كامجوئي بدلي (استمناء و راههاي پيشگيري از آن، ازدواج بدون مقدمه )

مشخصات كتاب

نويسنده : مهدي آقابابائي

ناشر : مركز تحقيقات رايانه اي قائميه اصفهان

پيشگفتار

بسمه تعالي

يك نامه و يك مسئله مهم

«مي خواهم خون گريه كنم، اما قطره اشكي مژگان مرا مرطوب نمي كند؟

مي خواهم فرياد كشم اما آه هم از سينه بر نمي خيزد، مي خواهم بينديشم اما به چه چيز؟ به كدام بد بختي و نا فرجامي؟ مگر مغز انديشمندي هم در برابر اين ناملايمات بر جا مي ماند، بيچاره و تنها، ويلان و سرگردان، هراسناك و بيم ناك از آنچه هستم و خواهم بود، متنفر از همه كس و همه چيز، و از اين محيط آلوده و ننگين.

21 ساله هستم، 10 سال تمام از حساسترين ايام عمرم را به تنهائي گذراندم، ناملايمات زندگي و رنگهاي زننده و چهره ي اجتماع مرا رنج مي دهد… نفهميدم چه شد. چند سال قبل كه هنگام مطالعه كتابي بي اراده به يك عادت شوم جنسي آشنا شدم، آن موقع گذشت و كسي به من تذكر نداد كه جواني چه دوران حساس و خطرناكي است؟ اندامهاي برهنه ي(1) زنان و دختراني كه در آتش شهوت مي سوختند به هيجان دروني من دامن مي زدند. بلي من عادت كردم و اكنون مريض جسمي هستم و به اين عمل نا هنجار استمناء مشغولم و روحم نيز بيمار شده است، دارم به مرحله ي جنون پا مي گذارم. آن قدر ناراحتم كه در انديشه نمي گنجد. مرا از طول دادن نامه ببخشيد، اين ناله ها و استغاثه ها از من نيست كه به گوش شما مي رسد مي دانم كه بسياري از جوانان مثل من بيچاره اند. نا گفته نماند دوران جواني

در سنين 16الي 17 سالگي بود كه دو مرتبه به خود كشي دست زده ام. اما اجازه مردن هم به ما بيچاره ها نمي دهند. اكنون خيلي ضعيف شده ام و مدت كوتاهي است كه با كمال معذرت بي اراده از من قطرات مني دفع مي¬گردد، اكنون در ميان طوفان مرگ بازي به اين طرف و آن طرف مي روم شايد يك سويش نابودي باشد.اين بود نامه اي از مشهد كه يكي از جوانان معتاد به عمل كثيف استمناء و عاقبت آن به انتشارات نسل جوان.

اين يك نامه اي درد آلود و غم انگيز بود و يكي از صحنه هاي اندوهبار اين اجتماع آلوده كه براي شما بيان گرديد.(2)

مسئله مهم و اشتباه پزشكان

يكي از اشتباهات بزرگ در اين مسئله حساس اين است كه عده اي از پزشكان ، در برابر متخصصاني كه سالها در اين باره مطالعه نموده و آثار شوم اين عادت زشت را در كتابهاي خود نوشته اند چنين اظهار مي كنند كه: گاهي مي¬گويند اين عمل با آميزش جنسي چندان تفاوت ندارد؟ متاسفانه همين اظهار نظرهاي بدون مطالعه در تمام جوانب مسئله، سبب سقوط عده اي از جوانان در دام اين عادت شوم شده است. پاسخ اين را پزشكان مطلع و وارد چنين مي¬دهند، اين آقايان از يك نكته اساسي در اين مسئله غفلت دارند كه، به شهادت «مشاهدات فراوان» و «اعتراف صريح بسياري از مبتلايان» اين عمل، اعتياد آور است، اعتياد شديد و مرگبار كه افراد را به دنبال خود مي كشاند و به اين آساني هم دست بردار نيست. ممكن است يك مرتبه استعمال فلان ماده ي

مخدر ضرر زيادي نداشته باشد، ولي بايد توجّه داشت خطر اعتياد در پيش است ، اعتيادي كه همه چيز انسان ممكن است در آن دفن شود.

همانطور كه گفته شد، متخصصان اين فن در كتابهائي كه در اين زمينه نوشته اند موضوع اعتياد آور بودن اين عمل شوم را صريحا ياد آور شده و جوانان را از آن بر حذر داشته اند. (دقت كنيد).(3)

نكته ديگري كه بايد به اين موضوع اضافه كرد اين است كه آلوده شدن به اين عمل بسيار ساده است، يعني در حقيقت وسائلي نمي خواهد و در هر گونه شرائطي و در همه حال امكان آن هست و كنترلي هم در آن نيست و بد بختانه چون در دوران «طغيان غريزه جنسي» مخصوصا ميان سالهاي 16 تا 20 به سراغ جوانان مي آيد خيلي زود ممكن است به صورت يك عادت ريشه دار در آيد، در حالي كه آميزش جنسي هرگز چنين ساده نيست و زن و مردي كه همسر يكديگرند در شرايط خاص چنين امكاني را پيدا مي كنند.

كساني كه زيانهاي آن را دست كم گرفته اند، حتما توجه به مسئله اعتياد به آن و ساير اوضاع و احوال خاص اين مسئله ننموده اند، و گر نه چگونه مي توان اين حقيقت حسي را انكار كرد كه بسياري از جوانان آلوده تا سر حد مرگ و جنون و ناتواني مطلق و فلج و از دست دادن همه چيز خود پيش مي روند ، مگر مشاهدات حسي را مي توان منكر شد؟! اتفاقا در ميان اين دسته بسيارند، كساني كه مي گويند: هرگز به زيان اين عادت شوم هم

آشنا نبوديم و از ضررهاي آن آگاهي نداشتيم بنابراين مسئله تلقين هم در اينجا منتفي است.(4)

فصل اول

تاريخچه ي استمناء

تاريخچه عمل نكتبار استمناء

يكي از عادات زشت و خطرناك كه بين بعضي از جوانان مرسوم است عمل كثيف استمناء در پسران و عمل استشهاء در دختران مي باشد كه خود يك نوع تحريك جنسي براي خود ارضائي با دست است. كلمه ي خود ارضائي كه به كار بردم در مقابل كلمه ي ديگريست كه در زبان فارسي به كار برده مي شود. نام بين المللي و طبي آن كه معمولا گفته مي شود و رايج است «اونانيزم» يا «اونانيسم» است كه در كتابهاي طبي نوشته شده و اين كلمه از نامي مشتق شده كه در تورات به نام «اونان» آمده است.

«يهودا» به پسر خود «اونان» گفت: چون برادرت مرده، تو زن او را به همسري براي خودت بگير، تا اينكه براي برادرت فرزنداني بوجود بيايد، ولي اونان، مايل به گرفتن زن برادر خود نبود و نمي خواست كه آن زن، از وي فرزند بزايد، براي اينكه مي دانست فرزنداني كه از آن بوجود بيايد به طوري كه پدرش گفته، فرزندان برادر او محسوب خواهند شد، و بعد از اينكه يهودا، اونان را وادار كرد ، كه زن برادر متوفي خود را بگيرد، هر دفعه كه اونان نزد آن زن مي رفت نطفه خود را بر زمين مي ريخت، تا اينكه آن زن از او باردار نشود و عمل اونان خداوند را ناراضي كرد و خداوند او را به هلاكت رسانيد.

از وقتي كه اين آيه در تورات نوشته شده، از سفر پيدايش بوسيله روحانيون و مربيان براي مردان

به خصوص نوجوانان خوانده مي شد و آنان را مي ترسانيدند و مي گفتند: اگر مبادرت به استمناء كنيد خداوند شما را به هلاكت مي-رساند. واقعيت اين است كه اونان، پسر يهودا مبادرت به استمناء نمي كرد و بلكه مي توان گفت: در هزار سال قبل با عمل خود كه در تورات نوشته شده، نطفه خود را به زمين مي ريخت، برنامه ي محدود كردن مواليد را به موقع به اجراء مي گذاشت. قرنهاست كه اولياء و مربيان، استمناء را يكي از معاصي كبيره مي دانند، مخصوصا دين مبين اسلام در اين مورد تاكيدات بسيار دارد.(5)

زمينه هاي مبتلا شدن

به طور تيتر وار زمينه هاي مبتلا شدن به اين عمل را ، براي شما عزيزان در زير آورده شده است ، اگر بخواهيم براي آن شرح دهم مثنوي 70 من كاغذ مي شود، تو خود حديث مفصل بخوان از اين مجمل،

1- زياده روي در مهر ورزيدن 2- عدم توجّه پدر و مادر به فرزند 3- آلودگي هاي محيط، كه عبارتند از:

الف: لباسهاي تنگ و چسبان پوشيدن ب: عكسهاي مبتذل و سكس ج: مجلات سكس و سوپر

د: موسيقي هاي شهوت انگيز و: وضعيت زنان و دختران بي حجاب.

