حقايق انتظار2

مشخصات كتاب

نويسنده : سيد حسن فقيه امامي

ناشر : مدرسه علميه ذو الفقار

پيشگفتار

بسم الله الرحمن الرحيم

ان الله و ملائكته يصلون علي النبي يا ايها الذين آمنو صلوا عليه و سلمو تسليما اللهم صل علي محمد و آل محمد و عجل فرجهم وَاَلعَنَ عَدُوهم

بسمه تعالي

بعد الحمده و الصلوه:وظيفه هر مسلماني است كه دين خود را به اسلام و تشيع ادا كند و معارف و احكام الهي را به ديگران ابلاغ كند كه گفته اند:

"اذا عرفو الناس معاني كلامنا لاتبعونا " اگر مردم زيبايي هاي كلام ما را بشناسند، از ما پيروي خواهند كرد و بحمدالله خداوند به جناب آقاي حقيقي زاده توفيق عنايت فرموده كتاب ها و جزواتي را در اين زمينه گردآوري كنند تا مردم بيشتر به مباني و دستورات اسلام آشنا شوند. خداوند بر توفيقات ايشان بيفزايد و مشمول عنايت حضرت بقيه الله (عجل ا… تعالي فرجه الشريف) قرار گيرند.

وسلام

15رمضان المبارك 1425

سيد حسن فقيه امامي

مقدمه

پس از رسالت حضرت ختمي مرتبت و آن همه آزار و اذيت بوجود مبارك آن حضرت و شكنجه هاي افزون بر طاقت انسانها و اعمال خشونت و بدرفتاري به ياوران حق جُوي آن حضرت، در فتح مكه مكرمه، اسلام، قوت گرفت و با وجود الطاف حضرت رسول اكرم و اِيمِن قرار دادن مسجدالحرام و منازل مردم حتي منزل ابوسفيان و هدايت انسان هايي كه زندگيشان در قتل و كشتار و دزدي و فرزند دختر را زنده به گور كردن و هزاران گناه ديگر كه قلم توان نوشتن آنها را ندارد، انسانهايي را كه اُسوده بودند مانند حضرت علي عليه السلام. حضرت خديجه و حضرت زهرا عليها سلام و حسنين را گل سرسبد اهل البيت معرفي نمودند و مزد رسالت خود را مودت و دوستي ايشان قرار دادند نه

توقعات مادي (و اين درخواست بنا به فرمان الهي بود) متاسفانه پس از رحلت (يا شهادت) حضرت محمد صلي الله عليه و آله و سلم بجاي عمل به دستورات آن بزرگوار نقشه هاي شومي كه از روز غدير خم طراحي شده بود به اجرا درآمد و اولين قدم شوم منافقان، انتخابات سقيفه بود كه ضربه هاي جبران ناپذيري را بر پيكر اسلام فرود آورد و هم اكنون جاي زخمهاي آنرا بر پيكر امت اسلام احساس مي كنيم و منافقاني كه اولين قدم انحرافي را پايه گذاري كردند تا ظهور بقيه الله اعظم در تمامي گناهان بدعت گذاري ازل وابد انسانها ، شريك و سهيم خواهند بود. چرا ؟!!...........

چون انسان با بينش محدود و دانش ناچيز خود، قادر نيست رهبري انتخاب كند كه بتواند جهان را اداره كند، زيرا در برابر تمايلات نفساني و پُستهاي فريبنده جهاني از خود ضعف نشان مي دهد. بركزيدگان حضرت موسي عليه السلام همگي دچار عذاب الهي شدند و منتخبان مردم، قابل خريدن هستند، منتها قيمتهايشان فرق مي كند. مگر افراد قليل، و برگزيدگان خداوند متعال كه انبياء و ائمه اطهار مي باشند و صفحات زرين تاريخ بشري را به خود اختصاص داده اند و در اين راستا مراجع محترمي كه بطور خاص ياعام موردتأييد ائمه قرارگرفته اند داراي سابقه درخشان و پراز ايثار وازخودگذشتگي، مساوات، حريت، صفا، مهر و عواطف انساني بوده وپيروان حقيقي همه اديان آسماني در زمان خودشان هيچگونه اختلافي با يكديگر، در مورد انتخاب پيامبر يا جانشين او نداشته و ندارند (لا نفرق بين احد من رسله و قالو سمعناواطعنا. . .).

امام صادق عليه السلام آيه هُدًي للمتقين را شيعيان علي ابن ابيطالب را معرفي

مي نمايند و آيه الذين يؤمنون بالغيب را اشاره به غيبت حضرت مهدي عليه السلام مي دانند، كه ايشان داراي امت معدود، ابدال، اخيار و اوتاد هستند. بطور خلاصه ياران امام زمان كه 313نفر هستند و همچون ابر پاييزي در يكساعت گرد هم مي آيند را امت معدود مي گويند و ابدال آنحضرت 30 نفرند (كه دلهايشان چون قلب ابراهيم خليل است) هرگاه يكي از آنها بميرد خداوند يك نفر ديگر را بجاي او مي گمارد و اخيار و اوتاد هر كدام 30نفرند ودر خدمت ولي عصر بقيه الله اعظم هستند كه خداوند بوسيله آنها از وجود مقدس آن مهر تابان رفع غربت مي كند. قدرت حضرت مهدي آنچنان است كه با يكدست بلندترين رخت را (باذن ا. . .)از ريشه بيرون مي آورند و پيروان آن بزرگوار هر كدام نيرو صد مرد را خواهند داشت.

هدف از جهاني شدن حكومت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف

هدف از جهاني شدن، حكومت دوازدهمين اختر تابناك ولايت، حكومت فرهنگ قرآن و سنت عدالت وامنيت وفقرزدائي و دوستي و برادري به جاي دشمني است. وجايگزين نمودن تقوا به جاي ارزشهاي مادي وناسيوناليسم ها و تبعيض نژادي ها و استعمار و استحمار و لائيك ها وبي تقوايي ها است.

براي جهاني شدن بايد برنامه ريزي كرد، افرادي شايسته و نخبه و ذيصلاح را آموزش داد و براي تصميم گيري آن نظام جهاني را حالت آماده باش داد.

بشر فعلي با همه پيشرفت هاي علمي و تكنيكي تشنه معنويت شده، به طوري كه دانشمندان و محققان باپي بردن به وجود خداي باري تعالي از بين اديان مختلف اسلام، مكتب شيعه را علمي و عقلي و تكامل يافته تشخيص داده اند. كه با رو آوردن

به معنويت شيعه، جامعه نگري و جهاني شدن حكومت ها را جايگزين، بخش گرايي و تفرقه گرايي مي دانند و هم اكنون انقلابات شرق وغرب و اروپا حاكي از نياز حكومت عدل جهاني است.زيرااصحاب امام حسين عليه السلام الگوي ياران جضرت مهدي(عج)خواهندبود.

به اميد روزي كه ظهور حضرت بقيه ا. . . از درگاه الهي صادر شود و آرزوي بشريت كه جامعه اي برمبناي عدالت وامنيت وفقرزدائي و تقوا ودوستي ومحبت است رهنماي بشريت شود ان شاءالله.

ظهورو حضور

اي سليمان موري آمد دربرترَد مكن آنرا بجان مادرت

آمدم درد، مرا درمان كني درخور لطفت به من احسان كني

اي پناه انبياء دستم بگير يادگار اولياء دستم بگير

نيست مستغني از توام يك نفس دست من گيرد و بفريادم برس

اي حجه ابن الحسن ترا غايب ناميده اند، چون ظاهر نيستي، نه اينكه حاضر نباشي، غيبت به معناي حاضر نبودن، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنانكه به اين پندارند فرق ميان ظهور و حضور را نميدانند.

دلشدگاني كه هر صبح وشام ترا مي خوانند ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را وقتي (انشاءا. . .)ظاهر مي شوي. و همه انگشت حيرت به دندان مي گزند، با تعجب مي گويند كه ترا پيش از ان هم ديده اند، وراست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي ؛ جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان، دل از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دلهاي بي قار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند و اينك اي قبلهِ هر قافله و اي شبروان را مشعله، در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگر از خيل منتظرات سرود انتظار را

زمزمه مي كنيم.

اللهم كن لوليك الحجه بن الحسن العسكري صلواتك عليه و علي آبائه في هذه الساعه و في كل الساعه ولياً و حافظاً و قائداً و ناصراً ودليلاً و عيناً حتي تسكنه ارضك طوعاً و تمتعه فيها طويلاً

قال امام زين العابدين عليه السلام: من ثبت علي موالاتنا في غيبه قائماً، اعطاءالله، اجره الف شهيد، مثل شهداء بدر.

حضرت سجاد عليه السلام مي فرمايند:هر كس در زمان غيبت قائم ما در محبت و ولايت ما ثابت قدم بماند، خداوند به اوپاداش هزار شهيد از شهداي بدر عنايت فرمايد.

و بايد توجه داشت كسيكه منتظر ظهور آن دادگستر جهاني است بمقدار طاقت خود در پياده كردن اهداف عاليه آنحضرت بايد تلاش كند و خود فردي صالح باشد.

از طرف ديگر شيعه نماينده اهلبيت است و از معصوم رسيده است اگر در شهري كه صدهزار نفر جمعيت دارد شيعيان ما از بهترين افراد آن شهر محسوب مي شوند و در حفظ شئونات اهلبيت مي كوشند.

معصوم مي فرمايند:

لا يدخُل اَلجَّنهً اِلّا مَن عَرَفَهُم وَ عَرَفُوهُ وَلا يخُلُ النّارَ الّا مَن أنكَرَهُم وَ اَنكَرُوه

بهشتي آن كسي است كه امامان را به امامت بشناسد و امامان هم او را به اطاعت بشناسند.

جهنمي آن كسي است كه امامان را به امامت نپذيرد وامامان هم او را به اطاعت نپذيرند (مثل امام جماعت در قالب كوچكش)

در زيارت جامعه كبيره مي خوانيم در توصيف ائمه اطهار

خَلَقَكُمُ الله اَنوارَّ فَجعَلَكُم بِعَرشِه مُحدِقين

خداوند متعال شما را از انواري آفريده و محيط به عرش خودش قرار داده

وَاَشباحَ اَلعرشِ المجيد، اينها كساني هستند كه به احاطه به عرش مجيد داشته اند. و در هر زمان خليفه الله هستند. (اِني جاعِلٌ في الارض

خليفه) وغايت و هدف حكيمانه از آفرينش پروردگار در آيه: وَ ما خلقناَ السماوات والارض وَما بنهما اِلا بالحق (سوره احقاف آيه 3)

چهره گُل، باغ و صحرا را گُلستان مي كند

ديدن مهدي، هزاران درد، درمان مي كند

مُدَعي گويد كه از يك گُل نمي گردد بهار

من گُلي دارم كه عالم را گلستان مي كند

مهدويت

مسئله مهدويت از صدر اسلام تا زمان حضرت امام حسن عسكري روحي له الفداك مطرح بوده و در اين رابطه از قول مبارك حضرت رسول اكرم صلي الله عليه و آله وسلم و ائمه معصومين عليه السلام به مناسبتهايي عنوان شده كه چنانچه بخواهيم احاديث و روايات آنرا جمع آوري كرده و بچاپ رسانيم، بيش از دو يا سه جلد كتاب خواهد شد.

ولي از آنجايي كه عاشقان حضرتش مصداق:العاقل يكفيه الاشاره، مطلب را خواهند گرفت و عقل، ايشان را به خير هدايت خواهد نمود(به عكس جهل، انسان را به شر هدايت مي كند)لذا يك ايرادي كه به آن حضرت مي گيرند جواب خواهيم داد وآن طول عمر مبارك ايشان است.

آن حضرت در نيمه شعبان سال255 هجري قمري متولد شدند و پس از غيبت صغري تا كنون در پس پرده غيبت هستند. ايشان مدت 68 سال در غيبت صغري بوسيله چهار نفر از سفراي خود احكام را به مردم مي رساندند و پس از آن در نيمه شعبان 328 پس از وفات علي بن محمد سمري آخرين سفير آن جناب غيبت كبري شروع شد تاكنون.

لقب ايشان مهدي، كنيه ايشان ابوالقاسم، نام پدر حسن و نام مادرشان نرجس، مدت رهبري از سال 260 هجري شروع شده تاكنون عمر ايشان 1170 سال است كه با حسابهاي عادي كه متوسط عمر

انسان حدوداً صدسال است از نظر علمي نمي خواند و بسياري منكرزنده بودن ايشان شده اند. (دليل آن واضح است چون اين افراد توحيدشان ناقص است).

ولي با قدرت الهي كه نشانه، ان الله علي كل شي قدير (همانا خداوند به هر كاري توانا است).

هيچگونه منافاتي ندارد. از طرف ديگر مسئله حضرت يونس پيامبر، كه در شكم ماهي قرار گرفت و در تاريكيهاي دريا ،اقرار به ترك اولي خود نمود و پس از استغاثه بدرگاه احديت (فستجبنا له و نجيننا من الغم) پس او را نجات از آن غم داديم) و به ماهي دستورداديم او را به لب ساحل بيرون بيندازد كه اين مطلب در سوره صافات آمده چنانچه استغاثه نكرده بود، الي يوم يبعثون در شكم ماهي او را نگه مي داشتيم.

