدی صورت می گیرد.

جواب استخاره صفحه 279

بد است

با افرادی بی منطق مواجه می شوید که با شما مخالفت می کنند.

ص: 30

از روی دشمنی و لجاجت با شما برخورد می شود و نسبت به آنها به نتیجه ای نمی رسید.

نتیجه استخاره صفحه 281

خوب است

با فکر و دقت و مشورت اقدام نمایید و در هر مرحله متوجه اشتباه خود شدید، فورا در مقام جبران آن برآیید. در این صورت به نتیجه می رسید.

نتیجه استخاره صفحه 283

میانه است

عجله نکنید، شما در این کار دچار ابهام هستید و ممکن است راه اشتباهی را خوب بدانید. بنابراین صبر کنید و از خداوند یاری و طلبِ کمک نمایید تا بلکه به شما عنایتی نماید.

جواب استخاره صفحه 285

میانه رو به خوب است ان شاء الله

اگر با گفتار نرم و با لطف و نیکی با آن ها برخورد کنید، نتیجه خیلی خوبی می دهد و بدانید خدا روزی را برای هر کس که بخواهد زیاد یا کم می کند و هرکس روزیی برای خود دارد.

جواب استخاره صفحه 287

بسیار بد است

اقدامات شما در این کار نتیجه ندارد. با افرادی که توسط شیطان تسخیر شده اند، روبرو می شوید. زحمات شما بی فایده می ماند.

جواب استخاره صفحه 289

بسیار بد است

در مراحل حساس و پس از این که از شما بهره مند شوند، شما را تنها می گذارند. آینده خوبی ندارد و شما از بی وفایی به رنج و زحمت می افتید.

نتیجه استخاره صفحه 291

بسیار خوب است ان شاء الله

از خداوند بخواهید تا رحمت و لطف او شامل شما شود که می شود. در این کار تمام موانع از سر راهتان برداشته می شود.

جواب استخاره صفحه 293

ص: 31

میانه خوب است ان شاء الله

این سفره ای است که خداوند باز نموده که اگر استفاده کنی سود کرده ای. در کارهای خود راه اعتدال را پیشه کن.

نتیجه استخاره صفحه 295

خوب است ان شاء الله

مقداری صبر کنید و سپس اقدام نمایید. آینده خوبی دارد که از آن تعجب می کنید. از خداوند طلب راهنمایی و کمک نمایید.

جواب استخاره صفحه 297

میانه رو به خوب است

احتمال دارد: با کسانی باش که متدین و راضی به رضای خداوند هستند و به خاطر زینت های دنیا، آن ها را از خود دور مساز. از کسانی که از خدا غافل و از هوای نفس پیروی می کنند و کارهایشان افراطی است، اطاعت مکن.

جواب استخاره صفحه 299

خوب است ان شاء الله

این کار را انجام بده ولی از آینده خود غافل نباش. بنابراین کارهای نیک که برای بعدا تو خواهند ماند، نیز انجام بده.

جواب استخاره صفحه 301

بسیار خوب است ان شاء الله

مقدمات کار را تمام و کمال انجام دهید و مواظب باشید چیزی را فراموش نکنید. در کارها صبور باشید و از اهل دانایی مشورت نمایید.

نتیجه استخاره صفحه 303

بسیار خوب است ان شاء الله

اگر به خدا توکل کنید اسباب این کار مهیا می شود.

جواب استخاره صفحه 305

بسیار خوب و عالی است ان شاء الله

با نام خداوند شروع کنید. دعا و توکل فراموش نشود. در این صورت از جاهایی که فکرش را نمی کنید به شما خیر و برکت می رسد.

جواب استخاره صفحه 307

بسیار خوب ان شاء الله

اقدام کنید ولی کسی را از کار خود خبردار ننمایید. اگر بر شما سخت گرفتند به خدا توکل کنید که آینده ای خوب برای شما مهیا است.

ص: 32

جواب استخاره صفحه 309

بسیار خوب است ان شاء الله

با خداوند مطلب را درد دل کنید و با توکل به او از نزدیکان خویش یاری بخواهید. کارهای خود و خانواده خود را طبق دستورات الهی تنظیم نمایید.

جواب استخاره صفحه 311

بسیار بد است

هرگز نتیجه دلخواه شما واقع نمی شود و آینده ای نامناسب دارد. شما از دلیل ها و نشانه های واضح که در اطرافتان است غافل شده اید.

جواب استخاره صفحه 313

میانه، بستگی به برخورد شما دارد

اقدام کنید و همراه آن از مسائل مذهبی غافل نباشید. با توکل به خداوند کارهایی می کنید که مورد تبحّر و تحسین دیگران واقع می شوید. دعا در همه حال فراموش نشود.