4- نقش مطبوعات در ترويج مفاسد 5- چشم چراني و …

خودتان قضاوت كنيد

وقتي يك دختر جوان و يا زني از خانه بيرون مي آيد در حالي كه با بدترين وضع خود را آرايش كرده است و از ادكلن ها و … استفاده كرده و لباسهاي مبتذلي مي پوشد

و … وقتي يك جوان با چنين صحنه اي روبرو مي شود چه حالي به او دست مي دهد؟ خود جواب بدهيد؟

فصل دوم

شيوع استمناء

متاسفانه بواسطه مشكلات بي حد و حساب ازدواج و تجرد جوانان، به قرار مسموع، اين مرض خانمان سوز ، گناه كبيره شيوع فوق العاده پيدا كرده و دانسته يا نادانسته بسياري از جوانان عزيز را به انواع و اقسام بيماري مبتلا مي سازد، صرف نظر از عقوبتهاي اخروي كه دارد وظيفه ي پدرها و مادرهاست كه فرزندان خود را آگاه سازند و مواظب جوانان خود باشند و هم چنين در مرتبه ي دوم، وظيفه دبيران و آموزگاران تعليمات ديني و بهداشت است كه جوانان را به عواقب وخيم روحي و جسمي اين بلا با خبر سازند.

الف : مضرات جسمي و روحي استمناء

اين عمل مبتلايان را به ضعف قواي شهواني دچار مي كند، جنون و بي حال بار مي آيند، شهامت و درستي از آنان سلب مي شود، چه بسا اشخاصي هستند كه در عنفوان جواني در مبتلا شدن به جلق، چنان دچار ضعف قواي روحي و جسمي مي شوند كه معتادين به ترياك و شيره در مقابل آنان شير نري به حساب مي آيند. عمل غير طبيعي جنسي يعني استمناء يا جلق، از لحاظ روابط نزديكي به قواي پنج گانه دارد در درجه اول در چشم و گوش اثر مي گذارد. بدين معنا كه ديد چشم را ضعيف كرده و حس سامعه را نيز تا اندازه ي قابل توجهي از كار مي اندازد. مبتلايان به جلق مخصوصا آنهائي كه از لحاظ جسماني ضعيف مي باشند، غالباً مگسي جلو چشم خود مي بينند

كه به شدت آنها را ناراحت مي كند و حتي وقتي چشمهاي خود را مي بندند باز نمي توانند از آسيب مگس در امان باشند و چون اين عمل هر بار چند دقيقه ادامه پيدا مي كند چشمشان سياهي رفته و دچار سر گيجه مي شوند و به زمين مي افتند، هم چنين به طور مداوم صداي نا هنجاري در گوش خود احساس مي كنند كه بسيار ناراحت كننده است. علاوه بر اينها تحليل رفتن قواي جسماني و روحاني، كم شدن خون، پريدگي رنگ، نقصان قواي حافظه، لاغري، ضعف، سستي زياده از حد، بي اشتهائي، كج خلقي، عصبانيت، دوران سر، و هزاران آفت ديگر از بيماريهائي است كه گريبان مبتلايان به جلق خواهد گرفت. البته آنهائي كه از لحاظ جسماني قوي هستند ممكن است قدري ديرتر به اين بيماريها دچار شوند ولي به هر حال عدم ابتلاء به آنها از محالات است و خواه نا خواه همه بايد به چنين مصائبي گرفتار شوند.

از بدبختي هاي مبتلايان به جلق يكي اين است كه قوه ي اراده آنان به كلي مختل مي گردد و لذا وقتي به عمل خود پي مي برند آنقدر اراده ندارند كه به ترك كردن آن اقدام نمايند، پس اينكه مي گوئيم استمناء از لحاظ روحي نيز قواي انسان را فرسوده مي كند بي علت نيست، عمل استمناء علاوه بر مضار جسمي از لحاظ جنسي نيز شخص را فرسوده مي كند، يعني غدد مترشحه داخلي را از كار مي اندازد، از جمله ي اين غدد، غده ي سازنده ي مني است كه بر اثر جلق رفته رفته كوچك شده و به صورت نخودي

در مي آيد و چون در آن صورت قادر به فاعليت و ساختن مني و يا به قول عربها (ماء الحياه) يعني آب زندگاني نيست، شخص مبتلا براي هميشه از لذائذ جنسي محروم مي گردد و اگر به اين صورت از مردي نيفتاد، به طور قطع به صورت ديگري مانند سرعت انزال، كندي انزال، سيلان مني، عدم نعوظ، نعوظ بي دوام و امثال اينها به ناتواني جنسي مبتلا خواهد شد. چه بسا ديده يا شنيده شده كه جوانان معتاد به جلق، در اندك مدتي دچار چنان حالتي گرديده اند كه بجاي ادرار خون از آنها خارج شده است.

بايد دانست كه اشخاصي كه به اين حالت دچار مي شوند و لو در سنين جواني باشند، خطر مرگ در انتظار آنهاست . زيرا بدون احساس شهواني و بدون اينكه لذتي ببرند بلا انقطاع مني از آنها دفع مي گردد و همين امر باعث مي شود كه در حين راه رفتن، دفعتا به زمين بخورند و از هوش بروند.(6)

ب: ديگر زيانهاي استمناء

مبتلايان به اين عادت زشت بر اثر عوارض روحي و جسمي حاصله، بتدريج تبديل به افرادي ضعيف البنيه، سر خورده، تنبل و مايوس و دچار عقده ها و كمپلسهاي رواني مي گردند و نسبت به ديگران نيز بدبين بوده و در نوعي اضطراب و افسردگي به سر مي برند. بنابراين مضرات استمناء بسيار است اين مضرّات را به طور اختصار مي توان به شرح زير نام برد:

1- تحريك زياد هيپوتالاموس و در نتيجه، تحريك افراطي غدد جنسي كه سبب پركاري نا متناسب آنها مي شود و بلوغ زود رس را بدنبال دارد.

2- كاهش و تخليه مكرر،

قواي جسمي و روحي را به ضعف عمومي مي كشاند و بالاخره به پيري زودرس مي انجامد.

3- به علت افزايش جريان خون در اعضاي تناسلي، مغز و مراكز حساس ديگر دچار كاهش نسبي جريان خون مي شود، تخليه هاي مكرر عصبي و عدم ارضاي روحي در دراز مدت، موجب ضعف عمومي و عوارض روحي مي گردد.

4- ركود فكري و اختلال و ضعف حافظه و كاهش اراده.

5- ضعيف شدن بينائي و بي اشتهائي، ضعف استخوان و ناراحتي هاي مفصلي.

6- در مراحل طولاني و شرائط خاص مزاجي، اين عارضه به ضعف و لرزش دست و گاه به فلج بعضي از اعضاي بدن منجر مي شود و حتي ممكن است كه سبب فلج تمام اعضاي بدن مي شود.

7- ضعف جنسي و انزال زودرس.

8- به علت اين نوع ارضاي ناقص و غير طبيعي و اختلال هاي حاصله بعد از ازدواج نيز غالبا امور زناشوئي به طور طبيعي صورت نمي گيرد و گرفتاريهائي ديگر از اين جهت در روابط بين زن و شوهر پيش مي آيد كه به زندگي مشترك لطمه زده و شكست در زناشوئي يكي از عوارض آن است.

9- گوشه گيري، ياس، بي تفاوتي نسبت به مسائل مهم حياتي، غم و كدورت رواني از عوارض روحي ديگر آن است كه در مراحل شديد حتي به آزار طلبي ديده مي شود.

10-پيدايش كم خوني بويژه بر اثر تحريك مصنوعي و مداوم آلت تناسلي.

11- تورم كانال نطفه.

12- تورم قسمت پاياني و عقب كانال ادرار.

13- شل شدن عضلات تناسلي به گونه اي كه قدرت نگهداري مني يا ادرار از دست مي رود.

14- پيدايش سر درد و سر گيجه، سوت كشيدن گوشها.

15- خستكي

و فرسودگي دستگاه اعصاب.

16- زود رنجي و حساسيت در كوچكترين برخورد با ديگران.(7)

ج: آثار وخيم استمناء

يكي از اطباي معروف در كتاب خود كه درباره ي زيانهاي عادت ننگين استمناء نوشته مشاهدات جمعي از پزشكان را به اين شرح نقل مي كند:

«هوفمان» مي گويد: جواني را ديدم كه از پانزده سالگي گرفتار اين اعتياد شوم شده بود و تا سن بيست و سه سالگي آنرا ادامه داده بود. او چنان دچار ضعف قواي جسماني گرديد كه هنگامي كه مي خواست كتابي را بخواند چشمهايش سياهي رفته سرش درد مي گرفت، حالتي شبيه سر سام به او دست داده بود، مانند افراد مست دچار سرگيجه شده بود، حدقه هاي چشم او بيش از حد معمولي گشاده و باز شده و در قعر چشمهاي خود درد شديدي احساس مي كرد مشاهدات دكتر «هوچين سون» ثابت مي كند: عموم ناراحتي هاي مربوط به دستگاه تناسلي از آثار استمناء و ناراحتي هاي فكري و مشيمه از آن سرچشمه مي گيرد.(دقت كنيد).(8)

نويسنده مزبور اضافه مي كند:

«نخستين نتيجه اين عادت به اين كار شنيع اين است كه قوت و شفافيت چشم ها زائل مي گردد، صورت رنگ اصلي خود را از دست مي دهد و پژمرده مي شود، در نگاههاي مبتلايان به اين كار هوش و ذكاوت اولي ديده نشده و حالت گرفتگي در سيماي آنها ظاهر مي گردد، چشمهاي آنها به حلقه هاي كبود رنگي احاطه مي شود. بعد از آن سستي و تنبلي در اعضاي مختلف مشاهده مي شود. نقصان حافطه، خرابي اشتهاء، مشكل شدن هضم، تنگي نفس، تغيير اخلاق و مزاج به طور غير قابل توضيح،

حسادت، غم و كدورت، ماليخوليا، فكر گوشه گيري و تنهائي از نتايج شوم ابتلاي به اين انحراف جنسي است.