حال بايد قبول كرد كه اگر به حكمت الهي پنج هزار سال هم طول بكشد باز نبايد به شك و ترديد در قدرت الهي افتاد، زيرا به سادگي امكان محو بشريت و ايجاد بشر ديگر، براي خداوند متعال تحقق مي پذيرد كه ميفرمايد:اذا اراد شيئاً كُن فيكون و اين تمهيدات و قيد وبندهاي مادي و تفاوتهاي ظاهري همه وهمه جهت امتحان بشر است ،تا بيازمايد ما را و آزمون موقعي تحقق پذيرد كه از استاد و كتاب و جزوه وغيره استفاده نشود و از معلومات و محفوظات خود، جواب دهنده امتحان بعمل مي آيد تا نمره بگيرد.

لذا چنانچه استفاده از استاد و كتاب وجزوه مجاز باشد. امتحان ديگر مفهومي نخواهد داشت. بهمين دلايل فقر وثروت، مستعد و كودن بودن، مقام داشتن يا نداشتن، سالم بودن يا نبودن(اگر از نوع كفاره اي نباشد)اگرچه مثبت آنها

بهتر است ولي براي مومن با وجود نقص هم داراي نشاط است و از كسالت دوري ميكند زيرا يكي از نشانه هاي ايمان وجود نشاط و شادابي در ظاهر شخص است و نواقص زندگي را بعنوان امتحان مي نگرند نه عامل نقص و قرآن مي فرمايد:فَاِنَ اَولي الله لا خوفٌ عليهم و لا هم يحزنون (همانا دوستان خدا(وپيروان چهارده معصوم)نه ترسي دارند و نه غمي)

مطلب ديگر در ديدن حضرت بقيه الله الاعظم است كه چرا ما ايشان را براحتي ملاقات نمي كنيم؟

جواب اينكه وجود ايشان همانند وجود خورشيد در روزهاي ابري است. آيا هيچ عاقلي منكر خورشيد ميشوداز طرف ديگر در دنيايي كه ما در آن زندگي مي كنيم. هزاران امواج صوتي، تصويري است كه شامل VHFوUHF برحسب كيلوهرتز تا مگاهرتز است و فقط امواج صوتي راكه در حد معين است و گوش انسان آنرا تحريك مي كند وتحمل آن بسادگي امكان پذير باشد را مي توان شنيد. حالا بالاتر و پائين تر امواج را مي توان تكذيب كرد؟در صورتيكه با وجود دستگاههاي گيرنده موردنظر، آن امواج هم قابل شنيدن و هم قابل ديدن خواهند بود.

گفتم كه روي ماهت از من چرا نهان است

گفتا تو خود حجابي ور نه رخم عيان است

گفتم كه از كه پرسم جانا نشان كويت

گفتا نشان چه پرسي اين كوي، بي نشان است

گفتم غم تو من را بهتر ز شادماني

گفتا دلي كه غم هست و آن نيست شادماني

گفتم كه حاجتي هست، گفتا بگوي با ما

گفتم غمم بيفزا، گفتا كه رايگان است

روايت است كه در شب نيمه شعبان هر سال تقديرات شيعيان به نظر مبارك حجه بن الحسن العسكري خواهد رسيد و در شب قدر به امضاء ايشان خواهد

رسيد. نتيجه گرفته مي شود كه مقدرات انسان بطور اختياري مطلق و علمي همه و همه اش به خود انسان بستگي ندارد و توفيقات الهي، توفيقات شخصي، و مصلحت، ونيت و اخلاص و اراده باريتعالي و نظر امام زمان هم مؤثر است.

روايت ديگر اين است كه در هر هفته دوروز اعمال شيعيان به نظر مبارك بقيه. . الاعظم(عجل ا… تعالي فرجه الشريف) خواهد رسيد و آن دو روز دوشنبه ها و پنجشنبه ها مي باشد. اميد است با نگاه كردن به اعمال شيعيان مسرور شوند و به وجود ياران خود مباهات و افتخار كنند و اشك شوق بر ايمان بريزند نه اينكه خداي ناكرده با ديدن اعمال ما، مدعيان تشيع، خجل و اندوهناك شوند و اشك تأثر و حزن بريزند.

بيائيم متحد شويم كه از اين هفته دل اماممان را نسوزانيم و هر روز به ياد او باشيم، حتي با گفتن چندين مرتبه استغثي بك يا صاحب الزمان و براي او صدقه دهيم وبخاطر او با ديگران احسان كنيم و بخاطر او از آنچه گناه است صرفه نظر كنيم.

مطلب ديگر از حقايق وجودي امام زمان (عليه السلام)كه ايشان خليفه خدا هستند و اگر زمين از حجت الهي خارج شود زمين اهلش را فروميبرد(لولا الحجه لساخت الارض باهلها) برقرار بودن كره زمين وتوازن در حركتش و امنيت زمين از شهابهاي آسماني و نزول بركت آسماني و ثابت بودن كوهها در جاي خود به يمن وجود مبارك وليعصر. ارواحناله فداك ميباشد، لذا هرچه معرفت در شناخت ايشان بيشتر هويدا ميگردد كه با وجود توفيقي از طرف خداوند متعال واندرزي از درون وپذيرش نصايح ديگران و معرفت ائمه توفيقاتشان افزايش مي يابد.

يكي از اولياء الهي

حضرت امام حسن عسكري را در خواب ديد كه بدنشان پر از تير است. سؤال مي كند كه شما مسموم شده ايد اين تيرها چيست؟حضرت مي فرمايند:"اين تيرها نگاههاي حرامي است كه در حّرّممْ نامحرمها به يكديگر مي اندازند. "

گرمعرفت دهندت بفروش كيميا را

گر كيميا دهندت بي معرفت چه حاصل

در حديث است زيارت آقا علي بن موسي الرضا عليه الاسلام ثواب ده حج و ده عمره دارد بعد، ثواب صد حج و صد عمره ودرنقل ازامام هشتم است هر كس مرا در زيراين بقعه زيارت كند همانند زيارت پيامبر است وبراي او ثواب هزار حج مقبول وهزار عمره مبرورخواهد بود و در روايتي از فرزند گراميشان حضرت جوادالائمه عليه الاسلام است كه زيارت پدرم را هر كه با معرفت انجام دهد ثواب يك مليون حج مقبول برايش منظور ميشود. اين تفاوت ثوابها درچيست؟

همه اش به شناخت و آگاهي معرفت و نوع زندگي ما بستگي دارد كه هرچه كاملتر باشيم ثواب كاملتر را خواهيم بُرد و هرچه بي معرفت و ناقص باشيم ثواب كمتر و بعضي مواقع توبيخ خواهيم شد! همه چهارده معصوم به حقيقت عبوديت رسيده اند و در اين راه با هرگونه سختي و مرارت و شكنجه و آزار و ملامت دست از هدف برنداشته اند و به مقام قرب الهي و مستجاب الدعوتي الهي نائل شده اند. ما چقدر حاضريم از زندگيمان لحاظ كنيم، آيا فقط بر سر سفره آماده حاضر شويم و يا در حد توان براي دينمان و هدفمان حاضريم لحاظ كنيم و تا چه حد ؟!............

پذيرش وجود امام زمان در زندگي روزمره خود، به انسان تعالي ميدهد و كسي كه حضور بقيه الله را در زندگيش

احساس كند زندگيش نورانيت و معنويت پيدا ميكند و آميخته به اميد و سرور معنوي خواهد شد. لذا خيلي درصدد ملاقات ايشان نباشيم چه اگر كارهايمان مورد تائيد ايشان باشد، خود ايشان بديدنمان خواهند آمد. من باب مثال كاسب عادل و با انصاف و داراي زندگي طيب و طاهر حضور امام را درك خواهد كرد، و طلبه با خلوص و بي تكلف و گويندگان حق و حقيقت و پيروان واقعي ائمه اطهار آنانكه عمل به دستورات ائمه را بيشتر از زيارتهاي جسمي دوست دارند و از ملامت ديگران ابائي ندارند و در انجام كارهاي خير از ديگران پيشي ميگيرند و براي ظهور امام عصر حداقل در شبانه روز مقداري دعا خواهند كرد و دعاهائي كه وارد شده مانند دعاي فرج و دعاي عهد و دعاهاي ايام هفته در تعقيب نمازهاي يوميه پس از تسبيحات حضرت زهرا عليهاالسلام را انجام خواهند داد و به مفاهيم و پيامهاي آن توجه دارند و دستورات آنرا در زندگي چراغ زندگي قرار ميدهند. در اين رابطه تعداد 59 حقيقت بنام حضرت مهدي بحروف ابجد به نظر خوانندگان گرامي در راستاي مسائل ظهور خواهم رسانيد.

اميد است با تذكر آنها اگر در زندگيمان لغزشي داريم به اصلاح گرائيم و خط مشي زندگيمان را در راستاي رضايت اهل البيت خصوصاً آقايمان حضرت وليعصر (عجل ا… تعالي فرجه الشريف) روحي له فداك قرار گيرد.

عباسعلي حقيقي زاده

سيزدهم رجب 1426 هجري قمري.

حقايق انتظار

وجدانهاي آگاه وبيدار نمي پسندند كه به صرف دشمني با يك اصل، حقايقي پايمال شود و اساساً چرا بايد عدّه اي در راستاي مخالفت با شيعه، اعتقادات منطقي خويش را زير پا نهند؟! آيا مي توان به وجود مهدي منتظر (عجل ا… تعالي فرجه الشريف)

اعتقاد داشت و در عين حال به صرف مخالفت با شيعيان آنرا انكار كرد؟ و كتابي توزيع كرد كه مهدويت را رّد مي كند؟! از مباحث اصيل و قابل پيگيري و تحقيق شده، حتي در مدارك معتبر و قديمي اهل تسنن، موضوع مهدويت وجود دارد.

در كتاب صحاح سته: كتب صحيح «شش گانه» كه معتبرترين كتب اهل تسنن است، به روشني از مهدويت سخن رفته است.

جابر مي گويد: شنيدم كه پيامبرصلي الله عليه واله فرمودند: گروهي از امتم آشكارا تا روز قيامت براساس حق پيكار مي كنند. آنگاه فرمود عيسي بن مريم فرودخواهد آمد ، فرمانرواي گروه مسلمانان گويد بيا و برايمان نماز بگذار. او مي گويد: نه! بدرستي كه بعضي از شما به پاس گرامي داشت اين امت، بر ديگران امير هستيد (صحيح مسلم كتاب الايمان در باره الا حديث 247)

حقيقت اول: اينكه بايد بدانيم تعريف كامل ائمه اطهار در زيارت جامعه كبيره آمده است و هر دعائي از هر كس و در هر كجا باشد (حتي در زير قبه حضرت ابا عبدالله الحسين عليه السلام) قبل از استجابت بايد به امضاي حضرت وليعصر ارواحنا له فداه برسد و زيارت جامعه به امضاي حضرت رسيده است.

حقيقت دوم: اينكه عمل به دستورات ائمه اطهار عمل به دستورات پيامبر و عمل به دستورات و سفارشات آن بزرگوار عمل به دستورات خداوند متعال است، بنابر اين عمل به دستورات چهارده معصوم از زيارتشان بالاتر است. زيرا ملاقات واقعي ،آن موقع تحقق مي پذيرد كه موانع ملاقات (گناه و عصيان و عناد و جهل و جاهليت وهواي نفس و. . .) بر طرف شده باشد.

حقيقت سوم: اينكه، داشتن اطلاعات كم وناقص و وجود

ضعفها، باعث جابه جايي واژه ها و كج فهمي وعدم اجراي برنامه هاي صحيح قرآني و سير به طرف اميال و آرزوهاي طولاني و زودگذر دنيا را باعث ميشود، نبايد گناه عدم موفقيت ،مادي و معنوي خود را به ديگران نسبت دهيم و توجيهات غير موجه را براي كارهايمان داشته باشيم.

تو خود اختر خويش را مي كني بد

مدار از فلك انتظار نيك اختري را

حقيقت چهارم: اينكه، داشتن ايده هاي منطقي و قرآني و رساله اي و معنوي باعث مي شود در هر حركتي ، خود را بنده خدا بدانيم نه بنده هواي نفس، ودر اين گذرگاه اگر دستي بر ماديات دنيوي داشتيم آنرا وسيله ارتقاء معنوي بدانيم نه هدف، و از لحظه لحظه عمرمان حداكثر استفاده ببريم.

حقيقت پنجم: اينكه، زيبا كردن زندگي كردن مورد تاييد امام زمانمان است. نه زيبا بودن . چه بسيارند افرادي كه ظاهري آراسته و ثروتي انبوه و از نظر مادي ستون شهر يا كشور خود محسوب مي شوند.

ولي در پس پرده مجسمه اي از شرارت و ناپاكي و جنايت و گناهند و آن ثروت انبوه حاصل خون و دسترنج ديرگران و ستمي بوده است كه بر دوش مستضعفان زمان رفته است.