جواب استخاره صفحه 315

میانه است، با احتمال تهدید و لجبازی

اگر با درایت و دقت انجام شود نتیجه خواهد داد. دیگران را نیز از منفعت بهره مند نمایید. ممکن است با افرادی دروغگو و لجوج برخورد کنید.

نتیجه استخاره صفحه 317

خوب است ان شاء الله

فعلاً مراحل کار را بدون اطلاع کسانی که نباید بدانند، انجام بده. عده ای در صدد مقابله با شما هستند. با توکل به خداوند از آن ها گریزان باش.

جواب استخاره صفحه 319

خوب است ان شاء الله

از اطلاعات و تجربیات گذشته دیگران استفاده کن. حرف حق را بپذیر و به آن عمل کن. در صورتی که مرتکب گناه شوی نتیجه ای نمی دهد.

جواب استخاره صفحه 321

بد است

مرتکب گناه می شوید و عاقبت خیری در انتظار نیست. از تاریخ گذشته عبرت بگیر. صبر کن و توسل و دعا کن تا شرایط مهیا شود.

ص: 33

جواب استخاره صفحه 323

بد است

مورد سوال و مواخذه واقع می شود. هیچ خیر و برکتی در آن نیست. موجب ضرر و خسران دنیایی و آخرتی می شود. شکر خداوند کن و اراده خود را استوار نگه دار برای احقاق حق.

جواب استخاره صفحه 325

بد است

مورد استهزاء دیگران قرار می گیرید. با افرادی که از یاد خداوند غافل هستند برخورد می کنید.

جواب استخاره صفحه 327

میانه است. مواظب فتنه باش

در یک فرصت مناسب بدون اطلاع دیگران اقدام کنید. البته دلیل و شاهدی نیز برای کار خود بگیرید. مشکلاتی نیز پیش می آید که به بهترین نحو با توکل به خداوند، حل می شود.

جواب استخاره صفحه 329

بسیار خوب است ان شاء الله

توسط عده ای ناپیدا کمک می شوید و با توجه به خداوند، او نیز شما را حفظ و حمایت می کند. دعای شما برآورده می شود، به شرط آن که نیکی کنید و از گناه دوری ورزید.

نتیجه استخاره صفحه 331

خوب است ان شاء الله

شاید دیگران مورد اذیت و ضرر قرار بگیرند و ناراحت و اندوهگین شوند، ولی شما به خاطر نیکی که می کنید در امان هستید. شاید آزمایشی نیز برای شما باشد.

جواب استخاره صفحه 333

خوب است ان شاء الله

اگر توکل و اعتماد بر خدا کنید و حق را رعایت کنید نتیجه می دهد. بدون آگاهی و مشورت اقدام نکنید.

جواب استخاره صفحه 335

خوب است ان شاء الله

بدون اینکه مرتکب گناه و حرام شوید، اقدام کنید. آینده ی خوب و پاکیزه ای دارد. اگر نذری هم بنمایید خیلی مناسب است.

ص: 34

جواب استخاره صفحه 337

خوب است ان شاء الله

اگر به شما فشار آوردند شما نیز با توجه به مسائل شرعی مقابله نمایید. از خداوند یاری بطلبید. اگر منکر شما شدند ناراحت نباشید، زمان همه چیز را مشخص می کند.

نتیجه استخاره صفحه 339

خوب است ان شاء الله

اگر درست عمل کنید و ضمن آن کارهای شایسته انجام دهید، نتیجه می دهد. اگر نیاز شد تغییر مکان دهید.

جواب استخاره صفحه 341

بد است

در این کار ذره ای موفق نمی شوید. هرچه تلاش و کوشش نمایید و از دیگران نیز کمک بگیرید، نتیجه ای ندارد.

جواب استخاره صفحه 343

میانه خوب

اگر قدر دان همین مقدار هم نباشید از شما گرفته می شود.

جواب استخاره صفحه 345

بد است، زمان مناسب نیست.

هر چیزی که روزی تو باشد حتما به تو می رسد. بنابراین توکل بر خدا کن و عجله نکن.

جواب استخاره صفحه 347

بسیار بد است

دچار افرادی لجوج می شوید. آینده خوبی ندارد. هم ترک کنید و هم صدقه بدهید و شکرگزار نیکی باشید.

جواب استخاره صفحه 349

بد است

اگر در مسائل خوب دقت کنید حقایقی بر شما آشکار می شود. شما از مسائل مهم و ضروری غافل شده اید. از خداوند طلب رحمت کنید و منتظر زمانی مناسب باشید.

نتیجه استخاره صفحه 351

میانه، احتیاط کن

به حرف دیگران که اشتباه و باطل است توجه نکنید. خیر شما در ترک این کار است. همواره قرارهای خود را مکتوب کنید.

جواب استخاره صفحه 353

خوب است ان شاء الله، واقعیت را بپذیر

با هماهنگی وارد عمل شوید و اگر در مرحله ای دیدید کار شما باعث اذیت و آزار دیگران می شود از خیر کار بگذرید.

