چه بايد كرد؟

مشخصات کتاب

سرشناسه:مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان،1390 عنوان و نام پدیدآور:نام کتاب/ واحد تحقیقات مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان

102 پیشنهاد برای پیگیری فاجعه سامرا و بقیع

ناشر چاپی : مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان مشخصات نشر دیجیتالی:اصفهان:مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان 1390. مشخصات ظاهری:نرم افزار تلفن همراه ، رایانه و کتاب

موضوع:سامرا و بقیع

مقدمه

با سلام به پيشگاه مقدس حضرت ولي عصر ارواحنا لتراب مقدمه الفداء آن امام غريبي كه پس از سالها هنوز نه تنها در ميان دشمنان كه در ميان دوستان خويش نيز غريب و تنهاست. همان امام عزيزي كه هر صبح جمعه نداي اللهم عجل براي ظهورش سر مي دهيم امّا فراموش كرديم كه بارگاه ملكوتي مادر و پدر و جدّ ايشان روزها و ماههاست كه در زير غبار غفلتِ ما مدفون و به جاي بقعه و بارگاه ابرهاي آسمان سايه بان اين مضاجع شريف است.

آنچه مي دانيم درست در سالهاي پيش بارگاه مقدس عسكريين عليهما السّلام به دستور استكبار جهاني و با دست وهابيت تخريب گرديد و پس از چند ماه به دليل سكوت بي معناي ما اين هتك حرمت با تخريب مناره هاي آن تكرار شد.

اكنون با در نظر داشتن وظيفه اي كه بر دوش داريم و در راستاي تعظيم شعائر ديني كه قرآن كريم آن را از تقواي قلب برمي شمرد « و من يعظم شعائر الله فانّها من تقوي القلوب» (سوره حج آيه 23) و همچنين به پيروي از تأكيدات فراوان مراجع عظام تقليد دام ظلهم مبني بر فراموش نشدن چنين فاجعه اي و تبديل نشدن اين مكان به بقيعي دوباره (همزمان با نزديك شدن ايام

سالگرد تخريب سامرا) بر آن شديم تا ضمن جمع آوري آراء، نظرات و كارهاي انجام شده، پيگيري اين مسئله در يك چهارچوب مشخص و مطالعه شده در دستور كار قرار داده و سعي كنيم كه با حركتي زينب گونه عليها السّلام ضربة وارد شده به پيكرة مذهب و انسانيت را به فرصتي براي رشد و تعالي معارف ديني و جبران خسارتهاي قبلي و بلكه فريضه هاي فراموش شده تبديل كنيم. در همين راستا هفت محور اصلي براي حركت پيشنهاد مي گردد كه به صورت كلي به عنوان اهداف اصلي قابل توجه و دقت خواهد بود.

1- معرفي و بازشناسي شخصيت والاي ائمه اطهار عليهم السّلام به خصوص بحثهاي مختلف امام شناسي پيرامون ابعاد شخصيتي حضرت امام هادي عليه السّلام و حضرت امام حسن عسگري عليه السّلام.

2- طرح هاي مختلف معرفتي پيرامون بحث مهدويت (با توجه به تخريب سرداب مقدس امام عصر ارواحنا لتراب مقدمه الفداء.

3- احياي ذكاوت، دقت و به هوش بودن در زمينه پاسداري اقشار مختلف جامعه (روحانيت، دانشگاهيان و سياسيون و ...) از شعائر و معارف اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السّلام و انجام عكس العمل هاي مقتضي در مورد اين حادثه و احياناً حوادث مشابه آن.

4- احياي موضوع فراموش شده بقيع و پرداختن به اين حق تضييع شده (پس از قريب به يك قرن موقعيتي پيش آمده كه عاملان حادثه بقيع با همان استراتژي و به همان صورت اقدام به جنايتي مشابه كرده اند و ما بدين صورت مي توانيم پرچم بر زمين افتاده اي را براي احياي حق اهل بيت عليهم السّلام از زمين بلند كنيم).