اي بسا ابليس آدم روي كه هست -پس بدست هر ناكس نبايدداد، دست

البته استثنائاتي هم وجود داردكه هم ثروت حلال است و هم دارنده آن فردي با تقوا و الهي و خير است. زيرا خداوند متعال هر چيز خوبي را براي بندگان با تقوايش آفريده است و به علت بندگي در دنيا، لياقت تنعم در آخرت را بطور جاويدان خواهند داشت.

حقيقت ششم: اينكه، دجال در آخر الزمان را حضرت امير المومنين چنين

بيان ميفرمايند كه:

1-مردم نماز را ضايع كنند.

2-در امانتها خيانت كنند.

3-دروغ را حلال كنند.

4-ربا خورند.

5-رشوه گيرند.

6-بناهاي عالي سازند.

7-دين را به دنيا بفروشند.

8-كارها را به سفيهان واگذارند (نادانها)

9-به مشورت كم عقلان عمل كنند.

10-قطع رحم نمايند.

11-به دنبال خواهشهاي نفساني روند.

12-خون مردمان را سهل شمارند.

13-اميران و رهبرانشان بدكردار باشند.

14-وزيران و امراء ظالم و ستمگرند.

15-رؤسايشان خائن.

16-قاريان قرآن فاسق.

17-گواهي ناحق هويدا.

18-زنا وبهتان و گناه و طغيان نمايان مي شود.

19-قرانها زيور شده.

20-مسجدها به طلا آراسته و مناره بلند ساخته مي شود.

21-پيمانها شكسته.

22-زنان بامردان در تجارت براي حرص دنيا شريك شوند.

23-صداي فاسقان بلند و حرفشان را شنوند و بزرگ هر قومي پست ترينشان باشند.

24-مردان در زي زنان درآيند. (مثل زنان زيور و آرايش ميكنند).

25-زنان برزين (مركب)سوار شوند وبه مردان شبيه شوند.

26-علوم غير علم دين را بر علوم ديني مقدم دارند.

27-كار دنيا را بر آخرت ترجيح دهند و پوست ميش را بردلها مانندگرگ كشند.

28-دلهايشان از مردار گنديده تر و از سلب تلخ تر باشد در اين هنگام قيامت بسيار نزديك است.

"بنابر اين دجال نامشروع شدن زندگي مردم است. "

حقيقت هفتم: اينكه، خود وجود مبارك صاحب العصر براي صدور فرمان ظهورشان لحظه شماري ميكنند ولي به هر حال تابع صدور فرمان باري تعالي هستند.

حقيقت هشتم: اينكه، ماشيعيان يله و رها نيستيم واگر ظلمي به شيعيان برسد با عنايت ايشان آن ظلم منتفي يا انتقام گرفته ميشود. نقل است فردي از محبان اهل البيت كه مستطيع شده بود و از رفتن به حج، تعلل كرده بودو فرشته مرگ او را از

دنيا برده بود. گفته شد يا در صف يهود يا درصف نصارا بايستد و اين شخص متوسل به آقا اميرالمومنين مي شود. حضرت مي آيند و مي پرسند امام زمان تو كيست ؟در پاسخ مي گويد آقا حضرت مهدي، آقا امير المومنين حضرت مهدي را مي خواهند، حاضر مي شوند و چون عمل واجب الهي ترك شده بود آن حضرت هم كاري براي او نمي توانند انجام دهند لذا آن مرد حضرت زهرا عليهاالسلام را وساطت قرار ميدهند و آقا اميرالمومنين وي را در زندان برزخ حبس مي كنند و از آقا امام زمان مي خواهند كه براي شيعه خود حجي بجا آورد، تا آزاد شود و امام زمان هم قبول ميكنند.وآن شخض بعداز حج امام آزاد مي شود. در مسائل دنيا هم ياري ايشان به شيعيان بطرق مختلف مي رسد.

حقيقت نهم: اينكه، به قدرت الهي هيبت امام زمان همانند يك مرد چهل ساله ا ست و موقعيكه ايشان (انشاءالله) ظهور ميكنند با توجه به پيشرفتهاي علمي ايشان 27/25 علم براي بشر آشكار مي كنند كه قبل از ظهور 27/2 علم آشكار شده است.

حقيقت دهم: اينكه، پذيرش حكومت جهاني از طرف مردم كره زمين با آغوش باز خواهد بود و جامعه جهاني تشنه عدل و عدالت و امنيت و آسايش و آرامش رواني وجسمي است و با آمدن ايشان بشر به همه تئوريهاي مادي و معنوي خود خواهند رسيد. بطوريكه افراد براي پرداخت وجوهات خود بديگران التماس ميكنند و شخص مستحق و فقيري پيدا نمي شود كه وجوهات را بگيرد و شخص غني مجبور ميشود از شهري به شهر ديگر برود تا شايد فقيري را پيدا كند.

حقيقت يازدهم: اينكه، آقا بقيه ا لله اعظم ،قرآن

ناطق است و در روايت است من و قرا القرآن و قره الله (كسي كه به قرآن احترام گذارد و به دستورات آن عمل كند به خدا احترام گذاشته و كسي كه قرآن را سبك شمارد خدا را سبك شمرده است (آيا احترام به قرآن چيز غير از عمل به دستورات آن است؟)اگر چه احترام ظاهري آنهم واجب است .

با ظهور ايشان بشريت، را از دلهره و نگراني و ا ضطراب و ناراحتي و تهديد و ارعاب و وحشت، كشتارهاي جمعي هيدروژني و اتمي به آرامش و آسايش و امنيت و راحتي و احترام و ترحم و ايثار تبديل خواهدكرد.

دنيا در آستانه جنگ مجدد است

از شرق و غرب محنت انسان مشدد است

چون نيك بنگري دل غمگين هر كسي

در انتظار قائم آل محمد(ضلي الله عليه وآله)است

حقيقت دوازدهم: اينكه، اگر زمين از حجت الهي (خليفه الله) خالي شود زمين اهلش را فرو ميبرد (لولا الحجه لساخت الارض باهلها).

حقيقت سيزدهم: اينكه، در قرآن كريم به ظهور حضرت مهدي و وارثان زمين اشاره شده ميفرمايد: ونريد ان نمن علي الذين استضعفوا في الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثون. و در سلام نماز مي خوانيم السلام علينا و علي عبادالله الصالحين، آيا در حال حاضر صالحتر ازامام زمان روحي له الفداك كسي را مي شناسيد؟.......

حقيقت چهاردهم: اينكه، در كتاب زبور داود عليه السلام ظهور آنجناب را بشارت داده است.

حقيقت پانزدهم: اينكه، در فصل 12 از آيه 13-1 كتاب دانيال پيغمبر راجع به ظهور مهدي موعود و رجعت اموات (منتظراني كه چهل روز بعد از نماز صبح دعاي عهد را خوانده اند و يا ميخوانند) درعصر

حكومت وي سخن گفته است.

حقيقت شانردهم: اينكه، از كتاب متني از آيه 24-23 و در مرقس آيه 23-12 و ازكتاب لوقا آيه 37-35 متي اناجيل راجع به ظهور حضرت مهدي با علامات بزرگ آسماني خبر داده شده است.

حقيقت هفدهم: اينكه، در كتاب يوحناي لاهوتي فصل 2 آيه 25-26 قسمت مكاشفات ظهور مهدي (عجل ا… تعالي فرجه الشريف) را با حربه آهنين خبر داده است.

حقيقت هيجدهم: اينكه، در كتاب جوك هنديان ظهور آن حضرت خبرداده ا ست.

پاتيكل از اعاظم هنديان در كتاب شاموكاني هندي از تسلط يك مرد هاشمي در آخر الزمان از نسل دو بزرگوار (حضرت محمدصلي الله عليه وآله) و حضرت علي (عليه السلام)وعدل و داد زمان وي خبر ميدهد.

در كتاب جاماسنامه زردشتيان آمده است كه مرد هاشمي مي آيد و دين جدش را ترويج كرده و زمين را پر از عدل و داد مي كند. ودر جاي ديگر به آمدن سرشيانس خبر مي دهد.

حقيقت نوزدهم: اينكه، خود حضرت مي فرمايد ما هيچگاه رعايت حال شما (شيعيان)را مهمل نمي گذاريم و ياد شما را فراموش نمي كنيم واگر چنين نبود، بلاها را بر شما نازل مي شد و دشمنان (كافران و منافقان) شما را ريشه كن ميكردند.

حقيقت بيستم: اينكه، آينده جهان را زور تعين نمي كند بلكه فرهنگ و اعتقاد به مهدويت تعين ميكند لذا فرمودند براي تعجيل در فرج بسيار دعا كنيد كه آن فرج شما است.

در كتاب وسايل الشيعه ج 4 ص 1148 آمده است كه دعا براي فرج امام زمان سبب زياد شدن نعمتها است.

كسيكه براي صاحب الزمان (عجل ا… تعالي فرجه الشريف) دعا كند، امام در حق او دعا مي كند (كتاب كمال الدين ج2 ص384).

نجات يافتن از

فتنه هاي آخر الزمان از جمله اثرات دعا براي امام زمان است.

كسيكه در مورد امام زمان (عجل ا… تعالي فرجه الشريف) دعا كند، مايه استجابت دعا ميشود و مايه دفع بلا است.

كسيكه براي امام زمان (عجل ا… تعالي فرجه الشريف) دعا كند باعث آمرزش گناهانش مي شود.

كسيكه براي امام زمان (عجل ا… تعالي فرجه الشريف) دعا كند تشرف ديدار آنحضرت در بيداري يا خواب نصيبش خواهد شد.

كسيكه براي امام زمان (عجل ا… تعالي فرجه الشريف) دعا كند بي حساب داخل بهشت مي شود.

مجلسي كه در آن براي صاحب الزمان دعا شود محل حضور فرشتگان مي گردد. حضرت رضا عليه السلام بحار الانوار، ص 202.

حقيقت بيست و يكم: اينكه، كسيكه براي امام زمان (عجل ا… تعالي فرجه الشريف) دعا كند، فرشتگان درباره اش دعا مي كنند. سيد ساجدين ج2.

حقيقت بيست و دوم: اينكه، كسيكه براي امام زمان (عجل ا… تعالي فرجه الشريف) دعا كند شفاعت امام زمان را در قيامت شامل مي شود. حضرت صادق صلي الله عليه وآله (در بحار الانوار ج 8 ص32)مي فرمايند.

همه اثرات، با ذكر و عجل فرجهم پس از صلوات بر محمد وآل محمد عارض مي شود و ثواب صلوات صد برابر مي شود.(وبااضافه والعن عدوهم هزار برابر مي شود)

حقيقت بيست و سوم: اينكه، امام مهدي (عجل ا… تعالي فرجه الشريف) فرمودند ملعون است ملعون است كسيكه به تاخير اندازد نماز عشا(ومغرب)را تا اينكه آسمان پر از ستاره شود و ملعون است ملعون است كسيكه نماز صبح را بتاخير اندازد تا ستارگان محو شوند.

حقيقت بيست و چهارم: اينكه، ظهورايشان با كلمات بسم الله الرحمن الرحيم انابقيه الله في ارضه و المنتقم من اعدائه. . .

انا خاتم الاوصياء و بي يرفع الله البلاء. . . شروع خواهند كرد.

حقيقت بيست و پنجم: اينكه، امام زمان فرمودند لعنت خدا و ملائكه ومردم همگي به

كسيكه بخورد از مال (ما اهلبيت) درهمي حرام را.

حقيقت بيست و ششم: اينكه، فرمودند خداوند اجر بدهد به صاحب و دوست شما وقتيكه ميميرد و حال آنكه وصيت به مالي كه در اختيارش است، كند و وصي خود را فرد معتبري قرار ميدهد كه ما را دوست داشته باشيم.

حقيقت بيست وهفتم: اينكه،حضرت مهدي فرمودند، من قائم آل محمدصلي الله عليه وآله هستم من كسي هستم كه در آخر الزمان با اين شمشير ظهور ميكنم و زمين را پر از قسط وعدل ميكنم، بعد از اينكه پر از ظلم و جور شده باشد.(ان شا الله تعالي)

حقيقت بيست و هشتم: اينكه، فرمودند كسيكه مي خواهد هدايت شود بخداوند، بايستي مقدمتاً مرا بشناسد.(يعني پيروي از ولايت)

حقيقت بيست و نهم: اينكه، فرمودند كسيكه مي خواهد مرا با آدم و نوح و ابراهيم و موسي و عيسي مقايسه كنيد من مقدمم از همه اينان. چون همه پيامبران از همه فرشتگان مقدمند و حضرت محمدضلي الله عليه وآله وائمه اطهاراز همه پيامبران سلف.

حقيقت سيم: اينكه، فرمودند اي مردم كسيكه مي خواهد مقايسه كند مرا با كتاب خدا (قرآن)پس من مقدمم به كتاب خدا. (چون قرآن ناطق ايشان هستند و بوسيله ايشان قرآن تفسير كامل و تمام مي شود و قرآن آقا امير المومنين را در اختيار دارند).