ص: 35

جواب استخاره صفحه 355

خوب است ان شاء الله

ولی مواظب باشید که امور دنیا شما را از امور آخرت غافل نکند و همیشه بدانید روزی هر کس دست خداوند متعال است.

جواب استخاره صفحه 357

میانه خوب است ان شاء الله

اگر با افراد صالح و آگاه بیشتر مشورت کنید و درست عمل کنید آینده خوبی دارد. برای بهبود کار نماز را با حضور قلب بخوان و صدقه نیز فراموشت نشود.

نتیجه استخاره صفحه 359

خوب است ان شاء الله

از اولیاء امور اجازه بگیرید و با توکل بر خداوند متعال با فکر و اندیشه عمل کنید.

جواب استخاره صفحه 361

بد است

از جایی که انتظار ندارید ضربه می خورید. در تنگنا و سختی واقع می شوید. خوب باشید و صبر کنید تا فرصت مناسب فرا رسد.

جواب استخاره صفحه 363

خوب است ان شاء الله

مشکلات روبروی شما حل می شود. از خداوند یاری بخواهید و از راه او خارج نشوید.

جواب استخاره صفحه 365

خوب است ان شاء الله

این کار را به خاطر رضای خداوند انجام بده و در مشکلات کار از او یاری بخواه و شکرگزار این عنایت باش.

جواب استخاره صفحه 367

بسیار خوب است ان شاء الله

با علاقه کار را شروع کن، اگر هم به نتیجه ای نرسیدی ناراحت نباش. اما کوشش خود را انجام بده.

جواب استخاره صفحه 369

بد است

با افرادی کلّاش و غیر طبیعی مواجه می شوید. اگر صبر کنید و به خداوند توکل کنید آینده ای مناسب تر برایتان به وجود خواهد آمد.

جواب استخاره صفحه 371

خوب است ان شاء الله

ص: 36

با دعا و توکل آینده ای خوب دارد. فرصت های مناسب را از دست نده و هیچ گاه از تقوای الهی دور نشو.

نتیجه استخاره صفحه 373

بد است

با کسانی مواجه می شوید که برخورد مناسبی با شما ندارند و با شما مخالفت می ورزند. رنج و زحمت فراوان دارد و به نتیجه نمی رسید.

جواب استخاره صفحه 375

میانه است

احتمال دارد: با شما همکاری نمی شود و مورد تهمت و دروغ واقع می شوید. حتما ترک کنید. به نتیجه ای نمی رسید. عجله نکنید.

جواب استخاره صفحه 377

بسیار خوب است ان شاء الله

به کارتان اطمینان داشته باشید و اگر این کار مانع اعمال دینی شما نمی شود، محکم و استوار و با توکل به خداوند انجام دهید. ان شاء الله از جایی که انتظار ندارید خیر و برکت برای شما مهیا می شود.

جواب استخاره صفحه 379

میانه

در کار بیشتر تحقیق نمایید. خبری زندگی شما را متحول می کند. اگر مورد شما ازدواج است اخلاق خوب و هدیه خیلی کارساز می باشد.

جواب استخاره صفحه 381

میانه

در این کار دو دستگی ایجاد می شود، عاقبت خوبی ندارد. عجله نکنید. در کار فریب و دورنگی به چشم می خورد. حتما از خداوند بخواهید تا فرصت بهتری در آینده برای شما مهیا کند.

نتیجه استخاره صفحه 383

بد است

از کاری که اطلاع ندارید اظهار نظر کنید. روزی شما در این کار نمی باشد. بیشتر در روی زمین سیر کنید تا نکات جالبی برای شما مشخص شود.

جواب استخاره صفحه 385

میانه خوب است ان شاء الله

اگر به خیرش قانع شوی بهتر است. آینده مطالب خوبی برای شما آشکار می شود. در موقع شروع کار صدقه حتما فراموش نشود.

ص: 37

جواب استخاره صفحه 387

خوب است ان شاء الله

با علم و دقت و بدون اطلاع دیگران شروع کن. خود را درگیر کارهایی که به تو ربطی ندارد (در حین کار ) نکن. در تمام مراحل کار از خداوند کمک و یاری بخواه.

جواب استخاره صفحه 389

خوب است ان شاء الله

در ابتدا مشکلاتی دارد ولی به مرور خداوند کمک می کند. اگر اشتباهی مرتکب شوی دلهره به خود راه نده ولی آن را جبران کن و از نزدیکان خود نیز با توکل به خداوند کمک بگیر.

جواب استخاره صفحه 391

خوب است ان شاء الله

زمان و مکان در این کار خیلی مهم است، اگر به آن توجه نشود ثمره ای ندارد.

جواب استخاره صفحه 393

میانه است، فریب ظاهر را نخور

اگر چه خوشایند شما می باشد ولی آنچه رضای خداوند بر آن باشد بهتر است. آینده خوبی ندارد حتما پشیمان می شوید.