5- بازسازي مجددِ ساختمان حرم به

صورت بسيار نفيس تر، با عظمت تر، و با شكوه تر از قبل و در بردارندة انواع طرح هاي رفاهي و فرهنگي براي زائران اين امامان بزرگوار و همچنين تبديل ساختار جمعيتي به يك ساختار شيعي در حول حرم مقدس.

6- فعاليت براي پاكسازي چهرة مخدوش شدة اسلام در اذهان بين الملل (تبديل معادلة اسلام = خشونت به معادله وهابيت = خشونت و انجام اقدامات مختلف فرهنگي و نرم افزاري در جهت ترسيم چهرة نازيباي وهابيت و انحراف ايشام از محور اسلام ناب محمدي)

7- فعاليت هاي مختلف در جهت نشر معارف اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السّلام و انجام اقدامات تبليغي براي معرفي مذهب راستين شيعه و پاسخگويي به شبهات مختلفي كه از جانب وهابيت نشر يافته است.

آنچه مسلّم است، رسيدن به اهداف مذكور نه يك امر ساده و سهل كه معلول فعاليت ها و اقدامات مختلفي است كه جز با همت والا و فعاليت بيشتر ما ممكن نخواهد شد و لذا مسلمّ است اگر تعجيل فرج امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشّريف به عنوان هدف واقعي و غايي ما برشمرده مي شود و اگر رسيدن به رضايت ايشان واقعاً در دستور كار ما مي باشد، انجام هر نوع فعاليتي در اين زمينه جزء وظايف ما خواهد بود.

حال به عنوان نمونه مواردي از پيشنهادات و راهكارهاي موردي كه از جمعيت ها و اقشار مختلف جمع آوري شده است را به عنوان پيشنهاد خدمت شما ارائه مي گردد و اميد است اين مختصر با همراهي شما شيعيان دلسوخته بسيار پخته تر و كامل تر گردد.

به اميد عنايات خاصه حضرت ولي عصر ارواحنا لتراب مقدمه الفداء

1

طرح جامع وهابيت شناسي (طرحي شبيه به طرح هاي حديث راه عشق و ...)

البته به صورت بسيار آرام، روان و بر معيار حركت هاي نرم ( في المثل يك مجموعه چند صد نفري از جوانان (طلّاب و دانشجويان) جذب شده و در يك سال تحت آموزش هاي مختلف وهابيت شناسي قرار گرفته و سپس مورد آزمون قرار گرفته و با وسيله هاي مختلف مورد تقدير قرار مي گيرند مثلاً سفر 72 تن از آنها به زيارت عتبات عاليات و ... ).

2

تهيه انواع CDهاي مختلف آموزشي در زمينه ترسيم چهره واقعي وهابيت ( به صورت صوتي و تصويري) براي مخاطباني كه قادر به مطالعه كتاب نيستند.

3

تهيه انواع CDهاي مختلف آموزشي در زمينه پاسخگويي به شبهات وهابيت ( به صورت صوتي و تصويري) براي مخاطباني كه قادر به مطالعه كتاب نيستند.

4

نوشتن كتاب و يا تدوين طرح مطالعاتي در زمينه پاسخ به شبهات براي مراكز مجري كه توانايي اجراي اين طرح ها را دارا هستند ( در سراسر كشور).

5

برپايي انواع تجمع ها و راهپيمايي ها.

6

نامگذاري سالروز تخريب به روز جهاني مبارزه با تروريسم و وهابيت و درج آن در تقويم هاي رسمي دول مختلف.

7

اعلام عزاي عمومي در سالگرد اين فاجعه.

8

نامگذاري مراكر مختلف فرهنگي و علمي به نام مقدس اين دو امام بزرگوار عليهما السّلام.

9

تشكيل انجمن هاي مختلف و NGO هاي مردمي در حمايت از اماكن مقدس در سراسر دنيا.