حقيقت سي ويكم: اينكه، اگر از عمر زمين يك روز بيشتر باقي نباشد آن روز بقدري طولاني ميشود كه حجت خدا قائم آل محمد صلي الله عليه وآله ظهور نمايند.

گر ظلم و ستم بسي شود عالم سوز-

ازعمر جهان اگر بماند يكروز

آنقدر برآن روز خدا افزايد

تا صاحب ما شود به عالم پيروز

حقيقت

سي و دوم: اينكه، فرمودند آگاه باشيد هر كس اراده كند كه نگاه كند به اميرالمومنين (عليه السلام) و امام حسن (عليه السلام) و امام حسين (عليه السلام) پس منم همانند امامان.

حقيقت سي و سوم: اينكه، امام صادق مي فرمايند بدرستيكه شخص مومن در زمان ظهور امام مهدي (عجل ا… تعالي فرجه الشريف) اگر در مشرق باشد مي بيند برادرش را در مغرب و همچنين اگر در مغرب باشد او را مي بيند در شرق. بحارالانوار ج 52 ص 391(خبر پيشگوئي قرن بيستم)

يكي از اعجازهاي تكنولوژي فعلي با ا ين روايت اين است كه پيشرفت علم را پيش بيني كرده و هر چه علم و تكنولوژي جلوتر رود زمينه براي حكومت جهاني آماده تر است. زيرا انتقال افراد و تصاوير سريع انجام مي شود ومرزهاي بين كشورها مفهوم خود را از دست داده زيرا با هواپيما يا موشكهاي قاره پيما حملات آسان است و بوسيله موبايلهاي تصوير دار كه فيلمبرداري مي شود بمرور جايگزين تلويزيون هم مي شود بطوريكه در اين زمينه پيشرفتهايي هم بعمل آمده است.

حقيقت سي و چهارم: اينكه، فرمودند من پايان دهنده دوران وصايت هستم بوسيله من خداوند گرفتاريها را از اهل بيتم و شيعيانم بر ميگرداند.

حقيقت سي و پنجم: اينكه، فرمودند براي شتاب در گشايش كلي و همگاني بسيار دعا كنيد كه براستي فرج شما در همين است.

حقيقت سي و ششم: اينكه، فرمودند همانا هيچ يك از پدران من نبودند، مگر اينكه ببعضي از گردنكشان زمانشان گردن داشتند (بجز امام حسين عليه السلام) و من به پا خواهم خاست در حاليكه پيمان هيچ كس از گردنكشان بر گردنم نيست.

حقيقت سي وهفتم: اينكه، فرمودند چگونگي بهره وري

از من در غيبتم چون بهره وري از آفتاب است آنگاه كه ابرها آنرا از ديدها پوشيده دارند.

حقيقت سي وهشتم: اينكه، بيمنه رزق الوري و بوجوده ثبت الارض والسماء

به بركت او مردم روزي داده شوند و به سبب وجود آن حضرت، زمين وآسمان استوار گردد و ثابت ماند.

حقيقت سي و نهم: اينكه، مهدي ارواحناله الفداك چون مرواريدي در صدف است و صدف. در اعماق درياست. كسي موفق به كسب مرواريد خواهد شد كه از شناي در اعماق معرفت و علم ومنطق نهراسدو تلاش كند.

حقيقت چهلم: اينكه، علائم ظهور حضرت مهدي ارواحنا له الفداك تعداد 6666 نشانه به تعداد آيات قرآن است كه اكثريت آنها كه در كتب آمده است اتفاق افتاده است. وشامل علائم حتمي وبداعي است.

حقيقت چهل و يكم: اينكه، علائم ظهور حتمي كه شامل صيحه آسماني در صبح وعصر و خروج سفياني و قتل نفس زكيه و اعلان ظهور حضرت وليعصر ارواحنا الفداك بايستي پي در پي و درمدت دو يا سه روز انجام پذيرد، بنابر اين عاشقان ظهورش از اكنون بايد علاوه بر سازندگي درون و برون خود وخانوادشان در صدد اصلاح ديگران هم باشند.

حقيقت چهل و دوم: اينكه، آقا امام زمان مامور به باطن افراد هستند نه ظاهر در صورتيكه حضرت محمدصلي الله عليه وآله و ائمه اطهار سلام الله عليهم اجمعين مامور به ظاهر بودند واگر منافقي (كه همسنگ و حتي بدتر از كافر است) ابراز دينداري مي كردند بر حسب ظاهر از ايشان قبول ميكردند وحكم ظاهري اسلام در مورد او اجرا ميشد ولي حضرت وليعصر مامور به باطن مي شوند لذا يا مومن بايد بود

يا كافر.

حقيقت چهل و سوم: اينكه، در حكومت امام زمان مسافرت كردن يك زن تنها از مشرق به مغرب بدون هيچ تعرضي امكان پذيرخواهد بود. در حاليكه زيورهاي خود را بهمراه دارد.

حقيقت چهل وچهارم: اينكه، ظهور حضرت مهدي در روز جمعه اتفاق خواهد افتاد نه در روز ديگر، بهمين دليل خواندن ندبه و اذكار انتظار و صلوات بر محمد و آل محمد (هزار صلوات و يا صد مرتبه با گفتن وعجل فرجهم ويايكمرتبه بعداز وعجل فرجهم بگوئيدوالعن عدوهم وبارك علي ابراهيم وآل ابراهيم)در روز جمعه وارد شده است.

حقيقت چهل و پنجم: اينكه، در آخر الزمان علوم ديني از شهر قم (ايران)ترويج و به اقصي نقاط جهان منتقل خواهد شد.(بحمدالله درحال اجراست در سطح جهاني)

حقيقت چهل و ششم: اينكه، آقا حضرت رسول صلي الله عليه وآله در غدير خم كه حجه الوداع ناميده شد آيه بلغ ما انزل اليك من ربك وان لم تفعل فما بلغت رسالته نازل شد و با وجود اينكه حضرت از وجود منافقان و ناكثين و مارقين تقيه ميكردند.

بدستور خداوند حضرت علي عليه السلام را تاييد به امامت نمودند و در روايت غدير خم آمده است كه تا حضرت قائم آل محمد، را معرفي كردند تا امت اسلام را از تشدد و تفرقه بازدارند.

حقيقت چهل و هفتم: اينكه، پس از معرفي حضرت علي (عليه السلام) به جانشيني، آيه اليوم الكملت لكم دينكم و رضيت لكم الاسلام ديناً نازل شده است. يعني تكامل دين با ولايت است و ولايت يعني امامي كه عالمترين و آگاهترين فرد زمان خود باشد. پيامبر را امام علي (عليه السلام)غسل دادند وهر

امامي را امام بعدي غسل و كفن ميدهد واين سنت لا يتغير است تا زمان رجعت.

حقيقت چهل و هشتم: اينكه، شيعيان بمعناي پيروان و طرفداراني مي باشند كه دوستان علي (عليه السلام)را در زمان پيامبر صلي الله عليه وآله كه همراه ايشان بودند و جهت كسب علم و دانش همچون پروانه بدور شمع پر فروزان ايشان حلقه مي زدند، در صورتيكه ديگران هيچ گونه ادعاي علمي نداشتندو از درياي علم ايشان بهرمند مي شدند.

حقيقت چهل ونهم: اينكه، در جنگ خندق پيامبر فرمودند، ضربه علي يوم الخندق افضل من عباده الثقلين : يعني ضربت حضرت علي در روز خندق در مصاف با امر بن عّبْدّودْ از عبادت جن وانس وملائك بالاتر بود. چون تمام ايمان در مقابل تمام كفر ايستاده بود.

حقيقت پنجاهم: اينكه، در آخر الزمان مساجد آباد و قرآنها با صورتهاي زيبا چاپ و خوانده مي شود و ادعا كنندگان دارندگان ديانت فراوان ولي نمازخوانهاي واقعي و كساني كه به قرآن عمل كنند و تفسير به راي ننمايند كم هستند و ريا كاران كه دين ملعبه دنياي آنان و توجيه كننده هدف آنها و گرگاني هستند در لباس ميش و گندم نماياني هستند جو فروش فراوانند ! پناه بر خدا،ازوساوس شيطان ونفس اماره،مگربه خداومعصومين پناه ببريم از شرور آخرالزمان......

حقيقت پنجاه و يكم: اينكه، در زمان حضرت مهدي (عجل ا… تعالي فرجه الشريف) آنچنان احكام پياده ميشود كه بعضي فكر ميكنند دين جديدي آورده شده است و فتواها و رساله ها بكنار رفته و فقط حكم حضرت مهدي نافذ و واجب الاجرا خواهد بود.

حقيقت پنجاه و دوم: اينكه، احساسات و موهومات و خرافات و اتهامات و مغلطه كاري و

مصلحت انديشي جايي در زندگي ندارند و مومنين با طعنه و كنايه باعث خرد كردن برادر ديني خود نميشوند و براي رفع سوء ظن خود هفتاد احتمال صحيح و توجيه شرعي خواهند آورد. اگر چه اين دستورات در زمان غيبت هم هست ولي كامل آن در زمان ظهور حضرت اجرا خواهد شد .

حقيقت پنجاه و سوم: اينكه، افضل ذكر بسم الله الرحمن الرحيم است لذا در نمازهاي مسجدالحرام ومسجد النبي بسم الله الرحمن الرحيم با ذكر بلند خوانده مي شود و آن مراكز از لوث وجود وهابيها وسني هاي متعصب پاك مي شود.و حرامهاورياكاريهاو بدعتهاوخرافات ونيرنگهابرچيده مشود

حقيقت پنجاه و چهارم: اينكه، ماشيعيان اگر بنا شود از ائمه اطهار سلام الله عليهم اجمعين بعنوان وسيله تقرب بخداوند متعال استفاده نكنيم و يا براي حفظ خود ازدعاهايي كه ائمه فرمودند و نام پنج تن و ادعيه و دعا هاي رسيده بهره مند نباشيم (به قول وهابيها كه حرام مي دانند)، چطور بخود اجازه مي دهيم از ماشين و لباس و برق و تلفن همراه استفاده كنيم زيرا همه اين وسائل براي رفاه بشر است (با عرض معذرت درمثال) در نيروگاههاي برق چه از نوع آبي يا بخاري يا اتمي در نهايت برق توليد ميشود، با ولتاژ400KVويا 240KV و سپس با وسيله هايي بنام ترانسفور ماتور به 63KV و سپس با همان وسيله با محاسبه ديگر به 20KV و سپس به 400V تبديل مي شود كه قابل استفاده در صنعت و كارخانه ها و هتلها ومنازل با ولتاژ 380V يا 220V خواهد شد. موسي به تقاضاي امتش از خدا خواست خود را بنماياند و با نگاه كردن به كوه وتجلي نور الهي كوه فرو ريخت و امتش كه چنين

خواسته اي داشتند مردند و خود موسي بيهوش گرديد، چرا مسئله اي باين واضحي را بايد كتمان كرد وواسطه بودن ائمه اطهار كه كلهم نور واحد هستند را واسطه فيض قرار ندهيم.

حقيقت پنجاه و پنجم: اينكه، حضرت صادق (عليه السلام) در صفحه 979 علامات ظهور و امام زمان پنج علامت آمدن شخص يمني و سفياني و نداكننده اي ازآسمان وفرو رفتگي در بيابان (بيداء) و قتل شخص پاكدلي از قريش را اطلاع داده اند.

حقيقت پنجاه و ششم: اينكه، ميان قيام قائم و قتل شخصي پاكدل بيش از پانزده شب فاصله نيست و خروج سفياني حتمي است و خروج او در ماه رجب خواهد بود.

حقيقت پنجاه و هفتم: اينكه، صداي آسماني در ماه رمضان شنيده مي شود در شب جمعه بيست وسوم ماه رمضان خواهد بود. در اين رابطه حضرت صادق (عليه السلام) ميفرمايند عموم مردم هر ملتي بزبان خود آنرا مي شنوند و شيطان آنها را بحال خود نميگذارد تا آنكه در اواخر همان روز صدايي ميزند و مردم را به شك مياندازد. نخست صداي جبرئيل از آسمان و بعد صداي شيطان از زمين بلند ميشود، پس از صداي اول پيروي كنيد و مبادا مفتون صداي بعدي شويد و دنبال آن برويد!

در روز اول منادي صدا ميزند آگاه باشيد حق با شخص علي (عليه السلام) و شيعيان اوست. آنگاه شيطان در اواخر روز صدا ميزند: آگاه باشيد حق با شخص سفياني و پيروان اوست. در اين وقت آنها كه ا يمان ثابتي ندارند به شك مي افتند.

حقيقت پنجاه و هشتم: اينكه، از حضرت امام محمد باقر (عليه السلام) روايت است كه مي فرمايند، پيش از ظهور قائم دو

علامت پديد مي آيد: يكي گرفتن ماه در پنجم ماه و ديگر گرفتن آفتاب در پانزدهم ماه ! از زمان هبوط حضرت آدم تا آن موقع چنين خسوف و كسوفي روي نداده است. و در آنموقع حساب منجمين بهم مي خورد.