جواب استخاره صفحه 395

بد است

به خودت مغرور نشو. از گذشتگان عبرت بگیر. به آنچه داری قانع باش

جواب استخاره صفحه 397

خوب است ان شاء الله

آینده خوبی دارد به دو شرط، یکی نیکی به پدر و مادر را فراموش نکنی و دیگری اینکه حتما صدقه دادن را تکرار کنی.

نتیجه استخاره صفحه 399

میانه است

سختی و مشکلات فراوانی دارد ولی اگر قدرت استقامت و صبر دارید ان شاء الله خداوند فرج می رساند.

جواب استخاره صفحه 401

بد است

خسارت و بدبختی و شاید هم ضرر جانی دارد. با افرادی زیاده خواه مواجه می شوید، حتما ترک کنید.

جواب استخاره صفحه 403

بد است

آینده خیلی بدی دارد. وقت تنگ است، حتماا جبران کارهای گذشته را بنمایید. ضعیف ترین موجودات نیز از خدا روزی می گیرند، پس به خداوند توکل کنید.

ص: 38

نتیجه استخاره صفحه 405

خوب است

احتمال دارد: ظاهر کار شما را فریب ندهد، هر کاری زمان خاصی دارد. اگر به خداوند ببخشید حتما برای شما جبران می کند.

جواب استخاره صفحه 407

خوب است ان شاء الله

موفقیت در کار از آن خداوند است. کسی نمی تواند روزی شما را بخورد. بنابراین کار را با علم و آگاهی و دوری از گناه و هوس انجام دهید.

نتیجه استخاره صفحه 409

بد است

هرکس ضرر کارش به خودش باز می گردد. این کار عاقبت خوشی ندارد. اگر در موارد مشابه دقت کنید قانع می شوید.

جواب استخاره صفحه 411

بسیار خوب است ان شاء الله

اگر مرتکب اشتباه و گناه نشوید خیلی خوب است و برای شما خیر و برکت می آورد. به حرف کسانی که از روی نادانی سخن می گویند توجه نکنید.

جواب استخاره صفحه 413

میانه خوب، به شرط حفظ ایمان

احتمال دارد: با افرادی متعصب روبرو می شوید. بعید است تلاش شما به نتیجه برسد. به خداوند توکل کن تا مورد بهتری مهیا شود.

جواب استخاره صفحه 415

خوب است ان شاء الله

شاید به شما نسبت دروغ بدهند و در کارتان اخلال کنند. بی هیچ توجهی به آنان از خدا یاری بخواهید و انجام دهید. البته کارهایتان را مرحله به مرحله طی کنید.

جواب استخاره صفحه 417

بد است

حتما ترک کنید. هم در ابتدا مشکلات فراوان دارد و هم آینده خسارت و بدبختی دارد. صدقه نیز بدهید تا جبران گذشته شود.

نتیجه استخاره صفحه 419

خوب است

احتمال دارد: مشکلات دارد ولی اگر شروع کردید حتما به قرارهایتان پایبند باشید.

ص: 39

جواب استخاره صفحه 421

بسیار خوب است ان شاء الله

به قول و قرارهای خود پایبند باشید، اگر نشد صبر کنید. به خداوند توکل کنید.

جواب استخاره صفحه 423

میانه است

احتمال دارد: دچار اشتباه می شوید.

جواب استخاره صفحه 425

میانه خوب است ان شاء الله

زمان اکنون در دست شماست. از فرصت ها استفاده کنید. انجام هر کاری در زمان خودش خوب و با ثمر است. قناعت رمز خوشبختی است.

نتیجه استخاره صفحه 427

بد است

آینده بسیار بدی دارد، مورد سوال و جواب سختی واقع می شوید. پشیمانی دارد، حسرت زمان حاضر را می خورید. از فرصت ها بیشتر استفاده کنید.

جواب استخاره صفحه 429

بد است

در حال حاضر این کار آینده خوبی ندارد. اگر وسایل و مقدمات کار را در فرصت مناسب مهیا کنید و نیز عمل صالح انجام دهید، شاید مورد بهتری در آینده پیش آید.

جواب استخاره صفحه 431

میانه خوب است ان شاء الله

اگر مقرر شما باشد می شود. بنابراین راهی به جز صبر کردن و رسیدن فرصت مناسب ندارید. بدون اجازه کاری را انجام ندهید. با توکل به خداوند متعال این کار شدنی است.

جواب استخاره صفحه 433

بد است

آینده خوبی ندارد مورد سوال و جواب واقع می شوید. راه بهتری هم هست، بیشتر دقت کنید.

جواب استخاره صفحه 435

بد است

سختی و مشکلات فراوانی دارد، با مسائل و افرادی روبرو می شوید که باعث فریب شما خواهند شد. آینده ی بدی دارد.