10

تجهيز حرم مطهر همة ائمه اطهار عليهم السّلام به وسايل مختلف امنيتي.

11

طرح دعوي حقوقي در دادگاه هاي مختلف بين المللي به خصوص دادگاه لاهه از مفتيان جسور وهابي كه تخريب اماكن متبركه و قتل شيعيان را تجويز مي كنند.

12

نامگذاري خيابان، ميدان، پل ها و ... در هر شهر به نام سامراء (همانطور كه خياباني با نام كوالالامپور داريم مي توانيم ....).

13

تهيه انواع بروشورهاي معرفي وهابيت در مراكز فرهنگي (كتابخانه ها، فرهنگسراها و ...) به وسيله شهرداريها.

14

معرفي و تبليغات براي اعلام روزشمار براي اتمام بازسازي حرم عسگريين عليهما السّلام (با توجه به شروع اين بازسازي).

15

اقدامات سريع براي اعزام زائران در حين بازسازي حرم.

16-

اقدامات سريع براي نظاره دقيق نمايندگان مراجع عظام تقليد از نحوه بازسازي و ... (تهيه فيلم و تصوير از گزارش هفتگي براي همگان).

17

انجام خيزش اينترنتي براي پاسخگويي به سايت هاي وهابيون (حك، احداث سايت و چت روم ...)

18

انجام خيزش اينترنتي براي پيگيري مسئله سامرا و پيگيري كشتار شيعيان در عراق به وسيله ارگانهاي مختلف فرهنگي.

19

اطلاع رساني دقيق براي عامة مردم از روند حادثه سامرا به صورت چاپ مجله و نشريه (عكس العملها، حوادث، برخوردها و ...)

20

اطلاع رساني دقيق براي عامة مردم از عكس العمل علما، مراجع و نظام مجله و نشريه.

21

طراحي و چاپ پول رسمي كشور، بليتهاي مختلف، چكها و سفته ها از حرم خراب شده و بازسازي شدة سامرا (حداقل بليط قطارها و اتوبوسهاي شهري و ...).

22

ارسال ايميل به صورت بمباران ايميل خطاب به سازمان ملل متحد براي پيگيري و تسريع در امر سامرا.

23

ارسال ايميل به صورت بمباران ايميل خطاب به سفارت عربستان مبني بر محكوم كردن علماي افراطي و جلوگيري از اقدامات وهابيت تكفيري.

24

ارسال انواع ايميل ها و SMSها به همة مراكز ديپلماسي مرتبط با مقامات سعودي در جهت جنگ رواني بر عليه ايشان براي محكوم كردن وهابيت افراطي به عنوان تروريسم.

25

تهيه و ساخت نماد و تنديس سامرا در ميادين مختلف شهرها.

26

برنامه ريزي جهت همايش هاي مختلف به صورت همراهي با علماي سني الازهر و ديگر علماي سني ميانه رو براي جدايي بدنه اهل تسنن از وهابيت.

27

اجراي انواع برنامه هاي تلويزيوني و رسانه اي براي جايگزيني نقش اهل تسنن غير وهابي به اهل تسنن سعودي و وهابي.

28

اجراي انواع همايشهاي وحدت گونه براي بررسي و شناخت چگونگي جلوگيري از تكفير.

29

بررسي و ترسيم چهره ي وهابيت شيعي (انديشه هاي ضاله اي چون تفكرات سروش، كديور ... )در زمينه تقليل ابعاد واقعي شخصيت ائمه اطهار عليهم السّلام به شخصيت انسانهاي عادي و ... .

30

اجراي انواع طرح هاي مختلف در جهت ترسيم و تعريف غيرت ديني براي حفاظت و حراست از انديشه هاي ديني.

31

ايجاد بحث و دروس مختلف در زمينه شناخت و شناساندن وهابيت و پاسخگويي به شبهات وهابيت در كتاب هاي درسي مقاطع مختلف آموزشي.