حقيقت پنجاه ونهم: اينكه، مسئله دجال كه در روايات متعددي آمده بنظر بنده ماهواره هاي فعلي است كه بيشتر براي مقاصد شوم ومعرفي مفاسد وكذب وسكس ومشروب وگناه به جاي راستي وصداقت وپاكي وبندگي واهداف سيا سي و نظامي و جاسوسي و نشر فرهنگ مبتذل غرب و كشورهاي استكبار جهاني است. (اگرچه بندرت مطالب خوب هم دارد،ولي مثل كاردوقيچي است ) سيستم ماهواره ها ممكن است طوري طراحي شوند كه با فرماني ايستگاههاي راديو وتلويزيون و حتي مخابراتي را آنطور كه بخواهند تحت الشعاع قرار دهند و شايد بالاتر از اين، به هر حال توصيه اين جانب بخود و ديگران قبل از ظهور بقيه الله الاعظم، اين است كه در روايات پيش بيني شده است كه يكي از كشورهاي اسلامي كه واقع در شرق آسيائي هستند، حكومتي تشكيل ميدهند (جمهوري اسلامي) كه بمرور زمان اسلام واقعي را محقق مي كنند در حاليكه نسبت به ديگر كشورهاي كره زمين ظلم و بي عدالتي و گناه به حداقل رسيده است ودر ديگر كشورها در حاليكه تشنه عدالتند و از سران خود بي زارند، اسلام را با آغوش باز مي پذيرند و وآيت و حجت خداوند را پذيرا هستند. لذا بايستي موارد زير را رعايت كنيم تا خود را منتظر به حساب آورده باشيم.

1-از گناهان گذشته خود توبه كرده ودرآينده تصيميم به تقوي گرفته و معني تقوا نه در مواقع زمان نماز و روزه

و اماكن مقدسه بلكه در لحظه لحظه زندگيمان تقوا را لحاظ كنيم و از گناهان كوچك نيز پرهيز نماييم. با وساطت ائمه اطهار از خداوند متعال بخواهيم سيئات ما شيعيان (محبان ائمه)را به حسنات تبديل كنند.

2-درموقع خواب كه وقت محاسبه روز است پس از اذكار وارده (به كتاب قطره اي از درياي معارف شيعه مراجعه شود) چند دقيقه اي بياد مولايمان حضرت وليعصر عجل الله فرجه الشريف باشيم.وبراي ظهورشان دعا كنيم وبراي حفضشان آيت الكرسي و يازده مرتبه سوره توحيدوتسبيحات حضرت زهراو تسبيحات اربعه رابخوانيم.

3-حداقل در طول روز بخصوص پس از فريضه نماز جهت ظهور حضرت مهدي دعا كنيم. وتوصيه ميشود پس از تسبيحات حضرت زهرا دعاي فرج خوانده شود.

4-در صلواتهايمان كلمه و عجل فرجهم والعن عدوهم ذكر شود، زيرا ثواب صلوات هزاربرابر شده چون مسئله انتظار و مهدويت مطرح مي شود. (والعن عدوهم يعني(خداوند لعنت كند دشمنان شما را).

5-پس از نماز مغرب و عشاجمعه شبها دعاي الهي عظم البلاء و برح الخفاء وانكشف الغطاء. . . خوانده شود.

6-حداقل هفته اي يك مرتبه به نيابت مولايمان صدقه دهيم و اگر فراموش شد اول هر ماه (قمري).

7-عمل به تكليف وظيفه است و ابتلائات و امتحانات براي هركسي پيش خواهد آمد و استمداد از ائمه اطهار بعنوان واسطه فيض اثر بخش است. اين جفاي خلق با تو در جهان خلق رابا تو كج و بدخو كند- تا ترا ناچار، روسوي آنسو كند.

8-در چهل روز صبح پس از نماز صبح دعاي عهد را بخوانيد.

9-در صبح هر جمعه سعي كنيد در جلسات امام زمان كه دعاي ندبه ميخوانند شركت كرده و يا حداقل

از طريق راديو قرآن يا تلويزيون دعاي ندبه را بخوانيد.

10-در مجالسي كه داريد بدون ذكر ائمه و خصوصاً امام زمان عليه السلام مجلس را به پايان نرسانيد،حتي با چند صلوات بر محمد واهل البيت محمد صلي الله عليه وآله......

11-در برخورد خود با ديگران بخصوص پدر و مادر بيش تر از جانب مساعدت و مدارا و تعاون را رعايت نمائيم.

12-خود و اعمالمان را در محضر خدا و حضرت مهدي ارواحنا له الفداك حس كنيم و هر حركتي كه انجام ميدهيم اگر شرم داريم چنانچه آقايمان ببينند و يا بشنوند شرمنده ميشويم. اجتناب كنيم. (قل اعملو سيرالله و الرسول و المومنين) بگو هرچه ميخواهيد انجام دهيد، شما در محضر خدا و ورسول وائمه هستيد.

13-در اجتماع، وضع ظاهري تميز و خوب داشته باشيم و نظافت شخصي بخصوص مسواك زدن را فراموش نفرماييد كه در موقع خواندن نماز ثوابش هفتاد برابر است و استفاده از عطر و بوي خوش ثواب نماز را افزايش مي دهد.

14-از خواندن نوافل حتي پس از وقت بعنوان قضاء بخصوص نافله شب غافل نشويد. كه اگر خير دنيا و آخرت را ميخواهيد نافله شب موثر است واگربنا بدلايلي نخوانديد،با ذكر صلوات جبران كنيد. وخواندن حداقل پنجاه آيه قرآن در شبانه روز از نشانه هاي شيعه است.

(قم، فصل فان في الصلوه شفاء)

برخيز و نماز به جا آور، پس همانا در نماز شفا است (جامع احاديث شيعه ج 4 ص 28)

15-پياده نمودن مديريت اسلامي در تمامي سطوح جامعه، از خانواده، مدرسه، دبيرستان، دانشگاه، جامعه و در اين راستا پس از خودسازي، سوره (والعصر) بسم الله الرحمن الرحيم وَالعصر اِنَ الانسٰانَ لَفي خُسر اِلا الذَّين

آمنوا وَ عَمِلوا الصٰالِحٰاتِ و توٰاصَوابِالحَقٌُ وَ تَواصَوا بالصٌَبر الگو گرفته بنام خداوند بخشنده مهربان. قسم به عصر(زمان)كه انسان در خسارت و زيانست، مگر آنانكه بخدا ايمان آورده و نيكوكار شدند و بدرستي و راستي و پايداري در دين يكديگر را سفارش و ياري كردند. در مديريت اسلامي چهار عامل وجود دارد:

1- ايمان واقعي 2- عمل صالح 3- پيروي از حق و حقيقت 4- صبر داشتن كه به طور اختصار ايمان واقعي يعني تقواداشتن در همه ابعاد و همه مكانها بطوريكه، خود را در محضر خداوند و ائمه اطهار بدانيم و موقعي ايمان كالم مي شود كه شخص داراي تقوي و عدل و جهاد با ابعاد مختلفش داشته باشد. عمل صالح شامل تمامي اوامر خداوند متعال و پيامبر و ائمه و دستورات مراجع معظم و تئوريهاي ديگر كشورهاي جهان كه آن تئوري آزموده و نتيجه اش با اسلام ضديتي ندارد و حق گرائي همه آحاد امت اسلامي وبراي رسيدن به اهداف مادي و معنوي، دينوي و اخروي عجله نكردن و ديگران را برخود (بخصوص اگر ضعيف ترند) مقدم بدانيم، كه خود كتاب ديگري را مي طلبد.

5- مراجعه به سوره احزاب آيه 57 و سوره انعام آيه 88 و سوره زم آيه 65 و سوره مائده آيه 5 و سوره كهف آيه 105 و سوره اعراف آيه 147 و سوره محمد صلي الله عليه وآله آيات 28 و 9 و سوره توبه آيات 68 و 69 و سوره بقره آيه 217 كه بطور خلاصه اشاره به اذيت و آزار مردان بي تقصير و گناه و شرك بخدا و اعراض ازكفر وآيات خداوند و ملاقات روز قيامت را انكار كردن و آنانكه

آيات آسماني و عالم آخرت را تكذيب مي كنند و راهنمايي كه موجب خشم خداست پيروي كنند و كافران و منافقان آنانكه در كثرت مال و اولادند همه و همه اگر توبه نكنند موجب حبط عمل (يعني آنچه عبادت و كار خوب انجام داده اندحبط) شده و بايد منتظر عذاب و آتش جهنم باشند.و لحاظ نمودن دستورات آيات مذكور مارا در مديريت اسلامي كمك خواهد كرد.

6- در اجتماع اگر بشما بي احترامي كردنند نا راحت نشويد،واگر تعريفتان را كردنند مغرور نشويد.

انتظار

انتظارش، انتظارم سير كرد

آنكه ميخواهد بيايد دير كرد

تا به كي در انتظارش ديده بردر دوختن

آمدن، رفتن، نديدن، سوختن

فَقُل اِنَّماَ اَلْغَيبُ للهِ فَاْنْتَظِرُوا اِنّي مَعَكُمْ مِنَ اَلْمُنتَظِرين (سوره يونس آيه 20)

بگو غيب خاص خداست. پس انتظار بكشيد. من نيز از منتظران خواهم بود.

به گواهي حضرت رضا (عليه السلام) داستان ظهور، داستان قيامت است، از آن روي كه هيچكس جز خداي، هنگام آنرا نمي داند و اين امر بر اهل آسمانها و زمين دشوار است و ناگهان فرا مي رسد. (كمال الدين، 2/32)

ابوذر از (جابربن سمره) روايت كرده اند كه پيامبر خدا صلي ا…عليه وآله فرمودند: اين دين پيوسته برپا (و عزيز) خواهد ماند، تا دوازده جانشين كه همگي از قريش اند، بر شما حكومت كنند.

همچنين ابو داود در روايت ديگري از (ام سلمه) همسر گرامي پيامبر اكرم صلي الله عليه وآله روايت مي كند كه آن حضرت فرمود مهدي از خاندان من و از فرزندان فاطمه است.

خديفه بن يمان، نقل مي كند، كه پيامبر خداصلي الله عليه وآله روزي به هنگام ايراد خطبه فرمودند، اگر تنها يك روز به پايان جهان باقي مانده باشد، خداوند، صاحب عزت و جلال، آن

روز را طولاني مي سازد تا مردي از فرزندان مرا كه همنام من است، برانگيزد، در اين هنگام سلمان فارسي برخاست و گفت: اي فرستاده خدا (او) از كدامين فرزندانت خواهد بود؟ آن حضرت در حاليكه دست خود را به حسين عليه السلام مي زد، فرمود: از نسل اين فرزند من است

منم كه شهره شهرم به عشق ورزيدن

منم كه ديده نيالوده ام به بد ديدن

وفا كنيم و ملامت كشيم و خوش باشيم

كه در طريقت ما كافريست رنجيدن

به پير ميكده گفتم كه چيست راه نجات

بخواست جام مي و بگفت، عيب پوشيدن

از ابعاد مهم انتظار، عمل به آيين و آداب امام عصر (عجل ا… تعالي فرجه الشريف) است، هركس خود را شيعه مي داند، بايد با اين كار، آن حضرت را خشنود سازد و در تحقق آرمان ها و اهداف ايشان كوشش نمايد.

حضرت صادق عليه السلام مي فرمايند:

اِنَّ لِصاحِبِ هذا اَلاَمْر غَيْبَة، فَلْيَتَقِ اللهَ عَبْدٌ وَلْيَتَمَّسكَ بِدينهِ. (كتاب كافي ص 335 و 336 غيبه الطوسي)

هر كه دوست دارد از ياران قائم باشد، بايد انتظار كشد و از گناه (حتي صغيره) پرهيز كند و بر اخلاقي نيكو باشد، در حاليكه منتظر است، پس اگر چنين كسي پيش از قيام قائم در گذرد، او را پاداشي است مثل پاداش كسي كه قائم را درك كرده باشد. پس كوشش كنيد و انتظار كشيد، كه گوارايتان باد اي گروه مورد رحمت (غيبه ص 200)

قال رسول الله صلي الله عليه وآله. لا يُؤْمِنُ عَبْدٌ حَتّي اَكُونَ اَحَبَّ اِلَيْهِ مِنْ نَفْسِهِ، وَيكوُنَ عِتْرَتي اَحَبَّ اِلَيْهِ مِنْ عِتْرَتِهِ. (انتظار (3))

ايمان نياورده بنده، مگر آنكه من نزد او، محبوبتر از اهل البيت خودش باشد. آن حضرت در توقيعي رفيع خطاب به

شيخ مفيد در سال 413 هجري قمري مي فرمايند.

اگر شيعيان ما كه خداي آنان را بر طاعتش توفيق دهد.

در راه وفا به پيمانيكه بر دوش دارند، همدل بودند، بركت لقاي ما از ايشان واپس نمي افتاد و سعادت ديدار ما براي آنان زودتر دست مي داد، ديداري كه با شناخت حقيقي و درست ايشان نسبت به ما همراه باشد. پس ما را از ايشان دور نمي دارد جز رفتار ناپسند ايشان كه به ما مي رسد و ما آن را از ايشان شايسته نمي دانيم.