جواب استخاره صفحه 437

بد است

کسی که در کارهایش دقت و فکر نمی کند، حتما نتیجه نامناسبی خواهد دید. باید بیشتر رضای خداوند را در نظر بگیری.

ص: 40

نتیجه استخاره صفحه 439

میانه رو به خوبی است

احتمال دارد: سختی و ضرر این کار فقط به خودتان می رسد. به شما وعده دروغ داده شده است. خود را به خداوند بسپارید تا در همه کارها مراقب شما باشد. نیاز به مشورت با ذینفعان است.

جواب استخاره صفحه 441

خوب است

احتمال دارد مورد انکار و تهمت واقع شوید و آینده سخت و دشواری داشته باشد. مشورت با ذینفعان لازم است.

جواب استخاره صفحه 443

میانه رو به خوبی است

بیشتر به دور اطراف خود دقت و فکر کنید. صدقه و انفاق انجام دهید. عمر انسان کوتاه است، از فرصت ها بهتر استفاده کنید.

جواب استخاره صفحه 445

میانه رو به خوبی است

با این که تمام شرایط را فراهم آورید، ولی ممکن است از این کار قدردانی نشود. البته ناراحت نباش که توکل به خداوند کارساز است.

جواب استخاره صفحه 447

بد است

رو راست باش. از کسانی که اهلیّت دارند مشورت و یاری بخواه. فعلا از این کار صرف نظر کن.

جواب استخاره صفحه 449

بسیار خوب است ان شاء الله

ثمره و آینده خوبی دارد. مشکلات سر راه همگی حل خواهد شد. اگر مورد ازدواج است فرزند خوب و صالحی نصیب شما خواهد شد. با توکل به خداوند و صبر، مشکلات هم به مرور مرتفع می گردد.

جواب استخاره صفحه 451

میانه رو به بدی است

شما مورد مخالفت و دشمنی واقع می شوید، البته واقعیت بعدا روشن می شود. صبر کنید و صبور باشید.

جواب استخاره صفحه 453

خوب است

مخالفان شما دچار دو دستگی می شوند.

کار شما مورد تعجب و حیرت دیگران می شود. از خداوند طلب رحمت نمایید و هرکاری که مورد رضای اوست انجام دهید.

ص: 41

جواب استخاره صفحه 455

بد است

شما از دور و اطراف و دیگران عبرت بگیرید. بیشتر کارهای شایسته و خوب انجام دهید و از خداوند در کارها مدد بخواهید.

نتیجه استخاره صفحه 457

میانه رو به خوبی است

احتمال دارد: با افرادی نامناسب مواجه می شوید. به اطراف بیشتر دقت کنید. زمان برای انجام کارهای خوب برای شما اندک است. مشورت با ذینفعان لازم است.

جواب استخاره صفحه 459

میانه خوب است ان شاء الله

اگر در کار اعتدال را رعایت کنید و مرتکب گناه و ناحقی نشوید، مثمر ثمر خواهد شد.

نتیجه استخاره صفحه 461

میانه خوب است

قدردان نعمتهای الهی باشید. با توکل به خداوند و یاری از او کارهایتان را صورت دهید. شما از یاد خدا و ذکر خداوند خیلی غافل می شوید. در کار خود تجدید نظر نمایید.

جواب استخاره صفحه 463

میانه است

اگر بهتر از این کار را انجام دهید خیلی به نفع شماست. از مسائل پیش آمده عبرت بگیرید.

جواب استخاره صفحه 465

بد است

خودت کار را خراب کردی به دیگران ربطی ندارد. اکثرا فرصت های خوب و مناسب را از دست می دهی. بیشتر به دستورات خداوند مقید باش.

نتیجه استخاره صفحه 467

خوب است ان شاء الله

دست های غیبی به کمک شما خواهد آمد. از اعتدال و حق خارج نشوید. پس از نتیجه یا عدم نتیجه، شکرگزار خداوند باشید.

جواب استخاره صفحه 469

میانه خوب است

البته هر کاری بکنی نتیجه همان کار را می بینی. به دیگران دل بسته ای، گره این کار به دست خداوند متعال است.

جواب استخاره صفحه 471

بد است

ص: 42

در حق تردید داشتن ثمره ای جز خسران و ضرر ندارد. در کارها زیاده روی می کنید. از گذشته خود و انسان های خوب عبرت بگیرید.

جواب استخاره صفحه 473

بد است

ظاهر کار شما را فریب ندهد. به نتیجه ای نمی رسید. کسانی شما را ساده فرض نموده اند. از آگاهان بیشتر سوال کنید.

جواب استخاره صفحه 475

میانه خوب است

هر کاری به مرور صورت می گیرد. صبر و مدارا لازم است.

جواب استخاره صفحه 477

خوب است ان شاء الله

هر کاری را در زمان و مکان خودش، یعنی به موقع انجام دهید. ان شاء الله آینده خوبی دارد، مواظب حق و ناحق باشید.