اين طبيب در جاي ديگركتاب خود اضافه مي كند:

اين عمل موجب كم خوني و ضايع شدن قواي جسمي و روحي مي گردد و باعث دوران سر، صداي گوشها، كمر درد، سستي و ضعف و لاغري و كم شدن حافظه و سختي نفس و خلاصه عدم اقتدار كلي در بدن مي شود و بر اثر رابطه نزديكي كه با حواس پنج گانه دارد مخصوصا در چشم و گوش اثر مي گذارد».

عادت به اين انحراف شوم جنسي مخصوصا نيروي مقاومت بدن را در برابر بيماريها كم مي كند و به طوري كه پزشك مزبور تصريح مي نمايد: «اشخاصي كه به اين عادت مذموم مبتلا هستند و به محض گرفتاري به يكي از بيماريهاي وخيم به آساني نمي توانند گريبان خود را از چنگال مرگ نجات دهند».(9)

د: عوارض سوء استمناء

عوارضات سوئي كه عمل استمناء و استشهاء براي فرزندان خانواده دارد بي شمار است كه به چند نمونه ي آن مي پردازيم:

سوء هاضمه، رنگ پريدگي، صعف اعصاب ، نوعي لاغري، كم خوني، كم شدن نور چشم، سستي و تنبلي، كمروئي، بي حالي، تنگي نفس، بي قيدي، بي ارادگي، تند خوئي، دوري از مردم، گوشه نشيني،تنهائي، ضعف مزاج و كم اشتهائي، نا سازگاري با دوستان و خانواده ي خود، در بعضي از موارد ضربان تند قلب و ضعف قواي جنسي كه در اثر اونانيسم بروز مي كند.(10)

جواب يك سؤال مهم

سؤال: ممكن است بعضي از اشخاص مبتلاي به جلق كه به علت قوي الجثه بودن و يا از لحاظ مبتدي بودن

در اين امر تاكنون بيمار نشده و به مضار عمل ناپسند خود پي نبرده باشند، مطالبي را كه ما در مضرات جلق نوشتيم اغراق پنداشته و با خود بگويد: اگر اينطور است چرا ما تاكنون به اين بيماريها مبتلا نشده ايم؟

جواب: در جواب اين عده بايد گفت: اگر امروز مضار جلق، گريبان شما را نگرفته علتش اين است كه: قوي الجثه هستيد و يا تازه شروع به اين كار كرده ايد و الا چندي ديگر خواه نا خواه به سراغ شما نيز خواهد آمد، وانگهي ما ادعا نكرده ايم كه هر كس يك هفته مبادرت به استمناء كرد تمام بيماريها يكباره او را احاطه خواهد كرد، زيرا حالات اندروني اشخاص فرق مي كند. مثلا يك نفر كه براي مدتي مبادرت به جلق كرد در وهله ي اول فقط به سستي اعصاب يا اخلال حواس و حس سامعه يا ضعيف شدن حس باصره، يا سرگيجه مبتلا مي شود ولي بعدا ساير بيماريها يك يك سراغ او بيايند.(11)

فصل سوم

داستانهائي از اشخاص استمناء كننده

در اين فصل دو داستان از كساني كه مبتلا به اين عمل كثيف بوده اند را مي آوريم كه انسان را تا كام مرگ رسانده است و اين دو داستان عبارتند از: الف: تا كام مرگ . ب: تيمارستان تهران.

الف: تا كام مرگ

1- «دكتر هوچين سون)» از قول يكي از نويسندگان نقل مي كند كه:

«جواني را مي شناختم كه مبتلا به اين عادت شوم بود، او گرفتار يكي از بيماريهاي تب دار شد، در روز ششم بيماري كه كاملا ضعيف شده بود باز نتوانست دست از عمل خود بردارد لذا مرگ با تمام وحشت خود بر او ظاهر

گشت و او را در كام خود فرو كشيد».(12)

2- و نيز نقل مي كند كه:

«يكي از مبتلاياني كه به يكنوع از عادت شوم، مداومت مي نمود رفته رفته ضعف شديدي در خود احساس كرد، بدن او رو به لاغري گذاشت ساق پا و رانهاي او به طور محسوسي كم گوشت شد و كمر درد او را آزار مي داد، ادامه ي اين عمل منتهي به فلج عمومي بدن او گرديد و پس از شش ماه بستري شدن كه با وضع قابل ترحمي با مرگ دست به گريبان بود در آغوش مرگ فرو رفت».(13)

مخصوصا ابتلاي به اين عمل ننگين براي مجروحين و آنهائي كه عمل جراحي در بدنشان شده فوق العاده خطرناك مي باشد. كوتاه سخن اينكه بگفته همان پزشك متخصص اين انحراف جنسي قبيح كه هم از نطر پزشكي و هم از نظر مذهبي منفور است موجب خرابي و نابودي وجود انسان و تزلزل روح مي گردد.

ب: تيمارستان تهران

سري به تيمارستان تهران بزنيد، از هر ده نفر ديوانه اي كه در آنجا سكونت دارند نه نفر معتاد به جلق مي باشند. يعني بر اثر ابتلاء به استمناء كارشان به جنون كشيده و به گوشه تيمارستان افتاده اند، زيرا عمل مذموم و ناپسند اونانيسم، در قواي دماغي تاثير زيادي دارد و وقتي قواي دماغي شخص مختل شد، مسلّم است كه كارش به ديوانگي خواهد كشيد بدون اغراق از هر ده نفر بيمار مسلولي كه در آسايشگاه خوابيده اند، چهار نفر به علت ابتلاء به جلق، به اين بيماري خطرناك دچار گرديده اند. اينها ادعا نيست بلكه حقيقتي است كه علما و دانشمندان با دهها

سال تجربه، به درك آن موفق شده اند.

دنياي امروز مي گويد: خوب بخور، در هيچ امري افراط نكن، قوي باش تا بيمار نشوي، ولي معتادين به عمل جلق چون اشتهاي خوب خوردن ندارند و در امور جنسي آنهم از راه غير طبيعي افراط مي كنند، ناچار ضعيفند و چون ضعيف هستند براي ابتلاء به هر نوع بيماري مستعد مي باشند.

به كرات ديده شده است كه بعضي از مبتلايان به استمناء، بر اثر افراط در اين عمل به يك نوع بيماري به نام «جنون استمناء» كه شباهت زيادي به ساديسم دارد، مبتلا مي شوند و آن وقت حتي با ديدن سگ و گربه هم به فكر استمناء مي افتند و بلافاصله مشغول عمل مي شوند و چون هيچ مردي حتي پر شهوت ترين اشخاص نمي توانند بيش از پنج يا شش ماه از نيروي جنسي خود آنهم به صورتي كه مورد بحث ما است بهره برداري كنند، لذا قواي تناسلي آنان به كلي از كار مي افتد و يا به وضع دلخراشي به آغوش مرگ پناه مي برند. (كه داستان آن در تا كام مرگ گذشت).(14)

فصل چهارم

سخنان بزرگان و وروان شناسان و پزشكان

در اين فصل سخنان بزرگاني مانند ابو علي سينا و دكتر تومانياس مسيحي و غيره را مي آوريم تا معلوم شود كه از لحاظ بزرگان و روان شناسان و پزشكان، اين عمل خيلي مذموم و بد است.

الف: سخنان ابو علي سينا

بدان اي برادر نقل شده كه ابوعلي سينا گفته: اين مني جان است كه در رحم زنان ريخته مي شود

(( اقل جماعك ما استطعت فانه ماءالحياه نصيب في الارحام)).

اين شعر منصوب است به ابو علي سينا: (كم كن جماع خود

را تا مي تواني ، چون كه اين آب، حيات است كه مي ريزد در رحمها).

آن وقت اين آب حيات بوسيله استمناء بيرون آيد چه بر سر انسان مي آيد و اين مثل ازدواج نيست كه مقدمات بخواهد هر ساعتي مي توان اين عمل را انجام داد در نتيجه جوان عادت پيدا مي كند و همه روز اين كار را انجام مي دهد و سرعت انزال او پيدا مي شود و مني مي شود مثل بول ، و يك عمري نمي تواند از زن لذت ببرد. پس اگر كسي هم اهل آخرت هم نباشد براي دنياي خود و لذت بردن از زن، اين كار را نكند و به علاوه مني كه بول نيست، بول فضولات غذاست و اما مني عصاره غذاست و مانند خون است.(15)

ب: سخنان دكتر تومانياس مسيحي

دكتر تومانياس مسيحي در كتاب (بهداشت و اسلام) فلسفه ي حرمت استمناء را بدين نحو نگاشته: اينك ببينيم ضرري كه از نقطه نظر و بر اثر عمل كردن و عادت نمودن به اين فعل شنيع حاصل مي گردد از چه قراري است:

اولا: معلوم است اين حركت فكر كودكان را از انجام وظايف و تكاليف ايام صباوت كه تحصيل و تعليم و تربيت است به كلي باز مي داشته و آنها را به طرف آلت تناسلي راهنمائي مي نمايد و در نتيجه دوام اين حركت را بطئي و او را ضعيف البنيه و كم خون و كم خوراك خواهد نمود.

ثانيا: طفل معصوم را بيهوش، بلا اراده، بي حافظه، بي حواس، تنبل

و مهمل بار مي آورد.