32

اجراي برنامه هاي مختلف تلويزيوني براي شناساندن مستبصرين.

33

اجراي برنامه هاي مختلف تلويزيوني براي پاسخگويي به شبهات به صورت غير مستقيم و اينكه لازم نيست دشمن معرفي شود بلكه فقط به تحليل ابعاد مختلف انديشه ها و فقه شيعي پرداخته و در خلال آن شبهات برطرف گردد.

34

تبديل شور و احساسات شيعي در زمينه سامرا به زبانهاي مختلف دنيا و ارسال اينترنت و ماهواره ها.

35

تهيه انواع كليپ هاي تصويري و نماهنگ در زمينه غربت سامرا.

36

در زبان انداختن ابعاد حادثه براي رسانه ها در غالب اشعار و شعارها مثل خانه امام زمان عليه السّلام، خانه اي از خانه هاي پيامبر صلّي الله عليه و آله و سلّم بارگاه دو امام شيعه، تخريب بارگاه نيمي از ائمه شيع، ... .

37

ايجاد كنفرانس بزرگ شيعه پژوهشي و ابداع جايزة سال براي اين مسئله (چيزي شبيه نوبل فرهنگي).

38

انجام حركت هاي مختلف زنجيرة انساني و ... حركت هاي نمادين براي پيگيري اين حادثه توسط اقشار مختلف دانشجويان، كودكان و خردسالان، طلاب و ... .

39-

بحث هاي مختلف و تدوين كتاب و ... در زمينه ابعاد شخصيتي مرحوم ميرزاي شيرازي و اقدام ايشان در هجرت به سامرا و در همين Cdهاي تحقيقي در مورد حوادث مربوط به زمان تخريب بقيع و اينكه بقيع هنوز خراب است و اگر هر كس وظيفه اش را انجام داده بود (دولت قاجار، روحاني و دانشگاهي و ...) اكنون بقيع اينگونه نبود، همان طور كه اهل تسنن از تخريب جرم نبوي جلوگيري كردند.

40

مسابقه وبلاگ نويسي به مناسبت هاي مختلف (شهادت اين دو امام و ولادت ايشان و سالروز تخريب حرمشان).

41

طراحي سايت هاي مرجع و مادر براي شناخت وهابيت براي مراجعه ديگر سايت ها و ... توسط ارگان هاي تخصصي ويژه مثل تبيان، دفتر رايانه اي حوزه علميه اصفهان و ...

42

برگزاري انواع مناظره هاي علمي در دانشگاه ها براي شناساندن چهره واقعي وهابيت به دانشجويان.

43

انجام تحقيقات و نوشتن كتاب و تهيه Cd در زمينه شناخت اهميت و جايگاه قبور، زيارت ائمه و حفظ و حراست از آن در اذهان مردم در طول قرنهاي گذشته.

44

انجام تبليغات براي طرح هاي ختم صلوات و دعا براي ظهور امام عصر ارواحنا لتراب مقدمه الفداء براي ريشه كني دشمنان و ظالمان و عوامل فاجعه سامرا.

45

طرح هاي تبليغي براي تقدير و تشكر از گروه هاي سنّي ميانه رو و حافظ وحدت.

46

انجام انواع تبليغات اينترنتي و ماهواره اي براي اثبات اينكه شيعه فراي از مليتش در مورد بارگاه حرم ائمه اطهار عليهم السّلام حق دارد و مي تواند خواسته هايي را ارائه كند و يا ... (حق فرامرزي شيعيان براي پاسداري از حرم اهل بيت عليهم السّلام).

47

يادآوري و تبليغ يادآوري اين موضوع در دعاي ندبه ها و ندبه خوان ها (چاپ كتابهاي دعاي ندبه و زيارت با طراحي حرم سامرا و شعارها و شعرهاي مربوط به آن).