نتیجه استخاره صفحه 479

بد است

آینده بدی دارد. نزدیکترین چیزها به شما، علیه شما اقدام می کنند. دچار گناه و معصیت می شوید. حتما ترک کنید.

جواب استخاره صفحه 481

خوب است ان شاء الله

آن کسی که به شما داده از شما می تواند بگیرد. پس مراقب کارهای خود باشید و خداوند را در کارهای خود دخیل کنید.

جواب استخاره صفحه 483

خوب است ان شاء الله

قدردادن الطاف خداوند باشید.

جواب استخاره صفحه 485

بد است

آینده بسیار بدی دارد. با این که راه درست و صحیح را می دانید، ولی از انجام آن خودداری می کنید. فرصت را برای انجام کار درست از دست ندهید.

نتیجه استخاره صفحه 487

خوب است ان شاء الله

کار در دست خداست. پس بهتر است صبر کنید و منتظر نتیجه باشید. توکل کنندگان پیروزند.

نتیجه استخاره صفحه 489

خوب است ان شاء الله

خداوند کمک می کند. شما نیز در مورد چیزهایی که نمی دانید، تحقیق کنید.

ص: 43

جواب استخاره صفحه 491

بد است

با افرادی بی مبالات و متکبر روبرو می شوید. کارتان به نتیجه نمی رسد. در این کار لجاجت و بگو مگو پیش می آید.

جواب استخاره صفحه 493

بد است

هر روز بدتر از روز دیگر می شود. اصلا آینده خوبی ندارد. در این کار پیمان شکنی می شود.

جواب استخاره صفحه 495

بسیار بد است

در هیچ زمان و مکانی مناسب نیست. حتما ترک کنید و صدقه ای نیز بدهید.

جواب استخاره صفحه 497

میانه رو به خوب است

در این کار زیاد اصرار نکنید. مورد اتهام و دشمنی قرار می گیرید. به خداوند پناه ببرید و با مدارا و صبر حرکت کنید

نتیجه استخاره صفحه 499

خوب است ان شاء الله، نا امید نشو

از قرائن و شواهد موجود و تجربه های دیگران استفاده کنید. اگر با دقت و بدون خطا پیش روید آینده خوبی دارد.

جواب استخاره صفحه 501

بد است

دنبال هوای نفس نروید که اگر ادامه دهید خداوند بر شما غضب می کند.

جواب استخاره صفحه 503

بسیار بد است

آن چیزی که به او دل بسته ای بعدا دشمن شما می شود و هیچ کمکی در سختی ها و موارد حساس به شما نمی کند.

جواب استخاره صفحه 505

میانه بد است

از دیگران و گذشتگان عبرت بگیرید. آینده ای جز ضرر و زیان و خسارت ندارد.

جواب استخاره صفحه 507

میانه است ان شاء الله

اگر خدا را در نظر داشته باشید و کار را درست انجام دهید، خداوند کار شما را به نتیجه می رساند.

نتیجه استخاره صفحه 509

بد است

ص: 44

هر چه تلاش کنید و زحمت بکشید به نتیجه ای نمی رسید. با انسان هایی دو رو و بد دل مواجه می شوید.

جواب استخاره صفحه 511

خوب است ان شاء الله

پیروزی آشکاری نصیب شما می شود و خداوند نعمت و رحمت را در کار به تمام و کمال عنایت می کند.

جواب استخاره صفحه 513

میانه رو به خوبی است، به شرط مشورت با ذینفعان

صبر و مدارا لازم است.

جواب استخاره صفحه 515

خوب است ان شاء الله

اگر مرتکب گناه نشوید و با همه چیز و همه کس یکنواخت برخورد نکنید، آینده خوبی دارد.

نتیجه استخاره صفحه 517

میانه خوب است

از بسیاری از حدس و گمان ها بپرهیزید و در کار دیگران تجسس نکنید. صبر و توکل به خداوند بهتر است.

جواب استخاره صفحه 519

میانه خوب است

اگر از هوای نفس دوری کنید بهتر است. چون خداوند ناظر اعمال شماست بهتر است در کارهای خود بیشتر دقت کنید.

جواب استخاره صفحه 521

میانه است

احتمال دارد: شما در مواردی نا آگاه و غافل هستید. صدقه دهید و احتیاط کنید، شاید با توکل مورد مناسب تری فراهم شود.

جواب استخاره صفحه 523

بد است

با شما مخالفت شدید می شود و مورد اتهام قرار می گیرید. سختی و مشکلات زیادی دارد.

جواب استخاره صفحه 525

بد است

از روی عقل و تدبیر فکر نکردید، نتیجه مشخص است.

نتیجه استخاره صفحه 527

بد است

شما اشتباه گرفته اید. بیشتر تحقیق کنید. همه کارها در دست خداوند است. از کسانی که از یاد خداوند غافل هستند دوری کن.