ثالثا: اعضاي تناسلي او را هم از انجام وظيفه طبيعي باز داشته و حتي بعضي اوقات اثر بدماغ و مخ نموده و در نتيجه طفل بيچاره را مجنون و ديوانه مي گرداند به طوري كه در هنگام بزرگي و رشد تمام آثار فوق الذكر در او بروز نموده و او را از زندگاني بيزار مي سازد و در نتيجه به دزدي و كارهاي نا مشروع ديگر وادارش مي نمايد.

رابعا: مضرّات فوق الذكر به نسل انسان هم سرايت كرده و عامل اين عمل را سست و بي فكر و ضعيف البنيه و كم مغز پرورش مي دهد، براي اينكه اطفال پي به اين قسمت نبرده و اشخاص خويشتن را به اين فعل شنيع عادت ندهند.(16) در صفحه ديگر از كتاب خود دكتر تومانياس نوشته: «... همانطوري كه استمناء اعوجاج ستون فقرات و نخاع شوكي مغز حرام است و باعث ضعف اعصاب و گاهي امراض گوناگون مي شود به همين نسبت در اعصاب ديدگان موثر بوده و آنها را ضعيف مي سازد در اثر ادامه ي اين عمل انسان را كم خون و كم خوراك و ضعيف البنيه مي كند. بي هوش، بي حواس، تنبل و مهمل مي گرداند. و ديگر اينكه آلت تناسلي را از انجام وظيفه ي طبيعي باز مي دارد و حتي بعضي از اوقات اثر آن به دماغ بروز مي كند و در نتيجه جنون مي آورد و ديگر اين كه اين عمل به نسل آدمي هم ضرر فراواني وارد مي نمايد.(17)

ج: سخنان دكتر صدر الدين نصيري

اين دكتر در كتاب خود نوشته: «استمناء با دست بدن را

براي گرفتاري به مرض «مال دبوت» آماده مي سازد، داستان اشخاص معتاد به استمناء مثل داستان كسي است كه رگ حياتي خود را قطع كند و آن خوني كه سبب ادامه ي زندگي او مي باشد بمكد، پس در اين صورت مرگ بي چاره چه تقصيري دارد».

و اما راجع به زنها كه به دست خود بفرج خود ور بروند نقل است كه جمعي از اطباء عقيده بر آن دارند، امراضي كه در اثر اين عمل عارض مي شود بيش از امراضي است كه در اثر استمناء ايجاد مي گردد.(18)

د: سخنان دكتر دبس

دبس معتقد است كه: استمناء عوارضي دارد از جمله:

پريدگي رنگ، حلقه سياه به دور چشم، خسته و خواب آلوده بودن، شرم اغراق آميز و كاذب، گوشه گيري و انزوا و آشفتگي در خواب ديده مي شود. استمناء بسيار جوان را خسته مي كند و در طبايع حساس توليد وسواس و ترديد عجيبي مي نمايد، به طوري كه افراد مبتلا به آن هميشه خجل و شرمسار هستند و خود را مجرم مي پندارند. هنگام بررسي امراض ذهني و فكري و رواني غالبا به اين عادت بر مي خوريم و در جواناني كه در تحصيل عقب مانده ي ذهني هستند اين عادت ديده شده است. بي اهميت شمردن اين كامجوئي بدلي در جامعه ي ما، تجويز نوعي انزوا، كناره گيري، فرار از ازدواج، احساس گناه و خود كم بيني و اضطراب است.(19)

فصل پنجم

جواز استمناء در بابيت و بهائيت

در اين فصل توليد نسل از راه استمناء را بيان مي كنيم كه بدانيد اين كار اشتباه كار بابي ها و بهائي هاست. و اين فرقه باطل اين عمل كثيف را جايز مي

دانند نه مسمانان واقعي و شيعيان و محبين.

توليد نسل از راه ديگر

سيد محمد علي باب در واحد هشتم، باب 15 بيان فارسي مي گويد:

«بر هر شخصي واجب شده است كه ازدواج كند، تا نسل خداپرست از او باقي بماند و بايد در اين راه جديّت نمايد و اگر مانعي در ايجاد نسل از يكي از طرفين بود جايز است براي هر يك از آنها با اجازه ي ديگري، بوسيله ي ديگر ايجاد نسل نمايد و با كسي كه در دين بيان نيست جايز نمي باشد».

از اين عبارت استفاده مي شود كه زن در صورت نداشتن بچه مي تواند با اجازه شوهرش با ديگري همبستر شده و بچه دار شود. اگر او اين دستور را مي دهد تعجب نكنيد، از او چه توقع، كه حتي عمل زشت و كثيف و زيان بار استمناء را نيز جايز مي داند. آنجا كه در بيان عربي واحد هشتم باب دهم گويد:

«قد عفي عنكم ما تشهدون في الرويا او انتم تستمينون» بخشيده شده بر شما آنچه را كه در خواب مشاهده مي كنيد (مي بينيد) احتلام ( يعني جنب شدن) يا با ماليدن به خود استمناء مي نمايند.(20)

اگر صيغه را حرام نمي كرد كسي زنا نمي كرد

كساني كه نمي توانند ازدواج دائم كنند بايد راه حلي باشد كه به گناه و زنا نيفتند و دين مبين اسلام مي گويد: اگر توان ازدواج دائم نداريد، ازدواج موقت كنيد. تنها راه حل براي رهائي از نيروي سركش جنسي و حفظ گناه است. و اگر خليفه

دوم صيغه را حرام نمي كرد كسي به گناه نمي افتاد مگر انسان شقي.

حضرت علي عليه السلام مي فرمايند: اگر عمر، نهي از متعه نمي كرد ، هيچ كس زنا نمي كرد مگر شقي.(21)

ببين كه حضرت علي عليه السلام راه بسته شدن زنا را متعه فرموده. و شيعه معتقد است كه باعث هر عمل زنا، لواط و استمنائي را كه از مردم سر زند عمر است و او در گناه آن شريك است. زيرا او ازدواج موقت را ممنوع و از انجام آن جلوگيري كرد. چنانكه در روايات آمده : «از آن هنگام كه عمر از ازدواج موقت جلوگيري كرد زنا در بين مردم شيوع يافت».

فصل ششم

راههاي پيشگيري

دستورهاي دهگانه

خطرات و زيانهاي استمناء را ياد آور شديم، اگر چه غير قابل انكار است، زيرا بزودي شكل اعتياد به خود مي گيرد، اعتيادي ريشه دار و كشنده تا آنجا كه گاه در يك روز چندين بار دامن مرتكبين خود را آلوده مي سازد و حتي طبق اعتراف صريح بعضي از مبتلايان گاهي كارشان به جائي مي رسد كه تنها با تصور و فكر! بدون هيچگونه عمل ديگر مايع مخصوص از آنها دفع مي گردد. ولي از آن خطرناكتر ياس و نوميدي از مبارزه ي با اين اعتياد است ، زيرا اين نوميدي بزرگترين سد راه نجات مبتلايان خواهد شد و واكنشهاي فوق العاده نا مطلوب روحي در آنها ايجاد مي كند. مبتلايان بايد اطمينان كامل داشته باشند كه اگر بخواهند مي توانند در مبارزه با اين عادت شوم پيروز گردند و حتي عمده ي آثار آن را از وجود خود بر چينند، خواه دوران اين مبارزه كوتاه

يا طولاني باشد. آنها هرگز نبايد به خود تلقين كنند كه اين اعتياد تا آخر عمر از آنها دست بردار نيست و يا آثار آن همچنان باقي خواهد ماند. منتهي بايد با هوشياري كامل و تصميم قاطع و به كار بستن دستورهاي آينده به مبارزه پي گيري بر خيزند. كساني كه از چنگال اين عادت شوم نجات يافته اند بايد قدر پاكي خود را بدانند و در حفظ آن نهايت مراقبت را بنمايند، از هر گونه وسوسه شيطاني در اين راه بپرهيزند، و با هيچ قيمتي سرنوشت خود را به دست افراد گمراه و معاشران منحرف نسپارند. و شرط پيروزي قطعي در مبارزه با هر نوع اعتياد غلط- اعم از اعتيادهاي خطرناك جنسي يا اعتيادهاي ديگر- پس از «اميدواري و اطمينان به پيروزي» داشتن تصميم قاطع است. تصميمي آهنين و محكم و متكي به ايمان و شخصيت و شرافت و وجدان، تصميمي راسخ و غير قابل عدول. حتي اگر به عللي اين تصميم ده بار هم شكسته شد مجددا، بلكه قاطع تر و راسخ تر بايد تصميم بگيرند و با همان اميدواري و ايمان تصميم خود را تجديد كنند. زيرا سرانجام آثار اين تصميم ها در ناخود آگاه آنها اثر گذارده و هنگامي كه روي هم متراكم شد تاثير خود را خواهد بخشيد. اما مسلما و بدون ترديد اگر تصميم شكسته نشود خيلي زودنر آثار اين عادت شوم از روح و جسم آنها برچيده خواهد شد. بديهي است اين گونه افراد اگر رابطه و پيوند نزديكي با خداي خود بر قرار سازند و با تمام ذرات وجود خود از ساحت مقدس او استمداد

جويند و به لطف او اميدوار و دلگرم باشند در پرتو ايمان مذهبي، خيلي زودتر نتيجه خواهد گرفت. اكنون كه اين مراحل پيموده شد بايد امور زير را دقيقا به كار بندند. ممكن است اين امور در نظر بعضي ساده جلوه كند، ولي هنگام عمل روشن مي شود كه اثر معجزه آسائي دارد.(22)