48

تهيه و طراحي انواع نمايشگاه هاي پوستر و نصب در دانشگاه ها، حوزه ها و ... براي ترسيم مسئله سامراه چهره وهابيت.

49

جمع آوري طومار براي درخواست از صدا و سيما براي رفع نقص و نقصان شديد نسبت به ضعف در پوشش اخبار مربوط به سامرا، وهابيون و همچنين درخواست از ايشان براي بردن نام شهيد براي كشته شدگان شيعه عراقي در عمليات هاي انتحاري عراق بر ضدّ شيعيان (اينكه نمي گويند خيلي عجيب است؟).

50

جمع آوري طومار براي درخواست از مقتدا صدر و يا ... براي برپايي راهپيمائي و تظاهرات به سمت سامرا در مناسبت هاي مختلف و به خصوص سالگرد تخريب.

51

چاپ پوسترهاي مختلف از اين حرم و حرم كاظمين و ديگر حرمهايي كه در تصاوير كمتري در مقابل ديدگان مردم هستند.

52

تبليغ يك طرح مبني بر اينكه در روز تخريب سامرا همه بر سر در خانه ها پرچم سياه بزنند.

53

درخواست توضيح به صورت طومار و نامه از دستگاه ديپلماسي مبني بر اينكه در اين چند ساله براي پيگيري اين حادثه چه اقداماتي صورت داده اند و ارائه گزارش آن به مردم.

54

آماده داشتن انواع طرح هاي ساختماني براي تأسيس بازارها، مجتمع هاي تجاري و جهت اطراف حرم سامرا

55

نامگذاري دهه سوم محرم به دهه عسكريين در رسانه ها و تقويم ها (سالروز تخريب 23 محرم).

56

برگزاري سفرهاي دوچرخه سواري و يا ... با هماهنگي تربيت بدني به منظور بزرگداشت اين روز (سالروز تخريب) به سمت دفتر سازمان ملل براي تحريم و محكوم كردن حادثه.

57

برگزاري كنفرانسهاي بزرگ بين المللي در داخل و خارج از ايران (خارج به وسيله رايزنهاي فرهنگي ايران در سفارت خانه ها) براي ترسيم قباحت تخريب اماكن مقدسه در اذهان دنيا و ...

58

ساخت بازي هاي رايانه اي جلوگيري از تخريب يك مكان مقدس و مبارزه با تروريستها براي كودكان.

59

برگزاري يك جلسه با رياست سازمان صدا و سيما كه گويا به اهميت حادثه به صورت كامل واقف نيستند با علما و روحانيون و درخواست جدي از ايشان براي ساپور تبليغاتي و تصوري و برنامه سازي (سريال ها و فيلم ها و ...).

60

گويا بعضي از وهابيون در بين بقيه متعادل شده اند و بعضاً نظرات جديدي پيدا كرده اند و سخت با سلفي ها و كساني كه فقط به قبرها اشكال مي كنند مخالفت مي ورزند. ايجاد شكاف بيشتر در ميان آن ها به وسيله تبليغات.

61

تلاش براي انتخاب سامرا به عنوان پايتخت فرهنگي و مذهبي جهان اسلام در يك سال.

62

تلاش براي حضور اسقف ها و پدران روحاني مذاهب ديگر در تجمعاتي كه به اين منظور برگزار مي شود.

63

درخواست نامگذاري سالها (سال آينده) و يا ... به نام سال ائمه عسكريين عليهما السّلام.

64

برگزاري انواع تجمع ها در مقابل سفارت عربستان در تهران و ديگر پايتخت ها در سالروز تخريب.

65

طراحي و چاپ انواع كتاب داستان براي كودكان و خردسالان براي شناساندن سامرا به عنوان محل تولد و ميلادگاه و خانة امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشّريف.

66

تبليغ براي كشاندن مؤسسات مختلفي كه در زمينه مهدويت فعاليت مي كنند براي بررسي و پرداختن به حادثه سامرا و انجام اقدامات رسانه اي و خبري و پژوهشي در آن مراكز.