جواب استخاره صفحه 529

میانه است

ص: 45

حق بر باطل پیروز است. سختی و مشکلات فراوانی دارد.

نتیجه استخاره صفحه 531

بد است

اگر بیشتر دقت کنی یک راه فقط موجود است. زمان را از دست ندهی.

نتیجه استخاره صفحه 533

بسیار بد است

حتما ترک کنید، به نفع شما نیست. دچار ضرر و پشیمانی می شوید.

جواب استخاره صفحه 535

بسیار خوب است ان شاء الله

همیشه نتیجه بخش خواهد بود. هم خیر دنیا دارد و هم خیر آخرت. انواع و اقسام برکات نصیب شما می شود.

جواب استخاره صفحه 537

بسیار خوب است ان شاء الله

تا خوب و پاکیزه نشوید بهره ای برای شما ندارد.

نتیجه استخاره صفحه 539

بسیار خوب است ان شاء الله

مورد تحیّر و تعجب دیگران قرار می گیرید. زمان مناسبی را برای این کار انتخاب کنید.

جواب استخاره صفحه 541

خوب است ان شاء الله

اگر عادلانه برخورد کنید هم برای شما و هم برای دیگران منفعت دارد.

جواب استخاره صفحه 543

میانه خوب است ان شاء الله

مخفی کاری ثمره ای ندارد. اگر قصد انجام دارید به خداوند متوسل شوید تا ضرری به شما نرسد.

جواب استخاره صفحه 545

خوب است ان شاء الله

اگر از راه درست خارج نشوید آینده ای خوب و روشن پیدا می کنید.

جواب استخاره صفحه 547

بسیار خوب است ان شاء الله

کار شما با دعا و توکل و نیکی به دیگران حل می شود.

جواب استخاره صفحه 549

میانه

از دشمن خود و خداوند دوری کنید و این دعا را در همه حالات بخوانید. پروردگارا، ما بر تو توکل کردیم و به سوی تو بازگشتیم و همه فرجام ها به سوی تو است.

ص: 46

جواب استخاره صفحه 551

خوب است

اگر مورد گناه و معصیت واقع نشوید و از دشمنان خداوند دوری کنید و به خداوند توکل کنید، نتیجه می دهد.

جواب استخاره صفحه 553

بسیار خوب است ان شاء الله

با توکل بر خدا اقدام کنید. برای تسریع در کار از صدقه و کار نیک غافل نشوید.

نتیجه استخاره صفحه 555

بد است

پشیمانی و زحمت فراوان دارد.

جواب استخاره صفحه 557

بسیار بد است

سختی و مشکلات زیادی دارد که از عهده آن بر نمی آیید. مومنان باید فقط بر خدا توکل کنند.

نتیجه استخاره صفحه 559

خوب است

با فکر و اعتدال کارهای خود را مرتب کنید و به اندازه وسع و قدرت خود اقدام کنید.

جواب استخاره صفحه 561

خوب است ان شاء الله

از گذشته عبرت بگیرید و برای آینده دعا کنید. با مخالفان سختگیری کنید و در کار خود کوشا باشید.

جواب استخاره صفحه 563

میانه خوب است

با یاد خداوند آرامش خواهید یافت. تا مقدمات کار فراهم نشده به نتیجه ای نمی رسید. در صورت درست انجام دادن، آینده خوبی دارد.

جواب استخاره صفحه 565

بسیار بد است

انگشت نما و رسوای دیگران می شوید. حتما ترک کنید، به نتیجه ای جز دردسر و زحمت نمی رسید.

جواب استخاره صفحه 567

بد است

با کسانی که راه حق و درست را می گویند مقابله نکنید و از دیگران که اشتباه کردند و نتیجه آن را دیدند عبرت بگیرید. چیزهایی که فکر می کنید باعث سعادت شما هستند، برای شما فایده ای ندارند.

نتیجه استخاره صفحه 569

بسیار بد است

کسی به شما کمک نمی کند. بنابراین به نتیجه ای نمی رسید و مورد سرزنش قرار می گیرید. آینده ای بسیار نکبت و بد دارد.

ص: 47

نتیجه استخاره صفحه 571

خوب است ان شاء الله

به شما کمک و همراهی می شود. رزق و روزی فراوان کسب می کنید. از خدا غافل نشوید.

جواب استخاره صفحه 573

میانه است

از دو راه موجود، راه بد را انتخاب نکن. با تحقیق و آگاهی راه دیگری را هم پیگیری کنید که با استقامت و سعی ان شاء الله نتیجه خواهد داد.

نتیجه استخاره صفحه 575

خوب است ان شاء الله

مشکلاتی دارد ولی به نتیجه می رسد. از خداوند طلب قدرت و اراده نمایید. به مسائل دینی نیز خود را بیشتر مقید نمایید.