راههاي درمان استمناء

حضرت علي عليه السلام فرموده ا ند: گناه نكردن بهتر از توبه كردن است. و پزشكان و روان شناسان مي گويند كه: پيشگيري بهتر از درمان است. ما در اين جزوه ي مختصر ده راه حل مهم و مفيد و تجربه شده را ذكر مي كنيم و به شما عزيزان و جوانان مي گوئيم كه كساني كه مبتلا به اين عمل خانمانسوز استمناء هستند، آنها را بي اطلاع از اين مطالب نگذاريد. و دوست خوب كسي است كه عيوب برادرش را به او بگويد. زيرا امام صادق عليه السلام مي فرمايند كه : بهترين برادران من كساني هستند كه عيوب مرا به من هديه دهند. و كتابي كه مهم و سودمند است براي هديه دادن به دوست هم خيلي خوب و موثر است. اما اول به طور فهرست وار راههاي پيشگيري را مي آوريم و بعد به توضيحات آن مي پردازيم. و آنها عبارتند از: 1- اجتناب از هرگونه تحريك مصنوعي 2- تهيه برنامه فشرده و منظم 3- توجه مخصوص به ورزش 4- بايد عادتي جانشين عادتي گردد 5- پرهيز مطلق از تنهائي 6- ازدواج در نخستين فرصت 7- تلقين و تقويت اراده 8- پرهيز كامل 9- تقويت عمومي و رژيم غذائي10- استمداد

از نيروي ايمان و عقائد مذهبي.

قبل از توضيح اين ده دستور نكته اي بسيار مهم و قابل توجه است و آن اينكه: كسي كه مي خواهد اين عمل را ترك كند بايد تصميمي قاطع و جدي و محكم بگيرد و با افرادي كه بسيار آلوده اند معاشرت نكند، و اين دو نكته را پزشكان عموما معتقدند براي ترك هر نوع اعتياد.

1- اجتناب از هرگونه تحريك مصنوعي

اگر جوانان انتظار داشته باشند كه هر شب در سينماها در برابر تلويزيون ناظر صحنه هاي هوس آلود فيلمهاي سكسي باشند، و همه روز قسمتي مهم از وقت گرانبهاي خود را صرف مطالعه ي «رمانهاي عشقي» و تماشاي «عكسهاي مبتذل و شهوت انگيز» مجلات فاسد و بيهوده بگذرانند، و در كوچه و خيابان با ولع تمام اندام برهنه ي زنان و دختران را ور انداز كنند ، و با اينهمه باز هيچ گونه آلودگي پيدا نكنند سخت در اشتباهند. اينگونه تحريكات مصنوعي كه هيچ گونه ضرورتي هم ندارد مسير فكر هر جواني را از مسائل اصولي زندگي تغيير مي دهد و به سوي مسائل جنسي، آنهم به صورت حاد و طغيانگر مي كشاند.

شب و روز آنها را در يك حال اضطراب دائمي عصبي كه آثار نا مطلوب آن بر تمام وجود آنان سايه خواهد افكند نگه مي دارد. ادامه ي اين تحريكات دائمي بهترين فصول زندگي (يعني دوران جواني) را بر باد مي دهد، و اعصاب جوانان را در هم مي كوبد. همه ي جوانان عزيز مخصوصا آنهائي كه داراي پاره اي از عادتهاي غلط جنسي هستند بايد بشدت از اين گونه امور بپرهيزند، از ديدن اين فيلمها و مطالعه

آن رمانها و هر گونه چشم چراني عمدي اجتناب ورزند، آرامش و فكر خود را بي جهت بر هم نزنند و اعصاب نيرومند خود را با هيجانهاي دائمي تضعيف نكنند. براي موفقيت در اين قسمت لازم است سرگرميهاي سالم و براي اوقات فراغت خود انتخاب نمايند و به كمك دوستان برنامه هاي صحيحي براي اين اوقات تنظيم كنند. اين سرگرميها ممكن است: ورزشهاي فردي و دسته جمعي، پياده روي در هواي آزاد، مطالعه ي كتب سودمند و مفيد، پرورش گل در منزل و بطور كلي كارهاي كشاورزي و كارهاي دستي، جمع آوري اشعار، تهيه كلكسيونهاي عكس و تمبر و مانند اينها، شركت در انجمنهاي گوناگون و كنفرانسهاي علمي يا اخلاقي باشد.

2- تهيه برنامه فشرده و مهم

جوانان بايد به طور حتم براي تمام شبانه روز خود برنامه تنظيم كنند به طوري كه يك ساعت وقت بيكار بدون برنامه نداشته باشند. نمي گوئيم مرتبا درس بخوانند يا كار كنند، بلكه مي گوئيم اگر تفريح يا ورزش هم دارند برنامه داشته باشند و يك ساعت خالي از برنامه نباشد.

جوانان بايد بدانند بزرگترين بدبختي براي يك جوان اين است كه وقتهاي خالي از هرگونه برنامه داشته باشند. ممكن است جواني بيكار باشد و جوياي كار، اما در عين حال براي شب و روز خود برنامه اي تهيه كند، اعم از مطالعه و تفريح و استراحت و مانند آن. حتي اگر جوانان بتوانند برنامه روزانه خود راكمي بيش از مقدار وقتشان تنظيم كنند بطوري كه فكر آنها حتي يك لحظه بيكار به معني واقعي نباشد بهتر است، زيرا اشتغالات فراوان فكري اثر عميقي در انصراف فكر از آن عادت شوم دارد.

بسيار

ديده شده كه افراد معتاد به سيگار در روزهاي تعطيلي چند برابر روزهائي كه مشغول كار هستند سيگار دود مي كنند، اين تفاوتت فاحش اثر همان اشتغال فكر و اعصاب و بدن به كارهاي مثبت و انصراف از كارهاي بيهوده يا زيان آور در ايام غير تعطيلي است. خلاصه افرادي كه گرفتار اعتيادهاي غلط جنسي هستند اگر برنامه ي مشغول كننده اي براي تمام وقت خود نداشته باشند به آساني نمي توانند اين عادت را از سر خود دور كنند، و تهيه چنين برنامه اي از مؤثرترين عوامل ترك اعتياد است، و مطمئنا با تهيه چنين برنامه اي قسمت مهمي از مشكلات ترك اين اعتياد را پشت سر خود خواهند گذاشت.

3- توجه مخصوص به ورزش

معروف است ورزشكاران نسبت به مسائل جنسي كم علاقه هستند، چون ورزش مقدار فراواني از انرژيهاي بدني و فكري آنها را به خود اختصاص مي دهد، و طبعا از مسائل ديگر كم مي كند. بهمين دليل براي جلوگيري از تحريكات زياد جنسي لازم است جوانان برنامه هاي وسيع و متنوع ورزشي انتخاب كنند.

مبتلايان به اين عادت شوم غالبا افرادي گوشه گير، منزوي، كم تحرك و خمود هستند، و همين گوشه گيري و انزوا و عدم تحريك وضع آنها را تشديد مي كند و اگر از اين وضع بكلي در آيند و زندگي خود را با تحريك زياد بياميزند اثر عميقي در بهبود حال آنها و ترك عادتشان خواهد بخشيد. اينگونه افراد معمولا اعصاب ضعيف و ناتواني دارند و ورزشهاي متنوع و مناسب در تقويت اعصاب آنها فوق العاده مؤثر است.

اين افراد هر چه وقت اضافي و خالي از برنامه دارند

بايد به بازيهاي گوناگون ورزشي و يا پياده روي در هواي آزاد تخصيص دهند تا هم سلامت از دست رفته خود را باز يابند و هم قسمتي از انرژيهاي جسمي و فكري آنها متوجه اين قسمت گردد. به همان اندازه كه تحرك و ورزشهاي فردي و دسته جمعي براي آنها مفيد ا ست، انزوا و گوشه اي خزيدن و در فكر فرو رفتن براي اين قبيل افراد سم مهلك است كه بايد به هر قيمتي شده از آن دوري گزينند.

اين توصيه را فراموش نكنيد و آثار معجزه آساي آنرا ببينيد، در روز آن قدر ورزش كنيد كه خسته شويد و شب هنگام به محض اينكه در بستر آرميديد در خواب عميقي فرو خواهيد رفت و از شر بسياري از خيالات و افكار مضر و كشنده كه در اين موقع به سراغ جوانان مي آيد در امان خواهيد بود.

4- بايد عادتي جانشين عادتي گردد

روان شناسان مي گويند: براي تحرك يك عادت بايد حتما سراغ عادت خوب رفت و آنرا جانشين عادت بد نمود.مثلا كساني كه عادت به قمار دارند، و با اينكه تمام زيانهاي آنرا مي بينند و حس مي كنند، باز حاضر نيستند آنرا ترك گويند و به گفته خودشان وقت قمار كه مي رسد نمي فهمند چه نيروئي آنها را مانند يك اسير و برده به سوي اين عمل كه عقل و وجدانشان آنرا محكوم ساخته مي كشانند. چنين كساني براي اينكه بر اين عادت غلط پيروز شوند حتما بايد در همان ساعات ، بازي صحيحي را (مانند يك مسابقه ورزشي سالم) جانشين بازي قمار كنند تا اين عادت بد به اصطلاح از سر

آنها بپرد. و بعبارت ديگر انرژي خاصي كه تحت تاثير انگيزه ي عادت در آن حال تحريك مي گردد باين سمت كشيده شود و مصرف گردد بدون اينكه هيچ گونه واكنش نامطلوبي داشته باشد. (دقت گردد).