عوامل موثر در مستجاب نشدن دعاها عبارتند از:

1-خدا را مي شناسيم ولي اطاعت او نمي كنيم.

2-قرآن را مي خوانيم ولي به آن عمل نمي كنيم.

3-ادعا داريم با شيطان بديم، ولي به حرف او گوش مي كنيم.

4-بغض دنيا را داريم، ولي وابسته به آن هستيم.

5-ادعاي محبت پيامبر را داريم، ولي دستورات او را عمل نمي كنيم.

6-از آتش جهنم مي ترسيم، ولي از آن دوري نمي كنيم.

7-مرگ را مي بينيم، ولي از آن عبرت نمي گيريم.

8-مرتب مي بينيم آدمها مي ميرند، ولي از ياد مي بريم.

9-عيوب مردم را مي گوييم و حال آنكه خودمان هزار عيب داريم.

10-دوست داريم به بهشت رويم ولي كاري انجام نمي دهيم.

يا اَيُهَّل الّذينَ آمَنوا كونوا انصار الله.

اي كسانيكه ايمان آورديد، از ياوران خداوند باشيد.

اِنْ تَنصُركُم الله ينصركُمْ

اگر خداوند را ياري كنيد (دين خدا را) خداوند هم شما را ياري مي كند.

فَاِنْ يَنصركُم الله فلا غالِبَ لكم

پس كسي را كه خداوند ياريش كند، كسي قدرت غبه بر او را ندارد.

كسي كه از گناهان، حتي گناهان صغيره پرهيز ندارد، كم كم آن گناه صغيره همه وجود او را اشغال نموده و دگر جائي براي ثواب و لذت عبادي ندارد. بنابراين افرادي كه

منتظر منجي آخرالزمان هستند، بايد خود را منضبط به اخلاق و حدودي الهي نموده و سعي نمايند علاوه بر اينكه از گناهان صغيره اجتناب كنند، از مكروهات و ترك اولي ها هم دوري كند. تا توفيقات وي افزايش يافته و كم كم جزء ياران و مقربان حضرت مهدي ارواحنا له الفداك قرار گيرد.

در روايت است كه قَسَمِي كه خداوند در سوره والفجر آورده و به آن وَتْر گفته است، منظور از وتر آقا حجه بن الحسن العسكري مي باشند و شفع آقا اميرالمومنين و فاطمه عليها سلام مي باشند كه ظلمتهاي شرك و نفاق و جهل و فقر را از بين مي برند، در زمان ظهور آقايمان بمرور، ظلمتها و تاريكي هاي زندگي انسانها تبديل به روشنايي و هدايت و آسايش و آرامش خواهد شد و بي جهت نيست كه حتي امام ششم حضرت صادق آل محمد، آرزوي درك حكومت حقه وليعصر، مهدي موعود عجل الله تعالي فرجه الشريف را آرزومندند.

چهارده حديث از چهارده معصوم (عليها سلام) راجع به مهدويت

1-قال رسول الله صلي الله عليه وآله:

لو لم يبق الدنيا الا يوم لطول ذلك اليوم حتي يلي رجل من اهل بيتي يواطي ء اسمه اسمي.

حضرت محمد صلي الله عليه وآله فرمودند:

اگر از عمر دنيا يك روز نمانده باشد خداوند آنرا بقدري طولاني ميگرداند كه مردي از اهلبيت من و همنام با من به فرمانروايي جهان برسد. كتاب سنن ترمزي 4، ص 505

2-قال علي عليه السلام:

ان القائم منا اذا قام لم يكن لاحد في عنقه بيعه فلذلك تخفي ولادته و يغيب شخصه.

حضرت علي عليه السلام ميفرمايند:

هنگاميكه قائم ما (عجل ا… تعالي فرجه الشريف) قيام كند، بيعت كسي از انسانها در گردن او نخواهد بود، از اين رو رهگذر تولدش پنهاني انجام ميگيرد و خودش

غايب ميشود. بحار الانوار ج 51 ص 109.

3-قال فاطمه الزهرا عليها السلام:

من بنت حضرت محمد صلي الله عليه وآله :هذا و اسماء الاوصياء اولهم ابن عمي و احد عشر من ولدي، آخر هم القائم.

اينها اسامي اوصياء است كه اول آنها پسر عموي من است و يازده تن از فرزندانم ميباشند كه آخر آنها قائم (عجل ا… تعالي فرجه الشريف) است.

4-قال الامام الحسن المجتبي عليه السلام:

طوبي لمن ادرك ايامه و سمع كلامه

حضرت امام حسن مجتبي عليه السلام ميفرمايند:

خوش به سعادت كسانيكه روزگار او (قائم عجل الله تعالي فرجه الشريف) را درك كند و اوامر او را گوش فرا دهد. كتاب يوم الخلاص ص 374.

5-قال الامام الحسين عليه السلام:

المهدي خمس علامات: السفياني و اليماني و الصيحه من السماء و الخسف بالبيداء و قتل النفس الزكيه.

امام حسين عليه السلام مي فرمايند:

براي مهدي (عجل ا… تعالي فرجه الشريف) ما پنج علامت است: 1- خروج سفياني 2- خروج يماني 3- بانگ آسماني 4- فرورفتن سرزمين بيدا 5- قتل نفس ذكيه. (كتاب عقد الدرر ص 111)

6-قال الامام زين العابدين عليه السلام:

من ثبت علي موالاتنا في غيبه قائمنا، اعطاه الله اجر الف شهيد من شهداء بدر.

حضرت الامام زين العابدين عليه السلام ،مي فرمايند:

هر كس در زمان غيبت قائم ما در محبت و ولايت ما ثابت قدم بماند خداوند به او پاداش هزار شهيد از شهداي بدر عنايت فرمايد. (اعلام الوري ص 402)

7-قال الامام محمد باقر عليه السلام:

اذا ظهر القائم عليه السلام، ظهر برايه رسول الله صلي الله و عليه و خاتم سليمان و حجر موسي و عصاه.

حضرت امام محمد باقر عليه السلام، مي فرمايد:

هنگاميكه قائم ما ظاهر شود، پرچم رسول اكرم صلي الله عليه وآله و انگشتر سليمان عليه السلام و سنگ و

عصاي حضرت موسي عليه السلام را همراه خود مي آورد. اثبات الهداه ج 3 ص 542

8-قال الامام الصادق عليه السلام:

لايقوم القائم الا في وتر و من النسنين سبع و ثلاث و خميس و احدي.

حضرت امام صادق عليه السلام، فرمودند:

قائم(عجل ا… تعالي فرجه الشريف) جز در سالهاي فرد قيام نكند، چون سالهاي نه و سه و پنج و يك. (كمال الدين ص 343).

9-قال الامام موسي الكاظم عليه السلام:

يا بني انماهي محذه من الله امتحن بها خلقه.

حضرت امام موسي كاظم عليه السلام ،فرمودند:

پسر جان ! غيبت قائم يك آزمون الهي است كه بوسيله آن بندگانش را مي آزمايد. (غيبت شيخ طوسي ص 104).

10-قال علي بن الموسي الرضا عليه السلام:

الرابع من ولدي ابن سيده الاماء يطهر الله به الارض من كل جور و يقدسها من كل ظلم و هو الذي يشكر الناس في ولادته و هو صاحب الغيبه قبل خروجه.

حضرت علي بن موسي الرضا عليه السلام،مي فرمايند:

چهارمين فرزند من، پسر بهترين كنيزان (دختر پادشاه روم)است. خداوند بوسيله او زمين را از هر ستمي پاك ميگرداندواز هر بيعدالتي منزه مي سازد. او كسي است كه مردم در ولايت او دچار ترديد مي شوند. او پيش از ظهور غيبتي طولاني دارد.

11-قال الامام الجواد عليه السلام:

افضل اعمال شيعتنا انتظار الفرج.

حضرت امام جواد عليه السلام، فرمودند:

برترين اعمال شيعيان ما انتظار (بمعناي واقعي)فرج است.

(هيچ لذتي بالاتر از درك حق و حقيقت نيست و منتظران واقعي هم اكنون اميدوارند و در زمان ظهور غرق شادي و سرورند ان شاء الله).

12-قال الامام الهادي عليه السلام:

هو الذي يجمع الكلم و يتم النعم و يحق الله به الحق و يزهق الباطل و هو مهديكم المنتظر.

حضرت هادي عليه السلام، فرمودند:

اوست كه وحدت

كلمه ايجاد كند و نعمتها را كامل گرداند و خداوند بوسيله او حق را پا برجا و ظلم را نابود گراند هم او مهدي منتظر است.

13-قال الامام الحسن العسكري عليه السلام:

زعموا انهم يريدون قبلي، ليقطعوا نسلي و قد كذب الله قولهم و الحمدالله.

حضرت امام حسن عسكري فرمودند:

پنداشتند كه مرا ميتوانند بكشند تا نسل مرا قطع كنند ولي الحمد الله كه خداوند گفتار آنها را دروغ در آورد.

14-يقول المهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف انشاءالله:

انا خاتم الاصياء و بي يدفع الله البلاء عن اهلي و شيعتي.

من آخرين وصي هستم خداوند بوسيله من بلاها را از كسان و شيعيانم دفع مي كند.

انا حجه الله علي عباده و بقيه الله في ارضه، انا الذي املاء الارض قسطاً و عدلاً كما مُلِئَتْ جوراً و ظُلْماً.

من حجت خدا در ميان بندگان و يكتا بازمانده در روي زمين هستم. من كسي هستم كه روي زمين را پر از عدل و داد ميكنم، آنچنانكه پر از جور و ستم شده است.

در پايان متذكر مي شوم، كسي منتظر حقيقي است كه سعي كند به امام خود تأسي داشته باشد و از رويه ايشان پيروي كند و يا حداقل در خط ايشان حركت كند. ازدرگاه خداوند متعال توفيق تأسي اينجانب و خوانندگان گرامي را آرزومندم.

در قرآن كريم آيات فراواني است كه به ظهور حضرت مهدي و حكومت حقه آن بزرگوار اشاره دارد كه به چند نمونه زير اشاره مي شود.

آيه 28 سوره الفتح: هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَكَفَى بِاللَّهِ شَهِيدًا

اوست، آنكه فرستاد پيغمبر خود را به رهبري و كيش حق تا

چيره گرداندش بر كيشها همگي ، و بس است خدا راگواهي.

آيه 30 سوره ملك: قُلْ أَرَأَيْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ مَاؤُكُمْ غَوْرًا فَمَن يَأْتِيكُم بِمَاء مَّعِينٍ

بگو آيا ديديد اگر بامداد كند و آب شما فرو رفته كيست كه آورد شما را به آبي نمايان (اشاره به غيبت امام زمان عليه السلام هم هست)

آيه 5 سوره قصص: وَنُرِيدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِي

و خداوند ارائه كرد، آنانيكه مورد استضعاف و ظلم قرار گرفته اند و قرار داديم ائمه و پيروان ايشان را وارثان زمين.

«والسلام علي من التبع الهدي»

مودت

قل لا اسئلكم عليه اجراالا الموده في القربي.

سادات اشرفند جون از آل محمدند

فرزند فاطمه و اولاد احمدند

صلوات حق كه واجب گشته در نماز

در شان احمد و آنها كه آل محمدند

*********

من قطره ناچيزم و درياست زهرا

اميد من است در دو دواست زهرا

گيرند اگر نوار قلبم روزي

گويند ضربان قلب من ، يا زهرا

*********

اي يوسف زهرا مهدي جان

اي يوسف زهرا سفرت كي بسر آيد؟

كي چهره ماهت زپس پرده در آيد؟

اي پيك صبا كي شنوم آمدنت را؟

كي بانگ انا المهديت از كعبه بر آيد؟

اي حجت حق از كه سراغ تو بگيرم؟

كي قاصد و پيك تو از اين رهگذر آيد؟

بر گوش دل، اي اختر تابان ولايت

كي از دو لب لعل تو دُرّ وگهر آيد؟

اي پرده نشين، نجوي كي ز در آيي

تا باد صبا از تو به ما خوش خبر آيد؟

تا كي رخ زيباي تو در پرده نهان است؟

كي شهد ظهور تو بكام بشر آيد؟

بازآدگر اي يوسف گم گشته زهرا

خورشيد رخت كي ز افق جلوه گر آيد؟

از جور طواغيت زمان پر شده عالم

با دست تو

كي نخل عدالت ثمر آيد؟

ظلمتكده، بستان شود انگه كه بيايي

چون تيغ توبر گردن هر فتنه گر آيد؟

با جلوه رخسار تو اي مهدي زهرا

آيا شود اندر شب تارم، قمر آيد؟

اين حاجت ما گر به اجابت برساني

خاك قدمت سرمه براين چشم تر آيد؟

آخر چه شود تابشب تار دل ما

از كوي تو آهنگ نسيم سحر آيد؟

اي يار سفر كرده دگر تاب ندارم

هر دم زفراق تو بجانم شرر آيد؟

بيتابم و از سو غمِ هجرِ تو گريان

دل بسته برآنيم كه ز كويت خبرآيد

بيماري دل را تو شفا هستي و دارو

يك لحظه، جمال تو اگر در نظر ايد

بر چشم گنهكار، جمال تو حرام است

اما نظر لطف تو بخشنده تر آيد؟

از طعنه اغيار تو، خون شد دل ياران

از چشمه دل آتش و خون جگر آيد

عشاق تو هر جمعه دل و ديده به راهند

آگه شب تار غمشان را سحر آيد

عمرم به سر آمد به گناه و غم و غفلت

با گوشه چشمت غم عالم بسر آيد

«محمد حسن زيبايي»