67

نصب يادمان (عكس و يا ...) تخريب خانة امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشّريف در همة مهديه هاي سراسر كشور و دنيا.

68

چاپ كتابهاي شعر براي مداحان اهل بيت عليهم السّلام سراسر كشور در زمينه مصيبت وارده (براي اينكه مواد اوليه براي مداحي تأمين باشد).

69

چاپ كتابهاي شعر براي مداحان سراسر كشور در زمينه مولودي ها و عزاداريهاي اين دو امام بزرگوار عليهما السّلام.

70

طراحي تورهاي زيارتي ويژه در سالروز تخريب سامرا از همه شهرهاي جهان براي زيارت اين بارگاه هر چند تا پشت مرزها بيايند و نتوانند به زيارت برسند.

71

انجام انواع بزرگداشت هاي روز تخريب بقيع (هشت شوال) و همراه كردن برنامه هاي آن با بحث تخريب سامرا و ايجاد بغض بر عليه دشمنان در اذهان.

72

ساخت بناي حرم مطهر بقيع (بر اساس عكسهاي باقيمانده) به عنوان مسجد در هر شهر.

73

چاپ آلبوم ها و تصاوير مقايسه اي از حرم هاي قديمي و جديد ائمه اطهار عليهم السّلام و نشان دادن تلاش و كوششي كه در طي قرنها مردم براي تعظيم عظمت شعار اهل بيت عليهم السّلام لحاظ كرده اند.

74

انجام فعاليت هاي پژوهشي و چاپ كتاب و Cd و ... در زمينه تدوين آثار پيرامون موضوع تخريب حرم ائمه عليهم السّلام مثل حرم امام حسين عليه السّلام در طول تاريخ تا برسد به حرم عسكريين عليهما السّلام در زمان حاضر.

75

درخواست خلق آثار هنري از هنرمندان بزرگ مثل جناب آقايان فرشچيان، مجيد مجيدي، آهنگسازان، قلمزنها و آثار دستي و ... .

76

انجام فعاليت هاي پژوهشي و چاپ كتاب و Cd و ... در زمينة بحث خصوصيات آخرالزمان و انطباق تخريب سامرا با علائم آن.

77

انجام و ايجاد يك رسم و عادت عرفي براي دادن نذري در روز حادثه سامرا براي ظهور آقا امام زمان عليه السّلام در كنار امامزاده ها و حسينيه ها.

78

انجام پژوهش ها و تهيه كتابها و Cdهاي تصويري در زمينه خصوصيات ياران واقعي اهل بيت عليهم السّلام و خصوصيات واقعي يك شيعه و همچنين ناراحتي ها و نگراني هاي حضرت اميرالمومنين علي عليه السّلام در مورد نارضايتي از ياران خويش و محكم بودن ياران معاويه عليه اللعنه و اينكه هميشه روز آزمايش است.

79

تأسيس اتاق هاي فكري – پژوهشي ويژه در حوزه هاي علميه براي انجام وظيفه اي كه اين ارگان بر دوش دارد.

80

تهيه طومارهاي بلند و درخواست عمومي از رئيس جمهور براي تأسيس يك گروه ويژه صرفاً براي پيگيري بازسازي سامرا.

81

تأسيس محل ها و صندوق هاي داخلي در ايران براي تأمين هزينه هاي مادي نگهبانان و مخارج حفاظت از همه حرم ها به صورت جداگانه از كار عتبات.

82

درست كردن نمايش و فيلمنامه زندگينامه محمد بن عبدالوهاب بر اساس كتاب مسترهمفر (تولد وهابيت).

83

برگزاري نمايشگاه عكس هفته اي از روند بازسازي سامراء در يك سايت و يا شبكه ماهواره اي و يا ...

84

درخواست علما و مراجع نظام تقليد از وزارت اطلاعات براي پيگيري دقيق حوادث پشت پرده در مورد تهديداتي كه حرم هاي اهل بيت عليهم السّلام را تهديد مي كند.