در مورد عادات بد جنسي بايد درست همان ساعاتي كه انگيزه آن در مبتلايان توليد مي شود به سراغ برنامه خاصي كه براي چنين ساعتي قبل پيش بيني كرده اند بروند، و بسراغ مسابقه علمي، ورزشي، مسابقه هوش، مطالعه يك اثر جالب، يك ورزش مورد علاقه مانند كوهنوردي، اسب سواري و … اين كار را آن قدر ادامه دهند كه جانشين عادت بد سابق گردد.

5- پرهيز مطلق از تنهائي

اينگونه افراد بايد حتما و بدون هيچ گونه قيد و شرط از تنها ماندن بشدت اجتناب كنند. هرگز تنها نباشند، در خانه تنها نمانند، شب در اطاق تنها براي مطالعه به نقاط خلوت نروند. و به محض اينكه در محيطي احساس كردند تنها هستند از آن محيط بيرون بروند. اينگونه افراد مخصوصا بايد اين نكته را فراموش نكنند كه به مجرد اينكه نخستين تحريك را در خود حس مي كنند بلافاصله برخيزند و سرگرم كار ديگري شوند، فراموش كردن اين تذكر غالبا گران تمام مي شود. تنهائي، محيط كاملا مساعدي است براي پرورش ميكرب، اين اعتياد در فكر هر جوان و تمام جواناني كه مي خواهند خوشبخت و سالم و از خطرات عظيم استمناء در امان باشند بايد از تنهائي بپرهيزند.

6- ازدواج در نخستين فرصت

اين افراد اگر امكاناتشان اجازه مي دهد بايد در نخستين فرصت ازدواج كنند، حتي اگر امكانات آنها تنها براي انتخاب نامزد (البته نامزد مشروع كه عقد

شرعي آن اجرا شده باشد) فراهم است بايد اين فرصت را نيز از دست ندهند.

خلاصه ازدواج تاثير قابل توجهي در مبارزه با اين انحراف جنسي دارد و در صورتي كه دامنه توقعات را كوتاه و تشريفات زائد و بي جا را از آن حذف كنند كاري است بسيار سهل و ساده و آسان. ولي متاسفانه يك سلسله اوهام و قيود غلط، دست و پاي غالب طبقات را – اعم از تحصيل كرده و بيسواد – در اين قسمت بسته است. بعضي از جوانان معتاد از ازدواج وحشت دارند، ولي اين وحشت كاملا بي اساس است زيرا با بكار بستن دستور ها هم ترك اين اعتياد آسان است و هم پيروزي در تمام مراحل ازدواج و زنا شوئي.

7- تلقين و تقويت اراده

«تلقين» نيز در مبارزه با اين عادت رل مهمي را بازي مي كند. افراد معتاد بايد مرتبا بخود تلقين كنند كه بخوبي قادر هستند اين عادت زشت را ترك گويند. براي اينكه تلقين در آنها اثر قوي و سريع ببخشد آنطور كه يكي از اطباي روان شناس «دكتر ويكتور بوشه فرانسوي» مي گويد: بايد تلقين را به صورت زير چندين روز پشت سر هم ادامه دهند- همه روز در محل آرامي كه چيزي فكر آنها را بخود مشغول نسازد. فكر خود را متمركز ساخته و با كلمات شمرده و محكم اين جمله را تكرار كنند: «من به خوبي قادر هستم اين عادت بد را از خود دور كنم، من قادرم» تكرار اين تلقين ساده اثر عجيبي در تقويت روحيه و ترك اعتياد و هر عادت بدي دارد(مي توانيد آزمايش كنيد).

علاوه

بر اين بايد براي تقويت اراده از مطالعه كتابهاي رواني كه براي تحكيم و رشد شخصيت و تقويت اراده نوشته شده است غفلت نورزند، زيرا همانطور كه دانستيم و همه معتاداني كه موفق به ترك اين عادت بد و ساير اعتيادهاي ناپسند شده اند اعتراف دارند نخستين گام در اين راه «اراده و تصميم» است.

8- پرهيزكامل

از معاشرت و همنشيني با افراد منحرف و مبتلا به اين عادت بد، در همه اوقات مخصوصا دوران مبارزه بايد به طور مطلق دوري جست، همانطور كه از مبتلايان به وبا فرار مي كنند. علاوه بر اين بايد زيانها و عواقب دردناك و مرگبار اين عمل را هرگز از خاطر خود دور ندارند و هرگز گوش به سخنان وسوسه انگيز اين و آن ندهند. نقش معاشران بد و فاسد در ابتلاي به اين انحراف و ادامه آن بسيار عجيب است آنها براي اينكه كمتر احساس گناه و بدبختي كنند سعي دارند افراد ديگري را نيز مبتلا سازند. و به سرنوشت غم انگيز خود گرفتار نمايند.

لذا همواره مي كوشند با سخنان وسوسه انگيز اين عمل شوم و زشت را لذت بخش و كم ضرر جلوه دهند. ولي جوانان بيدار هرگز در دام وسوسه هاي شيطاني آنها نمي افتند.

9-تقويت عمومي و رژيم غذائي

داشتن يك رژيم غذائي كامل و سالم كه موجب تقويت عمومي بدن گردد، نيز در مبارزه با اين عادت بسياري از مواقع از ضعف اعصاب سرچشمه مي گيرد و يا خود عامل ضعف اعصاب است تاثير قابل توجهي دارد. استحمام با آب سرد (البته در مواقعي كه وضع هوا اجازه مي دهد) و

سپس ماساژ دادن بدن با حوله نيز كمك مؤثري باينگونه افراد مي تواند بنمايد.(23) همچنين اينگونه افراد بايد به شدت از پوشيدن لباسهاي تنگ و چسبان كه عامل مؤثري براي تحريك مصنوعي است بپرهيزند.(24) اينگونه لباسها اصولا براي همه ي جوانان زيانبخش و حتي گاهي خطرناك است هم به نمو رشد طبيعي جسم آنها صدمه مي زند و هم وسوسه انگيز و تحريك آميز است.

10-استمداد از نيروي ايمان و عقائد مذهبي

نيروي ايمان و عقيده مذهبي مي تواند بزرگترين كمك را به اين مبتلايان كند و آنها را بزودي از چنگال اين عادت زشت و بد نجات بخشد. اينگونه افراد هرگز نبايد خود را يك فرد نفرين شده و مطرود درگاه خداوند بدانند. بلكه بايد به لطف خداوند بزرگ كاملا اميدوار باشند و هنگام نماز و پس از نماز سر به سجده گذاشته و با آفريننده مهربان و بخشنده خود راز و نياز مي كنند با تمام دل و جان و با تمام ذرات وجود خويش از او بخواهند كه آنها را در ترك اين عادت زشت ياري كند و از چنگال آن برهاند و مطمئنا هرگاه با جان و دل توجه نمايند، لطف خداوند مهربان بياري آنها خواهد شتافت و در اين مبارزه حياتي پيروز خواهند شد.

و نيز بايد در همه جا و در همه حال خدا را حاضر و ناظر بدانند و هرگز بخود اجازه ندهند در پيشگاه مقدس او دست به چنين كار خلافي بزنند. مااطمينان كامل داريم اگر مبتلايان دستورهاي بالا را دقيقا براي فقط براي يك ماه بكار بندند از شر اين انحراف رهائي خواهند يافت. و

چون اغلب اختلافات خانوادگي گر چه ظاهرا بر سر جزئيات زندگي است ولي اساس آن را بايد در عدم سازگارهاي زنا شوئي و معاشرتها جستجو كرد. بنابراين اونانيسم يكي از عوامل متزلزل كننده ي پايه هاي خانوادگي و اجتماعي است و پدران و مادران بايد به اين مسئله توجه بيشتري داشته باشند و در تربيت فرزند خود مراقبت بيشتري نمايند و راهي را انتخاب كنند كه نگذارند جوانان به اين عمل زشت و خانه برانداز عادت كنند چون ترك آن بسيار مشكل خواهد بود.

براي پيشگيري از اين عمل ناشايست، ما ده راه مهم را توصيه كرديم كه مي توان به نحو احسن از آنها بهره گيري نموده و به كار بست. و اين نكته بايد قابل توجه باشد كه، تربيت و راهنمائي صحيح فرزند توسط پدر و مادر، پايبند به اعتقادات مذهبي، ايماني، تعليم و تربيت توسط معلمان و مربيان خوب و با ايمان روابط دوستي و نزديكي خانوادگي، معاشرتهاي سالم دوستان با هم، مطالعه كتابهاي مهم و مفيد و … همه مؤثر است و باعث جلوگيري از اين عمل ناپسند است.(25)

اما از فصل هفتم به بعد در اين جزوه در مورد قرآن و روايات است كه اين عمل را حرام مي داند و عملي كه حرام باشد باعث دخول در آتش جهنم است علي الخصوص عمل حرامي كه به جسم و روح انسان ضرر بزند.

فصل هفتم

آيات قرآن درباره ي استمناء

در قرآن كريم صريحا نام استمناء به كار نرفته است، ولي اگر به تفاسير آيات، آن هم از لسان اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام. و مي بينيم كه آياتي در قرآن آمده است كه دال

بر استمناء و حرام بودن آن است. البته هر آيه اي از قرآن هفتاد بطن و معنا دارد.