*********

اميد وصال

طلعت مهدي ما بس كه بود رخشنده

از فروغش مه و خورشيد بود تابنده

واي اگر جلوه بدري كند آن ماه منير

تا ابد آتش دوزخ نبود سوزنده

وصف روي مه ما را مه كنعان بشنيد

بنده او شدو شد بندگيش زيبنده

نار نمرود گلستان نشدي بهر خليل

گر نميزد مه ما بر رخ آتش خنده

گشته گان ره عشقش همه معشوقانند

باميدي كه شوند از لب لعلش زنده

گفتم اي پرده نشين منتظران را درياب

كه بمردند و بميرند بسي آينده

گفت عاشق چو موحد شو و نوميد مشو

در طلب كوش كه جوينده بود يابنده

«موحد احمدي (ره)»

خوشا دردي كه درمانش تو باشي

خوشا دردي كه درمانش تو باشي

خوشا راهي كه پايانش تو باشي

خوشا چشمي كه

رخسار تو بيند

خوشا ملكي كه سلطانش تو باشي

خوشا آن دل ! كه دلدارش تو گردي

خوشا جاني ! كه جانانش تو باشي

خوشي و خرمي و كامراني

كسي دارد كه خواهانش تو باشي

چه خوش باشد دل اميدواري

اميد دل و جانش تو باشي

گل و گلزار خوش آيد كسي را

كه گلزار و گلستانش تو باشي

چه باك آيد ز كس ؟ آنرا كه او را

نگهدار و نگهبانش تو باشي

مپرس از كفر و ايمان بيدلي را

كه هم كفر و هم ايمانش تو باشي

براي آن بِهْ ترك جان بگويد

دل بيچاره، تا جانش تو باشي

«عراقي»طالب درد است دايم

ببوي آنكه درمانش تو باشي

فخر الدين عراقي

منتظران را به لب آمد نفس

اي مدني برقع و مكي نقاب

سايه نشين چند بود آفتاب

منتظران را به لب آمد نفس

اي ز تو فرياد، بفرياد رس

ملك بر آراي و جهان تازه كن

هر دو جهان را تو پرآوازه كن

سكه تو زن تا امراكم زنند

خطبه تو خوان تا خطبادم زنند

باز كش اين مسند از آلودگان

غسل ده اين منبر از آلودگان

ما همه جسميم بيا جان تو باش

ما همه موريم سليمان تو باش

شحنه توئي قافله تنها چراست

قلب تو داري علم آنجا چراست

خلوتيِ پرده اسرار، شو

ما همه خفتيم تو بيدار شو

ز آفت اين خانه آفت پذير

دست برآورهمه را دست گير

نظامي گنجوي

آفتاب گمشده

گر قسمتم شود كه تماشاكنم ترا

اي نورديده، جان و دل اهدا كنم ترا

اين ديده نيست قابل ديدار تو

چشمي ديگر بده كه تماشا كنم ترا

هر صبح جمعه ندبه كنان در دعاي صبح

از كردگار خويش تمنا كنم ترا

يا بن الحسن اگر چه نهاني ز چشم من

در عالم خيال، هويدا كنم ترا

گويند دشمنان كه تو بنموده اي ظهور

زين افتراي

محض مبرا كنم ترا

همچون مويدي به تكاپو مگر دمي

اي آفتاب گمشده پيدا كنم ترا

سيد رضا مويدي خراساني

در آمدن تعجيل كن

از هجر تو جان بر لبيم، در آمدن تعجيل كن

اي خود گرفتار شبيم، در آمدن تعجيل كن

شبرا تو پايان مي دهي ما را تو سامان مي دهي

مقصود اخبار قديم، در آمدن تعجيل كن

اين آمدن بس دير شد، طفلك دل ما پير شد

اي وارث تيغ دو نيم، در آمدن تعجيل كن

ما را زبانها بسته اند، رندان همه دل خسته اند

بيمار در بند تبيم، در آمدن تعجيل كن

پاي قلم بشكسته شد، راه كتابت بسته شد

صاحب قلم در رنج و بيم، در آمدن تعجيل كن

آدينه ها اندر گذر، از حجت حق گو خبر

كوبنده كاخ ظليم، در آمدن تعجيل كن

حجت الله بهاري

صبر كن اي دشت تشنه

مژده اي دل، شاهباز كوي ايمان خواهد آمد

منجي اولاد آدم، جان جانان خواهد آمد

تا نمايد محو در عالم، همه ظلم و ستم را

تيغ حيدر دريد، و با حكم يزدان خواهد آمد

تا شكافد قلب شبهاي سياه كفر و ظلمت

با جلال حيدري، آن مهر رخشان خواهد آمد

مرهم درد دل، دلهاي خسته، دل شكسته

تابگيرد انتقام خون بر حق شهيدان خواهد آمد

عاقبت تا ساحل آرامش و امن الهي

كشتي نوح از دل امواج طوفان خواهد آمد

صبركن اي باغ پرگل، صبر كن اي دشت تشنه

باغبان لاله هاي سرخ بستان خواهد آمد

دكتر احمد عامري

يا حجه ابن الحسن العسكري

همه جا بروم به بهانه تو

كه مگر برسم در خانه تو

همه جا دنبال تو ميگردم

كه توئي درمان همه دردم

با ابا صالح مددي مولا

يا ابا صالح مددي مولا

تو گل زيباي مني مهدي

تو مه شبهاي مني مهدي

توصفا، تومناي مني مهدي

تو دواي همه درد مني مهدي

تو دركنارمني

اگر بديده

ظاهر ترا نمي بينم

ولي ترا از دل و جان جدا نمي بينم

چنان شيفته آن جمال زيبايم

بهر چه مينگرم جز تورا نمي بينم

بود جمال تو آئينه خدا، مهدي

كه در جمال تو غير از خدا، نمي بينم

بلاي عشق ترا من بلا نمي دانم

گداي كوي تورا من گدا نمي بينم

بهر كتاب يافتم نشان از تو

كسي به غير تو آشنا نمي بينم

ز بس كه پرده عصيان گرفته چشم مرا

تو در كنار مني، من ترا نمي بينم

مژده به شيعيان

مژده اي ياران كه سالار جهان خواهد رسيد

حجت حق مهدي صاحب زمان خواهد رسيد

تا جهني را رهاند از غم و درماندگي

قائم آل محمد ناگهان خواهد رسيد

ماه تاباني كه رخ در غيبت نهاد

بار ديگر از فراز آسمان خواد رسيد

وارث دين نبي از دودمان مرتضي

نوگلي از گلشن اين بوستان خواهد رسيد

حجت حق مصلح دين، حامي درماندگان

شهسواري، با چنين نام و نشان خواهد رسيد

جاي دارد مسلمين در مقدمش شادي كنند

چون شبيه خاتم، پيغمبران خواهد رسيد

رهبري كز عدل، دنيا را مسخر ميكند

عاقبت روزي بداد دوستان خواهد رسيد

آنكه دائم چشم شيعه انتظارش مي كشد

از دعاي بي دريغ شيعيان خواهد رسيد

ماه معين

آب عالم آرايي نمي دانم كجائي

دور از مائي و با مائي نمي دانم كجائي

در دل جمعي و تنهايي نمي دانم كجائي

تو امام عالميني جان جاناني نمي دانم كجائي

كربلا يا كاظميني، زائر جدت حسيني

كعبه رفتم به شوقت، يا مزار حسيني

يوسف فاطمه

گفت معشوقي به عاشق، كي فتا

تو در غربت ديده اي بس شهرها

پس كدامين شهر زانها خوشتر است

گفت آن شهري كه در وي دلبر است

هر كجا يوسف رخي باشد چو ماه

جنت است آن، گر چه باشد قعر چاه

بي تو جنت دروغ است اي جانفزا

تاتو زندان گلشن است اي دلربا

هر كجا تو با مني من خوشدلم

گر بود در قعر چاهي منزلم

اي حجت خدا بيا

جهان نشسته براهت در انتظار، بيا

تو اي اميد نهايي، تو اي بهار، بيا

به شيوه اي كه روياي پاك ما جاريست

لباس سبز و سپيدي به تن، سوار بيا

غبار خاك رهت را بچشم ما بنشان

براي اينكه زدايي ز دل غبار، بيا

به روزگار فلسطين نوشته سنگ و كلوخ

در اين زمانه، در اين عصر و روزگار، بيا

چو نيست قسمت ما، بهره، غير ظلم جهان

بدست همچو علي  تيغ ذوالفقار، بيا

بيا بخواهش مستضعفان و محرومان

بيا به مرحمت و اذن كردگار، بيا

قرار صبر ندارد، دل شكسته ما

به دستگيري اين جمع بيقرار، بيا

به تشنه كامي ما رحمي، اي خجسته ترين

ز سوي نور، ز كوثر، ز چشمه سار، بيا

هنوز داغ شقايق به سينه ها پيداست

تو را قسم به شقايق، به لاله زار، بيا

مدير دايره داران دور ايماني

به نزد دايره داران اين مدار، بيا

چو اين ديار تو، ام القراي قرآن است

فداي لطف تو، اول باين ديار، بيا

پسر زهرا

بهار زندگيم در خزان نشست بيا

بهار نيست به باغي كه باغبانش نيست

كنار تربت زهرا تو گريه كن

كه جز تو خبر از قبر بي نشانش نيست

بيا پرده ز راز، شهادتش بردار

پسر كه بيخبر از مادر جوانش نيست

مهدي جان نيامدي

چه روزها كه يك به يك غروب شد، نيامدي

چه اشكها به سينه ها رسوب شد، نيامدي

خليل آتشين سخن، تبر بدست بت شكن

خداي ما، دوباره سنگ و چوب شد، نيامدي

تمام طول هفته را در انتظار جمعه ام

دوباره جمعه، ظهر و غروب شد، نيامدي

اندوه صبر

از پشت ابر، اي گل خورشيد، دربيا

صبر زدست رفته، براي ظفر بيا

عمرم در انتظار تو رفت و نيامدي

اي با خبر ز حال دلم، بيخبربيا

بي اعتبار گشته بدون تو، روزگار

بي اعتبار تا كي شود معتبر، بيا

گلدان ديده ها ز تو خالي است در فراق

اي نور حق، به ديده اهل بصر بيا

در خواب هم به چشم ترم پا نمي نهي

يك نيمه شب، به ديدن چشمان تر بيا

گيرم كه راه بسته، بدست حراميان

اي منجي زمانه، ز راه دگر بيا

شرمنده از گناه خودم توبه مي كنم !

ديگر ز هجر، خسته شدم، از سفر بيا

مظلوم و بي پناه و پريشانم اي حكيم

اندوه صبر، تا كه شود مختصر، بيا

اي پرده پوش پرده نشين پردگي بس است

اين پرده را كنار بزن، پرده در بيا

اي افتخار نرگس و ياس، از تبار تو

تا لاله زار عشق و وفا، جلوه گر بيا

اكنون كه هيچ جاي اميدي نمانده است

جان علي و فاطمه ات زودتر بيا

فرج الله بيد ختي

نظري براي خدا

چه شود كه به چهره زرد من، نظري ز براي خدا كني

كه اگر كني همه درد من، به يكي نظاره دوا كني

تو شهي وكشور جان ترا، تو مهي و جان جهان ترا

زره كرم چه زيان ترا، كه نظر بحال گدا كني

ز تو تفقد و گر ستم، بود آن عنايت و اين كرم

همه از تو خوش بود اي صنم، چه جفا كني چه وفا كني

تو كمان كشيده و در كمين، كه زني به تيرم و من غمين

همه غمم بود از همين، كه خدا نكرده خطا كني

هاتف اصفهاني

مهدي جان نيامدي

عمري در انتظار نشستم نيامدي

دل را به غير تو نبستم نيامدي

دل را براي آمدنت مهربان من

روزي هزار بار شكستم نيامدي

امروز هم كه با همه بي پناهيم

عاشقتر از هميشه ات هستم نيامدي

گفتم سبز پوش تو، از كعبه ميرسد

هر جمعه رو به قبله نشستم نيامدي

حقيقي

راز دل

شوق لقاي تو شها برده همي قرار من

گر نكني نظر مرا بدا بروزگارمن

حسرت ديدن رخت هست هميشه بر دلم

مرحمتي گر نكني واي بحال زار من

هجر جمال تو شها برده زدل شكيب من

مراد من عزيز من صاحب اختيار من

سرشته شد خلقت من به مهر تو، ولاي تو

هست چنين محبتي، باعث افتخار من

قبول اگر به نوكري مرا كني چه ميشود؟

بندگي تو ميشود موجب اعتبار من

ز حق شها ظهور تو طلب كنم بروز و شب

عجل وليك الفرج هميشه هست كار من

ياد غم مصائب مادر، غم رسيده است

ميزند آتش هر زمان ايندل داغدار من

غزالي است روز و شب بياد روز وصل تو

بيا بيا و چاره كن حالت انتظار من

حاج غلامرضا غزالي اصفهاني

سالها، جام جم بدست تو بود

چون تو نشناختي، كي چه كند

برده بودي و دادت آمده بود

چون تو كج بافتي كي چه كند

ميرخلف

دعاي فرج

الهي عظم البلاء و برح الخفاء و انكشف الغطاء و انقطع الرجاء و ضاقت الارض و منعت السماء و انت المستعان و اليك المشتكي و عليك المعول في الشده و الرخاء اللهم صل علي محمد و آل محمد الولي الامر الذين فرضت علينا طاعتهم و عرفتنا بذلك منزلتهم ففرجعنا بحقهم فرجاً عاجلاً قريباً كلمح البصر او هو اقرب يا محمد يا علي ياعلي يا محمد اكفياني فانكما كافيان ونصراني فانكما ناصران يا مولانا يا صاحب الزمان الغوث الغوث الغوث ادركني ادركني ادركني الساعه الساعه الساعه العجل العجل العجل يا ارحم الراحمين بحق محمد و آله الطاهرين.