85

تشكيل NGOهاي مختلف غير دولتي و فراملي براي هر يك از اهداف و عناوين پيگيري مسئله سامرا و به خصوص محكوم كردن وهابيت افراطي و تروريسم (طراحي يك آرم و نماد جهاني براي مبارزه با وهابيت، مثل نمادي كه براي صلح جهاني وجود دارد).

86

انجام فراخوانهاي كتاب نويسي و مقاله نويسي در مورد شخصيت حضرت عسكريين عليهما السّلام و همچنين در مورد مادر و عمّة امام زمان عليه السّلام (چيزي مثل همايش اهل قلم).

87

طراحي يك دعا بعد از نمازهاي يوميه در كنار بقيه دعاها براي نابودي وهابيت و يا حفاظت از حرمهاي اهل بيت عليهم السّلام

88

انجام پژوهش و چاپ كتاب و Cd در مورد تعريف شعائر الهي و همچنين معناي هتك حرمت و اينكه خراب كردن سامرا، خراب كردن يك ساختمان نبود بلكه ... .

89

معرفي و شناسايي ابعاد حركت وهابيون در همه كشورهاي جهان مثل عبدالملك ريگي در ايران، بن لادن، و طالبان در افغانستان، هجوم وهابيت در مالزي و اندونزي و نهايتاً در آسياي جنوب شرقي و آفريقا، به صورت نمايشگاه يا ترسيم Cd صوتي و تصويري.

90

معرفي انديشة ناب تشيع در احترام به تفكرات و انديشه هاي ديگران و نوع برخورد زيباي ائمه اطهار عليهم السّلام با بقيه تفكرها و حتي برخوردهاي زشت در مقابل تفكرات و انديشه هاي خشن رهبران ديگر مذاهب و ترسيم چهره زيباي تشيع و اسلام ناب.

91

تأسيس و يا نامگذاري هيئات مذهبي با عنوان دو امام مدفون در سامرا عليهم السّلام و يا نام مادر و عمّه امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشّريف.

92

ساخت شهرك هايي به نام سامرا در كنار كلانشرها، نامگذاري اين عنوان و يا نام دو امام مدفون در سامرا عليهم السّلام براي اين شهرك ها.

93

برگزاري و برپايي نمايشگاه هاي دائمي در كنار حرم مطهر رضوي عليه السّلام در ايران و حرم امام حسين عليه السّلام در عراق و يا در قم در مورد سامرا و نامگذاري يكي از صحنه ها (همانطور كه صحن قدس داريم) به نام سامرا و بقيع.

94

تهيه انواع جزوات و كتابهاي آموزش از جنايات و شبهات وهابيت براي زائران حج و عمره بخصوص عمره هاي دانش آموزي و دانشجويي.

95

انجام پژوهش و چاپ كتاب و Cd در مورد بقاع متبركه خراب شده در مكه و مدينه به دست وهابيون و تحليل علت تخريب آنها و ... (علل واقعي – تحليل روانشناسانه از علل بغض و كينه نسبت به اين حرمها).

96

انجام انواع حركت هاي بزرگ مثل رزمايش ها، همايش ها، و... به صورت همراه و همزبان با كشورهاي سنّي

97

جمع آوري طوهارهاي بين المللي (حتي اگر فقط شيعيان جهان امضا كننده آن باشند) براي عربستان و درخواست ساخت بقعه و بارگاه براي بقيع ( هر چند امكان عملي شدنش بعيد باشد ولي بر سر دهان افتادن آن براي جلوگيري از اقدامات بعدي مفيد به نظر مي رسد).

98

در دست گرفتن قسمت image سايت هاي google و yahoo به اين صورت كه كلمات مختلف و متعددي را اگر در آن جستجو كنيم عكس هاي سامرا و طرح هاي گرافيكي در اين زمينه بر روي صفحه بيايد (هم اكنون عكس هاي مربوط به سامرا بسيار كم است).