الف: «لا تلقوا بايديكم الي التهلكه»

ترجمه: (و خودتان را بدست خودتان به هلاكت نيندازيد).(26)

ب: «فمن ابتغي وراء ذلك فاولئك هم العادون».

ترجمه: (هر كس با غير از همسرش شهوتش را دفع كند ايشان از تجاوز كارانند).(27)

فصل هشتم

روايات پيرامون استمناء

استمناء يعني بيرون كردن مني خود است از راه غير طبيعي، مانند ماليدن بدست يا ساير اعضاء خود يا به ساير اعضاء ديگري غير از همسر.

روايات

سئل الصادق عليه السلام عن الخضخضه؟ فقال: اثم عظيم قد نهي الله عنه في كتابه و فاعله كناكح نفسه و لو علمت بمن يفعله ما اكلت معه. فقال السائل بين لي يا رسول الله من كتاب الله نهيه؟

فقال قول الله تعالي: «فمن ابتغي وراء ذلك فاولئك هم العادون» و هو وراء ذلك.(28)

ترجمه: از حضرت امام صادق عليه السلام سؤال شد راجع به استمناء با دست؟ فرمود: گناهي است عظيم. خداوند در كتابش از آن نهي كرده است و اگر من بفهمم كسي اين كار را كرده با او غذا نمي خورم. سائل سؤال كرد اين نهي در كجاي قرآن است؟

فرمود: هر كس با غير از همسرش شهوتش را دفع كند ايشان تجاوزكارانند. و استمناء از وراء ذلك است.

2- في خبر احمد بن عيسي سئل الصادق عليه السلام عن الخضخضه؟ فقال اثم عظيم. قد نهي الله عنه في كتابه و فاعله كناكح نفسه و لو علمت بمن يفعله ما اكلت معه. فقال السائل بين لي يا رسول الله من كتاب الله فيه؟

فقال قول الله تعالي: «فمن ابتغي وراء ذلك فاولئك هم العادون» و هو فما وراء ذلك. فقال:

الرجل اي اكبر الطنا او هي؟ فقال عليه السلام: هو ذنب عظيم.(29)

ترجمه: از حضرت امام صادق عليه السلام از حكم استمناء پرسيده شد؟ حضرت فرمود: ( گناه بزرگي است كه خداوند در قرآن مجيد از آن نهي فرموده است و استمناء كننده مثل اين است كه به خودش نكاح كرده و اگر كسي را كه چنين كاري مي كند بشناسم با او همخوراك نخواهم شد. راوي پرسيد: از كجاي قرآن حكم آن فهميده مي شود؟ حضرت فرمود: از آيه ي ( هر كس با غير از همسرش شهوتش را دفع كند ايشان تجاوز كارانند). راوي پرسيد: گناه زنا بزرگتر است يا استمناء؟ حضرت فرمود: استمناء گناه بزرگي است.

سؤال مهم:

شايد كسي بگويد: بعضي از گناهان آسان تر و كوچك تر از بعضي ديگرند، در حالي كه ( اين گونه نيست و)همه آنها نزد خدا بزرگند، زيرا همه آن ها سركشي اند و به يقين خداوند سر كشي را از جانب بندن خود دوست نمي دارد و از آن نهي كرده چون از كارهاي شيطان است. همانا خداوند فرموده است: «لا تعبدوا الشيطان». ( شيطان را نپرستيد).(30)

و «ان الشيطان لكم عدو فاتخذوه عدوّا انّما يدعو حزبه ليكونوا من اصحاب السعير». (البته شيطان دشمن شماست، پس او را دشمن بدانيد، او فقط حزبش را به اين دعوت مي كند كه اهل آتش سوزان (جهنم) باشند). (31)

3- سالته عن الخضخضه؟ فقال: هي الفواحش.(32)

از امام عليه السلام حكم استمناء را مي پرسند؟ مي فرمايد: از گناهان بزرگ و بسيار زشت است.

4- و في الموثق في الرجل ينكح البهيمه او يدلك؟ فقال عليه السلام كل ما انزل الرجل مائه من هذا

و شبهه فهو زنا.(33)

و از حكم كسي كه با حيواني جمع شود يا به وسيله ماليدن شهوتش را دفع كند پرسيدند. حضرت فرمود: هر كس شهوتش را به اين وسيله و مانند آن دفع كند در حكم زنا كردن است يعني با گناه زنا برابر است.

5- قال الصادق عليه السلام: (ثلاثه يكلمهم الله تعالي و لا ينظر اليهم و لا يزكيهم و لهم عذاب اليم النائف شيبه و الناكح نفسه و المنكوح في دبره).(34)

حضرت امام صادق عليه السلام مي فرمايد: سه دسته اند كه خداوند با ايشان سخن نمي گويد و به نظر رحمت به ايشان نمي نگرد و پاكشان نفرموده و بر ايشان عذاب دردناكي است. 1- كسي كه موي سفيدش را بكند (تا نمايش دهد كه جوان است) 2- و كسي كه بوسيله عضو خودش شهوتش را خارج كند 3- و كسي كه با او لواط كرده شود.

6- قال رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم: «ناكح الكف ملعون».(35)

رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم فرموده اند: هر كس با دستش شهوتش را بيرون كند ملعون است.

7- قال المعصوم عليه السلام: «اياكم و الاستمناء فانه يورث الدعو يجركم الي النار».(36)

بپرهيزيد از جلق زدن و استمناء كردن، زيرا اين عمل توليد مرض مي كند و شما را به آتش جهنم مي كشاند.

8- از امام صادق عليه السلام روايت شده كه مردي با آلتش بازي كرده بود. او را ن زد اميرالمؤمنين علي عليه السلام آوردند آن حضرت (تنها) به قدري با تازيانه بر دستش زد كه سرخ شد. سپس به هزينه بيت المال او را

تزويج نمودند.(37)

9- در روايتي آمده است كه در عهد اميرالمؤمنين عليه السلام مردي استمناء كرد و خبرش به گوش ايشان رسيد. ايشان دستور دادند كه (تنها) به قدري با تازيانه بر دستش بزنند كه سرخ شود. سپس از او پرسيد كه متاهل است يا مجرد؟ و چون دانست كه مجرد است به او دستور ازدواج داد ، اما او به خاطر فقري كه دچارش بود گفت: كه توان ازدواج ندارد. حضرت او را از كرده خويش توبه داد و سپس بي درنگ تزويجش نمود و مهر زنش را نيز از بيت المال پرداخت.(38)

10- قال علي عليه السلام : الاستمناء باليد ذلك الواد الخفي.

استمناء با دست همانتا زنده به گور كردن است.(39)

فصل نهم

سخنان فقهاء و صاحب جواهر الكلام

صاحب جواهر مي فرمايند: پس از معناي استمناء (كه تعريف آن در فصل هشتم گذشت) مستفاد از ادله جواز استمناء با زوجه و كنيز است، لكن اولي ترك آن است و در مسالك نيز قريب به همين را ذكر فرموده، ليكن طريق احتياط ترك آن است.

در آخر جواهركتاب حدود آمده است كه : هر كس به دستش يا عضو ديگرش استمناء كند بايد تعزير شود . چون كار حرامي بلكه كبيره اي را مرتكب شده است.(40)

مراجع تقليد و فقهاء در رساله هاي عمليه اشان درباره ي استمناء سخناني را ايراد فرموده اند كه عبارتند از:

الف: استمناء در حج:

اگر كسي در حج استمناء كند بر او واجب است كه يك شتر قرباني كند و اين كفاره ي گناهش مي باشد. و در روايتي آمده است كه در سال آينده حج كند.(41)

ب: استمناء در ماه مبارك رمضان

يكي از مبطلات روزه اين

عمل كثيف مي باشد، كسي كه اين كار را انجام دهد بايد كفاره دهد و كفاره اش اين است كه: يك بنده آزاد كند و اگر نتوانست دو ماه پي در پي روزه بگيرد كه بايد سي و يك روز آن پشت سر هم باشد و بايد در اين 31 روز ، روزه ي حرام در بين آن نباشد (مثل روزه ي عيد فطر و عيد قربان) و مابقي بيست و نه روز ديگر آن اگر پشت سر هم نباشد اشكالي ندارد. و اگر نتوانست شصت فقير را اطعام كند.(42)

فصل دهم: استمناء كننده بايد تعزيز شود

تعزير يعني مجازاتي كه براي گناه به صلاح ديد حاكم براي مجرمين معين مي شود. و تعزير يعني تازيانه خوردن.

كسي كه اين عمل كثيف و آلوده و خانمانسوز را انجام دهد به هر مقدار كه امام (در زمان غيبت يعني حاكم شرع) صلاح بداند تعزير مي شود.

استمناء با شهادت دو عادل يا دو بار اقرار ثابت مي شود و يكبار اقرار نيكوست و كافي است.(43)

شهيد در كتاب مسالك روايت كرده كه حضرت علي عليه السلام آنقدر به كف دست مردي كه استمناء كرده بود زد كه قرمز شد. كه روايات آن در باب روايات استمناء گذشت.

نتيجه گيري

ترديدي نيست كه خداي حكيم غريزه ي زناشوئي را به منظور بقاء نسل در اصلاب بشر نهاده، نه فقط براي استماع لذت بردن. بنابراين اشخاصي كه استمناء كنند:

اولا: با خداوند مخالفت كرده اند. چه آن كه استمناء مطلقا موجب قطع نسل مي شود.