خداوندا بزرگ شد گرفتاري و ظاهر شد راز پنهاني و برداشته شد پرده و بريده شد اميد و زمين با همه پهناوري تنگ

شد و دريغ كرد آسمان، به درگاه تو است اي مرجع شكايت و بر تو است اعتماد در سختي و آساني. خدايا درود بفرست بر محمد و آل محمد و صاحبان امر كه بر ما واجب كردي اطاعت آنها را و شناساندي بدين طريق مقام آنها را پس گشايش ده، بر ما بخش آن گشايش نزديكي چون چشم بهم زدن يا نزديكتر اي محمد اي علي اي علي اي محمد كفايت كنيد مرا زيرا شمائيد كفايت كنندگان و ياريم كنيد زيرا شما ياري كنندگانيد اي مولاي ما اي صاحب الزمان بفرياد رس، بفرياد رس، بفرياد رس، مرا درياب، مرادرياب، مرادرياب، هم اكنون، هم اكنون، هم اكنون، با شتاب، با شتاب، با شتاب، اي مهربانترين مهربانان بحق محمد وآل پاكش

به قصد خشنودي حضرت ولي عصر ارواحنا فداه در صورتي كه به حج مشرف شديد به نيابت از حضرت امام حسن عسكري عليه السلام يك حج بجاي آوريد و در صورت عدم توفيق حج براي شادي آن بزرگوار هر چه مي توانيد ذكر صلوات همراه عجل فرجهم و العن عدوهم را تكرار كنيد.

اميد است در ثواب اين مختصر شما هم شريك باشيد.

براي مطالعه از ديگر نوشتارهاي اين حقير از سايت google بفارسي عبارت اهل البيت + حقيقي زاده را Search كنيد و در لاتين كتابخانه ديجيتالي AHLOLBIAT. IR بخش كتابهاي فارسي را Search كنيد.

92 كلام پاياني حكومت جهاني مهدي (عج ا...تعالي فرج الشريف)

كساني مي توانند در حكومت حقه وليعصر ارواحنا لَكَ الفداء نقش داشته كه قبل از اعلان ظهور، منتظر باشند و كسي كه منتظر است، خود و خانواده اش را براي پذيرش دولت حقه آماده مي كند و علاوه

بر تشخيص حق از باطل، حق پذير باشد و از هم اكنون مديريت اسلامي و مديريت زمان را در زندگي روزمره خود پياده مي كند تا استرس و نگراني ايشان را رنج ندهد. استفاده درست از زمان باعث مي شود كه روي موضوعات مهم، بهتر تمركز كنيم.

هرگز افراد فقير و نااميد و رنج كشيده و ضعيف را ناديده نگيريم و هر نوع كمكي را كه قادريد به اين افراد ارائه دهيد از آن دريغ نكنيد، زيرا پيامبر اكرم روزي اعلان كردند، بر مسلمانان است كه هر روز صدقه دهند، بعضي اعتراض كردند و گفتند يا رسول الله ما حتي توانائي تامين زندگي خود را نداريم، چطور صدقه بدهيم، حضرت فرمودند، هرگونه كمك زباني و يدي و قدمي و حتي لب خند و سنگ يا مانعي را از راه برداشتن صدقه محسوب مي شود و آقا امام زين العابدين اگر مانعي در راه مردم مي ديدند شخصاً آنرا به كنار جاده مي بردند كه ايجاد مشكلي براي مردم نكند.

از استعدادها و تواناييهايتان، بعنوان بهترين هديه خداوند استفاده كنيد، استعدادهائيكه تلف شوند، ارزشي ندارند، استفاده صحيح از استعدادها و توانائيهايتان براي شما و خانواده و جامعه، پاداشهاي غير منتظره اي را بدنبال دارد.

و كساني منتظر حقيقي اند كه عاشقانه پايبند، عهد و پيمان و اعتقادات خود تا ظهور مصلح جهاني بايستند.

سه امام در كودكي به امامت برگزيده شدند، حضرت جواد و حضرت هادي و حضرت صاحب الزمان عليه سلام، حال بعضاً اشكال مي گيرند كه چگونه ممكن است يك كودك نابالغ، امام شود؟!

اولاً هر غير ممكني براي خداوند بسادگي ممكن است (چون اِذا ارادَ شيئاً اَنْ يقولُ لَهُ كُنْ فَيَكون: هنگاميكه خداوند اراده كند موضوعي

يا چيزي باشد، بلافاصله انجام مي شود) از نظر علمي هم با پيشرفت تكنولوژي فعلي قابل قبولتر خواهد بود. زيرا با ساخت كامپيوتري كه شامل مانيتو و كيس و صفحه كليد است، در گذشته با ابعاد دهها مترمربع انجام مي شد و بمرور زمان به اندازه يك موبايل ساخته شده و با ساخت و اختراع فلش مموري اطلاعات كامپيوتر به فلش كه داراي 3-2 سانتيمتر است انتقال مي يابد و در آينده خدا مي داند چه چيزهاي غيرممكني مثل مسافرت از كره زمين به كرات ديگر بسادگي زمين، پس چگونگي تحقق امامت در كودكي با قدرت الهي امر ساده اي خواهد بود.

مبحث امام شناسي را بايد هر چه بيشتر براي عموم مردم مطرح كرد و قدرت امام كه خليفه الله هستند را، چه در شهادت و چه در حيات كه يكسان است عنوان نمائيم، تا در مقابل مغلطه هاي وهابيت جوابگو باشيم. در سفر حج يكي از وهابيها قلم روان نويس خود را به زمين مي انداخت و در بقيع و بين الحريمن به شيعيان ميگفت، پيامبر و ائمه شما مرده اند و ديگر هيچ كاري از آنها بر نمي آيد اگر اين چنين نيست بگوئيد قلم را بمن بدهند.

چرا به اينان احترام مي كنيد و كمك مي خواهيد؟!

يك نفر اصفهاني قلم را از او گرفت و انداخت روي زمين و گفت بخدا وند بگو بردارد و به من يا شما دهد، اگر اين چنين نشد، نعوذبالله خداوند نيست (مگر خدا و پيامبر و ائمه كارگزار خلقند كه هر چه بخواهند برايشان فراهم كنند، اگر چه فيض ايشان آنقدر هست كه بدون گفتن و خواستن و در مواقع اضطرار و پريشاني لطفشان شامل حال پيروانشان هست، ولي

امام مانند كعبه است، كه مردم گرد ايشان مي آيند تا هدايت شوند و از دستورات و نهي آنها پيروي كنند.

مكتب تشيع مانند درياست كه با پذيرش آن مكتب دريا به آن شخص يا ملت نزديك مي شود، ولي براي استفاده از دريا احتياج به حركت و اطلاعات راه و شنا و ساخت قايق و كشتي و لباس غواصي و هواشناسي و نقشه خواني و محاسبات داريم وَاِلا دريا هست ولي استفاده نيست، حال ما موقعي مي توانيم از مكتب تشيع كه مكتب قرآن و عترت است، استفاده كنيم كه همانند حجاج كه به در كعبه مي چرخند، پيرامون علم و دانش و دستورات سعادت بخش قرآن و عترت بچرخيم و از دستورات آنان پيروي كنيم تا تعالي پيدا كرده و انشاالله به بهشت هدايت شويم، برعكس آنانيكه گفتند حسبنا كتاب الله (ما كتاب خدا ما را كافي است) بدليل تحريف نشدن قرآن گفته اند، كه معلوم مي شود قرآن را هم قبول نداشته يا نخوانده بودند، زيرا خود قرآن مي فرمايد:

اِنّا نَحْنُ نَزَل َ الذكر و اِنّا لَهُ لحافظون،

همانا ما (خداوند) قرآن را نازل كرديم و خودمان آن را حفظ خواهيم كرد و ايراد ديگر به جلوگيري از نشر معارف اهل البيت، ترس از مخلوط شدن قرآن و حديث بوده است. در صورتيكه در زمان پيامبر صلي الله عليهو آله قرآن تكميل و جمع آوري شده بود با شأن نزول آن و اين منطق، منطق صحيحي نيست. و تنها مي توان گفت هدف منافقان انحراف راه حق و حقيقت به بيراهه و تشكيل حكومتهاي جابرانه و ديكتوري بوده است، چون شهادت تاريخ خلفاء جور به ظلم و جور و تزور و

رياكاري متوسل مي شدند.

در مقابل عدل و انصاف و تقوا و جهاد به معناي واقعي آن، كه هدف انبياء و ائمه اطهار بوده و هست.

بنابراين كساني كه خود را منتظر مي دانند بايد بدانند در زمان ظهور (انشاءالله تعالي) علاوه بر 313 نفر ياران اصلي حضرت احتياج به افراد صالحي مي باشد كه خود را از پيش آماده نموده اند و داراي خصوصيات زيرند.

1-الذين آمنوا هستند، يعني علاوه بر اسلام ايمان به اسلام و دستورات آن دارند و با تمام توان بعمل اهتمام دارند.

2-و عملوا الصالحات هستند، يعني داراي عملي كه مرضيه خداوند متعال و پيامبر اكرم و ائمه اطهار باشد، هستند.

3-و تواصوا بالحق، و از حق و حقيقت پيروي مي كنند و دين را بر مصلحت شخصي و قومي ترجيح مي دهند.

4-و تواصو بالصبر، و داراي صبر و متانت طبع هستند.

5-اِعْدِلوا هُوَ اَقْرَبُ بالتقوا، داراي صفت حميده عدالت و تقوا هستند.

6-فضل الله المجاهدين علي القائدين اَجْراً عظيماً هستند، يعني تلاش در مجاهدت نفس، مال و جان و مقام هستند.

7-قَدْ افْلَحَ المومنون هستند، چون عمل به شش مورد فوق كرده اند، به تحقيق رستگارند و بهشت جايگاه ايشان است.

التماس دعا

اَلاَحقر عباسعلي حقيقي زاده

15 رمضان المبارك 1435

ولادت امام حسن مجتبي

درباره مركز

بسمه تعالی
جَاهِدُواْ بِأَمْوَالِكُمْ وَأَنفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللّهِ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ
با اموال و جان های خود، در راه خدا جهاد نمایید، این برای شما بهتر است اگر بدانید.
(توبه : 41)
چند سالی است كه مركز تحقيقات رايانه‌ای قائمیه موفق به توليد نرم‌افزارهای تلفن همراه، كتاب‌خانه‌های ديجيتالی و عرضه آن به صورت رایگان شده است. اين مركز كاملا مردمی بوده و با هدايا و نذورات و موقوفات و تخصيص سهم مبارك امام عليه السلام پشتيباني مي‌شود. براي خدمت رسانی بيشتر شما هم می توانيد در هر كجا كه هستيد به جمع افراد خیرانديش مركز بپيونديد.
آیا می‌دانید هر پولی لایق خرج شدن در راه اهلبیت علیهم السلام نیست؟
و هر شخصی این توفیق را نخواهد داشت؟
به شما تبریک میگوییم.
شماره کارت :
6104-3388-0008-7732
شماره حساب بانک ملت :
9586839652
شماره حساب شبا :
IR390120020000009586839652
به نام : ( موسسه تحقیقات رایانه ای قائمیه)
مبالغ هدیه خود را واریز نمایید.
آدرس دفتر مرکزی:
اصفهان -خیابان عبدالرزاق - بازارچه حاج محمد جعفر آباده ای - کوچه شهید محمد حسن توکلی -پلاک 129/34- طبقه اول
وب سایت: www.ghbook.ir
ایمیل: Info@ghbook.ir
تلفن دفتر مرکزی: 03134490125
دفتر تهران: 88318722 ـ 021
بازرگانی و فروش: 09132000109
امور کاربران: 09132000109