جواب استخاره صفحه 577

بسیار بد است

کمک دیگران نیز به شما فایده ای نمی رساند. از اطراف و حوادث گوشه و کنار عبرت بگیرید.

جواب استخاره صفحه 579

بسیار خوب است ان شاء الله

آینده روشن و خوبی دارد به شرط اینکه به قول و قرارهای خود پایبند باشید و از گناه و معصیت دوری کنید.

جواب استخاره صفحه 581

بد است

زمان برای شما خیلی تعیین کننده است. به نظر می رسد اگر از خداوند کمک بخواهید و صبر کنید تا فرصت مناسب دیگر، بهتر است.

جواب استخاره صفحه 583

بسیار خوب است ان شاء الله

حتما انجام دهید، رزق و روزی فراوان به سوی شما سرازیر می شود. از توکل غافل نشوید. اگر قصد ازدواج دارید، هم سن و سال برای شما بهتر است.

نتیجه استخاره صفحه 585

میانه

هرچه برای خود می پسندید برای دیگران هم بپسندید. از تجربه دیگران نیز استفاده کنید.

جواب استخاره صفحه 587

خوب است ان شاء الله

زمان در این کار مهم است، از آن غافل نشوید. نظم و دوری از خود بزرگ بینی نتیجه کار را بهتر می کند.

ص: 48

نتیجه استخاره صفحه 589

خوب است

شما شاید با دقت و پشتکار به نتیجه برسید، ولی دیگران بعید است که از نتیجه کار خود راضی شوند.

جواب استخاره صفحه 591

میانه است ان شاء الله

خیلی چیزها را نمی دانید. مراقب کارهای خود باشید و تا فرصت مناسب فعلا با کسی موضوع را مطرح نکنید. زمان هم کم دارید.

جواب استخاره صفحه 593

میانه خوب است، بستگی به عملکرد شما دارد.

دقت در تجربه و شکست دیگران باعث پیروزی می شود. از فکر کردن و بررسی دقیق غافل نشوید.

نتیجه استخاره صفحه 595

میانه

هرکس نفس خود را پاک و تزکیه کند، رستگار و پیروز خواهد شد و آن کس که نفس خویش را با گناه آلوده کند، محروم می گردد.

نتیجه استخاره صفحه 597

خوب است ان شاء الله

با توکل به خداوند و انجام کارهای خوب و دقت در نظم موفق خواهید شد.

جواب استخاره صفحه 599

بسیار خوب است ان شاء الله

ثمره ای خوب و طولانی دارد. اگر مرتکب اشتباه و معصیت نشوید، خداوند نیز خشنود می شود. از خداوند هم غافل نشوید.

جواب استخاره صفحه 601

بسیار خوب است ان شاء الله

توکل، صدقه، مواظبت در حق دیگران و صبر سبب پیروزی خواهد شد.

نتیجه استخاره صفحه 603

میانه خوب است ان شاء الله

به حرف بدخواهان توجه نکنید. توکل به خداوند متعال کنید و آنچه خداوند اجازه داده و ثواب شمرده، انجام دهید.

درباره مركز

بسمه تعالی
جَاهِدُواْ بِأَمْوَالِكُمْ وَأَنفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللّهِ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ
با اموال و جان های خود، در راه خدا جهاد نمایید، این برای شما بهتر است اگر بدانید.
(توبه : 41)
چند سالی است كه مركز تحقيقات رايانه‌ای قائمیه موفق به توليد نرم‌افزارهای تلفن همراه، كتاب‌خانه‌های ديجيتالی و عرضه آن به صورت رایگان شده است. اين مركز كاملا مردمی بوده و با هدايا و نذورات و موقوفات و تخصيص سهم مبارك امام عليه السلام پشتيباني مي‌شود. براي خدمت رسانی بيشتر شما هم می توانيد در هر كجا كه هستيد به جمع افراد خیرانديش مركز بپيونديد.
آیا می‌دانید هر پولی لایق خرج شدن در راه اهلبیت علیهم السلام نیست؟
و هر شخصی این توفیق را نخواهد داشت؟
به شما تبریک میگوییم.
شماره کارت :
6104-3388-0008-7732
شماره حساب بانک ملت :
9586839652
شماره حساب شبا :
IR390120020000009586839652
به نام : ( موسسه تحقیقات رایانه ای قائمیه)
مبالغ هدیه خود را واریز نمایید.
آدرس دفتر مرکزی:
اصفهان -خیابان عبدالرزاق - بازارچه حاج محمد جعفر آباده ای - کوچه شهید محمد حسن توکلی -پلاک 129/34- طبقه اول
وب سایت: www.ghbook.ir
ایمیل: Info@ghbook.ir
تلفن دفتر مرکزی: 03134490125
دفتر تهران: 88318722 ـ 021
بازرگانی و فروش: 09132000109
امور کاربران: 09132000109