ثانيا: با رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم و اولي الامر مخالفت ورزيده اند، زيرا كه در كتاب

مسالك و بحار و غيره از حضرت رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم روايت كرده اند كه : (انه لعن الناكح كفه). يعني خداوند لعنت كرده كسي را كه با خود نكاح كند ، يعني با دست خود كاري كند كه انزال مني شود.

ثالثا: باقرآن مخالفت نموده اند . طبق آيه ي 195 سوره ي بقره: «خودتان را به هلاكت نيندازيد». و طبق سوره ي مؤمنون آيه 7 «هر كس با غير از همسرش شهوتش را دفع كند ايشان تجاوز كارانند.»

رابعا: عمل استمناء موجب تعزير (يعني تازيانه خوردن) خواهد بود . طبق آنچه كه در اين جزوه گذشت.

خامسا: با حفظ الصحه خود مخالفت كرده، زيرا كه عمل استمناء بسيار با حفظ الصحه (چنان چه به شرح رفت) مخالف را حرام دانسته و مردم را اكيدا از اين حركت نهي فرموده است.(طبق حديث 7 از همين جزوه).

سادسا: امراضي كه انسان دچار مي شود (طبق زيانهاي استمناء كه گفته شد).ثابت شد از حكم به آيات قرآن و روايات وارده از اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام و سخنان پزشكان و وروان شناسان و فتاوي مراجع تقليد دامت بركاتهم كه اين عمل كثيف و آلوده و خانمانسوز و اعتياد آور و منقطع كننده ي نسل ، كه اين فعل حرام و خلاف شرع مقدس اسلام است.

و هم از نظر عرفي و به طور خلاصه از تمامي جهات حرام و نا پسند است.

پي نوشت ها

- مراجع مي فرمايند: نگاه كردن به اندامهاي برهنه و لخت زنان و دختران حرام است.

2 - مشكلات جنسي جوانان ص 147

3 - مشكلات جنسي جوانان ص 170.

4 -

همان ص 151.

5 - آموزش زنا شوئي صص 95 و 96

6 - گناهان كبيره ج 2 صص 223 تا 225.

7 - آنچه يك جوان بايد بداند ويژه پسران پاورقي ص 61و 62 به نقل از كتاب بلوغ دكتر احمد صبور اردو بادي.

8 - مشكلات جنسي جوانان ص 39

9 - مشكلات جنسي جوانان ص 140 و 141

10 - آموزش زناشوئي براي همسران جوان ص 96.

11 - گناهان كبيره ج 2 ص 336.

12 - مشكلات جنسي جوانان ص 141

13 - مشكلات جنسي جوانان ص 142

14 - گناهان كبيره ج 2 ص 335 و336.

15 - مسائل عصر جديد م124ص286.

16 - فلسفه احكام جديد از نظر علوم جديد پاورقي صص 205و206

17 - مسائل عصر جديد م124 ص 286

18 - مسائل عصر جديد م124 ص 287

19 - دانستنيهاي دختران جوان ص102 به نقل از بلوغ دبس ص63.

20 - بابي گري و بهائي گري ص 197

21 - مجمع البيان طبق آيه 29 سوره نساء

22 - مشكلات جنسي جوانان صص 160 تا 163

23 - مؤلف گويد: پسران جواني كه غريزه جنسي آنها تحريك شده، ولي هنوز امكانات ازدواج برايشان مهيا نيست بايد با روزه گرفتن و كمتر غذا خوردن خصوصا غذاهاي شهوت انگيز، هيجان شهوت را در خود آرام كنند و نيز با سرگرم كردن خويش به ورزش و مطالعه و حضور در مجالس سوگواري اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام علي الخصوص سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين عليه السلام از شدت اين غريزه بكاهند.

24 - رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم فرموده اند: سه چيز موجب رشد بدن است:

1- عطر زدن 2- خوردن عسل

3- پوشيدن لباسهاي نرم (نه لباسهاي تنگ و چسبان). (طب النبي ص 37)

25 - مشكلات جنسي جوانان صص 160 تا 175

26 - بقره/ 195.

27 - مؤمنون/ 7.

28 - بحار ج 104 ص 30 و مسائل عصر جديد م 124 ص 286

29 - جواهر الكلام ج 41 ص 547 و وسائل الشيعه ج18 ص 575

30 - يس/60.

31 - فاطر /6.

32 - وسائل الشيعه ج14 ص 267

33 - همان ج 14 ص 265

34 - همان ج 14 ص 265

35 - همان ج 14 ص 268

36 - مستدرك الوسائل باب نكاح ص 570 و گناهان كبيره ج 2 ص 333

37 - فلسفه احكام جديد از نظر علوم جديد ص 207

38 - الاستبصار ج 4 ص 226، ح 1 و مشابه آن در تهذيب الاحكام ج 10 ص 64 ب 4 ح 16

39 - شرح نهج البلاغه ج 19 ص 89.

40 - گناهان كبيره ج 2 ص 332

41 - مختصر النافع مبحث حج ص 110

42 - توضيح المسائل مراجع ج 1 مبحث مبطلات روزه

43 - مختصر النافع ص 213

فهرست منابع و مآخذ

1- قرآن كريم

2- بحار الانوار/ علامه مجلسي/ موسسه الطبع و النشر/ چاپ اول/1410ق.

3- وسائل الشيعه/ شيخ حر عاملي/ موسسه آل البيت عليهم السلام/ چاپ اول/ 1409ق.

4- جواهر الكلام/ شيخ محمد حسن نجفي/ موسسه دائره المعارف اسلامي بر مذاهل اهل البيت عليهم السلام/ چاپ اول/1421ق.

5- مختصر النافع/ محقق حلي/ موسسه المطبوعات الدينيه/ چاپ ششم/1418ق.

6- گناهان كبيره/ سيد عبدالحسين دستغيب/ دفتر انتشارات اسلامي/ چاپ دوازدهم/ 1378ش.

7- تهذيب الاحكام/ شيخ طوسي/ دارالكتب الاسلاميه/ چاپ چهارم/ 1407ق.

8- الاستبصار/ شيخ طوسي/ دارالكتب الاسلاميه/ چاپ اول/ 1390ق.

9- طب النبي و طب الصادق عليهما السلام/ ابوالعباس مستغفري.

10- توضيح المسائل

مراجع/ سيد محسن بني هاشمي خميني/ دفتر انتشارات اسلامي/ چاپ اول/ 1377ش.

11- مشكلات جنسي جوانان/ ناصرمكارم شيرازي/انتشارات نسل جوان/ چاپ اول/ 1368ش.

12- مسائل عصر جديد/ سيد مهدي غضنفري/ انتشارات مولف/ چاپ اول/ پائيز/ 1372ش.

13- بابي گري و بهائي گري/ محمد محمدي اشتهاردي/ ناشر كتاب آشنا/ چاپ اول/ 1379ش.

14- شرح نهج البلاغه/ ابن ابي الحديد معتزلي.

15- المقنعه/ شيخ مفيد/ كنگره جهاني هزاره شيخ مفيد / چاپ اول/1413ق.

16- آنچه يك جوان بايد بداند(ويژه پسران)/ رضا فرهاديان

17- بلوغ/ موريس دبس/ ترجمه اسحاق لاله زاري/ انتشارات تهران.

18- دانستنيهاي دختران جوان/ لطيف راشدي/ نشر مصطفي/ چاپ اول / بهار 1377ش.

19- آموزش زنا شوئي براي همسران جوان/ نصرالله فرمايش/ انتشارات باربد/ چاپ چهارم/ 1377ش.

درباره مركز

بسمه تعالی
جَاهِدُواْ بِأَمْوَالِكُمْ وَأَنفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللّهِ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ
با اموال و جان های خود، در راه خدا جهاد نمایید، این برای شما بهتر است اگر بدانید.
(توبه : 41)
چند سالی است كه مركز تحقيقات رايانه‌ای قائمیه موفق به توليد نرم‌افزارهای تلفن همراه، كتاب‌خانه‌های ديجيتالی و عرضه آن به صورت رایگان شده است. اين مركز كاملا مردمی بوده و با هدايا و نذورات و موقوفات و تخصيص سهم مبارك امام عليه السلام پشتيباني مي‌شود. براي خدمت رسانی بيشتر شما هم می توانيد در هر كجا كه هستيد به جمع افراد خیرانديش مركز بپيونديد.
آیا می‌دانید هر پولی لایق خرج شدن در راه اهلبیت علیهم السلام نیست؟
و هر شخصی این توفیق را نخواهد داشت؟
به شما تبریک میگوییم.
شماره کارت :
6104-3388-0008-7732
شماره حساب بانک ملت :
9586839652
شماره حساب شبا :
IR390120020000009586839652
به نام : ( موسسه تحقیقات رایانه ای قائمیه)
مبالغ هدیه خود را واریز نمایید.
آدرس دفتر مرکزی:
اصفهان -خیابان عبدالرزاق - بازارچه حاج محمد جعفر آباده ای - کوچه شهید محمد حسن توکلی -پلاک 129/34- طبقه اول
وب سایت: www.ghbook.ir
ایمیل: Info@ghbook.ir
تلفن دفتر مرکزی: 03134490125
دفتر تهران: 88318722 ـ 021
بازرگانی و فروش: 09132000109
امور کاربران: 09132000109