99

انجام پژوهش و تهيه و چاپ كتاب در زمينه ابعاد مسئله جهاد، مباح بودن خون چه كساني؟ ابعاد خشونت و استفاده از جهاد و ... در پيشبرد اهداف اسلامي.

100

نوشتن طومار و نامه به ستاد نماز جمعه هاي سراسر كشور براي اعتراض به عدم اعلام سالروز قمري تخريب سامرا و درخواست اعلام و پافشاري و انجام برنامه هاي مختلف در زمينه سالگرد قمري و شمسي و ميلادي سامرا در نماز جمعه ها.

101

نصب تصاوير تخريب شده سامرا در اماكن پر رفت و آمد (ورزشگاه ها و ... ) همراه با شعارهاي تعجيل امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشّريف

102

ايجاد يك اتاق دائمي براي بحث پيگيري فرهنگي و ساپورت تبليغات مسئله بقيع، سامرا و مظلوميت شيعيان در ادارات رفاهي – تفريحي شهرداري هاي كشور.

در پايان

در پايان پس از سپاس و تشكر از وقتي كه براي مطالعه اين جزوه صرف نموديد عنوان مي داريم در بيان اين نكات هيچ گونه مصلحت انديشي و يا اولويت بندي خاصي لحاظ نشده و لذا در انجام هر يك از اين موارد دقت بيشتر و انجام اقدامات مختلف در زمينه لحاظ كردن مصالح موجود قابل توجه و بررسي است. همچنين بيان اين موارد به اين معني نيست كه موارد ديگري وجود ندارد و قابل پيشنهاد نيست.

بلكه اين موارد حاصل يكسال هم انديشي اساتيد دانشگاه، دانشجويان و طلاب حوزه هاي علميه مي باشد و در صورت وقت گذاشتن و بررسي بيشتر قابليت تكميل و پخته تر شدن را داراست.

با تشكر و با درخواست عنايات خاصّه حضرت ولي عصر ارواحنا لتراب مقدمه الفداء

درباره مركز

بسمه تعالی
جَاهِدُواْ بِأَمْوَالِكُمْ وَأَنفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللّهِ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ
با اموال و جان های خود، در راه خدا جهاد نمایید، این برای شما بهتر است اگر بدانید.
(توبه : 41)
چند سالی است كه مركز تحقيقات رايانه‌ای قائمیه موفق به توليد نرم‌افزارهای تلفن همراه، كتاب‌خانه‌های ديجيتالی و عرضه آن به صورت رایگان شده است. اين مركز كاملا مردمی بوده و با هدايا و نذورات و موقوفات و تخصيص سهم مبارك امام عليه السلام پشتيباني مي‌شود. براي خدمت رسانی بيشتر شما هم می توانيد در هر كجا كه هستيد به جمع افراد خیرانديش مركز بپيونديد.
آیا می‌دانید هر پولی لایق خرج شدن در راه اهلبیت علیهم السلام نیست؟
و هر شخصی این توفیق را نخواهد داشت؟
به شما تبریک میگوییم.
شماره کارت :
6104-3388-0008-7732
شماره حساب بانک ملت :
9586839652
شماره حساب شبا :
IR390120020000009586839652
به نام : ( موسسه تحقیقات رایانه ای قائمیه)
مبالغ هدیه خود را واریز نمایید.
آدرس دفتر مرکزی:
اصفهان -خیابان عبدالرزاق - بازارچه حاج محمد جعفر آباده ای - کوچه شهید محمد حسن توکلی -پلاک 129/34- طبقه اول
وب سایت: www.ghbook.ir
ایمیل: Info@ghbook.ir
تلفن دفتر مرکزی: 03134490125
دفتر تهران: 88318722 ـ 021
بازرگانی و فروش: 09132000109
امور کاربران: 09132000109